Forum » Trainz » Generelt
Den store togsimulator krig

Udskriv debat

  Den store togsimulator krig
Skrevet af Anonym Bruger, 8/6-2008 20:03 (#1)

Nu går australske Auran der har produceret Trainz serien, også ind i den store togsimulator krig, med Trainz Simulator 2009. Så nu er tre producenter: Kuju, Mricrosoft og Auran inde i krigen.

Mere her: http://forums.auran.com/trainz/showth...hp?t=26854
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:


SV: Den store togsimulator krig
Skrevet af stigc, 9/6-2008 10:31 (#2)

Der er vel stadig kun 2 i den krig, Kuju og Auran,
MS har sagt de vil komme med en simulator,
men indtil den er på gaden er de ligesom ikke med i krigen...
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger



Antal indlæg: 680
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 64
Status:


SV: Den store togsimulator krig
Skrevet af PeterFrost, 9/6-2008 11:16 (#3)

Nu siger I krig... syntes ikke der er den store krig må jeg indrømme ! De fleste sidder og norkler med deres MSTS... Få med TRS og Erich med KRS Wink
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Den store togsimulator krig
Skrevet af Bab, 9/6-2008 12:54 (#4)

Trainz har vel også altid været der ?

Så de har altid været en del af "krigen".

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Den store togsimulator krig
Skrevet af PB, 9/6-2008 13:22 (#5)

De har ihvertfaldt været der i noget tid. Om det er en krig ligefrem ved jeg ikke Smile Man kan vel kalde, at der er forskellige firmaer, der prøver at dække togsimulator-området på den måde, de nu synes de vil. Det er spændende synes jeg Smile Så længe vi ikke kommer ud i pris-krige..
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

SV: Den store togsimulator krig
Skrevet af Ghosttrain, 9/6-2008 13:37 (#6)

Du mener måske at man konkurrerer om at være dyrest siden du ikke håber på priskrig ????? Normalt går priskrig jo ud på at være billigst.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Den store togsimulator krig
Skrevet af Anonym Bruger, 9/6-2008 14:57 (#7)

Overskreften er lidt baseret på Stofa reklamen, og de har jo leveret bredbånd før den reklame. Men det kan jo være de gør lidt ekstra ud af det for at blive den helt store (som MSTS 1 er nu)
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: Den store togsimulator krig
Skrevet af PeterFrost, 9/6-2008 21:33 (#8)

Man kunne jo håbe at "krigen" ville være at lave den bedste simulator ?
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Den store togsimulator krig
Skrevet af PB, 9/6-2008 23:45 (#9)

Hey Erich, ja ok det forstår jeg godt er lidt underligt formuleret. Det ville selvfølgelig være fedt hvis priserne faldt, men jeg tænkte på alt det vrøvl, der følger med priskrige, dog uden at kunne argumentere særlig godt for det heller Wink
Lad os nu bare sige, at jeg mente at det er fint at priserne er som de nu er..
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

SV: Den store togsimulator krig
Skrevet af Anonym Bruger, 10/6-2008 00:10 (#10)

PeterFrost skrev: Man kunne jo håbe at "krigen" ville være at lave den bedste simulator ?


Ja, altså at konkurrencen vil give en bedre togsimulator end hvis der ikke var nogen konkurrence.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: Den store togsimulator krig
Skrevet af MrKnight, 29/12-2008 18:35 (#11)

Jeg er klart enig i at der skal arbejdes på detaljerne i togsimulatorerne, frem for at de "smider" en ny opdateret udgave på market hvert år som MS har vane for at gøre. Jeg foretrækker Trainz, fordi brugerfladen er hurtig og overskuelig. MSTS har jeg foræret væk, da jeg blev total forvirret over deres redigering af jernbanenettet m.m. Farverne og de danske tog kan jeg godt undvære, så hellere få toge i remisen, end 100 på bunden af søen.

Mvh. Michael
Brugers avatar
MrKnight

Begynder



Antal indlæg: 1
Tilmeldt: 29/12-2008
Status:


SV: Den store togsimulator krig
Skrevet af knudbe, 30/12-2008 21:55 (#12)

MrKnight skrev: frem for at de "smider" en ny opdateret udgave på market hvert år som MS har vane for at gøre.


Jamen hvis da bare MS så havde send en opdatering ud en gang om året, så ville mange af os have været rigtig glade, men der kom jo aldrig mere end den ene opdatering for mange år siden.
Noget i din udtalelse kunne tyde på at din research ikke har været så dybdegående. Desuden er der også kommet en del nyt til verden siden denne tråd fra juni måned.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Den store togsimulator krig
Skrevet af Bab, 31/12-2008 18:22 (#13)

Rolig Knud Wink , det var hans første indlæg. Og af et første indlæg, var det faktisk ganske udmærket. Jeg har set værre eksempler.

Og godt nytår til jer alle, uanset hvilken simulator i bruger Grin

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Den store togsimulator krig
Skrevet af jorgenandersen, 1/1-2009 02:29 (#14)

Hvis man tager FS2000 og sammenligner med FSX er der sket fantastiske forbedringer på den front, og det må da så vist være tilladt at drage paraleller til togsimulatorerne, jeg venter på MSTS2 og ser hvordan den ser ud (hvis den altså overhovedet udkommer) för jeg anskaffer en ny togsimulator.

Og så velkommen om bord til Michael og godt nytår til alle herovrefra.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: Den store togsimulator krig
Skrevet af carlove, 1/1-2009 03:22 (#15)

Ja ! Det ville være rart med et par "krige" nu og da, jeg savner en "Priskrig" så en del kan få noget mere materiel m.m. og en "Kvalitetskrig" så den kunne komme gang i anstrengelserne med at forbedre kvaliteten jævnt over det hele. Ellers er jeg normalt imod krig som fører til død og lemlæstelse og ikke gør verden bedre.
Rigtig godt nytår til alle togfan.
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger



Antal indlæg: 594
Tilmeldt: 22/4-2004
Bopæl: København SV.
Alder: 91
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

SV: Den store togsimulator krig
Skrevet af Bab, 1/1-2009 10:21 (#16)

jorgenandersen skrev: Hvis man tager FS2000 og sammenligner med FSX er der sket fantastiske forbedringer på den front, og det må da så vist være tilladt at drage paraleller til togsimulatorerne, jeg venter på MSTS2 og ser hvordan den ser ud (hvis den altså overhovedet udkommer) för jeg anskaffer en ny togsimulator.

Og så velkommen om bord til Michael og godt nytår til alle herovrefra.

Jörgen i Colorado


Forskellen imellem FS2000, FS2002 og FS2004 er så minimal. Små forbedringer hver gang. Det er først da vi når til FSX, at der sker en hel del mere. Så hvis man følger den politik, så skal man skifte simulator ca. hvert 6.-8. år. Og det gælder sådan set også for MSTS. De kunne så godt have lavet den små opdateringer indimellem.

Om en rigtig priskrig kan lade sig gøre på tog simulatorer ?. Det er en begrænset skare som køber tog simulatorer og add-ons dertil. Derfor skal der tjenes penge ind på de få, som køber det.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Den store togsimulator krig
Skrevet af carlove, 1/1-2009 18:31 (#17)

Det er selvfølgelig rigtigt hvad du skriver Bab, men en prissænkning ville måske afstedkomme at nogle så ikke viile skele til pengepungen i første omgang, mange som har det småt med "Skillingerne" ville overveje hvad jeg ellers kunne få for de samme penge og køberskaren kunne så kunne blive udvidet på denne måde.
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger



Antal indlæg: 594
Tilmeldt: 22/4-2004
Bopæl: København SV.
Alder: 91
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

SV: Den store togsimulator krig
Skrevet af knudbe, 1/1-2009 20:35 (#18)

Bab skrev: Rolig Knud Wink , det var hans første indlæg.

Åja, det havde jeg ikke lige bemærket. Wink
Men alligevel, så uanset hvilket forum man bruger, så har jeg selv - på den hårde måde - erfaret at genoptagelse af tråde hvor forgående indlæg er ældre end nogen måneder tages ret ilde op.
Bab skrev: Rolig Knud Wink , det var hans første indlæg. Og af et første indlæg, var det faktisk ganske udmærket. Jeg har set værre eksempler.

Joh, og det var nok det der gav mig opfattelsen af at det var en erfaren skribent...
carlove skrev: Det er selvfølgelig rigtigt hvad du skriver Bab, men en prissænkning ville måske afstedkomme at nogle så ikke ville skele til pengepungen i første omgang, mange som har det småt med "Skillingerne" ville overveje hvad jeg ellers kunne få for de samme penge og køberskaren kunne så kunne blive udvidet på denne måde.

Det er helt sikkert noget som udbyderne har med i overvejelserne...
Når man tænker på, hvor mange mennesker der egentlig er om at udvikle sådan noget, og hvor lang tid de bruger på det, så kan man tydeligt se, at udviklingsomkostningerne er ganske betragtelige. Så når de sælger en simulator til mellem 300 og 500 Dkr. - hvoraf de første 20 % ryger direkte til den danske statskasse og en hel del af de øvrige går til anden skat, pension, forsikring, så kan man nok se at der skal sælges rigtigt mange eksemplarer. Og da efterspørgslen af den slags er begrænset, så skal man nok prise sig lykkelig for at de trods alt ikke koster mere end de gør.

Bab skrev: Og godt nytår til jer alle, uanset hvilken simulator i bruger Grin


Og det fra mig også Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Den store togsimulator krig
Skrevet af carlove, 2/1-2009 08:18 (#19)

Nej Knud! "Gamle rotter fanger man ikke i papirsposer", hvis man vil forøge sin omsætning er man nødsager til at sænke prisen så den kommer til at passe til efterspørgslen det er vel også derfor man holder udsalg, nemlig for at få nogle penge i kassen og for at komme af med en del varer som har været for dyre eller kvaliteten for dårlig og det uanset hvor høje anskaffelsesomkostningerne har været. Det får mig til at erindre en som ville fortælle mig, at "Brandudsalg" holder man fordi man ikke vil bræde ind med nogle varer, ja! man skal høre meget før ørerne falder af, ikk.!
Hvis ikke jeg har fået det sagt så rigtig godt nytår allesammen.
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger



Antal indlæg: 594
Tilmeldt: 22/4-2004
Bopæl: København SV.
Alder: 91
Status:

Med venlig hilsen
Carlove


SV: Den store togsimulator krig
Skrevet af Bab, 2/1-2009 21:18 (#20)

Det er jo præcist sådan, at de burde tænke. Hellere sælge 2 til halv pris, end 1 til fuldpris. Men det gør de ikke. Og det er måske logisk nok. For hvem siger, at de ville sælge dobbelt så mange, bare fordi de kostede det halve ? Det er som sagt en begrænset skare af købere det vil købe en tog simulator.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Blokvogn gennem Store Merløse?? Real-Life-Tog 2 11-05-2011 10:50
Tog ulykke i Store Merløse.. Real-Life-Tog 4 05-05-2010 21:27
Bane DK sælger store mængder materiel Real-Life-Tog 3 24-10-2009 18:47
Togsimulator Snik-Snak 12 28-09-2009 22:34
Musik til den store guldmedalje? Real-Life-Tog 21 17-12-2008 00:40
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: