Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Første gang

Udskriv debat

  Første gang
Skrevet af Kylle1989, 24/2-2008 22:47 (#1)

Det er første gang jeg forsøger mig med installation af danske ting til MTS. Men Hvor skal jeg lægger ruterne henne efter jeg har hentet dem fra siden her ? Har prøvet i "Routes" men kan stadig ikke se dem inde i spillet ???
Brugers avatar
Kylle1989

Begynder



Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 27/10-2005
Status:



SV: Første gang
Skrevet af togdrengen, 25/2-2008 00:05 (#2)

Har du husket at download x-tracks og newroads?
Husk også at køre installme.bat hvis den er med i ruterne! Smile
Brugers avatar
togdrengen

Ekspert



Antal indlæg: 1449
Tilmeldt: 26/2-2005
Alder: 31
Status:


SV: Første gang
Skrevet af knudbe, 25/2-2008 00:08 (#3)

Hej Kylle,

Du kan, så vidt jeg ved, ikke se ruterne i oversigten før du har installeret en aktivitet til den pågældende rute.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Første gang
Skrevet af Kylle1989, 25/2-2008 00:49 (#4)

Hvor skal x-tracks og newroads placeres henne ?
Brugers avatar
Kylle1989

Begynder



Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 27/10-2005
Status:


SV: Første gang
Skrevet af cabrag, 25/2-2008 01:23 (#5)

Har du husket at pakke ruterne ud, og kørt install me bat ?. Du kan ikke bare lægge en zip fil ind i Routes og så regne med at det hele virker.
Med hensyn til New Roads og X-Track, så skal du installere New Roads før du installerer X-Track. Der er nogle gode read me filer med til begge, der kan du se hvad du skal gøre.

Mvh.

Carl
Brugers avatar
cabrag

Medlem



Antal indlæg: 126
Tilmeldt: 11/4-2004
Status:


SV: Første gang
Skrevet af jorgenandersen, 25/2-2008 01:29 (#6)

Hej med jer,

Jeg har mange ruter som jeg installerede uden aktiviteter, og de ses helt fint i oversigten. Det er nok snarere et spörgsmål om korrekt udpakning i rutemappen, som Carl siger. Men velkommen her, Kylle, og lad höre hvordan det går.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:



SV: Første gang
Skrevet af gippermand, 25/2-2008 04:39 (#7)

Hejsa derude.

Må jeg lige rette hvad de herre har skrevet, så manden forstår det rigtig.
Jeg er rutebygger, og ved nogenlunde hvorfor et sådan problem kan opstå......

Se Jørgen det er delvis rigtig hvad Knud siger, men også kun delvis.
FØR man begynder at lægge ruter ind i routes, skal man lægge "new roads" ind, og det er en fil man åbner og tager de filer som ligger derinde og putter ind i den mappe i spillet som hedder Global, hvor der i den ligger en mappe som hedder Shapes. Der skal new road filerne ligge.
XTracks er en udpakningsfil, som lægger sig selv hen hvor den skal ligge, men kan sige at den lægger filerne i samme mappe. Grunden til at man skal lægge XTracks ind til sidst er at den også lægger en fil som hedder tsection inde i GLOBAL mappen også, og den har den højeste værdi i XTracks derfor skal den være til sidst, da tsection i new road er mindre.

Hvad angår ruten så SKAL der være mindst en PATHS liggende i mappen af samme navn for at man kan bruge ruten. Grunden er at man skal kunne vælge hvorfra og hvortil man skal køre, ellers kan man jo ikke bruge den.
Så hvis der ligger en PATHS alså en fil som fortæller hvorfra og hvortil i mappen, ja så kan du køre fra det punkt og så ud af den strækning. Du skal dog være klar over at så er toget vendt i den retning, og at hvis der evt. er en vej den anden retning, kan du ikke køre alm. den vej, med mindre at der er lavet en PATHS i den anden retning. Jo du kan bakke, men det er jo ikke særligt sjovt.

Dertil skal du som det rigtigt er beskrevet ovenover, at du skal hvis der inde i ruten ligger en installme.bat trykke på den og kører den et par gange, så er det med 100 % garanti at MSTS skulle virke til at kunne køre på. Så er en del materiel lavet til noget som hedder MSTSbin men det er så en helt anden historie.......
Brugers avatar
gippermand

Medlem



Antal indlæg: 182
Tilmeldt: 18/5-2007
Alder: 69
Status:

Mvh Per

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Har sneplovene været i gang igen? Real-Life-Tog 21 11-12-2010 17:38
Det første "rigtige" folie reklame 4g. s-tog Real-Life-Tog 35 05-09-2010 18:54
Første passagertog i Danmark? Real-Life-Tog 22 16-02-2010 13:55
Fiktiv Tysk bane. Første ts2009 rute. Generelt 10 07-07-2009 15:28
Første aktivitet til KRS Scenarios 24 22-06-2009 19:40
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: