Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Lollandsbanen aktivitets pakke

Udskriv debat

  Lollandsbanen aktivitets pakke
Skrevet af , 4/1-2008 21:53 (#1)

Hej Venner. Grin

Godt Nytår. Wink

Jeg sidder her og fik løst til at lave 4 aktiviteter mens det er koldt udenfor.

Den første er LJ P 1008, hvor året er 1993 hvor der køres et skoletog fra Nykøbing Falster til Nakskov med LJ M34 og 4 LJ Bg Passagervogne.

Den anden er PG 9225 hvor Lollandsbanen skal køre gods syd for Næstved i samarbejde med Raillion Danmark i år 2003. Trækkraft er med LJ M38 og LJ M36. Der bliver lidt rangering.

Nr 3. Er Afsked med LJ Y-Tog, hvor man kør den sidste tur med Y-Toget.

Nr 4. LJ 1724 en Passager aktivitet fra Nakskov til Nykøbing Falster med IC2 i snevejr.


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:



SV: Lollandsbanen aktivitets pakke
Skrevet af , 4/1-2008 22:20 (#2)

aah Smile lyder som en god blandning af ture... Smile det lyder godt jan..
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Lollandsbanen aktivitets pakke
Skrevet af , 4/1-2008 22:28 (#3)

Tak for det Brian, håber da også i kan li' dem?
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Lollandsbanen aktivitets pakke
Skrevet af , 25/1-2008 01:12 (#4)

Er ved at kunne være blevet færdig med disse aktiviteter men har miste løsten til at lave dem færdige, idet jeg bør skrive hvilken materiele i skal hente bør jeg ikke lave et direkt link til det, men bare skrive hvilken hjemmeside det skal hentes fra, men gør det, det ikke mere svært for jer andre?

Fik denne mail.

Hej Jan,

Kort efter at vi havde lavet LJ M33 skrev du en mail til mig, hvori du bad om lov
til at lave et "dybt link" til dette ene Lokomotiv. - Hvilket jeg gav dig lov til.
Du spurgte om lov først, fordi du godt var klar over, at "dybe links" IKKE er velsete.
At det var en uskreven lov, at "dybe links" var bare noget, man IKKE brugte.

Derfor er min overraskelse stor, når du bruger "dybe links" til ALT det materiel,
du bruger i de Aktiviteter du laver. Uanset hvilken siden det pgl. materiel ligger på.
Det er vel ikke helt fair overfor de pgl. sider, og folkene bag dem, at man kan nøjes
med at downloade filer ad "bagvejen" og dermed ikke får set, ALT hvad der er at
downloade på de pgl. sider?

Hvis nu alle brugte samme teknik som dig, vil der jo heller ikke være nogen der
ser nye Aktiviteter du har lavet, og har uploadet til bestemte sider.

Du skriver så flot i den fil, der følger med den Aktivitet jeg sender til dig:
Citat:
"Tak til Erich Falensteen for at have lavet denne flotte rute,uden ham ingen aktivitet til Lollandsbanen 2."
Citat slut.
Det har du jo fuldstændig ret i. Og du viser dermed, at du har respekt for Erichs arbejde.
Hvortil os, der bruger tid på at lave materiel, og har det liggende på en server vi selv
betaler udgiften til, kan tilføje:
"Uden materiel ingen Aktiviteter". Så vi bør vel derfor også behandles med respekt?

Hvh.
Preben
www.trainsim.dk

Har godt nok ikke hørt fra ham i mange år før nu, men selvfølig vil jeg da også gerne rose og takke jer andre for jeres flotte arbejde og burde havde gjort det på en anden måde, men er det noget vi skal lave om på, men så skal alle aktiviteter trækkes tilbage og lave en ny materiele liste efter hans ønske mere eller mindre, hvad mener i selv?
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Lollandsbanen aktivitets pakke
Skrevet af Liam, 25/1-2008 17:48 (#5)

Jeg har arbejdet inden for IT i en årrække, så jeg ved, at man skal være lidt varsom med, hvad man gør. Og at der er ting, der ikke er god tone mht. andres hjemmesider og links.
Så jeg er tilbøjelig til at give ham Preben ret i det han skriver. Dybe Links er bestemt ikke god tone. Men der er på den anden side ikke nogen der ligefrem kan forbyde det.

Liam
Brugers avatar
Liam

Begynder



Antal indlæg: 1
Tilmeldt: 21/1-2008
Status:


SV: Lollandsbanen aktivitets pakke
Skrevet af Anonym Bruger, 25/1-2008 18:23 (#6)

Så bliver det vel lettere at lave Materiel lister fremover hvis man ikke må sætte linkene i dem...
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: Lollandsbanen aktivitets pakke
Skrevet af , 25/1-2008 18:57 (#7)

Jeg beklager og kan godt se hvad han mener, idet i andre ikke kan se hvad han har at tilbyde, og jeg var ikke fair over for ham, jeg undskylder meget og vil derfor trække mig tilbage for at have udstillet Preben her i forumet. Grin :cry: Wink
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Lollandsbanen aktivitets pakke
Skrevet af knudbe, 26/1-2008 00:07 (#8)

Jeg vil da så lige sige at jeg absolut ikke er enig med Preben.

Hele internettanken er jo oprindeligt baseret på tanken med dybe links direkte til relevante dokumenter, artikler m.m. - uden dybe links ville internettet ikke fungere.

Det eneste punkt, hvor dybe links er ugleset er hvis man implementerer andres ting i sin egen site som om det var ens egne, og det er det som der i sin tid fald dom for.

Jeg bruger dybe links i mine materiellister, og det har jeg ikke tænkt mig at lave om på. Hvis jeg fulgte "opfordringen" ville der være endnu større problemer for brugerne af aktiviteterne, som også er brugerne af ruter og materiel.

Men nu skriver jeg jo heller ikke nogen tak til nogen, men henviser blot til både rute og materiel. Ingen nævnt ingen glemt Wink
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Lollandsbanen aktivitets pakke
Skrevet af PB, 26/1-2008 15:54 (#9)

Jeg tror heller ikke at der er specielt mange, som downloader dansk materiel til MSTS, der ikke i forvejen kender de sider, der bliver lavet dybe links til, og godt ved hvad de har af materiel.

Når man kan se hvilken side det dybe link linker til, og det er en man ikke kender, tror jeg de fleste vil tjekke siden nærmere ud efter downloadet. Men jeg kan jo kun tale ud fra egen erfaring.
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle


SV: Lollandsbanen aktivitets pakke
Skrevet af bl, 26/1-2008 17:29 (#10)

Og hvis nogen har lyst til at bruge materiel fra dantrain-sim.dk, er de da velkomne til at lave dybe links.

For på en eller anden måde er vi mere interesserede i, at materellet bliver brugt, end at folk skal lede efter det på vores side.

Og Pelle har jo ret, når han siger, at de fleste danske sim-bruger givet kender de relevante sider. Hvis ikke, kommer de nok til det!

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Lollandsbanen II - Hjælp, næsten klar! Ruter 3 17-09-2013 07:34
Lollandsbanen II - Hjælp Ruter 1 08-09-2013 19:04
Ny Lollandsbanen Ruter 14 17-02-2011 22:37
Lollandsbanen Generelt 16 18-12-2010 15:06
Snekaos på Lollandsbanen Real-Life-Tog 5 01-02-2010 17:21
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: