Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
IC3 toget's "pop-status"

Udskriv debat

  IC3 toget's "pop-status"
Skrevet af Marc, 13/8-2008 20:44 (#21)

Har godt nok også sjældent været ude for problemer med IC3. Alle tog har jo deres børnesygedomme i starten. IR4 fik jo også kortsluttet det meste af Kystbanen i sin barndom :lol:
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:



SV: IC3 toget's "pop-status"
Skrevet af Anonym Bruger, 13/8-2008 20:54 (#22)

I søndags på vej til Ab var jeg med en MF der havde en gearkasse der lige skulle igang. Toget ankom ca. 10 minutter forsinket fra Frederikshavn, og da toget afgik fra Hjørring kunne man godt mærke hvorfor...
For selvom lkferne kørte accelererede lige så langsomt, så var der så store rystelser ved gearskiftet at det kunne få en kop kaffe til at vælte ned fra holderen i bordet, det lød også somom toget var ved at falde fra hinanden (hvilket nok også var sket med IC4...)

Men udover det er IC3 et af de mest stabile tog DSB har/har haft, trods at de nogen gange bliver udnyttet til det maximale.

Men hvad er det der ikke funger ved de toiletter som der næsten altid er problemer med?
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: IC3 toget's "pop-status"
Skrevet af Marc, 13/8-2008 21:03 (#23)

Problemet er som regel gerne (ihvertfald de gange jeg har oplevet det) at de bliver tilstoppet hvis folk bruger for meget papir (I et tilfælde var det sågar en ble der var dumpet ned i det).

Folk behandler desværre DSB's toiletter ligesom de behandler alle andre offentlige toiletter.

At der så også kan være almene tekniske årsager til at de ikke fungere, er så noget andet.
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: IC3 toget's "pop-status"
Skrevet af PB, 13/8-2008 21:34 (#24)

Så længe lokummet ikke spytter skidtet op igen Grin
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

SV: IC3 toget's "pop-status"
Skrevet af carlove, 13/8-2008 22:26 (#25)

Det er det jeg mener, det er "Afføringen" det er galt med, efter hvad de kloge fortæller, er der ingen der har en normal lort mere som et alm. IC3 tog kan tygge.
:roll: Wink Grin
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger



Antal indlæg: 594
Tilmeldt: 22/4-2004
Bopæl: København SV.
Alder: 91
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

SV: IC3 toget's "pop-status"
Skrevet af Kim_Christensen, 13/8-2008 22:49 (#26)

PB skrev: Så længe lokummet ikke spytter skidtet op igen Grin


Det er faktisk sket.... Når toilettet skyller ud er det med vacuum, men når tanken skal tømmes kommer der trykluft på. Forestil dig hvad der sker hvis man har lavet en fejl under en reparation sådan at der kommer trykluft på når ventilen til toilettet åbnes.
På EUC-[navn] har man kørt kurser for DSB, bl.a. i IC-3 elektronik. Man er opmærksomme på problemet. Nu.

Hilsen Kim
Brugers avatar
Kim_Christensen

Medlem



Antal indlæg: 112
Tilmeldt: 13/12-2006
Status:


SV: IC3 toget's "pop-status"
Skrevet af HenrHans, 13/8-2008 23:42 (#27)

PB skrev: Så længe lokummet ikke spytter skidtet op igen Grin


Iflg. pålidelige kilder skulle APO-togsættet, ikke en men flere gange, have været udsat for et 'baglæns' lokum, bl.a provokeret af en meget almindelig ingrediens, der anvendes ved bagning...

- og mon ikke også det er hændt i IC/3...

/Henrik
Brugers avatar
HenrHans

Meget øvet



Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 18/5-2004
Bopæl: VN
Status:


SV: IC3 toget's "pop-status"
Skrevet af ic3dk, 13/8-2008 23:59 (#28)

Et vakuum-overtryk kan også snildt skabes på et toilet i en Bn-vogn. Jeg har faktisk prøvet det engang, hvor jeg ved fejl ikke fik stillet mig på brættet, inden overtrykket skulle tages af.
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:


SV: IC3 toget's "pop-status"
Skrevet af Triton, 14/8-2008 01:57 (#29)

Kim_Christensen skrev:
PB skrev: Så længe lokummet ikke spytter skidtet op igen Grin


Det er faktisk sket.... Når toilettet skyller ud er det med vacuum, men når tanken skal tømmes kommer der trykluft på. Forestil dig hvad der sker hvis man har lavet en fejl under en reparation sådan at der kommer trykluft på når ventilen til toilettet åbnes.
På EUC-[navn] har man kørt kurser for DSB, bl.a. i IC-3 elektronik. Man er opmærksomme på problemet. Nu.

Hilsen Kim


Når tankene tømmes i den daglige drift er det også med vacum, ikke med trykluft.
Brugers avatar
Triton

Erfaren bruger



Antal indlæg: 927
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 42
Status:

Hilsen Triton.

SV: IC3 toget's "pop-status"
Skrevet af Thomas_, 14/8-2008 10:29 (#30)

Marc skrev: Dog vil jeg sige, at med undtagelse af 1. klasse, så var det en god afløser til MA. Nu har jeg kun kørt med det i museumskørsel, men kæft, jeg bryder mig ikke om at forstille mig hvordan det må have været at sidde på 2. klasse fra København til Aalborg i sådan en. Der er jo slet ingen benplads.

Jeg har heller intet imod at kiosken blev erstattet af trillebar. Der er intet værre end at skulle gå igennem 5 vogne der ryster som bare f... med en kop kaffe i hånden. Når man endelig kommer frem til sin plads, er der kun det halve tilbage i koppen.


MARC... vil du så godt opføre dig ordentligt!!!! Du sidder da ikke og nedgør Ma i offentligt forum. Du burde have smæk med en våd berlinger.

Ma'en kan jo ikke gøre for, at du er skruet sammen på en måde så du ikke ligner gennemsnittet.. Wink

DSB har ikke haft et mere komfortabelt tog end Ma'en. Og når man kigger tilbage, kørte de jo med BR (restaurant vogn) i starten, så der var det slet ikke meningen du skulle købe din kaffe, for så efterfølgende at gå ned gennem toget og nyde den på din plads.. Hvis man så endelig gjorde det, lå de vogne jo så godt i sporet, at det slet ikke var et problem.
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: IC3 toget's "pop-status"
Skrevet af Thomas_, 14/8-2008 10:37 (#31)

andersj skrev: I søndags på vej til Ab var jeg med en MF der havde en gearkasse der lige skulle igang. Toget ankom ca. 10 minutter forsinket fra Frederikshavn, og da toget afgik fra Hjørring kunne man godt mærke hvorfor...
For selvom lkferne kørte accelererede lige så langsomt, så var der så store rystelser ved gearskiftet at det kunne få en kop kaffe til at vælte ned fra holderen i bordet, det lød også somom toget var ved at falde fra hinanden (hvilket nok også var sket med IC4...)


UHH ha.. SÃ… var det godt marc ikke var med.. Pfft

Men sådan har det jo næsten været lige siden de begyndte at skifte motor og gearkasse ud. Jeg ved ikke om det er på grund af det, eller om det er fordi de er begyndt at køre på kænguru brændstof.. For det er godt nok en blandet oplevelse når der sættes i gang. Der var de gamle motor og gear væsentlig bedre.

andersj skrev:
Men udover det er IC3 et af de mest stabile tog DSB har/har haft, trods at de nogen gange bliver udnyttet til det maximale.


Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvilken informationer du konkludere den udtalelse her på?
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: IC3 toget's "pop-status"
Skrevet af hec, 14/8-2008 11:25 (#32)

ThomasH skrev:
andersj skrev: I søndags på vej til Ab var jeg med en MF der havde en gearkasse der lige skulle igang. Toget ankom ca. 10 minutter forsinket fra Frederikshavn, og da toget afgik fra Hjørring kunne man godt mærke hvorfor...
For selvom lkferne kørte accelererede lige så langsomt, så var der så store rystelser ved gearskiftet at det kunne få en kop kaffe til at vælte ned fra holderen i bordet, det lød også somom toget var ved at falde fra hinanden (hvilket nok også var sket med IC4...)


UHH ha.. SÃ… var det godt marc ikke var med.. Pfft

Men sådan har det jo næsten været lige siden de begyndte at skifte motor og gearkasse ud. Jeg ved ikke om det er på grund af det, eller om det er fordi de er begyndt at køre på kænguru brændstof.. For det er godt nok en blandet oplevelse når der sættes i gang. Der var de gamle motor og gear væsentlig bedre.

andersj skrev:
Men udover det er IC3 et af de mest stabile tog DSB har/har haft, trods at de nogen gange bliver udnyttet til det maximale.


Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvilken informationer du konkludere den udtalelse her på?


husk lige på det er en Expert men MANGE års erfaring med Ic3
Brugers avatar
hec

Meget øvet



Antal indlæg: 206
Tilmeldt: 30/3-2008
Status:


SV: IC3 toget's "pop-status"
Skrevet af Thomas_, 14/8-2008 12:58 (#33)

Er det andersj du referere som en ekspert med mange års erfaring på området? Smile
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: IC3 toget's "pop-status"
Skrevet af hec, 14/8-2008 13:31 (#34)

nemlig thomas
Brugers avatar
hec

Meget øvet



Antal indlæg: 206
Tilmeldt: 30/3-2008
Status:


SV: IC3 toget's "pop-status"
Skrevet af Ghosttrain, 14/8-2008 13:36 (#35)

ER det så her det er tilladt sige *ROFL* ? :lol: :lol: :lol:
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: IC3 toget's "pop-status"
Skrevet af Anonym Bruger, 14/8-2008 15:55 (#36)

Ved nærmere eftertanke med mine "mange års erfaring" så trækker jeg det tilbage. For når jeg kommer til at tænke så er det faktisk ikke så lidt at togene på en eller anden måde ikke virker, fx. at der lugter kraftigt af dieselolie i et helt togsæt.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: IC3 toget's "pop-status"
Skrevet af Togtossen, 14/8-2008 18:12 (#37)

Dem som har prøvet at køre med lok. trukne IC tog i Tyskland, vil kunne give mig ret i at den samme firm for IC tog skal vi også have herhjemme, vognene ligger lige så godt i sporet (alt afhængigt af sporets tilstand) som DD-vognene og de vejer omkring det samme (ca. 50 t.) det vil lyde rigtigt godt med en ME. Dog skal sæde opstilingen være lige som i MF'erne desuden medbringer de tyske tog også en bistro vogn, eller en som vi vil kalde det, en kiosk vogn, i Tyskland er vognene også indrettet både med kupé og storrum i samme vogn.
Brugers avatar
Togtossen

Medlem



Antal indlæg: 68
Tilmeldt: 5/6-2004
Bopæl: Ringsted
Alder: 35
Status:


SV: IC3 toget's "pop-status"
Skrevet af SJakobsen, 14/8-2008 18:57 (#38)

Togtossen skrev: Dem som har prøvet at køre med lok. trukne IC tog i Tyskland, vil kunne give mig ret i at den samme firm for IC tog skal vi også have herhjemme, vognene ligger lige så godt i sporet (alt afhængigt af sporets tilstand) som DD-vognene og de vejer omkring det samme (ca. 50 t.) det vil lyde rigtigt godt med en ME. Dog skal sæde opstilingen være lige som i MF'erne desuden medbringer de tyske tog også en bistro vogn, eller en som vi vil kalde det, en kiosk vogn, i Tyskland er vognene også indrettet både med kupé og storrum i samme vogn.


Hvis man ser på det objektivt er togsæt vejen frem, de kan afkobles og køre til forskellige distinationer, og man sparer rangerpersonale. Desuden ved jeg at mennig mand finder gummivulst overgangene ubehagelige, det larmer meget, samtidig med at pladerne glider frem og tilbage, komforten i de nye tog -IC4 eller andet- er jo nødt til at være bedre end i IC3..
Brugers avatar
SJakobsen

Meget øvet



Antal indlæg: 459
Tilmeldt: 6/2-2005
Bopæl: Horsens
Alder: 34
Status:

Jakobsen

SV: IC3 toget's "pop-status"
Skrevet af Marc, 14/8-2008 19:00 (#39)

Togtossen skrev: Dem som har prøvet at køre med lok. trukne IC tog i Tyskland, vil kunne give mig ret i at den samme firm for IC tog skal vi også have herhjemme, vognene ligger lige så godt i sporet (alt afhængigt af sporets tilstand) som DD-vognene og de vejer omkring det samme (ca. 50 t.) det vil lyde rigtigt godt med en ME. Dog skal sæde opstilingen være lige som i MF'erne desuden medbringer de tyske tog også en bistro vogn, eller en som vi vil kalde det, en kiosk vogn, i Tyskland er vognene også indrettet både med kupé og storrum i samme vogn.


Og hvordan ville du så have at man hurtigt skulle kunne dele togene, så at nogle vogne kørte til Struer, andre til Århus, plus evt. tilkobling af ekstra vogne i Odense, Fredericia?

Det ville kræve ranger-mandskab, inklusiv maskiner til at rangere med. Derudover vil rejsetiden blive endnu længere pga. den tid det ville tage at få vognene koblet af og på.

Man skal huske ikke at blande interessen for tog, sammen med det rent praktiske.
Lokomotivtrukne IC-tog ville ikke fungere med den IC-køreplan vi har idag.
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:



SV: IC3 toget's "pop-status"
Skrevet af Anonym Bruger, 15/8-2008 15:15 (#40)

Togsæt er vejen frem, og tyskerne trænger i den grad til nyt IC materiel, og en erstatning til ICE 1 og 2, som passende kunne blive nedgraderet til IC tog.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

Spring til debat:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near 's "pop-status"' IN BOOLEAN MODE) AND thread_id != 8101 AND tf.forum...' at line 4
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: ' class='textbox' style='font-size:11px;width:99%' onclick='javascript:this.select();' />