Forum » RailWorks / Train Simulator 2012 - 2014 » Andet
Vælge andre loko's

Udskriv debat

  Vælge andre loko's
Skrevet af knudbe, 12/2-2008 00:13 (#21)

Bab skrev: Følge toget effekten er virkelig en ting jeg savnede i MSTS.


Den savner jeg også. Hvordan gør man?
Mib "9" stiller mig bare i Hagen uanset hvor jeg er nået til og så skal jeg rende rundt og finde mit tog, og det er ikke til at se hvis man er zoomet lidt ud...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Vælge andre loko's
Skrevet af Bab, 12/2-2008 07:43 (#22)

Der er et rødt icon nede i højre hjørne. Sammen med skærmen. Tryk på den og du skulle gerne følge dit tog. Du kan zoome ind ved at trække en firkant om det sted du vil zoome ind på. Normalt bruger man hjulet på musen.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Vælge andre loko's
Skrevet af Dingo, 12/2-2008 11:28 (#23)

Bab skrev: Midt på måneden, hvis vi er heldige.

Bab


Ved du noget om hvad prisen bliver Bab?
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Vælge andre loko's
Skrevet af Bab, 12/2-2008 12:06 (#24)

Det er der vist ingen der ved endnu.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Vælge andre loko's
Skrevet af Dingo, 12/2-2008 14:07 (#25)

Oki, venter og ser.
Så lige på et forum, vidstnok flightsim, at én af KRS's folk fik kam til håret angående Cajon Pass ruten. Der var bestemt ikke bred enighed om at den burde koste noget, grundet flere forskellige ting i selv kan læse om derinde.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Vælge andre loko's
Skrevet af Bab, 12/2-2008 14:51 (#26)

Det vil jo altid være en holdningssag. Vi har jo fået hvad vi har betalt for. 4 ruter incl materiel. Det samme har amerikanerne. Men som jeg også skrev engang tidligere, så burde den ikke koste så meget, da det er noget der allerede er lavet. De skal ikke bruge lang tid på udviklingen.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Vælge andre loko's
Skrevet af Dingo, 12/2-2008 17:02 (#27)

Nej netop, og det var vidst også det nogen øffede lidt over. Men igen, lad os nu se hvor slemt det går. Under alle omstændigheder glæder jeg mig til den kommer.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Vælge andre loko's
Skrevet af Bab, 19/2-2008 22:57 (#28)

Helt billig bliver den ikke. 30 Euro er da en slat penge for en add-on som er udgivet i forvejen.

http://www.justtr...newsID=730

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Vælge andre loko's
Skrevet af knudbe, 20/2-2008 01:01 (#29)

Det vil jeg ikke give.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Vælge andre loko's
Skrevet af Bab, 20/2-2008 09:54 (#30)

Jeg springer også over til den pris, og håber på nogle freeware add-ons.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Vælge andre loko's
Skrevet af Ghosttrain, 20/2-2008 10:06 (#31)

Hejsa
Ja det er jo godt nok en noget høj pris, Men husk at det kun er det ene website der "har" noget om Cajon Pass. I KRS eget forum under "News Articles" har KRSAdam meddelt at der i denne uge vil komme en pressemeddelelse fra KRS og ikke andet.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Vælge andre loko's
Skrevet af bl, 20/2-2008 11:14 (#32)

Og jeg er bange for, at det er et varsel om, at ekstra fremover i vidt omfang kommer til at koste. Allerede da KRS meldte ud om deres "partnerprogram" lød der advarende røster, da det tilsyneladende var KRSs hensigt at bevare kontrollen så vidt som muligt med hvad der fremover produceres. F.eks. er der en meget stor flok brugere af gmax, der i øjeblikket er afskåret fra at bidrage med mindre man ofrer flere tusinde kroner ekstra for at få lov til vederlagsfrit at bidrage.

For det har jo været MSTSs styrke, at alle og enjver har haft mulighed for at bridrage uden topstyring, og det må da erkendes, at det har været ekstremt frugtbart! Omvendt har den manglende topstyring affødt en form for anarki, der med sin mangfoldighed af tillægsprogrammer har gjort det noget trekantet for nye brugere at deltage.

Men lad os nu se, hvad der sker. MSTS er jo bestemt ikke død og MSTS 2 lurer i horisonten. For mig at se ligger en simulators økonomiske overlevelse i, at det bliver så enkelt, som muligt, at producere gratis ting til folket og ikke mindst at kunne bruge ting, der allerede er lavet, om det så skal koste en oversætterproces, som vil blive stillet tilrådighed af producenterne.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Vælge andre loko's
Skrevet af Ghosttrain, 20/2-2008 11:47 (#33)

Hej
Ja, det har du noget ret i Bjarne, dog er der kommet nogle konveteringsprogrammer, bare ikke til Gmax endnu, men man må da håbe at det kommer. Med hensyn til installtionsprocessen, faktisk alt til KRS, så kan det næsten ikke bleve mere enkelt; Alt er lavet i ét filformat ( .rpk ) og installeres med en package manager. Det er først når man er inde i KRS man har nødigt at tilføje det installerede, og det foregår med 2 tryk på et par knapper.

Med hensyn til MSTS2 tror jeg ikke at man skal have alt for høje forventninger til konvertering af udstyr og andet fra MSTS 1. Jeg har en grim fornemmelse af at MSTS 2 er et helt nyt koncept der slet ikke kan sammenlignes med den gamle MSTS på nogen måde. Det eneste virkeligt possitive jeg har hørt om MSTS 2 er, at den bruger samme grafikmotor som den nye Flightsim.

PS Der er da vist noget helt galt med den pris som Just Trains oplyser. Det lyder helt vanvittigt i mine ører at en addon skal være 2 Engelske pund dyrere end hele original simulatoren :?
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<
 
Redigeret af , 20/2-2008 12:28

SV: Vælge andre loko's
Skrevet af bl, 20/2-2008 11:53 (#34)

Vi får se!

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Vælge andre loko's
Skrevet af Bab, 20/2-2008 12:54 (#35)

Samme RSAdam har også meddelt, at de ikke har noget med Cajun pass at gøre mere. Det ligger ved "udgiverne". Om der er fejl i prisen, vil vise sig. Det håber jeg ihvertfald.

Ang. MSTS2, så er der nok mange der bliver nød til at opgradere deres computer for at kunne bruge den bare nogenlunde.

1. Den bruger motoren fra Flight Simulator X. (Fed simulator). Men den kræver også virkelig store resurser af ens computer. Jeg har en toptunet computer, og selv den har sine problemer.

2. Den vil højst sandsynlig blive et DirectX 10 udgivelse til den tid. Og så kommer fy-ordet ind for mange. Nemlig VISTA. Som er det eneste program der kan kører DX10.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Vælge andre loko's
Skrevet af Ghosttrain, 20/2-2008 13:20 (#36)

Hej Bab og andre

Jeg må dertil sige at det ikke er maskinkraften jeg er bange for, jeg er en af de heldige der har kunnet tillade mig at bygge et PC-kræ med Core Quad CPU og dertil hørende hardware. Jeg er til gengæld bange for fidusen med DX10. Jeg har overhovedet ingen lyst til at skulle udskiftet min fint virkende XP PRO med en Vista-ting for at kunne køre MSTS 2 i bedste kvalitet. Så hvis MSTS 2 udkommer og ikke er bagudkompatibel med XP PRO ( DX9c ), så skal jeg ikke have nogen MSTS 2 på sin PC.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Vælge andre loko's
Skrevet af Dingo, 20/2-2008 18:55 (#37)

Hej Frankenstein. Kan du udnytte Core Quad fuldt ud på nuværende tidspunkt? Står nemlig selv og skal ha nyt maskine og kigger lidt på Core 2 duo 3.0 og så Core Quad. Men vil ikke købe sidstnævnte hvis der ikke er fuld udnyttelse på nuværende tidspunkt.

Det skulle iøvrigt undre mig meget hvis ikke MSTS-2 er bagudkompatibel. DX10 er jo stadig et forholdsvis nyt tiltag, og med det bøvl som Microsoft stadig har med Vista, er de da simpelthen nødt til tilpasse sig DX9c. Ja medmindre at DX10 kommer til XP. Der er iøvrigt nogle gutter som påstår at de har "konverteret" DX10 til XP. Men mere ved jeg ikke.... desværre.

Og så lige angående prisen på Cajon Pass. Det er da rablende sindsygt!!!..... om det så er Kuju eller andre. Men Kuju har jo heller ikke videreformidlet den gratis vel... så hvis den er kalkuleret på almindelig vis, har udgangsprisen også været for høj.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:



SV: Vælge andre loko's
Skrevet af Bab, 20/2-2008 19:54 (#38)

Vista er vist det eneste styresystem der udnytter Quad. Men det er vist meget få programmer der kan bruge quad endnu. Jeg skal selv have ny processor, så maskinen igen er toptunet. Og jeg overvejer at købe en core 2 duo 8400 (3 GHz), da den vil give mere kraft i det daglige brug. Jeg har en core 2 duo 6600 nu (2,4 GHz), og den udnytter ofte den ene kerne, mens den anden gerne kører på 50% samtidig.

Igen er vi sikkert uenige om Vista. Fordi jeg tror bestemt ikke at MS mener de har problemer med Vista. Det er vist kun brugerne, som ikke kan finde ud af den. Jeg kører med den, og den virker såment fint nok. Men man skal være mere end alm. pc-kyndig, for at arbejde med den.

Flere og flere nyere pc spil udnytter DX10 og da MSTS ikke udkommer før om 1-2 år, så vil jeg tro, at det er mere eller mindre standard til den tid.

Den konverterede DX10 til Xp har jeg også hørt om for længe siden. Men jeg har endnu ikke set en eneste, der kører med den, så indtil videre vil jeg kalde det en skrøne.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


Spring til debat:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near 's' IN BOOLEAN MODE) AND thread_id != 7701 AND tf.forum_access = '0' ORDER BY ...' at line 4
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: ' class='textbox' style='font-size:11px;width:99%' onclick='javascript:this.select();' />