Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Afgangsfløjt

Udskriv debat

  Afgangsfløjt
Skrevet af erwa, 9/6-2008 17:06 (#1)

Hej alle

Jeg har downloadet den meget fine rute Briscard 3 fra UKTrainSim.
Der er dog en ting der undrer mig, nemlig at der er ingen fløjte ved afgang men kun meldingen "OK to proceed"

Er der nogen der ved hvor afgangsfløjten evt skjuler sig, eller hvordan man kan lægge den ind i ruten.

Hilsen

Erik
Brugers avatar
erwa

Medlem



Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 2/5-2004
Bopæl: København Ø
Alder: 67
Status:



SV: Afgangsfløjt
Skrevet af lbr40, 9/6-2008 17:44 (#2)

Et muligt forslag: Options/Sound >>> Flyt de 4 "skydere" helt til højre.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Afgangsfløjt
Skrevet af erwa, 9/6-2008 23:46 (#3)

Nej det er ikke det.

Jeg har fuldt blus på sound indstillingerne og fløjten virker på andre tog på andre ruter.

Hilsen

Erik
Brugers avatar
erwa

Medlem



Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 2/5-2004
Bopæl: København Ø
Alder: 67
Status:


SV: Afgangsfløjt
Skrevet af DVG, 10/6-2008 00:30 (#4)

I hver rute mappe er der en sound-fil med afgangs lyden... Kan desværre ikke huske hvad det er den fil hedder da det er så lang tid siden jeg har roddet med det..
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 34
Status:


SV: Afgangsfløjt
Skrevet af gippermand, 10/6-2008 02:24 (#5)

Jeg har nu aldrig hørt at en rute skulle have en afgangslyd, det plejer nu altid at være togene som har den lyd.

Kunne det ikke tænkes, at de tog du bruger på den nye rute, ikke har lyden installeret, og det plejer at være B som man skal trykke på, da det står for bell / klokke.

Jeg har aldrig hørt at en rute skulle have afgangs fløjtelyd aldrig, måske man laver en sådan i en aktivitet, men ruten kan ikke give lyd, da man jo selv kan bestemme hvornår man vil køre, ihvertfald i Explore, så hvis den skulle være så klog at vide hvornår du vil køre, den tror jeg ikke på, men togene har lyden installeret, ihvertfald de fleste.....
Brugers avatar
gippermand

Medlem



Antal indlæg: 182
Tilmeldt: 18/5-2007
Alder: 69
Status:

Mvh Per

SV: Afgangsfløjt
Skrevet af DVG, 10/6-2008 02:39 (#6)

Der ER en afgangs lyd ved de forskellige aktiviteter og nej ikke i Explore da der naturligvis ikke er nogen køreplan som ruten skal du skal kører efter, og derved heller ingen lyd der fortælle dig hvornår du må kører.
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 34
Status:


SV: Afgangsfløjt
Skrevet af Ghosttrain, 10/6-2008 06:32 (#7)

Afganslyden feks et fløjt eller "Okay to proceed" bliver styret at ruten, og KUN den. Filen der styrer dette hedder "ssource.dat", og det er korrekt at det KUN er ved kørsel af aktiviteter disse lyde kan høres. Selve lydene der bliver afspillet ligger ligger IKKE i rutens lydmappe, de ligger i lydmappen i roden af MSTS.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Afgangsfløjt
Skrevet af erwa, 11/6-2008 00:17 (#8)

Hej Erich

Nu har jeg fundet ud af at afgangsfløjtet hedder "depart_steam_whistle.wav" men i ssource.dat refereres ikke til den, heller ikke i din rute DK2000.

Jeg har prøvet at lede i de andre filer i ruten, men kan ikke finde nogen steder, hvor der refereres til wav-filen.

Hilsen

Erik
Brugers avatar
erwa

Medlem



Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 2/5-2004
Bopæl: København Ø
Alder: 67
Status:



SV: Afgangsfløjt
Skrevet af Ghosttrain, 11/6-2008 08:22 (#9)

Det har du ret i Erwa, for jeg har lavet min egen afgangslyd som jeg bruger i DK2000, kan bare ikke i skrivende stund huske hvad den hedder.
Det skal så også lige siges at afgangslyden ikke hedder det samme i alle ruterne
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: