Forum » RailWorks / Train Simulator 2012 - 2014 » Andet
Store problemer med Rail Sim

Udskriv debat

  Store problemer med Rail Sim
Skrevet af Dingo, 11/10-2007 17:23 (#1)

Hej gutter

Sikke noget bæ!
Kan ikke køre den ny Rail Sim. Spillet crasher konstant og jeg får den meddelelse med fejlrapport til Microsoft hver gang.
Mine computerspecifikationer fejl absolut intet, og alle drivere er opdateret. Kan normalt køre alle spil i højeste opløsning og detaljegrad, men her kan jeg næsten ikke slæbe mig igennem på en 800x600 med medium detaljegrad. Har fejlmeldt til EA nu, og afventer svar fra dem.

Men ellers er mit førstehåndsindtryk af det jeg indtil videre har været heldig at se og prøve, ikke specielt positivt. I forhold til andre nyere spil i diverse genrer, synes jeg at landskabsdesign og brug er objekter, er total mangelfuld.

Men lad os nu se når jeg får spillet rigtigt op at køre, om jeg ændrer holdning. Smile
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:



SV: Store problemer med Rail Sim
Skrevet af Dingo, 11/10-2007 18:20 (#2)

Nu har jeg fået den til at køre i 1680x1050x32 og med alle detalje-sliders for fuld skrue. Men spillet loader forfærdelig langsomt i forhold til MSTS og skal stadig ved hvert andet klik jeg foretager mig, indsende en fejlrapport til Microsoft.
Og der er ikke problemer med at det hakker eller noget - det kører glidende derud af.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Store problemer med Rail Sim
Skrevet af jraaby, 11/10-2007 18:37 (#3)

I think some other people have problems like you describe on Vista with certain versions of an nVidia Vista driver. Look on uktrainsim forums for more details.
Brugers avatar
jraaby

Erfaren bruger



Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 21/4-2004
Alder: 35
Status:


SV: Store problemer med Rail Sim
Skrevet af mastermascot, 11/10-2007 19:18 (#4)

Hej. Mit Rail-sim køre upåklageligt. jeg køre xp, AMD 3800+ med 1,5gb ram på et asus bundkort og gt6600 pci express grafik kort
i 1024x768.
DVS min pc er ikke en af de kraftiste men den køre Rail-sim til ug.
Brugers avatar
mastermascot

Begynder



Antal indlæg: 8
Tilmeldt: 2/12-2004
Bopæl: Randers
Alder: 59
Status:


SV: Store problemer med Rail Sim
Skrevet af Dingo, 11/10-2007 19:36 (#5)

Det kan jeg også med et MSI 8800 GTX, 2 GB Ram, 3,4 GhZ Dual Core, endda sagtens i højest mulige opløsning(er). Men har stadig de førnævnte problemer med Crash osv.

Jens: jeg kører med XP Home Edit. SP2 - har du hørt om problemer med det også?
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Store problemer med Rail Sim
Skrevet af trnielsen, 11/10-2007 20:27 (#6)

Jeg havde et problem med at have den installeret på E-drevet, hvor den i forbindelse med opstarten spurgte efter et eller andet i en mappe med navnet "Dev" på C-drevet. Det er den stationære som kører XP, det drejer sig om. Til gengæld er der ikke er nogen problemer på den bærbare med Vista, hvor den er på C-drevet.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

SV: Store problemer med Rail Sim
Skrevet af trnielsen, 11/10-2007 21:27 (#7)

Jeg har nu geninstalleret den på E-drevet, men problemet er stadig det samme. Det kan ses af de to vedhæftede screenshots. Problemet som tidligere nævnt kun på den stationære med XP.


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

SV: Store problemer med Rail Sim
Skrevet af V1nther, 11/10-2007 21:34 (#8)

Der er simpelhent alt for mange fejl i det nye KRS..
Jeg har ingen passager på perronerne og nu er mit spil også begyndt at Crashe

HÃ¥ber da for dem at de allerede er igang med en patch
Brugers avatar
V1nther

Lidt øvet



Antal indlæg: 14
Tilmeldt: 3/10-2007
Status:


SV: Store problemer med Rail Sim
Skrevet af Kennie, 11/10-2007 22:14 (#9)

Ja jeg har ingen problimer med spillet.
Jeg syns det er meget bedre den train simulator på mange måder.
Brugers avatar
Kennie

Meget øvet



Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 28/4-2004
Bopæl: Valby
Alder: 35
Status:

Hilsen Kennie

SV: Store problemer med Rail Sim
Skrevet af Dingo, 11/10-2007 22:56 (#10)

Ja jeg må også indrømme at det er behæftet med mange fejl i mit tilfælde. Så formoder også at der er en patch på vej....
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Store problemer med Rail Sim
Skrevet af ice-3, 12/10-2007 09:58 (#11)

Hej allesammen jeg har et grafik problem i krs når jeg køre så bliker den mærkelig blå
efter nået tid i kørslen MVH ICE-3
Brugers avatar
ice-3

Lidt øvet



Antal indlæg: 28
Tilmeldt: 19/8-2007
Bopæl: Vordingborg
Alder: 33
Status:


SV: Store problemer med Rail Sim
Skrevet af lbr40, 12/10-2007 12:01 (#12)

Jeg er glad for ikke at have købt den nye simulator. Jeg spurgte efter den i går, og synes den er for dyr - 399,- kr. hos EB-Games i Stenløse Center.
Jeg tror, der altid vil være "børnesygdomme" på et helt nyt produkt. Og jer, der absolut vil prøve, er alt for utålmodige for at komme igang. Det tager tid at lære et nyt program at kende. Det gjorde det jo også med MSTS.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Store problemer med Rail Sim
Skrevet af Jørgensen, 12/10-2007 12:16 (#13)

Tja foreløbig kan undertegnede ikke engang kunnet komme til at se, om det passer med de børnesygdomme. Når jeg vil installere spillet, påstår min computer, at setup.exe ikke er et gyldigt win32-program, hvad det så end betyder.

Med venlige irriterede hilsner
Leif Jørgensen
Brugers avatar
Jørgensen

Meget øvet



Antal indlæg: 381
Tilmeldt: 2/10-2004
Bopæl: København Ø.
Alder: 42
Status:


SV: Store problemer med Rail Sim
Skrevet af Marc, 12/10-2007 13:31 (#14)

lbr40 skrev:
Jeg tror, der altid vil være "børnesygdomme" på et helt nyt produkt. Og jer, der absolut vil prøve, er alt for utålmodige for at komme igang. Det tager tid at lære et nyt program at kende. Det gjorde det jo også med MSTS.


Der vil jeg være enig. Jeg ved ikke hvad folk havde forstillet sig? MSTS var heller ikke ligefrem fejlfri til at starte med, og standard materiel og ruter var noget l**t.

1: Vent på at der kommer en update. Det gør der helt sikkert. Det officielle forum skulle åbne snart, og der er jeg sikker på at diverse fejl og mangler vil blive nævnt.

2: Vent til at der begynder at dukke freeware produkter op. Så skal der nok komme noget flot på banen.
Det tog jo altså et par år før vi fik rigtig detaljerede ting til MSTS. Giv det lidt tid.

Jeg tror simpelthen at folk har regnet for meget med, at når de loadede simulatoren op, at så ville den allerede være fyldt med ting af samme kvalitet som fx. Denmark 2000 osv.

I har haft tålmodighed med MSTS's børnesygedomme is så mange år. Giv dog RS en chance. Den er kun lige kommet ud Smile
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Store problemer med Rail Sim
Skrevet af Bab, 12/10-2007 13:51 (#15)

Nu går tråden jo på fejl i spillet. Ikke manglende materiel osv.

Og hvis alle ventede, ville der ikke komme en patch, fordi hvem skulle så melde fejlene ?

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Store problemer med Rail Sim
Skrevet af gippermand, 12/10-2007 14:51 (#16)

Hejsa

Jeg må sige at det er noget helt andet, jeg ved ikke om man så skal sige at de 315,- jeg gav for spillet hos coolshop er pengene værd, det er godt nok svært både det at køre men også at skulle lave ruter...Det med at mange vil lave ruter kan man godt glemme, det er et kapitel for sig selv.
Jeg fik først melding at jeg skulle hente en fil hos microsoft, før jeg kunne lægge spillet ind, derefter har jeg meget svært ved at kunne vælge tog, endvidere så ser det ud til at man bare skal bruge 2 taster nemlig A og D, A til at slå bremsen fra og D til at bremse. når man skifter spor ved G skal man passe på i kurver, idet min tog lægger sig ned på siden bagefter.

At lave ruter er som sagt et kapitel for sig selv, og der går mange timer før man kan det som vises i deres indslag.....Så tålmodighed, ruter ligger ikke på trapperne.
Brugers avatar
gippermand

Medlem



Antal indlæg: 182
Tilmeldt: 18/5-2007
Alder: 69
Status:

Mvh Per

SV: Store problemer med Rail Sim
Skrevet af V1nther, 12/10-2007 15:54 (#17)

Enig med Bab..
Altså bare fordi det er et nyt produkt behøver det jo ikke være spækfyldt med fejl? Hvis de havde brugt meget mere tid på det var der jo nok heller ikke så mange fejl som der nu er..

Tror aldrig jeg har oplevet et spil med så mange fejl..
Brugers avatar
V1nther

Lidt øvet



Antal indlæg: 14
Tilmeldt: 3/10-2007
Status:


SV: Store problemer med Rail Sim
Skrevet af Dingo, 12/10-2007 17:13 (#18)

Det er også første gang i min "karriere" at jeg har oplevet et spil med så mange fejl i. Men det er sikkert forskelligt hvor slemt det er rundt omkring, alt efter computerkonfiguration. Dog synes jeg at der er ved at tegne sig et billede af nogle generelle fejl.

Og må også sige at Bab har noget af en pointe der.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Store problemer med Rail Sim
Skrevet af knudbe, 12/10-2007 21:29 (#19)

I programmer til windowsbaserede pc'er vil der altid opstå fejl. For det første, så er der nok ikke to computere som er konfigureret 100% ens, selv om det er samme mærke, købt samtidig og købt det samme sted.
Og selv om de ved købet er 99% ens, så går der ikke lang tid før de er meget forskellige på grund af det som man kobler til computeren eller putter ind i den.
Faktisk har der gennem tiden været flere udmeldinger fra forskellige leverandører at man kun vil udvikle spil til konsoller da man der har langt mere kontrol med konfigurationerne. Men nu er der jo mange pc'ere så man har vel følt det nødvendigt stadig at udvikle til disse selv om man er 100% sikker på at få øretæver Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Store problemer med Rail Sim
Skrevet af Dingo, 12/10-2007 22:02 (#20)

Øretæver får de, øretæver skal de ha'! Grin

Men ja, du har ret Knud. Men derfor ku' man godt ha' koncentreret sig lidt mere end de tilsyneladende har gjort. Tror at det nok skal blive godt, selvom jeg savner mange af de gode features fra MSTS.
Er faktisk ved at vende mig til de tegneserieagtige landskaber. Det er til tider ret flot synes jeg. Smile Så må nok trække lidt af min tidligere grafik-kritik til mig igen.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Problemer med DSB tog Generelt 2 26-04-2014 15:51
Blokvogn gennem Store Merløse?? Real-Life-Tog 2 11-05-2011 10:50
Problemer med rute og skinne lægning Ruter 8 15-03-2011 19:35
Rail Simulator Sælges 4 02-03-2011 20:59
BR 185 nu også med DB Schenker Rail Scandinavia påskrifter! Real-Life-Tog 2 12-11-2010 18:31
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: