Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Ny bruger... hvordan gør jeg

Udskriv debat

  Ny bruger... hvordan gør jeg
Skrevet af gizmodk, 1/8-2007 15:10 (#21)

Det kan bestemt ikke være meningen, nej.

Så må du prøve at dirigere den hen til c:\programmer\microsoft games\microsoft train simulator

Jeg synes nu bestemt, at den selv fandt det rigtige sted, men det kan være, at jeg tager fejl

Altså bare for at være sikker:
Du gemmer installationsfilen på ca 200 MB et eller andet sted - f.eks skrivebordet. Derefter kører du exe-filen, og den bør så selv finde det rigtige sted (så vidt jeg husker)

/Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem



Antal indlæg: 130
Tilmeldt: 22/8-2006
Bopæl: København
Alder: 55
Status:



SV: Ny bruger... hvordan gør jeg
Skrevet af nichlas, 1/8-2007 15:13 (#22)

når ja men så gør den nok også det rigtige... min fejl
Brugers avatar
nichlas

Lidt øvet



Antal indlæg: 46
Tilmeldt: 1/8-2007
Status:


SV: Ny bruger... hvordan gør jeg
Skrevet af gizmodk, 1/8-2007 15:40 (#23)

Og når installationen en gang er færdig, så er det, du lige skal ind i c:\programmer\microsoft games\train simulator\routes\dk2000 og køre installme.bat (den burde faktisk blive kørt under selve installationen, men det er altid en god ide at køre den en ekstra gang for lige at få kopieret det hele - disse ruter bruger en del objekter fra de originale ruter for at spare plads i installationsfilen)

/Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem



Antal indlæg: 130
Tilmeldt: 22/8-2006
Bopæl: København
Alder: 55
Status:


SV: Ny bruger... hvordan gør jeg
Skrevet af nichlas, 1/8-2007 15:44 (#24)

er det normalt at det tager omkring 6 timer at downloade...? og jeg skulle også downloade danske toge til... de er ikke med i paken vel?
Brugers avatar
nichlas

Lidt øvet



Antal indlæg: 46
Tilmeldt: 1/8-2007
Status:


SV: Ny bruger... hvordan gør jeg
Skrevet af gizmodk, 1/8-2007 15:55 (#25)

Uha - det kommer jo fuldstændig an på, hvor hurtig din forbindelse er - det er 218MB, så det er jo en del - du kan evt prøve med en mindre rute, hvis du ikke har tålmodighed til at vente.

Det er korrekt, at du bagefter skal have hentet danske tog, men her snakker vi typisk om noget mindre pakker - jeg har en standard IC3 liggende, og installationsfilen fylder ca 17MB - jeg har også et MR togsæt liggende - det fylder ca 5 MB

/Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem



Antal indlæg: 130
Tilmeldt: 22/8-2006
Bopæl: København
Alder: 55
Status:


SV: Ny bruger... hvordan gør jeg
Skrevet af Haddok, 1/8-2007 15:57 (#26)

nej de er ikke med i pakken de skal hentes for sig selv
Brugers avatar
Haddok

Meget øvet



Antal indlæg: 292
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Smidstrup
Alder: 50
Status:


SV: Ny bruger... hvordan gør jeg
Skrevet af gizmodk, 1/8-2007 16:04 (#27)

Hej Haddok!

Godt at se, at der også er kompetente folk, der blander sig Wink

Du var da i høj grad supporter, da jeg første gang skulle installere og afvikle en aktivitet Smile

/Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem



Antal indlæg: 130
Tilmeldt: 22/8-2006
Bopæl: København
Alder: 55
Status:


SV: Ny bruger... hvordan gør jeg
Skrevet af gizmodk, 1/8-2007 16:08 (#28)

Hov forresten - nichlas - har du købt VIP medlemsskab til denne side?

Ellers får du kun lov til at download'e med 5kB/sek eller noget i dén stil - så bliver du aldrig færdig (eller det tager i hvert fald laaang tid)

Du kan se priserne her:
http://www.tog-si..._id-7.html

Som VIP medlem får du "fuld" download hastighed, som typisk begrænses af din egen internet opkobling (eller i hvert fald en HEL del hurtigere end ikke-VIP medlemmer)

/Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem



Antal indlæg: 130
Tilmeldt: 22/8-2006
Bopæl: København
Alder: 55
Status:


SV: Ny bruger... hvordan gør jeg
Skrevet af nichlas, 1/8-2007 16:49 (#29)

okay... jeg er virkelig glad for jeres hjælp... men jeg har skam tålmodighed til at vente... selv de 8 timer som det tager... og nej jeg har ikke vip... men det må jeg få en anden dag...
Brugers avatar
nichlas

Lidt øvet



Antal indlæg: 46
Tilmeldt: 1/8-2007
Status:


SV: Ny bruger... hvordan gør jeg
Skrevet af nichlas, 1/8-2007 18:54 (#30)

når jeg så har hentet den der pakke med alle de danske baner, og så har hentet nogle toge kan jeg så bare køre... Eller er det kun til aktiviteter... Så det er ikke sådan at man kan køre rundt som det passer en.. .eks fra aarhus til kbh..???
Brugers avatar
nichlas

Lidt øvet



Antal indlæg: 46
Tilmeldt: 1/8-2007
Status:


SV: Ny bruger... hvordan gør jeg
Skrevet af nichlas, 1/8-2007 19:04 (#31)

og er storebælts broen med
Brugers avatar
nichlas

Lidt øvet



Antal indlæg: 46
Tilmeldt: 1/8-2007
Status:


SV: Ny bruger... hvordan gør jeg
Skrevet af nichlas, 1/8-2007 20:13 (#32)

har i opgivet mig hehe
Brugers avatar
nichlas

Lidt øvet



Antal indlæg: 46
Tilmeldt: 1/8-2007
Status:


SV: Ny bruger... hvordan gør jeg
Skrevet af gizmodk, 1/8-2007 21:50 (#33)

Du er bestemet ikke opgivet Smile

Når du har installeret ruten burde du kunne køre en tur over det hele (Explore route) bemærk, at sporskifterne ikke nødvendigvis er sat rigtigt..

Du kan køre med et af de tog, der følger med MSTS eller du kan hente et dansk tog herinde.
Hvis toget download'es som en exe-fil, så skal du bare køre den (tjek lige, om den vil indtallere i c:\programmer\... eller i c:\program files\... - det skal være samme sted som MSTS er installeret). Hvis det er en zip-fil eller et andet pakket format, så skal du lige læse den readme fil, der følger med for installations-instrukser.
Bemærk, at du MULIGVIS skal hente noget "common cab" og/eller "common sound" - det vil typisk stå derinde, hvor du henter toget, eller i en readme fil. Der vil ofte stå, hvor det kan hentes - ellers må du ud og søge lidt - det plejer ikke at være noget voldsomt stort problem

/Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem



Antal indlæg: 130
Tilmeldt: 22/8-2006
Bopæl: København
Alder: 55
Status:


SV: Ny bruger... hvordan gør jeg
Skrevet af gizmodk, 1/8-2007 21:52 (#34)

Glemte lige at skrive, at Storebæltsforbindelsen naturligvis er med, da ruten skal ligne Danmark i år 2000 - du kan faktisk også køre til Malmø
Hvis du stiller sporskifterne rigtigt lige uden for Nyborg og Korsør, så kan du dog også komme ombord på de gamle IC færger

/Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem



Antal indlæg: 130
Tilmeldt: 22/8-2006
Bopæl: København
Alder: 55
Status:


SV: Ny bruger... hvordan gør jeg
Skrevet af knudbe, 1/8-2007 22:22 (#35)

Hej Nicklas, velkomme til Smile

Først vil jeg sige, at det kan virke lidt langhåret ind imellem, men MSTS er efterhånden et gammelt program.
Selve programmet indeholder nogle standardruter og nogle standardtog. Det er vigtigt at disse er installeret, da meget af det som du senere finder benytter dele derfra.

Ellers så er det jo sådan, at der findes en masse add-ons til systemet.
Nogle er kommercielle, og de vil typisk have alt hvad der skal bruges med på cd'en. Du kan eksempelvis finde sådanne add-ons på shoppen her på siten.
Andre laves af forskellige personer både her i landet og i resten af verdenen. Det du typisk vil møde er add-ons i form af ruter, aktiviteter og materiel. Folk som laver den slags laver sjældent andet end den ene type, da det er det område man er bedst til. F.eks. så kan jeg finde ud af at lave aktiviteter, men ruter, lokomotiver og vogne kan jeg ganske enkelt ikke finde ud af at lave.

Når jeg laver en aktivitet - det kan f.eks. være en tur fra København til Kalundborg, så laver jeg den til en rute som en anden har lavet (dk2000) mens det materiel jeg bruger kommer mange forskellige steder fra - det kan sagtens være 5-6 forskellige sites - men jeg laver så en liste med links til det benyttede materiel. Problemet er så at disse links ikke er statiske, så der kan sagtens være sket forandringer siden jeg har lavet listen. Men som regel plejer man at kunne finde ud af det alligevel, enten selv eller via et forum (typisk mit supportforum eller her), men det kan også ske at den enkelte virkelig får sat sin tålmodighed på prøve Wink

Og så kommer nok det spørgsmål som vi ser med mellemrum: Hvorfor samler man så ikke det der skal bruges i en pakke så det ikke er så svært? Det er simpelthen et spørgsmål om rettigheder. Alt er underlagt copyright så det kan man ikke uden tilladelser fra hver enkelt rettighedshaver og de er svære om ikke umulige at skaffe.

En vigtig ting: Stort set alt der laves som gratis add-on vil indeholde en readme-fil af en eller anden art. Det er vigtigt at man gør som der står i denne da det ellers ikke vil virke.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Ny bruger... hvordan gør jeg
Skrevet af nichlas, 1/8-2007 23:48 (#36)

okay... tak for hjælpen det er sku sjældent at man finder sådan en første klasse hjælp på nettet... nå men den har downloadet 85 % af dk2000... Når den er færdig skal jeg vel bare installere den for at kunne køre i dk? Eller skal man også hente andet?
Brugers avatar
nichlas

Lidt øvet



Antal indlæg: 46
Tilmeldt: 1/8-2007
Status:


SV: Ny bruger... hvordan gør jeg
Skrevet af KimEast, 2/8-2007 00:28 (#37)

Hej nichlas.. Start med at læse README filen i Denmark2000. Der står lidt af hvert. feks at du ikke bare kan køre med roten som den er. der skal noget mere på! -- Deks. NewRoads 3.2 og Xtracks.. (Nye veje og nye spor).. Wink
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Ny bruger... hvordan gør jeg
Skrevet af nichlas, 2/8-2007 00:31 (#38)

KimEast skrev: Hej nichlas.. Start med at læse README filen i Denmark2000. Der står lidt af hvert. feks at du ikke bare kan køre med roten som den er. der skal noget mere på! -- Deks. NewRoads 3.2 og Xtracks.. (Nye veje og nye spor).. Wink

Det har jeg skam allerede hentet Grin er der andet man har behov for... noget som i syntes er vigtigt at have med?
Brugers avatar
nichlas

Lidt øvet



Antal indlæg: 46
Tilmeldt: 1/8-2007
Status:


SV: Ny bruger... hvordan gør jeg
Skrevet af gizmodk, 2/8-2007 00:39 (#39)

Når du har installeret DK2000F, så kan du køre med et af de standard-tog, som følger med MSTS - f.eks Acela Express (kræver naturligvis, at man installerede det hele med MSTS, men det gør den vistnok som default)

Så kan du fræse rundt i DK i explorer mode Smile Det er jo ikke "rigtigt" før du har hentet et dansk tog vil mange sikkert sige, men tag et skridt ad gangen og se, om du kan komme ud at køre med et af de pre-installerede tog - så finder du ret hurtigt ud af, om installationen af DK2000F er korrekt.

Bemærk, at din maskine vil tygge længe på ruten første gang du starter den op - det kan sagtens op til fem minutter inden den starter op - de næste gange vil den være en del hurtigere.

Som knudbe skrev, så kan det godt virke lidt langhåret med disse freeware add-ons, men jeg synes bestemt, at det er 'besværet' værd, når man helt gratis kan nyde godt af, at nogen har gidet at sidde og konstruere danske ruter.

Det glæder mig, at du er glad for hjælpen - vi er her for at hjællpe hinanden, og jeg brugte selv forum'et en del, da jeg skulle finde ud af det.
Når du støder på et problem, så kan det rigtig tit betale sig at søge i Forum eller OSS (Ofte Stillede Spørgsmål), for der er en stor sandsynlighed for, at andre har haft samme problem.

/Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem



Antal indlæg: 130
Tilmeldt: 22/8-2006
Bopæl: København
Alder: 55
Status:



SV: Ny bruger... hvordan gør jeg
Skrevet af knudbe, 2/8-2007 00:43 (#40)

Nogle tog Smile

Og en lille ting mere...
Jeg ved ikke hvilken version du har fået, men der er kommet en enkelt officiel opdatering fra Microsoft:
http://www.micros...simulator/ hvor du neders på siden kan hente version 1.2 update.

Ellers er der ikke sket meget fra Microsofts side, så det er igen overladt til det freivllige arbejde, som så har udmøntet sig i en uofficiel opdatering der kaldes MSTSBin.
Der er en del forbedringer med denne, bl.a. kan man skifte til et andet lokomotiv hvis man f.eks. har en oprangering med lokomotiv i begge ender. Der er en del nyere aktiviteter og materiel der er begyndt at benytte disse forbedringer, så den skal du nok også overveje. Den finder du her på siten.
MSTSbin kræver at 1.2 updaten er installeret.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
IC4 45 - Hvordan ligger man det ind i MTS? Aktiviteter 5 30-08-2013 11:22
hjælp hvordan åbner man døre? Generelt 2 05-06-2012 11:15
Ny bruger siger pænt goddag Andet 3 30-03-2011 20:14
Hvordan lægger man ruterne ind i spillet? Andet 4 22-08-2010 20:08
Hvordan får man en styrevogn til at køre af sog selv? Materiel 2 15-08-2010 16:19
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: