Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
AI afhentning

Udskriv debat

  AI afhentning
Skrevet af PB, 9/6-2008 23:54 (#1)

Hej

Jeg har nu prøvet på kryds og på tværs, men det lykkes ikke rigtig. Jeg vil gerne lave en aktivitet, hvor jeg samler en vognstamme, som senere skal afhentes af et andet lokomotiv.

Planen er foreløbig på test-form, så indtil videre har jeg sat to vogne op på hovedsporet, med fem-ti meters mellemrum. Dem samler jeg så uden problem, og jeg kører stille og roligt tilbage til sidesporet med min maskine.
Nu kommer problemet.

Kan man overhovedet sætte en AI-driver til at køre ind og koble sig på den togstamme jeg har oprangeret? Den vognstamme-consist står jo ligesom 'i vejen' i hovedsporet. Jeg selv er helt og aldeles ude af sporet, så det er bare lige, at AI-driveren skal finde sig i, at det tog han skal hente, står på det spor, han kører på! Smile

Og hvis ja; hvordan?

På forhånd tak for hjælp/nyttige indlæg/irettesættelser/henvisninger til google m.m.
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle


SV: AI afhentning
Skrevet af zepder, 10/6-2008 20:37 (#2)

Hej Pelle

Jeg tror slet ikke det kan lade sig gøre. Har selv siddet og moslet længe med et AI-IC3 som skulle koble til et allerede holdende IC3-togsæt, men uanset hvad jeg gjorde ville den ikke koble på. Hvis AI'en kommer for tæt på den holdende, vil den bare skubbe til den og så fortsætter den bare med at trille... Så jeg tror ikke det vil komme til at fungere...
Brugers avatar
zepder

Superadministrator



Antal indlæg: 164
Tilmeldt: 4/10-2006
Bopæl: Fredericia
Alder: 47
Status:

MVH Carsten
¤¤ Administrator ¤¤

SV: AI afhentning
Skrevet af lbr40, 10/6-2008 23:36 (#3)

Jeg er sikker på, at jeres projekt desværre ikke kan laves. Det er formentlig ikke muligt af følgende 2 årsager:
1. Et AI tog(sæt) køres af computeren uden for jeres kontrol, og kan derfor ikke køres til sammenkobling med en hastighed mindre end 5 km/h.
2. MSTS-signalsystemet vil sandsynligvis blokere for trafik i indtil flere signalblokke foran og bagved togene.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: AI afhentning
Skrevet af KimEast, 11/6-2008 03:05 (#4)

I har ret, og kan tilføje, at HVIS et AI-tog kommer for tæt på et andet tog af en eller anden grund, stopper det simpelthen 5 meter før det andet tog!! Dvs man kan heller ikke lave det store sammenstød med et Ai-tog og holdende tog/vogne. Ikke umiddelbart, MEEEN man KAN godt få systemet til det! HAHA! -- Det kræver et par signaler, et krydsningsspor, nogle togveje, og to togveje der krydser hinanden, begge togveje gerne med Ai-toge. Så skal i se løjer ! -- Skurken er "diamanterne"-krydsnings-sporskifterne. Systemet kan IKKE spærre "på tværs" af disse Sad
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: AI afhentning
Skrevet af eg3104, 11/6-2008 13:59 (#5)

Her til formiddag fik jeg fktisk et IC3 tog til at køre helt hen til et andet uden at ryge på gulvet. Men de kunne ikke koble sammen, lige efter at de rørte hinanden bakkede ia toget langsomt tilbage.

mvh Marc
Brugers avatar
eg3104

Meget øvet



Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 16/12-2006
Bopæl: Sønderborg
Alder: 32
Status:



SV: AI afhentning
Skrevet af PB, 11/6-2008 17:22 (#6)

Og man kan vel sige, at her er det enten eller..
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Afhentning af svensker i Rd 9/2-09 Real-Life-Tog 40 20-07-2010 00:32
Afhentning af HP 13 Real-Life-Tog 26 06-10-2008 05:17
Afhentning af BR185 i Randers 14/05-08 Real-Life-Tog 43 23-05-2008 15:32
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: