Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Afsporning i Ringsted

Udskriv debat

  Afsporning i Ringsted
Skrevet af ic3dk, 21/11-2007 20:48 (#61)

Selv om der hænger et opslag på stuen i Næstved, så er det jo stadig ikke meldt officielt ud i de respektive kanaler, derfor vil det stadig ikke blive fulgt at personalet. Det er det hele twisten handler om her.

KGV har nu altid skrevet meget fornuftigt og velbegrundet her inde, så har som sådan ikke tvivlet på manden, men kan på den anden side heller ikke rette mig efter det endnu pga. overstående.

Så derfor synes jeg nu ikke at vi har rakket ned på manden.
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:



SV: Afsporning i Ringsted
Skrevet af adammeile, 21/11-2007 20:51 (#62)

Det er jo hvordan man ser på sagen, måske du bare skulle gå til din overordenet og forhøre om hvordan det står til, det må jo være muligt Smile
Brugers avatar
adammeile

Meget øvet



Antal indlæg: 215
Tilmeldt: 30/11-2006
Bopæl: Vangede
Alder: 38
Status:

Adam Meile

SV: Afsporning i Ringsted
Skrevet af ic3dk, 21/11-2007 20:55 (#63)

Så længe man sørger for at få rettet sine respektive bøger til, så er det jo dem der er gældende - med mindre man selvfølgelig får en tjenestelig ordre. Men nu vil jeg gøre som du siger.
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:


SV: Afsporning i Ringsted
Skrevet af Thomas_, 21/11-2007 23:01 (#64)

togman skrev: Hejsa

I forbindelse med min uddannelse på attest til ME lokomotiv samt tilhørende styrevogne, var jeg igår i Næstved. Jeg kunne konstaterer at der på meldestuen i Næstved var ophængt en skrivelse fra DSB Sikkerhed der meddelte at Dobbeltdækkervogne nu måkøre via strækning 4 - Lille Syd, dog med den begrænsning at der kun må udveksles passagerer på følgende stationer: Roskilde, Ølby, Køge, Næstved Nord og Næstved.
Jeg må desværre konstaterer at kommunikationen i DSB ikke er overvældende god. Der er intet meldt til lokomotivfører i København om denne nye mulighed, og sikkerhedsreglementerne er fortsat ikke opdateret.
Hvad man såkan bruge denne nye mulighed til er vel også et godt spørgsmål. Sålænge der ikke kan udveksles passagere på alle stationer,så er det næppe brugbart for de ordinære tog med ME at køre med dobbeltdækker via lille syd, kun ved problemer med toggangen kan man omlægge tog via lille syd, da man her ikke har behov for udveksling af passagerer.

MVH Eilif
Lokomotivfører


SÃ¥ synes jeg der burde lyde et undskyld til KGV, der endnu en gang har bevist at have sine informationer i orden..
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: Afsporning i Ringsted
Skrevet af Thomas_, 21/11-2007 23:03 (#65)

adammeile skrev: Prøv at stol på hvad andre siger, i steden for at rakke folk ned Shock


I følge dig, så er det næsten ligemeget hvad der bliver skrevet, så rakker man ned på andre.. :roll:
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:

 
Redigeret af , 21/11-2007 23:04

SV: Afsporning i Ringsted
Skrevet af adammeile, 21/11-2007 23:03 (#66)

helt enig
Brugers avatar
adammeile

Meget øvet



Antal indlæg: 215
Tilmeldt: 30/11-2006
Bopæl: Vangede
Alder: 38
Status:

Adam Meile

SV: Afsporning i Ringsted
Skrevet af ic3dk, 19/12-2007 18:04 (#67)

togman skrev: på meldestuen i Næstved var ophængt en skrivelse fra DSB Sikkerhed der meddelte at Dobbeltdækkervogne nu måkøre via strækning 4 - Lille Syd, dog med den begrænsning at der kun må udveksles passagerer på følgende stationer: Roskilde, Ølby, Køge, Næstved Nord og Næstved.

I princippet kan den godkendelse så umiddelbart kun bruges til materieltog, da man i dag har valgt at aflyse RØ 4457 Ro-Næ, pga. toget fremføres af DD-materiel.

I stedet kørte man som RØ 84457 over Ringsted.
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:


SV: Afsporning i Ringsted
Skrevet af glade, 20/12-2007 21:15 (#68)

Og morgen toget retur kørte også over ringsted, kilde dr.dk
Brugers avatar
glade

Medlem



Antal indlæg: 169
Tilmeldt: 1/3-2006
Status:


SV: Afsporning i Ringsted
Skrevet af ic3dk, 20/12-2007 21:35 (#69)

Var der ligefrem en artikel om det? Eller hvor på DRs hjemmeside fandt du det?
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:


SV: Afsporning i Ringsted
Skrevet af glade, 20/12-2007 22:36 (#70)

Hehe nææ stod bare aflyst og toget kørte over ringsted og lagde så 2+2 sammen bare...
Brugers avatar
glade

Medlem



Antal indlæg: 169
Tilmeldt: 1/3-2006
Status:


SV: Afsporning i Ringsted
Skrevet af ic3dk, 25/9-2008 20:09 (#71)

Kommission frifinder lokomotivfører

25.09.2008, DSB i dag Online, Andreas B. Magnussen

Havarikommissionens har netop offentliggjort rapporten om afsporingen af et regionaltog på Ringsted station den 4. november 2007, hvor ingen personer kom til skade.

I konklusionen er der ikke en finger at sætte på den lokomotivfører under litrauddannelse samt kørerlærer, der kørte toget den pågældende søndag aften.

Dermed bliver DSB ikke draget til ansvar for afsporingen, som skete godt 400 meter nord for perronen.

»DSB er godt tilfreds med rapporten og tager dens konklusioner til efterretning,« siger Peder Jespersen, underdirektør, Risk Management.

Hvad skete der?
På grund af en fejl ved en dør i fjerde vogn giver togføreren signal til lokomotivføreren om at bringe toget til standsning cirka 150 meter fra perronen.

Da lokomotivfører og kørelærer konstaterer, at der igen er signal til udkørsel fortsætter toget cirka 350 meter, hvor styrevognen afspores med alle aksler og fortsætter cirka 100 meter.

»Afsporingen sker i et såkaldt uopskærligt sporskifte, hvor hjulene på styrevognen forsøgte at presse tungerne til venstre. I et almindeligt opsærligt sporskifte ville dette sandsynligvis være lykkedes, men holdekraften var her så stor, at vognen i stedet afspores,« fremgår det af rapporten.

Ingen af de 68 passager kommer til skade.

Ingen gentagelser
DSB har allerede været i dialog med Banedanmark og opfordret til at den midlertidige instruktion hurtigst mulig optages i Sikkerhedsreglementet, der er den permanente instruktion på området.

Havarikommissionens rekommandation vil medføre, at der fremover ikke må gives tilladelse til at fortsætte kørslen før der igen er stillet signal, og at der er udvekslet sikkerhedsmelding om dette.

»Vi har også foreslået Banedanmark, at de i konsekvens heraf sletter Sikkerhedsreglementets mulighed for at ATC-overvågede tog, der holder så lokomotivføreren ikke kan se signalgivningen for det pågældende spor, godt må afgå på basis at førerrumssignalet,« siger Peder Jespersen.

Download rapporten her:
http://www.hclj.dk/sw108946.asp
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:


SV: Afsporning i Ringsted
Skrevet af stigc, 26/9-2008 09:14 (#72)

I forhold til andre rapporter, så synes jeg denne rapport er meget tyndbenet.
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger



Antal indlæg: 680
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 65
Status:



SV: Afsporning i Ringsted
Skrevet af Togtossen, 26/9-2008 14:24 (#73)

IsoNick skrev:

Dermed bliver DSB ikke draget til ansvar for afsporingen, som skete godt 400 meter nord for perronen.


Det skal lige siges at hvis afsporingen skete 400 meter nord for perronen ville den ske på Ringsted politistation, afsporingen skete altså ca. 400 meter øst for perronen. Smile
Brugers avatar
Togtossen

Medlem



Antal indlæg: 68
Tilmeldt: 5/6-2004
Bopæl: Ringsted
Alder: 35
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Ringsted 3. Juni kl. 6.10 Real-Life-Tog 7 03-06-2010 16:34
MY i Ringsted Real-Life-Tog 13 26-04-2010 13:36
M 32 i Ringsted Real-Life-Tog 5 22-05-2009 20:30
Autotog fra Ringsted - Noget nyt ? Real-Life-Tog 46 29-01-2009 23:59
DB autozug på vej til ringsted. Real-Life-Tog 26 24-08-2008 18:04
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: