Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
d3dim700.dll-fejl

Udskriv debat

  d3dim700.dll-fejl
Skrevet af lbr40, 15/5-2008 12:24 (#1)

Hej venner,

Jeg ved ikke, om der en eller anden af jer derrude, der kan hjælpe mig med ovrenstående fejl? Fejlen opstår som en "Send fejl til MS", hvorefter MSTS lukker. Fejlen kommer, når jeg på min rutebygning vil teste ruten i Snow-Winter-mode.
I "Rutens" Textures\Snow-mappe mangler der dog nogle *.ace filer for nogle objekter, men om disse har indflydelse på ovennævnte fejl, ved jeg så ikke.
Fejlen kunne også tyde på en Windows-Xp-fejl, da filen "d3dim700.dll" er fundet i Windows\System32 og i Windows\system32\dllcache-mapperne.
NÃ¥r jeg tester i "default mode" er der ingen problemer.
Er der hjælp at hente?
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9


SV: d3dim700.dll-fejl
Skrevet af Ghosttrain, 15/5-2008 12:44 (#2)

Hej Lorenz

Det kunne lugte af en windowsfejl, men det er ikke sandsynligt. Det er med meget stor sikkerhed de .ace filer der mangler i snowmappen der giver denne fejl. Windows har af og til en tilbøjelighed til at komme med forkerte fejlmeldinger når den går ned.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: d3dim700.dll-fejl
Skrevet af lbr40, 15/5-2008 13:17 (#3)

Hej Erich,

Jeg prøver at finde de mangelende *.ace-filer til ...\Textures\Snow-mappen.
Kommer dog i tanke om der evt. mangler filer i ...\Textures\Winter-mappen, selvom det ikke fremgår af div. fejlmeldinger?
I nogle objekter er der filer til "årstids"mapperne, andre objekter har ikke filer til disse - måske bortset fra Snow- og Night-mapperne.
Jeg vender tilbage lidt senere.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: d3dim700.dll-fejl
Skrevet af Ghosttrain, 15/5-2008 13:33 (#4)

Hej Lorenz
Der er også en anden mulighed. Find Shape-filen med den tilhørende .sd fil. Åben .sd filen med noteblok find her linien med alternativ texture og ret denne til nul ( 0 ), så er5 du ude over problemt med manglende winter, night eller snow texture.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: d3dim700.dll-fejl
Skrevet af lbr40, 15/5-2008 16:00 (#5)

Nu har jeg gjort følgende:
Ændret værdien i *.sd-filerne til "0" (nul) for alternativ texture på alle *sd-filer i det sæt af objekter (dkplatformpack2_v2).
De "nye" filer kopieret tilbage, og overskrevet de "gamle" filer.
Resultat: Samme fejlmelding til MS. Der fejlmeldes dog ikke om manglende filer mere. MSTS lukker.

Vedr. DKPlatforms er det jo ofte brugte objekter. Jeg tror dog, jeg prøver at downloade dem igen, da der evt. kunne være en fejl ved DL, og så installere sættet igen...
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: d3dim700.dll-fejl
Skrevet af ADU, 15/5-2008 18:23 (#6)

Du kunne evt. også prøve at køre Check Route i Route Riter.
Det løser nogle gange problemer med manglende filer.
Brugers avatar
ADU

Meget øvet



Antal indlæg: 394
Tilmeldt: 30/5-2004
Status:


SV: d3dim700.dll-fejl
Skrevet af lbr40, 15/5-2008 23:09 (#7)

Tja... nu har jeg både gen-installeret Windows Xp og MSTS ! Fejlen er der fortsat - endda også på samtlige standardruter. Meget underligt. Installationerne gik ellers lige efter "bogen".

Det er i indstillingerne Winter-Snow, som fortsat er problemet. De andre årstider/vejr-indstillinger virker fint nok.

Når MSTS er helt frisk-installeret, må man da regne med, at ihvertfald standardruterne virker. Det har de gjort på et tidspunkt.

Route Ritter har jeg ikke prøvet, da jeg ikke kender brugen af det program.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9


SV: d3dim700.dll-fejl
Skrevet af lbr40, 18/5-2008 20:08 (#8)

Hej venner,

Jeg fandt nu en løsning på problemet Snow-Winter. Altså det, at det sner, mens du kører tog om vinteren.
"Fejlen" på manglende snevejr rettes i det lille program, der hedder "Troubleshooting". der følger med MSTS. Det havde jeg faktisk ikke i tankerne, da jeg skrev første gang.
Efter flere afprøvninger på en anden PC, må jeg da indrømme, at "maglen" på snevejr kan forekomme på PC'ere med forskellige versions-numre på Windows Xp He (v. 14 og 30).
Herefter vil jeg fortsætte rutebyggeriet.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
DSB's internet-satsning har slået fejl Real-Life-Tog 2 24-01-2010 11:37
HJÆLP til at få alt dsb mitreale uden fejl Materiel 5 19-07-2009 11:25
Fejl på dvd brænder. Snik-Snak 8 27-05-2009 22:46
Fejl ved installition af msts Andet 6 17-03-2009 15:28
Fejl ved Mk2 installation Andet 13 17-03-2009 07:29
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: