Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Regionaltog på sydbanen i 70'erne?

Udskriv debat

  Regionaltog pÃ¥ sydbanen i 70'erne?
Skrevet af Marc, 12/8-2008 19:44 (#1)

Jeg har siddet og kigget lidt i TKØ 78 i forbindelse med en aktivitet jeg gerne vil lave. Er der nogen som ved hvilket materiel som indgik i regionaltogene på sydbanen? (dvs. Rødby/Nykøbing F - København)

Jeg kan nemlig ikke huske om man allerede havde sat Bn/An-vogne ind på det tidspunkt, eller om de kun kørte på Kystbanen.

Nu står der fx. MX 120. Det må da være omkring 5/6 vogne?
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:



SV: Regionaltog på sydbanen i 70'erne?
Skrevet af Ghosttrain, 12/8-2008 20:44 (#2)

Hej Marc
Jeg kan fotælle at så sent som i 94 kørte man med A og B vogne på sydbanen oftest trukket af MZ lokomotier.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Regionaltog på sydbanen i 70'erne?
Skrevet af Marc, 12/8-2008 21:02 (#3)

Tak for oplysningen Erich. Du er jo nok mest kendt på det område Wink

Det med MZ'erne må så nok være kommet senere. Ifølge TKØ 78 var alle regionale afgange med MY eller MX. Det var kun de internationale tog, samt visse godstog som blev trukket af MZ. Det kom faktisk også lidt bagpå mig. Jeg troede Sydbanen var et totalt MZ-domæne på det tidspunkt.
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Regionaltog på sydbanen i 70'erne?
Skrevet af Kim_Christensen, 12/8-2008 23:45 (#4)

Marc skrev: Det var kun de internationale tog, samt visse godstog som blev trukket af MZ. Det kom faktisk også lidt bagpå mig. Jeg troede Sydbanen var et totalt MZ-domæne på det tidspunkt.


Da jeg var på kursus i Næstved sidst på året i 1990, tog jeg nogen gang etoget til København om atenen. Der gik et internationalt tog som kørte uden stop til København. Det blev fremført af MY, enten 1158 eller 1159. Jeg mener at det var et af de sidste personførende tog i DSB regi som belv kørt med MY. Nu var det ikke lige et regionaltog, men altså ingen regel uden undtagelser Wink
Brugers avatar
Kim_Christensen

Medlem



Antal indlæg: 112
Tilmeldt: 13/12-2006
Status:



SV: Regionaltog på sydbanen i 70'erne?
Skrevet af Jørn_B_H_Johansen, 14/8-2008 08:43 (#5)

Fordi der står MX eller MY i TKØ er overhovedet ikke det samme som at toget blev kørt planmæssigt med disse litra. Det er kun et udtryk for hvad køreplanen er planlagt efter (accelration m.m). Det var maskinomløbsplanerne man brugte som udgangspunkt.
Brugers avatar
Jørn_B_H_Johansen

Begynder



Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 27/7-2008
Status:


Spring til debat:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near 'erne?' IN BOOLEAN MODE) AND thread_id != 8106 AND tf.forum_access = '0' ORDER...' at line 4
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: ' class='textbox' style='font-size:11px;width:99%' onclick='javascript:this.select();' />