Forum » RailWorks / Train Simulator 2012 - 2014 » Ruter
Northern Europe Final

Udskriv debat

  Northern Europe Final
Skrevet af trnielsen, 19/1-2010 17:48 (#301)

Jeg vil mene at til de forskellige free rooms scenarioer er det god ide kun at bruge standardmateriel. Dette for at være på den sikre side.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk


SV: Northern Europe Final
Skrevet af knudbe, 19/1-2010 20:28 (#302)

trnielsen skrev: Jeg vil mene at til de forskellige free rooms scenarioer er det god ide kun at bruge standardmateriel. Dette for at være på den sikre side.

Det er jeg helt enig i. Men ikke så meget af frygt for at det ikke skulle virke, men mere fordi materiellet måske pludselig ikke længere kan hentes fordi det er fjernet fra serveren.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Northern Europe Final
Skrevet af KimEast, 20/1-2010 02:28 (#303)

Det kommer! NÃ¥r ny simulator kommer, lukkes alt nok ned, igen igen.. Tsk !
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Northern Europe Final
Skrevet af Ghosttrain, 20/1-2010 10:22 (#304)

Lad mig sige det sådan; At for hver gang jeg ser pigesure bemærkninger om at min MSTS download ikke kører på grund af en død meget speciel og kostbar raidcontroller i min gamle server, så bliver chancerne for at jeg overhovedet gider ofre penge og tid på min gamle server så jeg kan få fat i indholdet mindre og mindre. Den eneste rute der har fået lov til at ligge til download et andet sted er Seeland Old III, den er nemlig lavet til OTK hvorfra den stadig kan downloades, og det bliver der ikke ændret på.

Men noget helt andet er, var det ikke på tide at der var andre der forsøgte sig at bygge ruter til MSTS, der er jo ingen der laver noget rutebyggeri overhovedet?
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Northern Europe Final
Skrevet af carlove, 20/1-2010 12:42 (#305)

Jeg er helt enig med dig Erich, hvis folk er så utilfredse som de giver udtryk for, så kan de jo selv begynde at bygge noget, men nogen er åbenbart ikke vendt fra "Patteflasken" endnu, men så kan de måske få deres mor til at hjælpe dem om ikke andet så give dem en ren ble på. :roll: :roll: :roll:
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger



Antal indlæg: 594
Tilmeldt: 22/4-2004
Bopæl: København SV.
Alder: 91
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

SV: Northern Europe Final
Skrevet af bl, 20/1-2010 12:47 (#306)

Hør, hør!!!

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Northern Europe Final
Skrevet af knudbe, 20/1-2010 22:24 (#307)

carlove skrev: Jeg er helt enig med dig Erich, hvis folk er så utilfredse som de giver udtryk for, så kan de jo selv begynde at bygge noget, men nogen er åbenbart ikke vendt fra "Patteflasken" endnu, men så kan de måske få deres mor til at hjælpe dem om ikke andet så give dem en ren ble på. :roll: :roll: :roll:


Det har jo intet med det at gøre.
Vi ved jo, at der er mange som dårligt nok kan få MSTS til at køre, eller finde ud af at installere ruter, materiel eller aktiviteter. Skulle man så forlange at de begynder at bygge ruter????
De kommer så her i forumet og beder om hjælp. Heraf er der mange som rigtig gerne vil køre dansk og har hørt om en fantastisk rute der hedder DK2000 - hvor er den henne??? Det eneste de kan finde er en masse flot materiel, og en del lovende aktiviteter, men hvor er ruten henne...

Jeg har det sådan, at man ikke er forpligtet ud over sine evner. Men dermed så med viden og evner følger der på et eller andet niveau også forpligtelser. Om ikke før, så i hvert fald når man er startet med at vise sin viden og sine evner.

Og husk på, at vi alle har en form for afhængighedsforhold til hinanden;
For hvad ville Erichs ruter være værd, hvis ikke nogen byggede materiel og aktiviteter? NADA!
Og hvad ville Bjarnes materiel være værd, hvis ingen byggede ruter og aktiviteter? NADA!
Og hvad ville mine aktiviteter være værd, hvis ingen byggede ruter og materiel? - Ja, det sidste kan vi se allerede nu, for der er ingen rute til de aktiviteter som jeg har brugt timer, dage og uger på at bygge - og materiellet mangler også.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Northern Europe Final
Skrevet af bl, 20/1-2010 23:06 (#308)

Hej Knud!

Det er fremtiden, vi er inde på, ikke fortiden.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Northern Europe Final
Skrevet af knudbe, 20/1-2010 23:48 (#309)

Ja, og vi snakker RailWorks Smile
Det er rigtigt, vi skal kigge fremad - men vi skal ikke fornægte den erfaring som vi har fået i fortiden Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Northern Europe Final
Skrevet af Marc, 21/1-2010 00:11 (#310)

En fremtid som desværre er temmelig splittet.

Uanset hvor begrænset den er, og uanset hvor mange fejl den har, så er der stadig MSTS som har et flertal af brugere. Ikke kun her, men også andre steder.
Og desværre tvivler jeg stærkt på, at Railworks nogensinde vil komme til at få en lignende brugerbase herhjemme. Det virker som om, at den primært er udbredt i England Sad
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Northern Europe Final
Skrevet af knudbe, 21/1-2010 00:19 (#311)

Der er varslet en German RailWorks her i foråret 2010, hvor der skulle være mere til tyskerne.
Og det er min holdning, at det er kun på den måde, at den kan få den ønskede udbredelse. Tyskland er meget stort når vi ser på tog i det hele taget.
For mit eget vedkommende, så kører jeg hverken amerikansk eller engelsk, så jeg glæder mig til der kommer mere fra fastlandet.
German Trains bebuder også, at de vil kigge seriøst på de ting de har når (hvis) den tyske version kommer.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Northern Europe Final
Skrevet af Ghosttrain, 21/1-2010 09:20 (#312)

Hej Knud

Efter mit vidende skulle den komme i februar, og jeg kan så glæde dig med, at alt hvad den indeholder af nyt, bla 3 nye tyske lokomotiver ( 2 Elektriske og 1 Damp ), det får du helt automatisk og omkostningsfrit via Steam. Der skulle også være lavet en totalrenovering af det Tyske signalsystem, hvilket skulle gøre at det vil blive noget nemmere at få et scenario til at virke korrekt. Yderligere skulle der være en helt ny og mere brugervenlig scenarieeditor indbygget. Smile
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Northern Europe Final
Skrevet af Bab, 21/1-2010 10:04 (#313)

Scenario editoren skulle komme midt-januar. Det vil sige nu. Og da alle andre patches plejer at komme fredag, så hold godt øje med den i morgen Smile Ud over det, så skulle der være 1-2 andre patches på vej og som nævnt, den tyske udvidelse. Til glæde for os alle.

Og så kan det da godt være, at MSTS stadig er den mest udbredte simulator i Danmark. Det kan skyldes, at vi er meget dårligere til at tage imod nyt. Vi kan godt lide, at tingene er som de altid har været. Især hvis andre laver arbejdet for os Wink

DK2000 nærmer sig hastigt samme størrelse som den var til MSTS. Næste udgave, som kommer før beregnet pga. en mindre fejl i ruten, udkommer om få dage. Der vil Flensborg være med, og i alt er der vel omkring 820 km spor at køre på. Hvis nogen har evnerne og tiden til det, ville det jo være rart med noget dansk materiel. Noget er på vej, men der er plads til meget mere. Danske objekter som f.eks københavns hovedbanegård er der også brug for. Det er mere eller mindre den eneste grund til, at ruten kun går til Valby.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Northern Europe Final
Skrevet af bl, 21/1-2010 10:12 (#314)

knudbe skrev: Der er varslet en German RailWorks her i foråret 2010, hvor der skulle være mere til tyskerne.


Problemet er jo bare, at det kommer til at koste. Dvs., materiellet kan dårligt indgå i f.eks. aktiviteter, da det så kræver, at brugerne hele tiden skal ud og bruge flere penge på simulatoren.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Northern Europe Final
Skrevet af Bab, 21/1-2010 10:26 (#315)

Nej, som Erich skrev tidligere. Det kommer ikke til at koste os noget. Alle opdateringer og alt materiel skulle komme som en patch til eksisterende brugere. Det er mere eller mindre en tysk udgave til nye tyske brugere, for at få lidt mere skub i udviklingen i andre lande end England. Der har været stor kritik af deres "engelske" simulator, og åbenbart har de lyttet.

Der skal kun være "en" udgave af RW. Derfor kommer den tyske udgave også til dig og mig gratis, og det er mit håb, at RS.com har fået øjnene op for, at de ikke kan overleve ved at være ren engelsk. Og vi dermed får mere europæisk materiel med tiden.

Så materiellet kan nemt indgå i kommende aktiviteter. Da det er en del af standard materiellet Smile

Bab

Fandt lige det her:
Re: Railworks 2010
by RSderek on Mon Dec 14, 2009 10:55 pm

Hi,
There will be one version of RailWorks.

So what does that mean?

All current and future users will get the extras that will go into this German version.

(edit - the Tornado edition is Railworks plus an addon, that addon is the Tornado, this addon is not viewed as a core release)

regards

Derek
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Northern Europe Final
Skrevet af carlove, 21/1-2010 16:38 (#316)

Nu vi er igang med at tale om rutebyggeri og materielbygning, så mener jeg at der er en del som gerne vi bygge, men de har problem med at komme igang, derfor mener jeg at der burde være nogen som kunne lave noget undervisning så dem som gerne vil, kunne få noget ballast at starte på, der er jo så mange dygtige "håndværkere" som eventuelt kunne skubbe nogle af de mere urutinerede igang til gavn for hele toghobbyen og så undgår vi måske alle de verbale "skideballer" så der af og til flyver rundt i luften. Wink Wink
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger



Antal indlæg: 594
Tilmeldt: 22/4-2004
Bopæl: København SV.
Alder: 91
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

SV: Northern Europe Final
Skrevet af hkp, 21/1-2010 16:43 (#317)

Jeg drømmer vildt om jeg selv kunne lave noget. Men har flere gange forsøgt mig med 3D og føler bare det er totalt umuligt. Sad

Lige nu sidder jeg og overvejer om jeg skulle blive lidt seriøs med rutebygning. Frygter bare danske bygninger bliver for svære at finde Sad

MVH
Hans Pedersen (har for MANGE MANGE år siden lavet Østbanen til MSTS)
Brugers avatar
hkp

Meget øvet



Antal indlæg: 281
Tilmeldt: 18/12-2004
Status:


SV: Northern Europe Final
Skrevet af Ghosttrain, 21/1-2010 19:47 (#318)

Hej Hans

Jeg kan da fortælle dig at der ER Danske objekter med i mine ruter til RW, bla en hel del af Henrik Fredborgs værker er konverteret, både gamle og nye Lillebæltsbro af Blackchart er med, samt flere forskellige af FOS gamle Danske bygninger, og som prikken over I´et har jeg faktisk den rigtige Århus H liggende klar til brug når jeg engang kommer så langt.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<
 
Redigeret af , 21/1-2010 20:16

SV: Northern Europe Final
Skrevet af knudbe, 21/1-2010 20:08 (#319)

hkp skrev: Jeg drømmer vildt om jeg selv kunne lave noget. Men har flere gange forsøgt mig med 3D og føler bare det er totalt umuligt. Sad

Lige nu sidder jeg og overvejer om jeg skulle blive lidt seriøs med rutebygning. Frygter bare danske bygninger bliver for svære at finde Sad

MVH
Hans Pedersen (har for MANGE MANGE år siden lavet Østbanen til MSTS)


Hej Hans,

Som Erich siger, så er der danske objekter, men ellers så kan man finde svenske og tyske - nogle af disse kan vel med lidt god vilje anvendes Smile

Og så ville det da være fedt at få en Østbane til RW Smile
- Og rutebygning i RW siger Erich jo også er meget lettere end i MSTS.
Ruten er også tilpas lille til at jeg kan være med til at teste... Signalerne skal jo gerne stå så man kan køre på den Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Northern Europe Final
Skrevet af knudbe, 21/1-2010 20:19 (#320)

Bab skrev:
Og så kan det da godt være, at MSTS stadig er den mest udbredte simulator i Danmark. Det kan skyldes, at vi er meget dårligere til at tage imod nyt. Vi kan godt lide, at tingene er som de altid har været. Især hvis andre laver arbejdet for os Wink
Jeg tror nu ikke at vi er dårligere til at tage imod nyt, men fakta er jo at der endnu ikke rigtigt er noget dansk materiel. Jeg ved godt at der arbejdes på det, men det vil givet tage noget tid før der er et udvalg så man bare nogenlunde kan lave et scenarie med dansk materiel. Så hvis man ønsker at køre dansk, så er der endnu ikke rigtigt noget alternativ til MSTS.

Bab skrev: DK2000 nærmer sig hastigt samme størrelse som den var til MSTS. Næste udgave, som kommer før beregnet pga. en mindre fejl i ruten, udkommer om få dage. Der vil Flensborg være med, og i alt er der vel omkring 820 km spor at køre på. Hvis nogen har evnerne og tiden til det, ville det jo være rart med noget dansk materiel. Noget er på vej, men der er plads til meget mere. Danske objekter som f.eks københavns hovedbanegård er der også brug for. Det er mere eller mindre den eneste grund til, at ruten kun går til Valby.

Og det er også helt fint. Det er nok sådan noget som vil være med til at løfte interessen, så der også kommer nogle materielbyggere på banen...

Og en ting er i hvert fald sikkert; Alt i RW er mange gange flottere end i MSTS Smile

Er der i øvrigt nogen meldinger om at der kommer ekstra tyske ruter i forbindelse med den tyske RW?
- eller skal vi satse på det frivillige byggeri og German Railroads?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Northern Europe A Andet 2 28-03-2011 22:46
NDK4 2006 Final Aktiviteter 8 03-06-2009 16:21
Northern Denmark v. 4.0 Ruter 25 05-04-2009 13:00
Colton & Northern Ruter 6 28-02-2009 16:12
Northern Denmark, Hjælp! Ruter 2 27-03-2007 02:44
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: