Forum » RailWorks / Train Simulator 2012 - 2014 » Andet
Realisme i KRS

Udskriv debat

  Realisme i KRS
Skrevet af PB, 6/4-2008 17:29 (#41)

Er vi ikke gået lidt over i en anden boldgade? Pfft måske tråden sku flyttes..
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle


SV: Realisme i KRS
Skrevet af Ghosttrain, 6/4-2008 18:34 (#42)

Og hvorfor så det ? 3D designprogammer har da i allerhøjeste grad at gøre med realismen i en tog simulator.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Realisme i KRS
Skrevet af bl, 6/4-2008 18:45 (#43)

Hej bab!

Der er da ingen grund til at få udviklet gmax yderligere, det fungerer fremragende, som det er. Der er endda 3D-byggere ude i verden, der mener, at det er det bedste program, der findes til vores formål. Det skulle være uovertruffent hvad teksturbehandling og animation angår. At der kommer nye spil til verden er jo ikke Discreets, eller Autodesks (eller hvad ejerne nu hedder) gøre for, og det er ikke deres problem at lave plug-ins, det er op til spilfabrikanterne.

Men uanset hvad, så venter jeg i hvert fald på, at MSTS 2 kommer, før jeg vil investere hverken tid eller penge i noget nyt.

Og indtil den dukker op, har vi gang i lidt flere vogne til Arnes kommede rutekompleks fra det nordfyenske, begge versioner af H-maskinerne og forhåbentlig også Ma-lyntoget. Så vi keder os ikke!

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Realisme i KRS
Skrevet af bl, 6/4-2008 18:48 (#44)

Jeg kommer ellers til at tænke på, om Morten ikke havde et 3D-program, som KRS kan forstå? Har han ikke også en slags rettighed til de originale My'ere? Efter han ikke længere skal bokse med hjemmesiden, har han vel tid?

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Realisme i KRS
Skrevet af Bab, 6/4-2008 19:01 (#45)

Jeg er nu sikker på at plug-ins har noget at gøre med licenser. Sådan er det oftes når store firmaer køber noget op. Så spil udviklere skal købe en licens til at udvikle 3d materiel til et givent spil. Og hvis autodesk ikke sælger sådan en licens længere, så bliver det ikke en mulighed i fremtiden.

Hvad MSTS angår, så er den yderligere udsat. Det sidste jeg læste er mid-2009, muligvis senere. Så der er god tid til vi ser den.

I en gammel tråd (fundet på google Wink ) skrev Morten vist, at han havde 3dmax. Spørgsmål er jo så bare, om han har tiden og lysten. Der var jo meget der forsvandt på hans harddisk nedbrud.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Realisme i KRS
Skrevet af bl, 6/4-2008 19:05 (#46)

Men vel ikke installations-CD'erne???

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Realisme i KRS
Skrevet af knudbe, 7/4-2008 00:48 (#47)

carlove skrev: Med hensyn til licenser kan problemet forenkles ved at programmet købes til en forening eller et firma som så fordeler arbejdet ud på de respektive computere hos medejerne, på den måde kan man få flest mulige igang for mindst mulig investering.
Blot en mulig løsning.
Wink Wink Wink


Hej Carlove,
Nej, sådan virker de færreste licensbetingelser.
Som regel er enkeltstående licenser bundet til den pågældende pc som den er købt til.

Multilicenser, er har som hovedregel at de kan benyttes på x-antal pc'ere som er placeret på samme adresse. F.eks. er det ikke altid at et universitet som har sattelitter rundt om i byen kan få lov til at benytte sådane en licens på mere end en enkelt adresse selv om det organisatorisk er samme universitet.

Licensbestemmelserne er desværre ikke noget som man bare kan gradbøje som det nu passer bedst.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Realisme i KRS
Skrevet af Bab, 7/4-2008 22:14 (#48)

Hi,
We were not allowed to release a Gmax plugin/exporter.

However with Max/Blender and 3DCanvas I feel that there is more than enough to get assets into RS.
We ar elooking at ways to make it easier for people to understand what fields need to be filled in to get their assets into RS.

regards
Derek


Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Realisme i KRS
Skrevet af bl, 7/4-2008 22:18 (#49)

Jamen, det var så det!

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Realisme i KRS
Skrevet af knudbe, 8/4-2008 01:07 (#50)

Var det så positivt eller negativt?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Realisme i KRS
Skrevet af bl, 8/4-2008 04:59 (#51)

I forhold til KRS negativt, da jeg som før nævnt på nuværende tidspunkt ikke har lyst til at investere mere tid og penge i togsimulatorer.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Realisme i KRS
Skrevet af PB, 8/4-2008 13:48 (#52)

Men vel positivt i og med at der arbejdes på problemet?
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

SV: Realisme i KRS
Skrevet af Bab, 8/4-2008 22:01 (#53)

Der er ellers kommet lidt docs, hvis der skulle være nogen med erfaring, der havde lyst til at prøve sig lidt frem.

How to:
Create an Engine
Create a Wagon
Create a Loft
Create Scenery


De kan hentes på http://www.railsimulator.com

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Realisme i KRS
Skrevet af Bab, 10/4-2008 18:18 (#54)

Blender ( http://www.blender.org/ ) er gratis, og understøtter også KRS. Man skal bare hente en plug-in.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Realisme i KRS
Skrevet af Dingo, 10/4-2008 20:08 (#55)

Så lige dette inde på Train-Sim.Com under downloads:
KRS PO&N GP-7. A new GP7 model for Railsim in Port Ogden & Northern paint. Original model by Dick Cowen. Converted to Rail Simulator by Mike Simpson, with assistance from Kevin Martin. Requires US version of railsim or Cajon Pass add-on. By Jim Ward.

Som jeg læser det, er der her tale om en MSTS model konverteret til KRS. Så tilsyneladende er dette nu muligt. Har ikke fulgt med i diverse fora igennem et stykke tid, så ved egentlig ikke om det som sådan er nogen nyhed.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Realisme i KRS
Skrevet af Bab, 10/4-2008 20:26 (#56)

Jamen det er skam muligt. Resultatet kan man altid diskutere. Denne her er bare en direkte konvertering fra MSTS. Der er ikke pudset på den eller lagt nye textures på.

Description : A straight port of the LNER K4 I built years ago for MSTS.

This model kindly converted for export to Rail Simulator by KevMt

Cab is aliased to the Black5


Bab

P.s. Kan hentes på UKTrainSim.com


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Realisme i KRS
Skrevet af BlackChart, 10/4-2008 20:40 (#57)

Jo, jeg har da 3D Studio, omend ikke den nyeste mere, men den kan sagtens bruges...

Lysten, tjaeh joeh...Lidt er der, men tiden er der ikke lige pt...

Og som Bab siger røg der en pæn sjat 3D materiale ved mit katastrofale HD nedbrud...Sådan ser jeg da i hvert fald på det...Har endnu ikke haft tid til at grave i disken, den ligger her på hylden i en antistatisk pose og venter på at jeg har tid til at pille rode og rage lidt med den og se om jeg kan hive noget ud af den...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: Realisme i KRS
Skrevet af Bab, 10/4-2008 20:59 (#58)

Jeg synes nu, at du skulle gå hen og se, om der ikke lå en MY'er, som ville ud og trille på Lollandsbanen i KRS Wink

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Realisme i KRS
Skrevet af BlackChart, 10/4-2008 21:06 (#59)

Laver du min bil?? Aftale Wink Så er jeg fri for at bande mere over den utætte gearkasse der pletter min indkørsel og som man samtidig skal hjemmefremstille specialværktøj til at tætne Grin
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com


SV: Realisme i KRS
Skrevet af bl, 10/4-2008 21:56 (#60)

Den der LNER-maskine, hvilket 3D-program er den lavet i?

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
realisme i msts Andet 2 09-07-2007 20:08
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: