Forum » RailWorks / Train Simulator 2012 - 2014 » Andet
Professional Developer Tools

Udskriv debat

  Professional Developer Tools
Skrevet af carlove, 30/9-2007 23:37 (#1)

Efter min vurdering skal man nu nok slippe en del over 100 kr. og hvis den efter sigende skulle være væsentlig bedre en den første vil jeg tippe på et sted mellem 300 til 400 kr. og hvis efterspørgslen er stor vil den nok holde prisen et stykke tid, men nogle har jo før taget fejl og i dette tilfælde kunne jeg måske også.
Grin Grin Grin
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger



Antal indlæg: 594
Tilmeldt: 22/4-2004
Bopæl: København SV.
Alder: 91
Status:

Med venlig hilsen
Carlove


SV: Professional Developer Tools
Skrevet af PeterFrost, 1/10-2007 13:30 (#2)

Jeg tror MS skal passe utrolig på... Deres FlightX understytter ikke SLi, dvs, der er absolute ingen foreskel på om man kører med SLi eller ej... Og da MSTS2 er bygget på grafikmotoren fra FX, vil MSTS2 med stor risiko heller ikke understytte SLi... Dét er et problem !

Der ud over så ser grafikken i MSTS2 meget hård ud, som i FX, det bryder jeg mig ikke om... MS har aldrig fået bygget en grafikmotor der gør det rigtig godt, det er ærgeligt...

Men ingen tvivl om at MS er ønsket, for de skaber konkurence, om man kan da se at f.eks. Auran allerede er begyndt at røre på sig med nye udgaver, med nye funktioner, man skal huske på at jernbane altid har været "niche", så for at udviklerne skal overleve, skal de endten hive mange penge for ingen ting, eller mange udgaver til "alm" pris...

Foredelen ved KRS, er at de har sat sig ned, kikket på MSTS og TRS, forhåbenlig BVE, spurgt Communitiet, og så startet fra bunden, fra end af... TRS' foredel er deres aktive passager og gods system... hvis ikke KRS har samme aktive gods system, så tror jeg der er mange der vil blive ved TRS... Tror også KRS' vil tabe hvis ikke de har noget revolvolutionerende realisme !
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Professional Developer Tools
Skrevet af Dingo, 1/10-2007 14:25 (#3)

Det er netop det hårde, eller skarpe som jeg kalder det jeg godt kan li'. Det er mere realistisk en det bløde halvgrynede billede man ser i Trainz og Rail Simulator. For sådan ser det jo ikke ud i virkeligheden. For at "oversætte" hvad jeg mener kan jeg sammenligne det med Analogt TV signal kontra Digitalt TV signal. Analogt er pænt og blødt i kanterne. Det digitale er skarpt og nærmere virkeligheden som vi ser det med vores egne øjne.

Om MSTS2 er til SLI eller ej, har altså ikke den store betydning Peter. Det er MEGET få som kører SLI eller Crossfire, da effekten kontra prisen overhovedet ikke hænger sammen. Det har været testet flere gange. Dem der tror de får den dobbelte effekt med to grafikkort, tager grundigt fejl. Jeg selv inklusive. Smile Så jeg kører ikke SLI længere, men nøjes med et enkelt MSI NX8800GTX.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Professional Developer Tools
Skrevet af PeterFrost, 1/10-2007 14:41 (#4)

Jeg syntes det har en kæmpe betydning... det fortæller at spillet allerede nu er forældet, og ikke med på noderne !

For dem der er villige til at betale har det meget at sige... Jeg kører som regl med mit SLi deaktiveret, fordi det er som du siger... Så fik jeg Emergency 4, som jeg faldt lidt i staver over, det kørte ikke super godt, aktivere SLi, og så det der ud af... Selv TRS giver mig en FPS forbedring fra omkring 15 fps til de gylende 25 fps, og lige de 10 fps, gør om det hakker eller ej !

Og så vil jeg i øvrigt påpege at min verden ikke er pixileret og hakket, men som du siger skarpt... Prøv og start en TRS med fuld anastropic og antilising ! Så der ikke noget blur !
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Professional Developer Tools
Skrevet af Dingo, 1/10-2007 14:56 (#5)

Måske ikke med på noderne indenfor nørd-verdenen hvor du og jeg sandsynligvis hører til, men til den almindelige bruger er de da helt godt med. Og så længe det kører DX10 går det ikke helt galt.

Jeg kan desværre ikke teste hvad du siger, da TRS er passé i min verden, men har set superflotte billeder derfra. Det er stadig bare ikke som jeg gerne vil ha' det, men det er jo en personlig ting.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Professional Developer Tools
Skrevet af Dingo, 1/10-2007 14:58 (#6)

Forresten, nogle gode screenshots kunne måske være på sin plads nu??
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Professional Developer Tools
Skrevet af PeterFrost, 1/10-2007 15:11 (#7)

Jeg har en del fra TRS, der hjemme... smider dem online, og poster et link, når jeg kommer hjem...
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Professional Developer Tools
Skrevet af Dingo, 1/10-2007 20:31 (#8)

Det lyder rigtig godt Peter.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Professional Developer Tools
Skrevet af PeterFrost, 3/10-2007 20:38 (#9)

Her er et ældre screenshot... finder nogle flere... Cool

www.gregand.dk/screenshots/Screen_021.jpg
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Professional Developer Tools
Skrevet af jraaby, 3/10-2007 20:41 (#10)

You could easily put those models in MSTS and it would not look any worse.

Now people are making models with 30000 polys or more which work.
Brugers avatar
jraaby

Erfaren bruger



Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 21/4-2004
Alder: 35
Status:


SV: Professional Developer Tools
Skrevet af PeterFrost, 3/10-2007 21:01 (#11)

Nej, det kunne vi ikke... MSTS understytter ikke texturende, 3d modellen lader jeg Thomas kommentere på...

Men det generelle flotte indtryk, syntes jeg ikke MSTS kan give, men vis mig et screenshot der modsigere mig !
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Professional Developer Tools
Skrevet af jraaby, 3/10-2007 21:05 (#12)

IT's not as clean as the Bns, but it looks OK:

(PS. I will give my source files to anyone building a 3D model of an ME for KRS).


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
jraaby

Erfaren bruger



Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 21/4-2004
Alder: 35
Status:

 
Redigeret af , 3/10-2007 21:09

SV: Professional Developer Tools
Skrevet af PeterFrost, 3/10-2007 21:07 (#13)

Resized fra org opløsning på 1680x1050 i Photoshop
www.gregand.dk/screenshots/Screen_008.jpg
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Professional Developer Tools
Skrevet af jraaby, 3/10-2007 21:19 (#14)

I can't match 1680x1050 with MSTS, even though that's my screen resolution Sad (KRS will support widescreen up to 1920x1200).

But I can do a Shape Viewer screenshot at high res, and without strange green and red arrows on my track Smile.

intercity.raaby.co.uk/wp-content/gallery/dsb-me/me1537-1.jpg
Brugers avatar
jraaby

Erfaren bruger



Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 21/4-2004
Alder: 35
Status:


SV: Professional Developer Tools
Skrevet af PeterFrost, 3/10-2007 21:27 (#15)

Sjovt som den kanter i hjørnerne Wink
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Professional Developer Tools
Skrevet af jraaby, 3/10-2007 21:30 (#16)

Yes, there are some errors with the 3D which mean the colours aren't lined up correctly - whoever made the model has hopefully learnt a lesson Wink
Brugers avatar
jraaby

Erfaren bruger



Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 21/4-2004
Alder: 35
Status:


SV: Professional Developer Tools
Skrevet af PeterFrost, 3/10-2007 21:31 (#17)

SÃ¥dan ser den samme model ikke ud i TRS !
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Professional Developer Tools
Skrevet af jraaby, 3/10-2007 21:33 (#18)

I think we are talking about different things - but if you meant the didge reflections, then I agree TRS looks better Sad.
Brugers avatar
jraaby

Erfaren bruger



Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 21/4-2004
Alder: 35
Status:


SV: Professional Developer Tools
Skrevet af PeterFrost, 3/10-2007 21:37 (#19)

Igen, jeg har resized fra org opløsning...
www.gregand.dk/screenshots/DSB_ME_1509_1.jpg
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !


SV: Professional Developer Tools
Skrevet af Thomas_, 3/10-2007 21:44 (#20)

jraaby skrev: Yes, there are some errors with the 3D which mean the colours aren't lined up correctly - whoever made the model has hopefully learnt a lesson Wink


Jaa.. Det er en gammel model. Smile
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
TS Tools Payware Addons 4 15-06-2011 21:46
Professional Development Tools (Preview) Andet 69 21-11-2007 20:52
Train Simulator Editor & Tools Andet 2 05-02-2007 20:35
Hvor er MSTS Editor and tools ?? Andet 5 30-11-2005 21:01
Editor &Tools Aktiviteter 2 29-01-2005 23:40
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: