Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
billeder af SJ Y2 toge søges

Udskriv debat

  billeder af SJ Y2 toge søges
Skrevet af xCBdk, 21/7-2008 00:34 (#1)

Jeg læste lige på DSB.dk at MF 93 - MF 96 jo er købt af SJ, men at de er blevet lavet om både ind og udvedig for at ligne de danske MF'er. er der nogen der har billeder af Y2 togene inden de fik denne "ombygning" eller kan fortælle hvad forskellen er på et Y2 og et MF?

citat fra DSB.dk

DSB har købt 4 stk. Y2-togsæt af Blekinge Länstrafik AB. Togsættet svarer til IC3 og er blevet ændret til dennes standard, såvel udvendig som indvendig. Disse togsæt har fået litra MF 5093-5096.
Brugers avatar
xCBdk

Meget øvet



Antal indlæg: 307
Tilmeldt: 10/7-2007
Alder: 34
Status:



SV: billeder af SJ Y2 toge søges
Skrevet af KH, 21/7-2008 01:12 (#2)

Hvis man nu eksempelvis søger på Google! (det tager 0,24 sekunder at finde billede både indvendig og udvendig)

Nyttig link du kan bruge fremover: http://www.google.dk
(prøv det, det er helt nyt og skide smart )

Men når du nu (åbenbart) ikke kan finde ud af det, så vil jeg da lige hjælpe dig lidt...

http://www.jarnva...ide/Y2.asp

http://www.jarnva...tuell2.htm

http://www.bildra...info.shtml

Håber det er noget du kan bruge? Hvis det ikke er, så må du jo skrive, så skal jeg da gerne lave en Google-søgning for dig igen..
Brugers avatar
KH

Erfaren bruger



Antal indlæg: 586
Tilmeldt: 22/7-2007
Bopæl: Ishøj
Alder: 38
Status:

__________________
Kaj A. Holdt
www.train-spotter.dk

SV: billeder af SJ Y2 toge søges
Skrevet af bl, 21/7-2008 16:31 (#3)

Hej Kaj!

Der er ingen grund til at blive spydig og nedladende overfor folk, der tilsyneladende ikke er lige så dygtige som dig. Chris spørger jo ikke for at genere nogen, en venlig henvisning ville have rakt.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: billeder af SJ Y2 toge søges
Skrevet af xCBdk, 21/7-2008 16:38 (#4)

KH jeg spurgte som ment bare fordi jeg ikke selv kunne finde noget på google.

Men tak for de fine henvisninger Wink.
Kan kunn være enig med Bjarne ingen grund til spydighed og nedladenhed, google er et værktøj som er stort og tungt at danse med, mange gange skal man søge på de helt rigtige ord. Wink
Brugers avatar
xCBdk

Meget øvet



Antal indlæg: 307
Tilmeldt: 10/7-2007
Alder: 34
Status:


SV: billeder af SJ Y2 toge søges
Skrevet af KH, 22/7-2008 00:15 (#5)

xCBdk skrev: google er et værktøj som er stort og tungt at danse med, mange gange skal man søge på de helt rigtige ord. Wink


Jeg jeg giver dig da helt ret, det var også svært for mig lige at ramme SJ Y2, det tog mig mange forsøg inden jeg fandt frem til denne svære og meget ulogiske kombinationsform. Derefter søgte jeg på SJ Y2 1382 (Hvilket var det første tog der kom op i den første søgning) Come on Shock

xCBdk skrev: Men tak for de fine henvisninger

Det var så lidt (let)...

bl skrev: Der er ingen grund til at blive spydig og nedladende overfor folk, der tilsyneladende ikke er lige så dygtige som dig. Chris spørger jo ikke for at genere nogen, en venlig henvisning ville have rakt.


Der tager du faktisk helt fejl... Sidst jeg kom med en venlig henvisning til denne person, fik jeg et meget snottet og ubehøvlet svar tilbage. Derfor skulle han også have af den hårde skuffe, for det er åbenbart sådan han vil behandles. Havde det været hvilket som helst andet BARN herinde der havde spurgt om det samme, havde de bare fået ovenstående links uden nogen kommentarer....
Brugers avatar
KH

Erfaren bruger



Antal indlæg: 586
Tilmeldt: 22/7-2007
Bopæl: Ishøj
Alder: 38
Status:

__________________
Kaj A. Holdt
www.train-spotter.dk

SV: billeder af SJ Y2 toge søges
Skrevet af bl, 22/7-2008 11:01 (#6)

Det er dig, der tager fejl, Kaj!

At der eventuelt er nogen herinde, der ikke opfører sig ordentligt, berettiger ikke dig til at opføre dig ligedan. Det kunne se kønt ud, hvis alle begyndte at bruge forum til små personlige hævntogter.

SÃ¥ hold venligst tilsvarende i private mails fremover.

Og hvad mener du med BARN?

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: billeder af SJ Y2 toge søges
Skrevet af KH, 22/7-2008 11:42 (#7)

bl skrev: Det er dig, der tager fejl, Kaj!


Ja okay, så tager jeg fejl.. Men det ændrer ikke ved min opfattelse, men skal da nok holde det til PM fremover... Men der er bare nogen der skal behandles som de behandler andre. Denne gang blev det desværre offentligt, men håber det har hjulpet...

bl skrev: Og hvad mener du med BARN?


Det kan du så tænke lidt over... Men din angivne alder taget i betragtning, så skal du ikke føle dig ramt Grin
Brugers avatar
KH

Erfaren bruger



Antal indlæg: 586
Tilmeldt: 22/7-2007
Bopæl: Ishøj
Alder: 38
Status:

__________________
Kaj A. Holdt
www.train-spotter.dk


SV: billeder af SJ Y2 toge søges
Skrevet af ice-3, 14/12-2008 09:28 (#8)

KH skrev:
bl skrev: Det er dig, der tager fejl, Kaj!


Ja okay, så tager jeg fejl.. Men det ændrer ikke ved min opfattelse, men skal da nok holde det til PM fremover... Men der er bare nogen der skal behandles som de behandler andre. Denne gang blev det desværre offentligt, men håber det har hjulpet...

bl skrev: Og hvad mener du med BARN?


Det kan du så tænke lidt over... Men din angivne alder taget i betragtning, så skal du ikke føle dig ramt Grin
Hej Jeg sad i går aftes og kiggede nogle billeder igemmem og faldt tilfældigt over dette


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
ice-3

Lidt øvet



Antal indlæg: 28
Tilmeldt: 19/8-2007
Bopæl: Vordingborg
Alder: 33
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Moderator søges Generelt 1 20-06-2011 06:20
Togentusiast søges Real-Life-Tog 2 02-05-2011 20:20
Billeder af Bc-t vognene i Tyskland Real-Life-Tog 42 18-01-2011 21:36
Tog billeder ;) Real-Life-Tog 56 28-08-2010 11:59
Billeder søges !! Hjælp søges !! Real-Life-Tog 50 08-02-2010 17:12
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: