Forum » Off Topic » Snik-Snak
Rejseholdet

Udskriv debat

  Rejseholdet
Skrevet af morti, 8/6-2008 20:55 (#1)

Hej.

En information til dem, der gerne vil mindes tiden med Y-tog på Hornbækbanen.

DR's Rejseholdet på næste søndag (den 15. juni) er afsnittet, hvor Hornbækbanen spiller en stor rolle. Så vidt jeg husker er der en del klip med Y-toget, der suser gennem en af skovene på Nordsjælland.
Brugers avatar
morti

Erfaren bruger



Antal indlæg: 536
Tilmeldt: 14/4-2004
Bopæl: Nykøbing M.
Alder: 34
Status:

Morten Aagaard
MSN/Mail: aagaard99@hotmail.com


SV: Rejseholdet
Skrevet af carlove, 9/6-2008 00:59 (#2)

Hvad mon de leder efter nu? Nye eller forsvundne tog.
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger



Antal indlæg: 594
Tilmeldt: 22/4-2004
Bopæl: København SV.
Alder: 91
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

SV: Rejseholdet
Skrevet af stigc, 9/6-2008 10:09 (#3)

Jeg gætter på de leder efter det samme som sidst den blev vist Wink
men ja der er en del Y-tog i afsnittet
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger



Antal indlæg: 680
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 64
Status:


SV: Rejseholdet
Skrevet af ksj-2610, 10/6-2008 20:37 (#4)

Rejseholdet er en rigtig god præstation i dansk tv. Alle de latterlige Hella Joof film der bliver spyttet ud i øjeblikket er simpelt hen noget juks... Den eneste nyere danske film som jeg synes godt om er "Mørke" med Nikolaj Lie Kaas.
Brugers avatar
ksj-2610

Meget øvet



Antal indlæg: 281
Tilmeldt: 1/7-2007
Bopæl: Miami Beach, Florida, USA
Alder: 124
Status:


SV: Rejseholdet
Skrevet af SJakobsen, 10/6-2008 22:11 (#5)

ksj-2610 skrev: Rejseholdet er en rigtig god præstation i dansk tv. Alle de latterlige Hella Joof film der bliver spyttet ud i øjeblikket er simpelt hen noget juks... Den eneste nyere danske film som jeg synes godt om er "Mørke" med Nikolaj Lie Kaas.


Den nye film "Gaven" er også rigtig god. "Flammen og Citronen" er også nogenlunde

S
Brugers avatar
SJakobsen

Meget øvet



Antal indlæg: 459
Tilmeldt: 6/2-2005
Bopæl: Horsens
Alder: 34
Status:

Jakobsen

SV: Rejseholdet
Skrevet af morti, 15/6-2008 22:08 (#6)

Er afsnittet skrevet over en virkelig episode, hvor togpersonale har misbrugt og dræbt et barn?
Brugers avatar
morti

Erfaren bruger



Antal indlæg: 536
Tilmeldt: 14/4-2004
Bopæl: Nykøbing M.
Alder: 34
Status:

Morten Aagaard
MSN/Mail: aagaard99@hotmail.com

SV: Rejseholdet
Skrevet af MSS, 15/6-2008 22:33 (#7)

Ja, helt sikkert Morten..! Hvad tror du selv? Wink

Det er selvfølgelig ren fiktion, ligesom alle andre afsnit. Men det er stadig efter min mening en af de bedste serier der er produceret i Danmark nogensinde.
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 49
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: Rejseholdet
Skrevet af morti, 15/6-2008 22:58 (#8)

Jeg kan huske at afsnittet med branden, der var sidste søndag, var skrevet over en sag på Bornholm, hvor en sådan historie havde fundet sted, og mener også at andre afsnit er skrevet over virkelige episoder. Derfor tænkte jeg, at dette afsnit også kunne være skrevet over noget, hvor togpersonale havde været medvirkende. Smile
Brugers avatar
morti

Erfaren bruger



Antal indlæg: 536
Tilmeldt: 14/4-2004
Bopæl: Nykøbing M.
Alder: 34
Status:

Morten Aagaard
MSN/Mail: aagaard99@hotmail.com

SV: Rejseholdet
Skrevet af Kennie, 15/6-2008 23:24 (#9)

MSS skrev: Ja, helt sikkert Morten..! Hvad tror du selv? Wink

Det er selvfølgelig ren fiktion, ligesom alle andre afsnit. Men det er stadig efter min mening en af de bedste serier der er produceret i Danmark nogensinde.

Jeg kan fortælle at de fleste afsnit er bygget på sande kriminalsager (det svære) Sad . Mellem ca. 1985 til 1999. Altser inde for nyere tid tilbage i 1999 hvor serien startede.
Men dov har de jo nok pyntet lidt på historierne og lavet lidt om på dem, med navne og steder osv.
Men når man tænker over det, er det svært at får stå hvad det er som driver flok til at gøre sådan nogle ting, det kan kun være syge menesker.
Brugers avatar
Kennie

Meget øvet



Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 28/4-2004
Bopæl: Valby
Alder: 35
Status:

Hilsen Kennie

SV: Rejseholdet
Skrevet af Thomas_, 16/6-2008 00:12 (#10)

MSS skrev: Ja, helt sikkert Morten..! Hvad tror du selv? Wink

Det er selvfølgelig ren fiktion, ligesom alle andre afsnit. Men det er stadig efter min mening en af de bedste serier der er produceret i Danmark nogensinde.


Det er jeg ikke enig med dig i. Jeg er helt sikker på, som de andre også skriver, at afsnittene er skrevet ud fra virkelige hendelser.. Jeg kan desværre bare ikke finde en kilde der underbygger min påstand.. :/

Opdate..

og dog. På hjemmesiden står det her.

"Rejseholdet tager udgangspunkt i en mængde danske kriminalsager fra de senere år, som er blevet til en række spændende historier baseret på menneskelige konflikter og det medrivende element, der ligger i ethvert opklaringsarbejde."

SÃ¥ helt fiktion er det ikke.
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: Rejseholdet
Skrevet af stigc, 16/6-2008 10:51 (#11)

Kennie skrev:
MSS skrev: Ja, helt sikkert Morten..! Hvad tror du selv? Wink

Det er selvfølgelig ren fiktion, ligesom alle andre afsnit. Men det er stadig efter min mening en af de bedste serier der er produceret i Danmark nogensinde.

Jeg kan fortælle at de fleste afsnit er bygget på sande kriminalsager (det svære) Sad . Mellem ca. 1985 til 1999. Altser inde for nyere tid tilbage i 1999 hvor serien startede.

Man går altså længere tilbage end 1985, et af afsnittene (der hvor gerningsmanden er hypnotiseret), der er man tilbage i 50'erne, hvor
der var et bankrøveri, og her påstod gerningsmanden at han var hypnotiseret...
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger



Antal indlæg: 680
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 64
Status:



SV: Rejseholdet
Skrevet af Toria, 25/2-2012 14:39 (#12)

Heej

Det er helt korrekt at serien rejseholdet, er baseret på virkelige kriminalsager. Ifølge det jeg kan læse når jeg læser om sieren, er det sager der har været inden for 10 år, så det er i igennem 90erne ihvertfald. Jeg har fundet hele to sager fra serien af, og frem til de virkelige igennem siden der hedder dragssager i Danmark. Bl.a. Branden på Bornholm hvor en skolelærer har sat ild til sin elskers hus, og konen er drabt i branden og datter overlever men overlever vist ikke. I den virkelig sag er hun Børnelæge og fra KBh så vidt jeg husker, viste også en dukomentar for nogle måneder siden om hende og sagen, hun er løsladt og gift i dag af det jeg sidst hørte via medierne. Serien skifter self. navne og kan da lave små ting om, men de laver ikke mere om end man kan genkende dem.

Der også en sag om to polske prostituret som finde si en lastbil kølerum, den sag er også ena f de nemme at genkende. Samt den sag hvor en prostituret findes drabt i sit hus ude ved en skov med hånden skåret af, hvor en politikker er blande tind i sagen. Den er også nem at genkende.

Så fiktion er det bestemt ikke, og har man fuldt ordenligt med og fulgt med hvad der er skrevet om siren ved man det også Smile

Det er baseret åpå det virkelig rejsehold som blev nedlagt og deres arbejde og de sager, så fiktionen i det kan da være skuespillernes roller omkring deres privatliv, det skal jeg ikke kun sige.
Brugers avatar
Toria

Begynder



Antal indlæg: 1
Tilmeldt: 25/2-2012
Status:


Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: