Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Chihuahua stoppede tonstungt tog

Udskriv debat

  Chihuahua stoppede tonstungt tog
Skrevet af togdrengen, 12/7-2008 00:03 (#1)

Ja, det er lidt en skæg historie.

Læs selv: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/i...4.html?rss
Brugers avatar
togdrengen

Ekspert



Antal indlæg: 1449
Tilmeldt: 26/2-2005
Alder: 31
Status:



SV: Chihuahua stoppede tonstungt tog
Skrevet af Triton, 12/7-2008 13:38 (#2)

Hmm synes da mere det er pinligt at blive forsinket i 20 min. pga en chihuahua. Wink
Brugers avatar
Triton

Erfaren bruger



Antal indlæg: 927
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 42
Status:

Hilsen Triton.

SV: Chihuahua stoppede tonstungt tog
Skrevet af Ghosttrain, 12/7-2008 14:09 (#3)

Ja det er da noget pinligt, kør da kræet ned hvis den ikke vil flytte sig, så kan folk da lære at holde styr på deres forvoksede vandrotter.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Chihuahua stoppede tonstungt tog
Skrevet af jwt1, 12/7-2008 14:15 (#4)

Frankenstein skrev: Ja det er da noget pinligt, kør da kræet ned hvis den ikke vil flytte sig, så kan folk da lære at holde styr på deres forvoksede vandrotter.


Det er det jo ikke engang. Det er jo bare mikroorganer på meget tynde knogler med lidt hår
Brugers avatar
jwt1

Ekspert



Antal indlæg: 1376
Tilmeldt: 5/1-2005
Alder: 33
Status:

Hilsen Jacob

SV: Chihuahua stoppede tonstungt tog
Skrevet af ic3dk, 12/7-2008 14:23 (#5)

Alternativet er at gøre sådan her. Læs også artiklen:

Heste dræbt af tog

To heste blev dræbt torsdag morgen, da de havde forvildet sig ud på togsporene mellem Vordingborg Næstved. Torsdag d. 7. april 2005, kl. 5.25 påkørte toget på Sydbanen de to heste ved landsbyen Kastrup nord for Næstved.

Af René Pedersen & Ritzau

Tusindvis af pendlere kom på grund af påkørslen for sent på arbejde. Al togtrafik mellem Næstved og Vordingborg stod stille i godt to timer´.

De dræbte heste blokerede begge spor, og først klokken 6.45 blev det sydgående spor åbnet for trafik. På det tidspunkt holdt otte tog på vej mod Næstved i kø.

Ifølge Banedanmark var det planen at reparere det beskadigede tog på stedet. Den bageste del af det tog, som ramte hestene, blev koblet fra og kørt tilbage til Vordingborg station.

Ulykken var ikke det eneste, der gik skævt for DSB tidligt torsdag morgen. To og en halv time efter påkørslen oplyste DSB fortsat på sin hjemmeside med trafikinformation, at der ikke var noget at meddele.
Selv om togene nu igen kører på Sydbanen, må der påregnes store forsinkelser.

Erstatning til DSB
Da de døde heste var blevet slæbt væk var sporet gik politiet i gang med at finde frem til hestenes ejer. Der kan muligvis blive tale om et erstatningskrav fra DSB, oplyser politiet.

DSB beklager
Driftschef Ivan B. Laustsen, DSB, beklager, at DSB's trafikinformation ikke var opdateret med oplysninger om problemerne på Sydbanen torsdag morgen.

- Vi troede, at vi havde sendt oplysningerne til hjemmesiden. Vores interne net var opdateret, men ingen havde kontrolleret, at oplysningerne var på den hjemmeside, kunderne har adgang til. Jeg tager fat i problemet straks, så det ikke gentager sig, siger Ivan B. Laustsen til Ritzau.
Om der ligger en teknisk eller menneskelig fejl bag uordnen kunne han ikke sige.
Til gengæld glæder det ham, at Banedanmarks hjemmeside var opdateret.
- Det er den, de fleste bruger, når de vil se oplysninger om eventuelle forsinkelser, siger han.
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:


SV: Chihuahua stoppede tonstungt tog
Skrevet af Triton, 12/7-2008 17:56 (#6)

I må meget undskylde mig, måske jeg er sippet. Men få da lige fjernet de billeder herfra øjeblikket. Det er fandme ikke noget at vise ( undskyld sproget ).
Brugers avatar
Triton

Erfaren bruger



Antal indlæg: 927
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 42
Status:

Hilsen Triton.

SV: Chihuahua stoppede tonstungt tog
Skrevet af stigc, 12/7-2008 18:00 (#7)

Triton skrev: I må meget undskylde mig, måske jeg er sippet.

Så er du ikke ene om at være sippet Wink
Den slags billeder passer bedre i Ekstrabladet eller BT.
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger



Antal indlæg: 680
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 64
Status:


SV: Chihuahua stoppede tonstungt tog
Skrevet af carlove, 12/7-2008 20:21 (#8)

Sitet hedder Real-Life-Tog, det forstår jeg som realistisk togorientering hvilket vil sige at man ikke putter noget under gulvtæppet alt andet vil være en form for censur og det kan ingen vel være tjent med, hvis man er så sippet at man ikke kan tåle realisme er det ikke forbudt at forbigå de pågældende billeder og ikke ligefrem sidde og svælge i dem.
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger



Antal indlæg: 594
Tilmeldt: 22/4-2004
Bopæl: København SV.
Alder: 91
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

SV: Chihuahua stoppede tonstungt tog
Skrevet af Triton, 12/7-2008 23:33 (#9)

javel da. Men nu er det her jo også en side, hvor der sidder børn og kigger med. Men fair nok, det næste bliver vel personer som der er billeder af... Det er jo også Real-Life-Tog, hvilket vel også er realistisk togorientering, så ingen grund til at putte det ind under gulvtæppet eller anden censur.
Brugers avatar
Triton

Erfaren bruger



Antal indlæg: 927
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 42
Status:

Hilsen Triton.

SV: Chihuahua stoppede tonstungt tog
Skrevet af MR-4073, 12/7-2008 23:39 (#10)

IsoNick skrev: Torsdag d. 7. april 2005, kl. 5.25 påkørte toget på Sydbanen de to heste ved landsbyen Kastrup nord for Næstved.

Rettelse: Kastrup er en lille by lidt nord for Vordingborg.

Mht. til de billeder der følger med, var det måske en idé at undlade disse, nok og vel siges det at billeder siger mere end ord, men i dette tilfælde vil jeg give Triton og stigc ret, disse billeder er komplet unødvendige at vise i sådan et forum her. Det er vel rigeligt at læse teksten for at orientere sig.
Brugers avatar
MR-4073

Erfaren bruger



Antal indlæg: 766
Tilmeldt: 19/8-2005
Bopæl: Lige ved LJ ;)
Alder: 32
Status:


SV: Chihuahua stoppede tonstungt tog
Skrevet af carlove, 12/7-2008 23:47 (#11)

Det er meget svært at gemme sig for den virkelige verden, det siger mange års erfaring mig, men det lige som om at ungdommen prøver at gå med skyklapper for øjnene men ofte kommer de til en brat opvåning.
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger



Antal indlæg: 594
Tilmeldt: 22/4-2004
Bopæl: København SV.
Alder: 91
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

SV: Chihuahua stoppede tonstungt tog
Skrevet af eg3104, 13/7-2008 00:00 (#12)

togdrengen skrev: Ja, det er lidt en skæg historie.

Det giver ihvertfald sætningen "at sætte en hund på sporet" en ny betydning. he he

mvh Marc
Brugers avatar
eg3104

Meget øvet



Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 16/12-2006
Bopæl: Sønderborg
Alder: 32
Status:


SV: Chihuahua stoppede tonstungt tog
Skrevet af Triton, 13/7-2008 00:01 (#13)

Du snakker måske af erfaring??? Det eneste jeg prøver på at sige, er at sådanne billeder hører sku ikke hjemme her. Og så er det lige meget om det er en tråd i Real life tog eller realistisk togorientering som du kalder det, eller om det er noget helt andet. Men ligger ikke sådanne billeder op, hvor bruger gruppen er lige fra 03 og op efter. Om du så mener jeg går med skyklapper, og prøver på at gemme mig for den virkelige verden... Tja det står jo så for din egen regning.
Brugers avatar
Triton

Erfaren bruger



Antal indlæg: 927
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 42
Status:

Hilsen Triton.

SV: Chihuahua stoppede tonstungt tog
Skrevet af carlove, 13/7-2008 01:11 (#14)

Det er ofte sådan, at når barnet bliver taget fra moders bryst, så starter al tuderiet.
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger



Antal indlæg: 594
Tilmeldt: 22/4-2004
Bopæl: København SV.
Alder: 91
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

SV: Chihuahua stoppede tonstungt tog
Skrevet af MSS, 13/7-2008 03:25 (#15)

carlove skrev: Det er ofte sådan, at når barnet bliver taget fra moders bryst, så starter al tuderiet.


Hehe. Tja, jeg må også indrømme at jeg først blev lidt chokeret pga. alt blodet Shock Det må være min bløde opvækst i 70'erne der gør det Wink

Men helt ærligt: Der er sq en mærkelig tendens til at mennesker identificerer sig mere og mere med dyr, og det er da ganske enkelt for plat.. Vi slagter og æder dem jo for pokker! Grin

Ligesom de uheld der sker på vejene fordi at blødsødne/naive mennesker prøver at undgå at ramme et pindsvin eller en hare, og i stedet kommer en masse mennesker så til skade i et rabalder af et sammenstød...
Det er efter min mening mere sygt end nogle liter hesteblod.

Historien med hunden er også et eksempel på mange menneskers skæve forhold til dyr. Hvis lkf bare havde kørt, var hunden jo nok hoppet til side. Hvis ikke, havde det sq været det samme -så var den da lidt for dum..? Jeg kender ihvertfald ikke mange hunde/katte osv. der ikke ville hoppe væk når noget stort og tungt nærmede sig... :roll:
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 49
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: Chihuahua stoppede tonstungt tog
Skrevet af Kurt666, 13/7-2008 07:00 (#16)

nu kan jeg jo kun tale for mig selv , men er det ikke noget med at dyrene har været her længe før ruder konge var en kriblen i sin fars buks ??? , ergo er det ligesom os der har kravlet ind på deres habitat , så at sige ....
og jeg ved godt at chihuahua , ikke er at finde i den danske natur som sådan..... men forstå (eller misforstå mig ret) så er det at køre et dyr over altså ikke det jeg ser frem til ... og det er uanset om det er et lille eller stort dyr så bander og svovler jeg hvergang det sker , ikke at jeg kan gøre noget imod det de gange det er sket , men havde jeg været den lokofører der kørte toget nede på sydhavsøerne , ja så havde jeg reageret akkurat ligesådan ... man kan altså godt tage hensyn de gange der er mulighed for det .. just my 2 cents ...
Brugers avatar
Kurt666

Medlem



Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 14/9-2004
Alder: 61
Status:


SV: Chihuahua stoppede tonstungt tog
Skrevet af KH, 13/7-2008 10:32 (#17)

Hensyn? Ja... Men ikke så meget hensyn. Nu kører jeg på arbejdet meget i bil og møder dagligt masser irriterende hunde der absolut skal rende foran bilen og gø af den. Jeg ved af erfarring at de flytter sig når man begynder at køre, hvis jeg skulle stoppe bilen hver gang og jage hundene væk, så kom jeg jo aldrig hjem. Hun skulle bare have begyndt at køre, hunden skulle nok, hvis den var "normalt" fungerende, have flyttet sig i takt med at hastigheden blev forøget...

Ang. hestebillederne, så er det jo sådan man behandler heste, kreaturer, svin m.m. når DAKA kommer og henter de selvdøde rundt på gårdene. Jeg har set værre ting, man skal ikke være så sart. Grænsen har rykket sig og går i dette tilfælde ved personpåkørseler, det er der da ingen tvivl om. Jeg tænkte egentlig ikke noget specielt da jeg så billederne, andet end det kræver en ordentlig gang rengøring af den MF.
Brugers avatar
KH

Erfaren bruger



Antal indlæg: 586
Tilmeldt: 22/7-2007
Bopæl: Ishøj
Alder: 38
Status:

__________________
Kaj A. Holdt
www.train-spotter.dk

SV: Chihuahua stoppede tonstungt tog
Skrevet af Marc, 13/7-2008 10:57 (#18)

Hvad angår billederne. Havde det været en personpåkørsel der blev fremvist, ville jeg nok have fundet det meget respektløst overfor vedkommende og de pårørende. Men nu er det jo altså en hest, og tro mig, det der er INTET i forhold til hvad man kan se på nogle slagterier.

Når vi går ned i supermarkedet, siger vi jo intet til at der ligger indvolde på stribe i frysedisken.

Hvad børn angår. Nu ved jeg om det nye generation er blevet mere sart, men da JEG gik i børnehave, blev der da både slagtet høns og kaniner i vores påsyn. Jeg kan huske at de fleste af os synes det var temmelig morsomt at se en høne rende rundt uden hovede.

SÃ¥ jeg tror folk skal tage en slapper Smile
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Chihuahua stoppede tonstungt tog
Skrevet af Togtossen, 13/7-2008 12:07 (#19)

Som jeg kan læse mig frem til, kan jeg tydeligt se at ikke alle hvad en arbejdsdag for en Lkf. kan se ud, som Lkf. skal man have en meget stærk psyke, det er dog de færeste der kan klare en personpåkørsel uden varige men, det retfærdiggøre dog ikke billederne af de to heste uden nogen form for advarsel.

På den samme side med Chihuahua-hunden, står der længere nede på siden at en Tgf. ( nok nærmere en Lkf. - tror jeg) fik skæld ud for at "dytte" af nogle svaner på kystbanen, her er min menig meget klar, at passergene ikke skal blande sig hvordan man kører tog, det skal man måske heller ikke gøre i andre tilfælde....? som f.eks. med rådyr eller for den sags skyld med menesker der forvilder sig ud i sporet!
Brugers avatar
Togtossen

Medlem



Antal indlæg: 68
Tilmeldt: 5/6-2004
Bopæl: Ringsted
Alder: 35
Status:



SV: Chihuahua stoppede tonstungt tog
Skrevet af hec, 13/7-2008 16:47 (#20)

Triton skrev: Hmm synes da mere det er pinligt at blive forsinket i 20 min. pga en chihuahua. Wink


theis det hedder menneskelighed Grin
jeg forstår hende da ganske udemærket
selv om det kostede mig en kaffepause Wink
Brugers avatar
hec

Meget øvet



Antal indlæg: 206
Tilmeldt: 30/3-2008
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
"Fodboldfans stoppede S-togstrafik" Real-Life-Tog 2 09-08-2010 20:31
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: