Forum » RailWorks / Train Simulator 2012 - 2014 » Ruter
Egne ruter

Udskriv debat

  Egne ruter
Skrevet af MrWheel, 15/10-2007 19:01 (#1)

Hej

Er der andre end mig der forsøger at lave ruter, og så endelig hvoirdan får man lagt skifte spor på, det er synd at de ikke har lavet en dansk vejledning til det, for det ville gøre det hele meget nemmere, den lille tynde vejledning er svær at læse og så syndes jeg at den er mere forviderende at læse end at man kan bruge den.
Brugers avatar
MrWheel

Lidt øvet



Antal indlæg: 20
Tilmeldt: 21/7-2006
Bopæl: Odense
Alder: 51
Status:



SV: Egne ruter
Skrevet af Kasper, 16/10-2007 00:20 (#2)

Jamen jeg er skam allerede gået i gang.. Men du har ret i, at manualen ikke fortæller så vildt meget igen som den måske kunne ha' gjort, men du har måske købt en engelsk version, siden din manual er på engelsk? Jeg har nemlig en dansk... Hvis det er, ligger der en anden manual, hvor tingene står lidt mere beskrevet i .../Railsimulator/Manuals.. Men den er så osse på engelsk, så det er ikke sikkert, at den kan hjælpe så meget.. Men jeg gad simpelthen ikke det manual sjov, så jeg legede bare lidt med det og prøvede at kaste mig ud i det, og her er hvad jeg kom op med...

Og til det med skiftesporene.. Du kan placere spor, oven i de spor du har lagt, og dermed skaber den et skiftespor.. Eller du kan holde ctrl tasten nede, og hive sporet hen i et andet.. Så skulle den osse gøre det, hvis jeg ikke tager helt fejl?

Men prøv at lege lidt rundt med de forskellige ting, så kommer det nok langsomt, men sikkert.. Smile


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
Kasper

Lidt øvet



Antal indlæg: 23
Tilmeldt: 17/4-2004
Bopæl: Brønshøj - Husum
Alder: 33
Status:

Med Venlig Hilsen Kasper F. 

SV: Egne ruter
Skrevet af Ghosttrain, 16/10-2007 15:27 (#3)

Jamen så mangler der jo bare et Dansk signalsytem til KRS og en smule Dansk udstyr. Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Egne ruter
Skrevet af MrWheel, 16/10-2007 16:16 (#4)

Min manuel er på dansk, men man skulle tro at det er nogle med super syn der har lavet den for finder den meget vanskelig at læse pga. farve valget i den.


Jamen så mangler der jo bare et Dansk signalsytem til KRS og en smule Dansk udstyr.

En smule, jeg syndes at der mangler meget, er der nogen af jer der har kunne få lokomotiverne til at køre?
Brugers avatar
MrWheel

Lidt øvet



Antal indlæg: 20
Tilmeldt: 21/7-2006
Bopæl: Odense
Alder: 51
Status:


SV: Egne ruter
Skrevet af trnielsen, 3/2-2008 23:39 (#5)

Når man kigger på screenshots af København H og ser på lan og lot, så ligger den faktisk et sted på ækvator, hvilket ikke har noget med virkeligheden at gøre. Det kan åbenbart ikke lade sig gøre at have startpunktet et andet sted end netop på ækvator. Mit første ruteprojekt til KRS bliver Langelandsbanen og så længe at startpunktet er på ækvator kan jeg ikke komme igang. Der er vist ingen andre end folkene bag KRS som ved hvordan det kan løses. Vi andre kan det i hvert fald ikke.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

SV: Egne ruter
Skrevet af knudbe, 4/2-2008 01:02 (#6)

Kan du ikke bare indtaste Long og Lat og så starte der hvro du lander?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Egne ruter
Skrevet af Ghosttrain, 4/2-2008 08:34 (#7)

Måske skulle du prøve dig lidt frem med RS DevTools med tilhørende Docs Tommy, Der står faktisk noget om dette emne. Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Egne ruter
Skrevet af trnielsen, 29/5-2008 18:06 (#8)

Mine projekter i forbindelse med RS er pr. dags dato droppet, da der er problemer med ændringer af længde- og breddegrader, samt free roaming markers. Dette har jeg skrevet om i andre forum. Der er trods alt grænser for hvad man skal stå model til, så jeg holder fast i gode gamle MSTS.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

SV: Egne ruter
Skrevet af trnielsen, 9/6-2008 22:16 (#9)

Der er opstået en ny situation da jeg nu langt om længe endeligt kan lave de rigtige bredde- og længdegrader vha. Asset Editor. Desuden har jeg fået fat i (læs; købt) 3D Canvas, som kan håndtere KRS, MSTS og Trainz. Derfor vil jeg fremover arbejde med projekter både til KRS og til MSTS. Dette med baggrund i at man lærer noget nyt hver dag og har nye muligheder.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

SV: Egne ruter
Skrevet af gippermand, 10/6-2008 02:39 (#10)

Slettet af moderatorgruppen.

Den slags personlige udgydelser ser vi gerne at du holder enten for dig selv eller i en PM Per!
Jfr. forumreglernes § 7.
Brugers avatar
gippermand

Medlem



Antal indlæg: 182
Tilmeldt: 18/5-2007
Alder: 69
Status:


SV: Egne ruter
Skrevet af trnielsen, 8/8-2008 23:08 (#11)

Efter at have arbejdet med nogle testruter, er jeg begyndt på at lave Langelandsbanen til KRS. Version 1 kommer til at indeholde de forskellige standardobjekter, men i version 2 skulle der gerne være danske objekter. Ellers arbejder jeg meget lidt med MSTS, da det er KRS som der arbejdes med. Ellers vil jeg skrive om Langelandsbanen i en anden tråd, da denne tråd er mere generel.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

SV: Egne ruter
Skrevet af trnielsen, 10/6-2009 22:09 (#12)

Da der åbenbart ikke er en forumkategori til Objekter (Sceneries) under RailSimulator. Jeg har arbejdet med at konvertere danske objekter til RS/RW, som oprindeligt er lavet af Freddy Sørensen og Henrik Fredborg.

Nogle af dem er fra gmax-filer, som håndteres på en måde medens dem der er fra 3DS-filer håndteres på en anden måde - ja faktisk indtil flere måder. Enkelte af objekterne har det med at blive usynlige, så her kan det være teksturen som driller lidt.

Der er nok at tage fat på herunder objekter fra egen hånd samt Langelandsbanen til RSDL (RailWorks) og MSTS.

Fælles for alle objekterne til RSDL er at de bliver uden natteksturer i første omgang. Det skyldes at vinduer og døre med lys i om natten skal laves i selvstændige bokse, som derfor er et større arbejde. Men mere herom når det bliver prøvet af til sin tid.


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk


SV: Egne ruter
Skrevet af Bab, 10/6-2009 22:25 (#13)

Jeg tror godt, at du må bruge gruppen til materiel Grin

Det ser godt ud, og det er skønt, at der også kommer noget dansk nu.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
mangler ruter Ruter 2 12-10-2020 12:21
EXPLORE RUTER Ruter 2 25-06-2012 01:04
ruter Ruter 3 13-01-2012 14:41
Svenske ruter Ruter 2 12-11-2010 19:51
Erichs MSTS-ruter Ruter 14 20-06-2010 11:40
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: