Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
IC4 servering

Udskriv debat

  IC4 servering
Skrevet af MikeDK, 7/8-2008 12:53 (#1)

Hej

Jeg kan ikke helt se på de billeder DSB har af IC4 togene, om der findes et egentligt salgssted (bistro som i SJs X2000) i toget, eller om DSB fremover også vil køre rundt med en salgsvogn i hele toget?

Er der kan hjælpe med et svar? Smile

Mvh
Michael
Brugers avatar
MikeDK

Lidt øvet



Antal indlæg: 23
Tilmeldt: 16/4-2005
Bopæl: København Ø
Alder: 50
Status:



SV: IC4 servering
Skrevet af DaKalle, 7/8-2008 13:39 (#2)

Så vidt man kunne se på DR updates billeder, så gik de rundt med en serverings vogn.
For os pendlere, som dagligt benytter deres tog, er disse vogne mere til irritation end gavn og en bistro ville absolut ikke gøre det bedre.

Jeg syntes personligt det burde afskaffes og så måtte folk lærer, at enten smører en madpakke hjemme fra eller spise inden de går ombord.
Når jeg tager hjem er vi i forvejen presset nok ude i gangen og der bliver meget hurtigt trængt, når den vogn skal forbi.

De burde lytte til dem, som lægger penge i deres hænder hver måned(månedskort/pendlerkort), men det gider man åbenbart ikke.
Jeg efterlyser også en pendler kupe, men det vil man hos DSB heller ikke indfører, trods rigtig mange passagerer på den konto.
Brugers avatar
DaKalle

Lidt øvet



Antal indlæg: 10
Tilmeldt: 26/9-2004
Bopæl: Korsør
Status:


SV: IC4 servering
Skrevet af xCBdk, 7/8-2008 14:06 (#3)

Der en Pantry i vogn 12 i IC4 og herfra vil der kunne købes ting, jeg tror ikke der vil komme en vogn rundt da den er umildbart ikke er til at komme rundt med pga den højde forskel der er i toget.
Brugers avatar
xCBdk

Meget øvet



Antal indlæg: 307
Tilmeldt: 10/7-2007
Alder: 34
Status:


SV: IC4 servering
Skrevet af Thomas_, 7/8-2008 14:18 (#4)

Er der ikke elevator, så salgsvognen kan komme rundt?
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: IC4 servering
Skrevet af Kennie, 7/8-2008 17:18 (#5)

Jo det skulle der da være i følge en tog Stewardesse jeg kender. (min mor)
Brugers avatar
Kennie

Meget øvet



Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 28/4-2004
Bopæl: Valby
Alder: 35
Status:

Hilsen Kennie

SV: IC4 servering
Skrevet af KH, 7/8-2008 17:37 (#6)

ThomasH skrev: Er der ikke elevator, så salgsvognen kan komme rundt?


Ja, der er en elevator, men den er pt. ikke godkendt af arbejdstilsynet, så det var kun den ene halvdel af toget der fik besøg af salgsvognen. Men den nye salgsvogn er bredere så det er overhovedet ikke muligt at passere den, med mindre man sætter sig ned. En anden ulempe er de mange døre i IC4, de er svære at åbne med selve salgsvognen, så det bliver sjovt når den skal gennem toget. Grin
Brugers avatar
KH

Erfaren bruger



Antal indlæg: 586
Tilmeldt: 22/7-2007
Bopæl: Ishøj
Alder: 38
Status:

__________________
Kaj A. Holdt
www.train-spotter.dk

SV: IC4 servering
Skrevet af MSS, 7/8-2008 23:24 (#7)

DaKalle skrev: Så vidt man kunne se på DR updates billeder, så gik de rundt med en serverings vogn.
For os pendlere, som dagligt benytter deres tog, er disse vogne mere til irritation end gavn og en bistro ville absolut ikke gøre det bedre.

Jeg syntes personligt det burde afskaffes og så måtte folk lærer, at enten smører en madpakke hjemme fra eller spise inden de går ombord.
Når jeg tager hjem er vi i forvejen presset nok ude i gangen og der bliver meget hurtigt trængt, når den vogn skal forbi.

De burde lytte til dem, som lægger penge i deres hænder hver måned(månedskort/pendlerkort), men det gider man åbenbart ikke.
Jeg efterlyser også en pendler kupe, men det vil man hos DSB heller ikke indfører, trods rigtig mange passagerer på den konto.


Altid spøjst at høre disse småbitre pendler-kommentarer. Du er måske også en af dem der synes at DSB-døgnet skal afskaffes da det generer pendlerne..!? :roll:
Togservice er godt for dem der rejser langt. Jeg bruger dem f.eks hver gang jeg skal til/fra min familie i Aalborg. Det er ikke alle der gider at spise flade håndmadder...

Husk også at tænke på andre end dig selv Wink
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 49
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: IC4 servering
Skrevet af TorbenD, 8/8-2008 09:50 (#8)

Halløj der ude.
For lige og komme nogen tvivl til gode. Der skal kører en salgsvogn rundt i toget som nogle nok kender fra idag. Der er pantry i lavgulvsvognen og der er derved en elevator således at salgs vognen kan komme rundt i de andre vogne. Jeg har et link hvor man kan se en tegning.
http://www.dsb.dk...e=file.pdf
Rigtig god dag
TorbenD
Brugers avatar
TorbenD

Medlem



Antal indlæg: 137
Tilmeldt: 23/6-2004
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:

TorbenD

SV: IC4 servering
Skrevet af ic3dk, 8/8-2008 14:23 (#9)

Argumentet for ikke at bygge to-etagers IC4-tog, var netop salgsvognen. Jeg ved godt der den niveauforskel, men det har man så løst med den lille elevator.
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:


SV: IC4 servering
Skrevet af Thomas_, 8/8-2008 14:41 (#10)

MSS skrev:
Altid spøjst at høre disse småbitre pendler-kommentarer. Du er måske også en af dem der synes at DSB-døgnet skal afskaffes da det generer pendlerne..!? :roll:
Togservice er godt for dem der rejser langt. Jeg bruger dem f.eks hver gang jeg skal til/fra min familie i Aalborg. Det er ikke alle der gider at spise flade håndmadder...

Husk også at tænke på andre end dig selv Wink


Det er desværre ikke alle der kan det.. Det er den gruppe af mennesker man kalder brokhoveder.. Wink
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:



SV: IC4 servering
Skrevet af MSS, 8/8-2008 17:12 (#11)

Hehe Wink
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 49
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: