Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Path filer

Udskriv debat

  Path filer
Skrevet af jorgenandersen, 26/5-2008 04:36 (#1)

Hermed et spörgsmål til d'Herrer rutebyggere:

Hvis man har en rute med mange stationer, men når man körer explore-mode kun ser nogle få stationer, er det så muligt at ændre path-filerne (hvor jeg forstår stationerne ligger i explore-mode) på egen hånd? Jeg vil straks sige at jeg ikke har kigget efter vejledninger (endnu), findes der måske et program et sted der kan göre dette?

I al uvidenhed -

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:



SV: Path filer
Skrevet af Bab, 26/5-2008 07:33 (#2)

Du kan lave dine egne path inde i Aktivitets-editoren.
Det er forholdsvis simpelt (hvis man ved hvordan Wink )

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Path filer
Skrevet af lbr40, 26/5-2008 11:55 (#3)

Hej Jörgen,

Når du kører i Explore-Mode, kan du ved hjælp af Switch-boksen ( F8 ) skifte path. På denne måde kan du ændre sporskiftet foran toget (øverste pil i Switch-boksen), eller ændre sporskiftet bag toget - hvis du kører baglæns - (nederste pil i Switch-boksen). På denne måde kan du så vælge, hvilket perronspor du vil benytte. I Explore-mode kan alle sporskifter ændres.

I Activity-Editor kan sætte en "tvungen" path, som bruges ved aktivitetsbygning. Her er det ikke altid, du selv kan skifte sporskifterne. Det afhænger af, om rutebyggeren har brugt manuelle eller automatiske sporskifter.

HÃ¥ber du kan bruge dette svar.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Path filer
Skrevet af Ghosttrain, 26/5-2008 13:04 (#4)

Og en kommentar til stationerne: Stationer eller Platforms bliver ikke vist nogen steder så længe der køres i Explore Route mode. Det er først i en egentlig aktivitet at stationerne og Platforms vises. Det samme gælder også for sidespor ( Sidings ).
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Path filer
Skrevet af Steamhammer, 26/5-2008 13:31 (#5)

jorgenandersen skrev: Hermed et spörgsmål til d'Herrer rutebyggere:

Hvis man har en rute med mange stationer, men når man körer explore-mode kun ser nogle få stationer, er det så muligt at ændre path-filerne (hvor jeg forstår stationerne ligger i explore-mode) på egen hånd? Jeg vil straks sige at jeg ikke har kigget efter vejledninger (endnu), findes der måske et program et sted der kan göre dette?

I al uvidenhed -

Jörgen i Colorado


Og ja!, der findes vejledninger til activity-editoren både på dansk og us.

De danske står undertegnede og KimS bl.a. for og jeg mener de ligger her på siden, men også på oldtimerklubben.dk.
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Path filer
Skrevet af lbr40, 26/5-2008 15:03 (#6)

Erich, det svar kan du da ikke mene?
Platform Marker vises i Track Monitor og på skærmen ( F6 ) i både Explore Mode og i aktiviteter.
Siding Marker vises dog kun på skærmen ( F6 ) i Explore Mode og i aktiviteter.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Path filer
Skrevet af Ghosttrain, 26/5-2008 15:11 (#7)

Jeg tænkte på Next Station displayet, det glemte jeg bare at skrive, og jeg tror at det er dét som Jørgen tænker på. Smile
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Path filer
Skrevet af lbr40, 26/5-2008 15:24 (#8)

Det er korrekt. I Explore Mode kan man ikke bruge Next Station Display, da man ikke kan lave en køreplan her.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Path filer
Skrevet af Ghosttrain, 26/5-2008 15:31 (#9)

Det er osse bare fordi man er ved att blive lidt rusten ud i MSTS at man glemmer at skrive det halve Grin
Nu er det jo KRS man er ved at blive skrap til, og her husker det hele ( Tror jeg nok ) Grin Grin Cool
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Path filer
Skrevet af lbr40, 26/5-2008 15:55 (#10)

MSTS lever da stadigvæk, i hvert fald her i Ølstykke. Grin
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Path filer
Skrevet af Ghosttrain, 27/5-2008 08:12 (#11)

Ikke i Nyk F. Her er der drukket gravøl over MSTS flere gange, oversat til Dansk, det er definitivt slut med MSTS for mig.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Path filer
Skrevet af lbr40, 27/5-2008 11:49 (#12)

Jeg er lidt "bange" for at gå igang med en ny togsimulator, da jeg så skal begynde helt forfra med at lære det nye program at kende. Dette er absolut ikke ment negativt overfor KRS, men nu kender jeg MSTS også på dette programs svage sider, men også på det gode.
Det, jeg har læst og set om KRS indtil nu, ser jo rigtig godt ud - ingen tvivl om det. Smile
NÃ¥ - det var vidst lidt off-topic. Sad
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Path filer
Skrevet af Ghosttrain, 27/5-2008 13:48 (#13)

Hej Lorenz
Jeg kan ellers varmt anbefale dig at prøve KRS, måske i første omgang så bare for at se hvad det er, og så måske senere at forsøge dig med rutebygning. Jeg kan fortælle dig at det går langt hurtigere med med div 3D designs til KRS end det nogensinde har gjort til MSTS. Rutebygning er også blevet rigtigt meget nemmere, tænk bare på en sådan lille ting at du ikke skal ind i world editoren for at generere en ny rute, dette gøres ude fra forsiden i KRS. Du skal feks. heller ikke ind og rette i en .ref-fil for at tilføje et nyt objekt, dette tilføjes direkte i ruten inde i editoren, køretråd feks: Dette vælger du når du lægger sporet om den skal være der eller ej, du skal heller ikke tænke på installation af Xtracks og lign. for at kunne lave de sporstillinger du ønsker, og jeg kunne nævne en masse andre ting der også er blevet en hel del nemmere.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<


SV: Path filer
Skrevet af lbr40, 27/5-2008 16:26 (#14)

Hej Erich,

Tak for de gode hints her. Du har jo tidligere også givet mig andre hints ved f.ex. skinnelægning i KRS. Jeg ved jo også, at du ikke vil give disse hints videre, hvis du ikke kan stå inde for dem.
Det vil da være dejligt at slippe for al det kopieringsarbejde med Shape-, Texture- og Ref-filer m.v. Mange af os indrømmer jo gerne, at MSTS er "noget" besværlig at arbejde med. Set ud fra disse betrasgtninger og hvad I ellers har skrevet om KRS, vil jeg så på opfordring anskaffe mig KRS-simulatoren, og så må jeg så se hvad det bringer af spændende nye ting.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Mangler AI-filer (DSB ET & DSB IR4 VIA) Materiel 3 29-05-2014 11:45
EC30 - Nogle der vil teste path? Aktiviteter 3 29-05-2014 11:45
WAV filer Materiel 4 13-11-2009 14:37
AI og Eng filer til materiel Materiel 12 09-04-2009 13:02
Bin i forbindelse med ikke-Bin filer MSTSBin 5 02-03-2009 00:43
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: