Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Jeg kom i mit kreative hjørne

Udskriv debat

  Jeg kom i mit kreative hjørne
Skrevet af PeterFrost, 23/2-2008 22:48 (#41)

Hej Marc...

Jeg har både leget med TRS 06 og den nyeste TC... Og efter et par timer med hjælp fra Andreas Møller, lykkedes mig at forstå opbygningen. Man benytter i større grad denne hersens Content Manager, til at arbejde på content, ind og out af edit mode osv.

Download station fungere som det altid har, man trykker download, og så klare Download Helper (-TRS04) eller Content Manager (TRS06-) for resten. Man kan benytte det meste -TRS04 i -TRS06, men ikke omvendt.

Jeg kan i øvrigt tilføje jeg benytter TRS 2004, den måde det er på nu, er ikke lige mig, det bliver for besværligt at udvikle content. Jeg har i øvrigt downloadet UK Branch Line's græs pakker, som jeg benytter, de er ret fede, dog i spline form, indtil nu, så de skal lige fifles lidt for at få ønskede effekt, men lur mig om ikke DLS (Auran Download Station) er fyldt med en masse fede objekter ? Syntes der efterhånden er kommet ufattelig meget, og foredelen ved TRS er, at er det ikke på DLS, så er det omtalt på forum, specielt det tyske, og i screenshot tråde, for når folk ser screens af et objekt de kunne bruger spørger de, og filk svare altid med link eller kuid.

Min inspiration til miljøer, stationer, områder, osv, kommer ved at surfe på DLS og forum.

Edit, her er et par link til de sider jeg kontrollere jævnligt:
- http://trainz.mbremer.de/ (Tyske KS og Arm signaler - Fuldt scriptet !)
- http://www.kbs620.de/trainz/site/news...e/news.php (Super fede, primært tyske, gods -og passager vogne)
- http://www.trainzpedro.cz/ (Tjekkisk, bl.a. fede bro'er og kørelednings portaler)
- http://www.trainzmotion.cz/ (Tjekkisk)
- http://www.bahnwerk.com/ (Tysk opsamlings side)
- http://www.virtual-motive-division.com/ (Bl.a. tyske lokomotiver af super kvalitet)
- http://www.trainzdepot.net/ (Tysk opsamlings side)
- http://www.trainz.nl/ (Hollandsk, til tider europæsike godsvogne og lokomotiver)
- http://www.amazingmike.nl/ (Payware europaiske lokomotiver, bl.a. DSB MK)
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !


SV: Jeg kom i mit kreative hjørne
Skrevet af Thomas_, 23/2-2008 23:36 (#42)

BAHNDAMM skrev:
PeterFrost skrev: Fandt et par screens :

www.imagehut.eu/images/18675Gueterzug%20II.jpg

og

www.imagehut.eu/images/21781Gueterzug%20IV.jpg

Det ser nu altså også ret godt ud ! Smile Måske til inspiration, Marc ? Smile


Shock Hej kan du sei vilken ruter det er?


Det er nogle screenshots en af dem som står bag German Railroads har lavet. Selve layoutet her, er et han lavede i løbet af et par timer, kun for at vise de shots.
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: Jeg kom i mit kreative hjørne
Skrevet af Thomas_, 23/2-2008 23:47 (#43)

Der er lidt flere billeder her:

www.imagehut.eu/images/40373Fahrleitung%20II.jpg

www.imagehut.eu/images/98443Fahrleitung%20III.jpg

www.imagehut.eu/images/64252Fahrleitung%20IV.jpg

www.imagehut.eu/images/60977Fahrleitung%20V.jpg

www.imagehut.eu/images/30979Stadt.jpg

www.imagehut.eu/images/22654Stadt%2001.jpg

Jeg synes sq det er flot. Smile
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: Jeg kom i mit kreative hjørne
Skrevet af Marc, 24/2-2008 01:50 (#44)

Jeg har ikke lagt flere screenshots ud, da jeg i øjeblikket for det meste koncentrere mig om at lægge spor.

Jeg er i øvrigt lidt i tvivl. De blomster som jeg har downloadet til min rute, skulle være lavet af en englænder ved navn Frank Carver. I hans readme fil står der, at de må bruges frit.

MEN, igår fik jeg tilsendt Pro-Train 19, som OGSÅ bruger disse blomster. Og de siger, at man IKKE må bruge objekterne til freeware brug.
Nu kommer jeg i tvivl. Er det Frank Carver eller Pro-Train folkene som har lavet dem? Shock
Jeg er ikke specielt interesseret i at bryde copyright regler.

Jeg ville mene at Carver var den oprindelige skaber, men jeg kommer i tvivl, da det ville virke underligt for Pro-Train folkene at anvende freeware objekter (hvad i alverden skulle man så betale for?)
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Jeg kom i mit kreative hjørne
Skrevet af knudbe, 24/2-2008 11:12 (#45)

Pro Train kan kun tage forbehold overfor objekter som de selv har lavet, men det betyder jo ikke at alle objekter i en Pro Train rute er lavet af dem selv.

Hvis det er Carvers objekter, og han i sin readme har taget forbehold mod kommerciel brug, så har Pro Train et problem, hvis ikke de har fået tilladelse til at benytte dem. Men hvis han ikke har taget det forbehold, så er der ikke noget i vejen for at de har brugt dem, men de er i så fald ikke omfattet af det generelle forbehold.

Jeg ser det heller ikke som et stort problem at man benytter freewareobjekter i kommercielle produkter. Det vil jeg også tro at man gør i mange andre produkter. Det du primært betaler for er at det hele er samlet i en rute og nogle aktiviteter. Det i sig selv tager enorm lang tid at lave. Og desuden er der en hel del objekter - rullende materiel m.v. som de selv har udviklet.

Man ser i det hele taget mange steder, hvor man betaler for freeware/OPens Source. F.eks. er der en masse Linuxdistributioner som man betaler for. Det man betaler for er ikke softwaren, men at der er nogen som har samlet det hele til en komplet installerbar distribution hvor elementerne spille sammen. Og det er det samme som Pro Train har gjort.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Jeg kom i mit kreative hjørne
Skrevet af Marc, 1/3-2008 17:09 (#46)

Jeg har bygget meget her de sidste to dage, og det er blevet til 2 stationer og et industriområde.
Sidebanen er ved at nå op på 30 km. og jeg regner med at få den koblet på et hovedspor på et tidspunkt, så dem som gerne vil køre lidt mere end 70 km/t kan få lov til det Wink

Jeg vil godt indrømme at stationerne måske ser lidt triste ud, men banen er ifølge min historie på grænsen til at lukke. Så det er meningen at den skal se lidt sørgelig ud.
Ideen med det, er at give banen så meget realisme som overhovedet muligt, så det bliver en fiktiv strækning, med en historie som spilleren selv kan brygge videre på.
På flere af mine trinbræt vil der fx. være tegn på at det har været større stationsområder, med ældre remiser, ombygget til andet erhverv. Rester af gamle spor/perroner osv.

Spilleren kan derfor sige "Ok. Sidebanen skal overleve. Jeg benytter de brugte krysningsspor og laver en fleksibel køreplan." Eller "Al passagertrafik nedlægges. det skal blot være en godsrute." eller "Banen skal laves om til museumsbane for jernbane entusiaster" osv osv.

SÃ¥ er der nye billeder:

i180.photobucket.com/albums/x243/Skeleton_Warrior/Rute1.jpg

i180.photobucket.com/albums/x243/Skeleton_Warrior/Rute2.jpg

i180.photobucket.com/albums/x243/Skeleton_Warrior/Rute3.jpg

i180.photobucket.com/albums/x243/Skeleton_Warrior/Rute4.jpg

i180.photobucket.com/albums/x243/Skeleton_Warrior/Rute5.jpg

i180.photobucket.com/albums/x243/Skeleton_Warrior/Rute7.jpg

i180.photobucket.com/albums/x243/Skeleton_Warrior/Rute6.jpg

i180.photobucket.com/albums/x243/Skeleton_Warrior/Rute8.jpg

i180.photobucket.com/albums/x243/Skeleton_Warrior/Rute9.jpg

i180.photobucket.com/albums/x243/Skeleton_Warrior/Rute10.jpg

i180.photobucket.com/albums/x243/Skeleton_Warrior/Rute11.jpg

i180.photobucket.com/albums/x243/Skeleton_Warrior/Rute12.jpg
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Jeg kom i mit kreative hjørne
Skrevet af Ghosttrain, 2/3-2008 00:59 (#47)

Jamen det er simpelthen førsteklasses arbejde Marc, det kan næsten ikke gøres bedre. Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Jeg kom i mit kreative hjørne
Skrevet af jorgenandersen, 2/3-2008 04:46 (#48)

Föler du konkurrencen, Erich? Sorry, kunne ikke dy mig her. Jeg er helt enig, det her er fantastisk flot! Glæder mig til DEN kommer til download.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: Jeg kom i mit kreative hjørne
Skrevet af Anonym Bruger, 2/3-2008 10:16 (#49)

Også her, det ser 1000 gange bedre ud end Pro Train og div. andre købe add-ons til MSTS.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: Jeg kom i mit kreative hjørne
Skrevet af Ghosttrain, 2/3-2008 11:11 (#50)

Hej Jørgen
En lille bemærkning til din;
1. Nej jeg føler absolut ingen konkurrence, jeg kan bygge på samme måde selv hvis jeg vil. Men det glæder mig enormt at se så flot Dansk arbejde.
2. Lige PT har jeg ingen Dansk konkurrence da jeg kun bygger til KRS nu, og er, så vidt jeg ved, den eneste Danske ruterbygger i KRS. Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Jeg kom i mit kreative hjørne
Skrevet af Anonym Bruger, 2/3-2008 15:27 (#51)

@Marc: Kunne du ikke prøve at optage en førerumstur med et videoprogram?
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: Jeg kom i mit kreative hjørne
Skrevet af Marc, 2/3-2008 16:00 (#52)

Jo. Når sidebanen er blevet pyntet færdig, og når jeg kan finde en gratis game-recorder som kan optage mere end 1 minut, og ikke brænder for meget CPU af Smile
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Jeg kom i mit kreative hjørne
Skrevet af lbr40, 2/3-2008 16:50 (#53)

Hej Marc,
Prøv denne game-recorder: http://www.zdsoft.com/game-recorder/

Flot, flot arbejde Grin
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Jeg kom i mit kreative hjørne
Skrevet af KimEast, 2/3-2008 19:37 (#54)

Hej Lorenz. Desværre, den type du har linket, har OGSÅ en limit på 1 minut! , medmindre man vil betale.. Smile
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Jeg kom i mit kreative hjørne
Skrevet af lbr40, 2/3-2008 19:48 (#55)

Hej Kim E,

Tja, det er jo svært med de prøveprogrammer, der kan downloades. Jeg henviste til dette link, da jeg selv bruger deres video-recorder, som virker rigtig fint (dog med brugerlicens).
De forskellige producenter skal jo nok lave det så svært, at ikke engang prøveprogrammerne kan vise, hvad de dur til i praksis.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Jeg kom i mit kreative hjørne
Skrevet af Marc, 3/3-2008 23:43 (#56)

Lige et spørgsmål. Det er ikke et stort problem, men temmelig underligt. Hvordan kan det være, at visse objekter, især perroner og andre "lange" objekter har det med at forskubbe sig?

Jeg havde sat 4 stykker stakit op langs sporet, på hver 30 m. Jeg gemmer, og når jeg så åbner Route Editor igen, så har de alle skubbet sig på tværs Shock

Jeg oplever det tit, og det plejer kun at være én gang det sker. Nolge der ved hvorfor de gør det? Det må vel have noget med sporet at gøre formoder jeg?
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Jeg kom i mit kreative hjørne
Skrevet af Ghosttrain, 4/3-2008 07:30 (#57)

Hej Marc
Det er kan udemærket være et mindre RAM problem, for selv om du måske har 1 GB ram i din PC, så bruger MSTS ikke rammen på samme måde som andre programmer. Jeg har selv ofte oplevet samme problem med signaler, der står markøren et sted på sporet og signalet måske 100 m væk. Midlet for mig var at gemme for hver gang jeg har sat et objekt op.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Jeg kom i mit kreative hjørne
Skrevet af Marc, 6/3-2008 02:54 (#58)

Et par nye billeder.

Ruten snor sig her igennem et større skovområde.
i180.photobucket.com/albums/x243/Skeleton_Warrior/Skov.jpg

En ældre station, nu nedklasseret til trinbræt hvor sommergæster kan stå af hvis de vil besøge naturparken.
i180.photobucket.com/albums/x243/Skeleton_Warrior/Skov2.jpg

i180.photobucket.com/albums/x243/Skeleton_Warrior/Skov3.jpg

Større stationsby som er deles af både privatbane og regionaltog, som herfra deler en dobbeltsporet bane som går mod syd, hvor den på et tidspunkt bliver koblet på en IC-strækning
i180.photobucket.com/albums/x243/Skeleton_Warrior/Stationsby4.jpg

i180.photobucket.com/albums/x243/Skeleton_Warrior/Stationsby3.jpg

i180.photobucket.com/albums/x243/Skeleton_Warrior/Stationsby5.jpg
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Jeg kom i mit kreative hjørne
Skrevet af Kennie, 6/3-2008 12:25 (#59)

Det er, hvordan skal jeg sige det, FANTASTIK!

Må man spøge om hvad det er for et russer lok på de to første billeder? (Kan ikke lige huske hvad den model hedder, og hvor kan den hentes)
Brugers avatar
Kennie

Meget øvet



Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 28/4-2004
Bopæl: Valby
Alder: 35
Status:

Hilsen Kennie


SV: Jeg kom i mit kreative hjørne
Skrevet af togdrengen, 6/3-2008 15:11 (#60)

Satme godt arbejde Marc! Glæder mig til at se mere. Man bliver jo hel sulten efter sådan en strækning. Pfft
Brugers avatar
togdrengen

Ekspert



Antal indlæg: 1449
Tilmeldt: 26/2-2005
Alder: 31
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
PNO - Mít kreative jeg... Generelt 12 16-03-2008 14:58
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: