Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
MZ 1439.

Udskriv debat

  MZ 1439.
Skrevet af MR-4073, 13/11-2008 21:02 (#121)

SJakobsen skrev: OTSP her intet med denne side at gøre, og det skal ihvertfald ikke dikuteres her i 1439 tråden!

Jo Søren, det har ALT med den her tråd at gøre. Hvorfor kan i dog ikke selv indrømme det, istedet for at pille i såret. Det her gør ikke tog-sim bedre, og det er indlysende at når man læser denne her tråd, så kan man se en lille gruppe af mennesker, der forsøger at fremtrylle en joke omkring en prøvekørsel af MZ 1439 til Nf. Der er op til flere beviser på at dette tydeligvis ikke er sandt.

Meld ud nu, inden i gør tingene værre end de er.
Brugers avatar
MR-4073

Erfaren bruger



Antal indlæg: 766
Tilmeldt: 19/8-2005
Bopæl: Lige ved LJ ;)
Alder: 33
Status:



SV: MZ 1439.
Skrevet af PeterFrost, 13/11-2008 21:03 (#122)

OTSP er en sammen slutning af syntes vi selv seriøse folk, primært i jernbaneverden, der var træt af at en masse små knægte skrev en masse de intet vidste noget om. Vi var træt af at hver gang man fortalte dem de tog fejl, blev man kaldt en idiot, en forfølger eller noget andet. Nogen gange kan jeg ikke lade vær med at tænke det handler om missundelse, at man gerne vil vide en masse og være en masse, man bare ikke er, og når man så bliver afsløret, så er det eneste forsvar et angreb... Det kender jeg ihvert fald fra mig selv og dengang med diskutionen omkring MF på svendborgbanen... Man lærer en masse ting med tiden...

Morten - Jeg har prøvet at tilføje dig på MSN så vi kunne tage denne her samtale uden for tog-sim.dk da jeg ikke syntes det hører hjemme her ! Men du vil åbenbart ikke i dialog, men én ting skal du vide, du snakker ordenligt til mig ellers, ér det íkke moderatorne d hører fra... Der er absolute ingen grund til at tale sådan til mig, jeg syntes selv jeg hele vejen igennem har talt nogenlunde pænt til folk, diskutionen med Jan, var ligeså meget mig der blot gav svar på tiltale, jeg troet Jan havde sat pris på min hjælp og havde ikke troet han ikke ønskede den, og slet ikke at han først gjorde mig opmærksom på det så lang tid efter, på en meget kedelig måde !
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: MZ 1439.
Skrevet af MR-4073, 13/11-2008 21:15 (#123)

Jeg har ikke været logget på msn, ikke fordi jeg ikke ville tage denne i dialog. Naturligvis vil jeg ikke blive uvenner med alle herinde. Men jeg vil såmend bare have jer til at indse, at det nok desværre ikke er den måde man får et forum, hvor alle kan være i fred, og der ikke laves en masse useriøse, krænkende eller provokerende indlæg. Den eneste ordenlige chance for at forummet kan få en udholdelig stemning igen, er at alle på sitet kan følge med i en snak omkring hvordan vi skal omgås herinde
Brugers avatar
MR-4073

Erfaren bruger



Antal indlæg: 766
Tilmeldt: 19/8-2005
Bopæl: Lige ved LJ ;)
Alder: 33
Status:


SV: MZ 1439.
Skrevet af PeterFrost, 13/11-2008 21:21 (#124)

Og du syntes du bidrager positivt til det, men din noget uovervejet reaktion ? Jeg vile våge pelsen og sige at du har set rekorden for lavt i indlæg... Og havde jeg været alle andre havde jeg stormet moderatoren til med pm's om du burde smides ud.

Men jeg syntes faktisk der skal være plads til man internt på siden kan tale om det, og jeg syntes jeg selv har et ansvar for at bede dig tale ordenligt, gør du ikke det efter gentagende forespørgelser er der flere tiltag jeg selv kan tage. Jeg kunne ignorere dig f.eks. ved ikke om siden også understytter blokering af brugere, men er ihvertfald ikke typen der bare sætter mig med armende over kors og forventer andre løser mine problemer !
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: MZ 1439.
Skrevet af MR-4073, 13/11-2008 21:51 (#125)

Ja, jeg gav en spontan reaktion, og det er ikke fordi jeg er sur, sådan skal min udtalelse slet ikke forstås, men jeg er bare skuffet over hvilke midler der kan tages i brug, for at få sitet her til at blive "sig selv" igen.

Og Peter, her er et par eksempler på, hvad der fik mig til a reagere som jeg gjorde:
hec skrev:
lp2 skrev: Jamen ved du hvad... hvis du vil værer useriøst... vær min gæst... jeg takker af for denne latterlige forum... jeg skriver til ledelsen af forummet nu at de skal fjerne min bruger... og jeg tror også snart der kommer en lille besked fra min ven fra Nykøbing F.... men i må selv om det... Farvel fra mig... gider ikke mere...


det gider jeg heller ikke admin får en mail om at slette mig og det der måtte ligge på siden her
Brugers avatar
MR-4073

Erfaren bruger



Antal indlæg: 766
Tilmeldt: 19/8-2005
Bopæl: Lige ved LJ ;)
Alder: 33
Status:


SV: MZ 1439.
Skrevet af PeterFrost, 13/11-2008 22:01 (#126)

Men kan jeg stilles til ansvar for hvordan nogle jeg kender opfører sig ? Admin mente også at fordi vi var i gruppe sammen på facebook, betød det jeg lage samme stil for døren! Det syntes jeg bestemt ikke har været tilfældet ! Tvært imod !
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: MZ 1439.
Skrevet af knudbe, 13/11-2008 22:42 (#127)

PeterFrost skrev: Men kan jeg stilles til ansvar for hvordan nogle jeg kender opfører sig ? Admin mente også at fordi vi var i gruppe sammen på facebook, betød det jeg lage samme stil for døren! Det syntes jeg bestemt ikke har været tilfældet ! Tvært imod !


Jo, det mener jeg godt at du kan. I skriver under med en fælles signatur og fremstår derfor som en gruppe med samme identitet og samme formål. Og jeg må indrømme, at jeg føler at hele denne tråd er dybt useriøs, og skader hele tog-sim.dk

Tog-sim.dk er for indvidider som har tog og jernbaner osm hobby, så hvis nogen fremstår som en fælles front på den måde som I gør, så er det ikke længere enkeltindivider men kan sidestilles med en (anarkistisk) gruppe som - efter min opfattelse - har det ene formål at skade dette forum på et overordnet plan - hvilket man så også kan siges er lykkedes ganske godt.

På den anden side, så ved jeg godt hvad det er du hentyder til, men det berettiger Jer på ingen måde til at opføre Jer sådan.

Den skade som I hat påført ville jeg taksere til mindst 3 mdrs. banning hvis det var mig der var chef for dette site.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: MZ 1439.
Skrevet af PeterFrost, 13/11-2008 22:47 (#128)

knudbe skrev:
PeterFrost skrev: Men kan jeg stilles til ansvar for hvordan nogle jeg kender opfører sig ? Admin mente også at fordi vi var i gruppe sammen på facebook, betød det jeg lage samme stil for døren! Det syntes jeg bestemt ikke har været tilfældet ! Tvært imod !


Jo, det mener jeg godt at du kan. I skriver under med en fælles signatur og fremstår derfor som en gruppe med samme identitet og samme formål. Og jeg må indrømme, at jeg føler at hele denne tråd er dybt useriøs, og skader hele tog-sim.dk

Tog-sim.dk er for indvidider som har tog og jernbaner osm hobby, så hvis nogen fremstår som en fælles front på den måde som I gør, så er det ikke længere enkeltindivider men kan sidestilles med en (anarkistisk) gruppe som - efter min opfattelse - har det ene formål at skade dette forum på et overordnet plan - hvilket man så også kan siges er lykkedes ganske godt.

På den anden side, så ved jeg godt hvad det er du hentyder til, men det berettiger Jer på ingen måde til at opføre Jer sådan.

Den skade som I hat påført ville jeg taksere til mindst 3 mdrs. banning hvis det var mig der var chef for dette site.


Det er taget til efterretning....

-Vil lige tilføje, at mht signatur banneret, så prøvede jeg allerede i Tirsdags af fjerne det igen, men jeg får konstant fejl, med User table could not be opdated.
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: MZ 1439.
Skrevet af knudbe, 13/11-2008 23:03 (#129)

Du kan bare fjerne http://www.gregand.dk/temp/otsp_big.jpg - eller erstatte den med en 1x1 px, så vil det ikke længere fremstå hos nogen af jer... Wink
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: MZ 1439.
Skrevet af Thomas_, 14/11-2008 01:17 (#130)

knudbe skrev:
Den skade som I hat påført ville jeg taksere til mindst 3 mdrs. banning hvis det var mig der var chef for dette site.


Det er jo noget underligt noget med det banning der.. Det er ligesom at smide folk i fængsel, når man så kommer ud igen, og falder tilbage i det samme miljø, glider man lynhurtigt tilbage i samme rytme.. Uden har har hjulpet en skid.. Man fjerner problemet kortvarigt, ikke en Sk*d andet. Smile
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: MZ 1439.
Skrevet af PeterFrost, 14/11-2008 11:53 (#131)

Knud - Jeg syntes ikke jeg vil gøre som du har foreslået, da det kun er jeg der vil fjerne det, min pointe går også mere på at man nok lige skal være sikker på ens egen teknik inden man begynder at pege fingre. Og som jeg hele tiden har sagt, kan jeg slet ikke forstå man kan stille mig til ansvar for andres opførsel, blot fordi man deler en interesse, der med ville udefra kommende jo også kunne sidestille mig med alle andres opførsel på tog-sim.dk ? Men det jo en typisk dansk ting at generalisere. Føj!

Mht. MZ 1439 som jo er trådens emne, så har den i dag været ude og trille lidt på sporarialerne omkring Gb. Meningen er den skal i belastningen engang i næste uge, og så endelig på en belastnings prøvekørsel, deadline skulle efter sigende hedde 1-2 uger. Hvorvidt folk vil vælge at tro på det eller ej må være op til dem selv, jeg har ikke billeder til at bevise min påstand. Yderemere er der uploadet endnu en film på youtube som kan ses her : http://www.youtube.com/watch?v=KY6FwB...Y6FwBfduns - Tog-sim.dk understytter desværre ikke embedded.
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: MZ 1439.
Skrevet af Thomas_, 14/11-2008 12:13 (#132)

knudbe skrev: Du kan bare fjerne http://www.gregand.dk/temp/otsp_big.jpg - eller erstatte den med en 1x1 px, så vil det ikke længere fremstå hos nogen af jer... Wink


Det vil i øvrigt ikke hjælpe det du skriver der. Det fjerner kun billedet man linker til, ikke banneret der vises på siden.

Tænk hvis man gjorde som du sagde, og HELE facebook forsvandt.. Det ville være syret.
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: MZ 1439.
Skrevet af svadosa, 14/11-2008 12:37 (#133)

hec skrev:

ved du hvad du er så ... så det gør ondt
men jeg kan fortælle dig at en Contec/BLDX fører ikke må kører i det omstillingsanlæg hvis han ikke har et kursus idet og det tror jeg ikke at contec gider ofre


LOL - Siden hvornår går den slags små operatører op i den slags?
Brugers avatar
svadosa

Medlem



Antal indlæg: 107
Tilmeldt: 11/7-2007
Status:


SV: MZ 1439.
Skrevet af Tjalfe, 14/11-2008 13:33 (#134)

knudbe skrev: På den anden side, så ved jeg godt hvad det er du hentyder til, men det berettiger Jer på ingen måde til at opføre Jer sådan.

Den skade som I hat påført ville jeg taksere til mindst 3 mdrs. banning hvis det var mig der var chef for dette site.


Hvad er der kommet af skader, der ikke har været her hele tiden?
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: MZ 1439.
Skrevet af MR-4073, 14/11-2008 14:16 (#135)

Tjalfe skrev: Hvad er der kommet af skader, der ikke har været her hele tiden?

Det kan jeg da godt fortælle dig. Løgn og utroværdighed.
Brugers avatar
MR-4073

Erfaren bruger



Antal indlæg: 766
Tilmeldt: 19/8-2005
Bopæl: Lige ved LJ ;)
Alder: 33
Status:


SV: MZ 1439.
Skrevet af knudbe, 14/11-2008 20:49 (#136)

Tjalfe skrev:
knudbe skrev: På den anden side, så ved jeg godt hvad det er du hentyder til, men det berettiger Jer på ingen måde til at opføre Jer sådan.

Den skade som I hat påført ville jeg taksere til mindst 3 mdrs. banning hvis det var mig der var chef for dette site.


Hvad er der kommet af skader, der ikke har været her hele tiden?


Hvor er den person som i sin tid kom med seriøse og kompetente indlæg blevet af?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: MZ 1439.
Skrevet af H-783, 14/11-2008 22:50 (#137)

Men dog sikke en tone folk har fået herinde i denne tråd :S ? Hmm, det ville være dejligt, hvis folk ville køle lidt ned:Smile Der er slet ingen grund til, at man skal bruge en masse ressourcer på at skændes I) Og det gør det da på ingen måder bedre af at angribe hinanden :Smile Jeg har læst de forskellige indlæg og en del er bygget op på endten misforståelser, useriøse indlæg, og angreb Ì)
Jeg skriver ikke så meget i det enkelte forum, men jeg ville da gerne høre nået mere om MZ 1439 og hvad der sker med den?Pfft

Men kun hvis jeg da får et relevant og hensynsfuldt svar til gode I)

Jeg har forstået så meget at maskinen skal renoveres, og har været prøvestartet? Og så er der kommet en større "ustabil" debat igang, om hvorvidt den har været i Nykøbing F eller ej? I) På det punkt om den er/har været i Nykøbing F eller ej, holder jeg mig uden for, da jeg ikke ønsker at indblande mig i den "ustabile" situation af tråden I)
Brugers avatar
H-783

Meget øvet



Antal indlæg: 377
Tilmeldt: 7/7-2005
Alder: 34
Status:

Mvh

Nicolas


Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: