Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
Gode gamle MSTS

Udskriv debat

  Gode gamle MSTS
Skrevet af Dingo, 11/12-2007 09:38 (#1)

MSTS lever endnu!


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:



SV: Gode gamle MSTS
Skrevet af Bab, 11/12-2007 10:26 (#2)

Grafikken i et spil, vil altid kun være en bonus.

Det vil altid være gameplayet der tæller. Ihvertfald for mig. Så jeg bliver ikke imponeret over flotte billeder. Dem er der tonsvis af til nye spil, og mange af dem er virkelig ringe. Men flotte.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Gode gamle MSTS
Skrevet af Dingo, 11/12-2007 10:47 (#3)

Jeg var næsten klar over at du ville reagere sådan Bab... Smile
Gameplayet er ikke optimalt i MSTS, men i nogen grad noget bedre end i KRS, hvis du spørger mig..... og en meget stor procentdel ude i Europa.
Man kan ikke være enige om alt, og det ville da også være kedeligt.
Og så længe der bliver lavet supergode Addons til MSTS, er det der jeg lægger min tid. Det lader jo vente på sig fra KRS's side med at få rettet op på den synkende skude! :roll:
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Gode gamle MSTS
Skrevet af totte, 11/12-2007 13:48 (#4)

Hej!
Länge leve MSTS!! MSTS är fortfarande bäst! KRS är lite konstigt tycker jag.
Brugers avatar
totte

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 31/7-2004
Alder: 78
Status:

MVH Totte
Bygger MSTS-rutt Trollhattan_2 http://www.e-buzz.se/forum/showthread...p;page=171
Bygger RW-rutt Trollhattan http://www.e-buzz.se/forum/showthread...amp;page=9

SV: Gode gamle MSTS
Skrevet af Dingo, 11/12-2007 14:02 (#5)

Lige mine ord Totte! Smile
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Gode gamle MSTS
Skrevet af carlove, 12/12-2007 00:15 (#6)

Hej!
Jeg må sige at jeg også er superglad for MSTS, det er både af glæde og af nød fordi jeg har en lidt ældre PC, samt fordi jeg syntes ikke jeg ville fare ud og købe en ny sålænge jeg ikke efter mit skøn opnår nogen forbedringer ved at gå over til KRS, så min konklusion er at jeg venter til jeg ser hvad der kommer ud af MSTS2, det bliver forhåbentlig en væsentlig forbedring.
Wink Wink Wink
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger



Antal indlæg: 594
Tilmeldt: 22/4-2004
Bopæl: København SV.
Alder: 91
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

SV: Gode gamle MSTS
Skrevet af Bab, 12/12-2007 10:53 (#7)

Dingo skrev: Jeg var næsten klar over at du ville reagere sådan Bab... Smile
Gameplayet er ikke optimalt i MSTS, men i nogen grad noget bedre end i KRS, hvis du spørger mig..... og en meget stor procentdel ude i Europa.
Man kan ikke være enige om alt, og det ville da også være kedeligt.
Og så længe der bliver lavet supergode Addons til MSTS, er det der jeg lægger min tid. Det lader jo vente på sig fra KRS's side med at få rettet op på den synkende skude! :roll:


Ja klart at jeg reagere sådan. Jeg spiller stadig Diablo 2. Utrolig ringe grafik efter dagens standarder. Men et utoligt godt gameplay. Bedre end meget af det nye der kommer, med flot grafik.

Derudover synes jeg ikke at KRS er en synkende skude. Jo, der er fejl, og ja, de bliver nok rettet hen af vejen. Men alt andet lige, så er det faktisk en ganske udemærket simulator. Den har en rigtig god fysik. Betydelig bedre end MSTS. Ihvertfald i mine øjne.

Og igen er manglen på materiel, danske ruter osv grunden til, at folk stadig synes MSTS er bedst. Det er diskuteret før

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Gode gamle MSTS
Skrevet af Dingo, 12/12-2007 18:10 (#8)

Bab, der er jeg personligt ikke enig med dig. Selvfølgelig vil det være et stort plus med noget dansk i KRS, men det er bestemt ikke afgørende i mit tilfælde. Modsat dig, synes jeg faktisk at gameplayet er direkte pinligt. At KRS ikke har bare en smule selvkritik over hvad de sender på gaden af kvart færdige produkter, det er simpelthen utroligt.
Det eneste jeg indtil videre synes er godt, er deres materiel - det ser da ok ud.
Ved godt at jeg er grov nu, men KRS's tegneserie landskaber med neongrønne træer, virker en tand for billigt på mig. Det kan stort set alle andre spiludviklere lave pænere. Og synes rent faktisk godt at et simulationsspil må indeholde noget realisme.... også på grafiksiden.

Med hensyn til Diablo, kan jeg kun give dig ret, det er godt alt taget i betragtning. Jeg selv spiller også gamle spil, eksempelvis Insane fra år 2000. Halvlam grafik men fedt gameplay.

Og så lige for at slutte af angående KRS. Jeg læste i et andet forum (3dtrains), at salget af KRS er gået helt i stå i England efterhånden som de forskellige freaks rundt om fik prøvet spillet af. Og butikkerne gider ikke tage det hjem af samme årsag.
De fleste forventer dog at spillet bliver bedre med tiden, men stort set alle er også enige om at Kuju har spillet fallit med denne udgivelse, og endnu engang understreget at de ikke magter sådan en opgave.
Det er da lidt som at sætte et ludospil til salg uden brikker. Cool
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Gode gamle MSTS
Skrevet af , 14/12-2007 12:19 (#9)

Jeg kan bedre li' MSTS end KRS som skuffer mig minder for meget om Trainz ikke for det er godt men der mangler bare noget som MSTS har synes jeg, og vil se frem til MSTS 2.
Flot screenshoot fra en flot rute, hvor finder man den?
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Gode gamle MSTS
Skrevet af Ghosttrain, 14/12-2007 12:30 (#10)

Hej med jer
Jeg synes faktisk er der er et par stykker her der er lidt hurtige i optrækket med at bedømme selve udseendet af KRS. Det er ganske rigtigt at det ikke er alt der er lige kønt. Men husk så lige hvordan en "rå" installation af MSTS ser ud, den er bestemt heller ikke for køn. Husk på at der er div. freeware 3D byggere som har gjort MSTS til det den er med hensyn til objekter, tog og meget andet. KRS har været på gaden i ca 2 mdr. og det er altså begrænset for hvad der kan bygges på den tid. Så prøv at give det en chance og se om der ikke også her skulle komme en masse gode ting der kan bruges til rutebygning, eller tog til scenarios for den sags skyld.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Gode gamle MSTS
Skrevet af Dingo, 14/12-2007 18:49 (#11)

Ruten kan downloades/købes fra 3dtrains's hjemmeside fra imorgen hvis alt går vel.

Erich, du har jo et eller andet sted ret, men min galde er nok også mest rettet mod min egen skuffelse over at et helt nyt spil ikke er bedre skruet sammen - og så til den pris! Man bør kunne forvente sig mere at et helt nyt spil anno 2007 med de teknikker der findes idag. Og hvem kan uden konsekvenser sende et halvfærdigt spil på gaden.... ingen. Det ER for dårligt. Frown
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Gode gamle MSTS
Skrevet af , 14/12-2007 20:36 (#12)

Dingo skrev: Ruten kan downloades/købes fra 3dtrains's hjemmeside fra imorgen hvis alt går vel.

Erich, du har jo et eller andet sted ret, men min galde er nok også mest rettet mod min egen skuffelse over at et helt nyt spil ikke er bedre skruet sammen - og så til den pris! Man bør kunne forvente sig mere at et helt nyt spil anno 2007 med de teknikker der findes idag. Og hvem kan uden konsekvenser sende et halvfærdigt spil på gaden.... ingen. Det ER for dårligt. Frown


Det kan jeg godt føle dig i, men mon folkene har sans for miljøet, tog, livet omkring på stationer det hele som vi togfans føler og elsker?
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Gode gamle MSTS
Skrevet af Dingo, 14/12-2007 21:37 (#13)

Det kan man da håbe, ellers er det lidt for farligt at begive sig ud i at lave noget til simulationsfolket - et nørdet folkefærd som os. Smile
Man bliver jo lidt krævende, jeg gør ihvertfald, når man ved hvad teknikken kan præstere idag kontra da MSTS udkom.

Er der iøvrigt nogen der ved hvornår KRS kom på tegnebordet? Jeg er lidt interesseret i hvor lang tid de har brugt fra idé til udgivelse.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:



SV: Gode gamle MSTS
Skrevet af Dingo, 16/12-2007 21:38 (#14)

Så er WP Feather River ruten udkommet. (se screenshot i starten af tråden)
Og hvis man er til amerikanske ruter og materiel og samtidig til en forrygende detaljegrad, er denne rute absolut et must.
Men der skal spyttes lidt klejner i kassen, men den er alle pengene værd....... synes jeg.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvor kan jeg finde MSTS (uden for internettet) Andet 9 16-04-2014 18:15
MSTS fejler ved opstart Generelt 2 26-12-2013 01:37
gr & protrain addons til Msts Sælges 2 25-05-2013 13:32
MSTS og Windows 8 Andet 5 05-05-2013 09:07
GENESIS TIL MSTS Materiel 4 09-12-2012 07:20
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: