Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Afhentning af BR185 i Randers 14/05-08

Udskriv debat

  Afhentning af BR185 i Randers 14/05-08
Skrevet af Steamhammer, 22/5-2008 13:11 (#21)

PeterFrost skrev: Som altid... *suk* Wink Pfft Grin

Det er en fed vinkel du har på Århus, det er direkte insiration til mit Trainz projekt ! Grin


Ja, der er et rigtig godt overblik fra "Ringgade-broen"

Mangler du billeder i andre retninger Peter, så har jeg da en lille samling af både CV og den gamle godsrist m.m.
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)


SV: Afhentning af BR185 i Randers 14/05-08
Skrevet af Steamhammer, 22/5-2008 13:13 (#22)

Og så er det vist på tide med en høflig henstilling til de herrer kombatanter om at køle lidt af inden det går over gevind!
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Afhentning af BR185 i Randers 14/05-08
Skrevet af MSS, 22/5-2008 13:16 (#23)

Tak Mogens...
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 49
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: Afhentning af BR185 i Randers 14/05-08
Skrevet af jmp, 22/5-2008 17:33 (#24)

Steamhammer skrev: Og så er det vist på tide med en høflig henstilling til de herrer kombatanter om at køle lidt af inden det går over gevind!


Det lyder som om, du helst vil have et forum, hvor det åbenlyst latterlige er det fremmeste, og der altid er nogen der får lov at råbe "idiot" og lignende efter de seriøse.

Hvis ikke ikke vi får en uddybelse af, hvad sammenhængen er mellem billedet og kommentaren, får det det fordummende, intetsigende atter lov at sejre. Til skade for forummet.
Brugers avatar
jmp

Medlem



Antal indlæg: 88
Tilmeldt: 8/3-2008
Bopæl: Vj
Alder: 65
Status:


SV: Afhentning af BR185 i Randers 14/05-08
Skrevet af bl, 22/5-2008 18:26 (#25)

Hej Mogens!

Det er vist på tide, at vi andre trækker os tilbage, og lader den eneste seriøse, Jan, overtage siden. Jeg mener nu ikke, der er nogen, der har kaldt ham idiot, men det klarer han så selv. Så vi andre, der fremmer det åbenlyst latterlige må vel så helllere stikke piben ind og fremover søge vore oplysninger hos John Nissen og Jernbanen.dk.

Men efter min mening burde anonyme indlæg ikke tolereres på denne side. Som det er vist ovenfor, er det alt i større eller mindre grad at svine folk til uden at man vil stå ved det. Men det er selvfølgelig op til sidens ejer....

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Afhentning af BR185 i Randers 14/05-08
Skrevet af jmp, 22/5-2008 19:07 (#26)

Mener du, jeg skriver annonyme indlæg?

Til din beroligelse, kan jeg da oplyse, at Jan er mit rigtige navn, at jeg har registreret mig med rigtige oplysninger og at den mail-adresse jeg har opgivet, er en "rigtig" mail-adresse, der kan spores tilbage til mig.

Vil du have mit CPR-nummer også?

"mhv_omjk"'s udtalelse er temmelig latterlig og moderatoren burde have skredet ind allerede der!!

Der er ikke noget intercity-tog på billedet, i 1989/90 var solo-kørende MZ+MY et sjældent syn, MZ 1401 så meget anderledes ud den gang, MY 1159 kørte ikke rigtig nord for Århus 1989/90, broen havde en anden farve osv. Det er altså alvorligt svært at forstå mhv_omjk's sammenligning!!

Faktisk var "1104"'s første indlæg det allerbedste. Han bad forsigt og høfligt om at få uddybet kommentaren. Så begyndte tilsviningen ...

Jeg kunne også have skrevet: "mhv_omjk"'s indlæg plus andre af hans indlæg viser, at han er snotdum og ikke aner en pind af, hvad han har med at gøre". Men det ville have været, at gå over stregen!

Jeg fatter ikke, at det er så svært at indse, at hvis idiotiske indlæg og kommentarer får lov at stå alene, så falder kvaliteten. Er der ikke nogen der kan huske diskussionen om kørsel med seks lokomotiver i forspand. Der gik jeg kritisk efter det, der var sludder -- og vupti fik diskussionen straks en meget højere kvalitet.
Brugers avatar
jmp

Medlem



Antal indlæg: 88
Tilmeldt: 8/3-2008
Bopæl: Vj
Alder: 65
Status:


SV: Afhentning af BR185 i Randers 14/05-08
Skrevet af bl, 22/5-2008 19:59 (#27)

Hej igen, Mogens!

Jeg ved ikke, om du som moderator kan fortælle mig, hvor jeg kan finde 1104 og jmp's hjemmesider? Jeg savner nemlig stærkt at få adgang til hjemmesider med troværdige oplysninger om DSB's gøren og laden med deres materiel. De tos siderne må være dem, der skal besøges, nu hvor Jernbanen.dk og John Nissen er blevet afsløret i at være utroværdige. Men det er måske et problem med 1104? Det lader jo til, at vedkommende ikke vil være sig selv bekendt?

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Afhentning af BR185 i Randers 14/05-08
Skrevet af MSS, 22/5-2008 20:10 (#28)

jmp skrev: Mener du, jeg skriver annonyme indlæg?

Til din beroligelse, kan jeg da oplyse, at Jan er mit rigtige navn, at jeg har registreret mig med rigtige oplysninger og at den mail-adresse jeg har opgivet, er en "rigtig" mail-adresse, der kan spores tilbage til mig.

Vil du have mit CPR-nummer også?

"mhv_omjk"'s udtalelse er temmelig latterlig og moderatoren burde have skredet ind allerede der!!

Der er ikke noget intercity-tog på billedet, i 1989/90 var solo-kørende MZ+MY et sjældent syn, MZ 1401 så meget anderledes ud den gang, MY 1159 kørte ikke rigtig nord for Århus 1989/90, broen havde en anden farve osv. Det er altså alvorligt svært at forstå mhv_omjk's sammenligning!!

Faktisk var "1104"'s første indlæg det allerbedste. Han bad forsigt og høfligt om at få uddybet kommentaren. Så begyndte tilsviningen ...

Jeg kunne også have skrevet: "mhv_omjk"'s indlæg plus andre af hans indlæg viser, at han er snotdum og ikke aner en pind af, hvad han har med at gøre". Men det ville have været, at gå over stregen!

Jeg fatter ikke, at det er så svært at indse, at hvis idiotiske indlæg og kommentarer får lov at stå alene, så falder kvaliteten. Er der ikke nogen der kan huske diskussionen om kørsel med seks lokomotiver i forspand. Der gik jeg kritisk efter det, der var sludder -- og vupti fik diskussionen straks en meget højere kvalitet.


Hellere en "lavere standard" i dine øjne, end den tone som du og din kammersjuk 1104 har bragt ind i dette forum. Det har medført en betydelig sproglig deroute, og en dårlig stemning herinde!
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 49
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: Afhentning af BR185 i Randers 14/05-08
Skrevet af jmp, 22/5-2008 20:31 (#29)

bl skrev: Hej igen, Mogens!

Jeg ved ikke, om du som moderator kan fortælle mig, hvor jeg kan finde 1104 og jmp's hjemmesider? Jeg savner nemlig stærkt at få adgang til hjemmesider med troværdige oplysninger om DSB's gøren og laden med deres materiel. De tos siderne må være dem, der skal besøges, nu hvor Jernbanen.dk og John Nissen er blevet afsløret i at være utroværdige. Men det er måske et problem med 1104? Det lader jo til, at vedkommende ikke vil være sig selv bekendt?

Bjarne

http://amicable.adsl.dk/seneste/5000..../5000.html
http://amicable.adsl.dk/OBase/OBase.html

Øl for at finde fejl ...

Jeg har desværre ikke tid eller behov for at lave andre pt.

Og så tror jeg, du seriøst (bevidst?) misforstår mit budskab!!

jenbanen.dk og Nissens hjemmesider er udmærkede sider og glimrende initiativer. Men det er altså ærgeligt, de ikke er til at stole på.
Brugers avatar
jmp

Medlem



Antal indlæg: 88
Tilmeldt: 8/3-2008
Bopæl: Vj
Alder: 65
Status:

 
Redigeret af , 22/5-2008 20:32

SV: Afhentning af BR185 i Randers 14/05-08
Skrevet af Tjalfe, 22/5-2008 20:32 (#30)

bl skrev: Jeg ved ikke, om du som moderator kan fortælle mig, hvor jeg kan finde 1104 og jmp's hjemmesider? Jeg savner nemlig stærkt at få adgang til hjemmesider med troværdige oplysninger om DSB's gøren og laden med deres materiel. De tos siderne må være dem, der skal besøges, nu hvor Jernbanen.dk og John Nissen er blevet afsløret i at være utroværdige.


Godt nok hedder jeg hverken Mogens, Jan eller 1104 men Jan har for nyligt linket til sin side; http://amicable.adsl.dk/seneste/50.html

Dén er i hvertfald helt troværdig - og til Jan; det er noget jeg har savnet! Godt arbejde!
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: Afhentning af BR185 i Randers 14/05-08
Skrevet af bl, 22/5-2008 20:39 (#31)

Hej Tjalfe!

Det er da rigtigt, at den førstnævnte side sikkert kan bruges, hvis man er interesseret i at vide, hvilke tog jmp har set på hvilke tidspunkter. Og vi må gå ud fra, at han har set de numre, han har listet. Den kan jeg dog ikke bruge til ret meget, da jeg er interesseret i de historiske facts omkring det rullende materiel. Og den anden side skal man ikke forvente sig alt for meget af. Det skriver han selv, da det er fritidsarbejde(!).

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Afhentning af BR185 i Randers 14/05-08
Skrevet af jmp, 22/5-2008 21:04 (#32)

Undskyld jeg blander mig!
bl skrev: Den kan jeg dog ikke bruge til ret meget, da jeg er interesseret i de historiske facts omkring det rullende materiel.

Det var heller ikke det du bad om! Du bad bare om en side med troværdige oplysninger.

Jeg har en to-tre gange inden for de seneste 25 år prøvet at starte en liste over danske personvogne; men har måttet konstatere, at jeg ikke har den fornødne tid. Beklager.
bl skrev: Og vi må gå ud fra, at han har set de numre, han har listet.

Fornuftig kildekritik. Observationerne kommer direkte fra min personlige database og jeg tror på dem Smile
bl skrev: Og den anden side skal man ikke forvente sig alt for meget af. Det skriver han selv, da det er fritidsarbejde(!).


Her tror jeg ikke, du har sat dig ordentlig ind i tingene! Det man kan få, er et køreplanprogram inkl. TKØ og TKV. Det kan så fortælle hvilke tog der kører på en given station en given dag. Og det er endnu en gang troværdige fakta om DSB (som du efterlyste); men ikke nødvendigvis brugbare for dig.

Faktisk må man gerne forvente meget af programmet. Det man ikke må forvente, er support her og nu (er det ikke også det jeg skriver?). Alle brugere jeg har hørt fra, er glade for programmet -- og alle, der indtil nu har haft brug for support, har fået det.

PS.: Programmet er ikke gratis at bruge i længere tid -- det koster en kasse øl
Brugers avatar
jmp

Medlem



Antal indlæg: 88
Tilmeldt: 8/3-2008
Bopæl: Vj
Alder: 65
Status:


SV: Afhentning af BR185 i Randers 14/05-08
Skrevet af 1104, 22/5-2008 22:29 (#33)

bl skrev: Hej igen, Mogens!

Jeg ved ikke, om du som moderator kan fortælle mig, hvor jeg kan finde 1104 og jmp's hjemmesider? Jeg savner nemlig stærkt at få adgang til hjemmesider med troværdige oplysninger om DSB's gøren og laden med deres materiel. De tos siderne må være dem, der skal besøges, nu hvor Jernbanen.dk og John Nissen er blevet afsløret i at være utroværdige. Men det er måske et problem med 1104? Det lader jo til, at vedkommende ikke vil være sig selv bekendt?
Bjarne


Hvor har du læst, at jeg har en hjemmeside?
Brugers avatar
1104

Lidt øvet



Antal indlæg: 43
Tilmeldt: 8/2-2008
Status:


SV: Afhentning af BR185 i Randers 14/05-08
Skrevet af KH, 22/5-2008 22:34 (#34)

Brugers avatar
KH

Erfaren bruger



Antal indlæg: 586
Tilmeldt: 22/7-2007
Bopæl: Ishøj
Alder: 38
Status:

__________________
Kaj A. Holdt
www.train-spotter.dk

SV: Afhentning af BR185 i Randers 14/05-08
Skrevet af 1104, 22/5-2008 22:38 (#35)

RØ 4249 er nok et bedre bud!
Brugers avatar
1104

Lidt øvet



Antal indlæg: 43
Tilmeldt: 8/2-2008
Status:


SV: Afhentning af BR185 i Randers 14/05-08
Skrevet af jmp, 22/5-2008 22:59 (#36)

KH skrev:
jmp skrev:
Øl for at finde fejl ...

Jeg tror vist ikke RØ 2249 kørte fredag d. 2. maj Wink


Herligt! Foreløbig er jeg kommet af med to øl -- og har fået rettet to fejl.
Brugers avatar
jmp

Medlem



Antal indlæg: 88
Tilmeldt: 8/3-2008
Bopæl: Vj
Alder: 65
Status:


SV: Afhentning af BR185 i Randers 14/05-08
Skrevet af 1104, 22/5-2008 23:04 (#37)

Æv! Jeg troede vi regnede i kasser...
Brugers avatar
1104

Lidt øvet



Antal indlæg: 43
Tilmeldt: 8/2-2008
Status:


SV: Afhentning af BR185 i Randers 14/05-08
Skrevet af jmp, 23/5-2008 05:53 (#38)

MSS skrev: Hellere en "lavere standard" i dine øjne, end den tone som du og din kammersjuk 1104 har bragt ind i dette forum. Det har medført en betydelig sproglig deroute, og en dårlig stemning herinde!


Den lader vi lige stå et øjeblik!

Prøv at gå tilbage i Bjarnes og min diskussion. Tæl hvor mange personlige angreb, der har været på mig (jeg er blevet kaldt idiot, jeg er blevet kaldt Klogeåge, det er blevet påstået, at jeg var annonym, jeg har fået at vide, at hvis jeg ikke kunne lave "ordentlige" hjemmesider, måtte jeg ikke kritisere andres (retorik af værste skuffe) osv. osv.).

Tæl hvor mange gange jeg har personlige angreb på Bjarne.

Læs så din egen kommentar igen -- og fortæl hvem der trækker tingene ned i mudderet!!!

Men du og andre kan tage det roligt. Jeg har ikke brug for tog-sim.dk. Jeg mangler bare at finde ud af, hvordan man nedlægger sin profil.

PS.: Øl for fejl gælder stadig -- henvendelse på janmp(snabel-a)post.cybercity.dk
Brugers avatar
jmp

Medlem



Antal indlæg: 88
Tilmeldt: 8/3-2008
Bopæl: Vj
Alder: 65
Status:


SV: Afhentning af BR185 i Randers 14/05-08
Skrevet af Ghosttrain, 23/5-2008 06:39 (#39)

Man kan kun nedlægge sin profil ved at sende en PM til flemming88 ( Websitets ejer ), da han er den eneste der har adgang til denne funktion.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<


SV: Afhentning af BR185 i Randers 14/05-08
Skrevet af Steamhammer, 23/5-2008 08:35 (#40)

jmp skrev:
Steamhammer skrev: Og så er det vist på tide med en høflig henstilling til de herrer kombatanter om at køle lidt af inden det går over gevind!


Det lyder som om, du helst vil have et forum, hvor det åbenlyst latterlige er det fremmeste, og der altid er nogen der får lov at råbe "idiot" og lignende efter de seriøse.

Hvis ikke ikke vi får en uddybelse af, hvad sammenhængen er mellem billedet og kommentaren, får det det fordummende, intetsigende atter lov at sejre. Til skade for forummet.


Jmp: Nu er det ikke mig der har fastsat reglerne for dette forum, jeg forsøger bare at få folk til at tale i et ordentligt sprog, så vi alle kan være her.

Er du i tvivl om reglerne, så kan du se dem i menupunktet "Regler" foroven.

Og kan I ikke selv finde ud af det, låser jeg tråden!
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Ã…benthus i Randers Real-Life-Tog 3 07-06-2011 15:15
Specialkørsel 1.8.10 Vejle - Randers Real-Life-Tog 2 29-07-2010 13:54
Afhentning af svensker i Rd 9/2-09 Real-Life-Tog 40 20-07-2010 00:32
Ã…bent hus i Randers 2009 Real-Life-Tog 56 04-06-2009 09:40
Tyskere i Randers 16/10-08 Real-Life-Tog 2 16-10-2008 18:32
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: