Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Begyndervanskeligheder med bl.a. DK2000F

Udskriv debat

  Begyndervanskeligheder med bl.a. DK2000F
Skrevet af psj, 4/7-2007 12:00 (#1)

Hej

Jeg er nybegynder inden for MSTS, men har dog fundet ud af at installere ruter, tog, Newroads, Xtracks etc. bl.a. v.h.a. dette fine forum. Det hele har virket fint i første forsøg, og jeg har bl.a. udforsket en del af DK2000F-ruten.

Jeg har undret mig en del over, hvorfor man kun kan vælge et meget begrænset antal stationer under "starting at" og "heading towards" i rutemenuen i MSTS. Er der en dybere mening med det?

Det er aldrig lykkedes mig at komme ud af Hamburg, når jeg vælger henholdsvis "Hamburg" og "Fredericia" i rutemenuen. Allerede efter en kort tur ender jeg ved en stopbum. Er det ikke meningen, at alle sporskifter er indstillet i den rigtige retning, eller skal man selv foretage skiftninger undervejs?

Håber, nogen kan hjælpe, så jeg kan komme videre med ruten.
Brugers avatar
psj

Begynder



Antal indlæg: 5
Tilmeldt: 26/6-2007
Alder: 56
Status:



SV: Begyndervanskeligheder med bl.a. DK2000F
Skrevet af KimEast, 4/7-2007 12:05 (#2)

hej psj: Vælger du at "udforske ruten", så er der intet der er defineret på forhånd. Alle signaler er grønne, du møder ikke andre toge, du er helt alene. Det er meget godt, hvis man i ro og mag vil se hvad det er for en rute.. Men så skal man selv skifte spor, for ikke at fare vildt, medmindre man vælger en path (rute) , en anden har lavet, så man kan komme ud af Hamburg feks. -- men ellers må du vente til een laver en aktivitet, en forudbestemt vej, fra Hamburg til Fredericia feks. Så er alt lige til at gå til, man møder n masse trafik, og man kan få røde lys osv osv.. Det kræver så man lige får fat i noget materiel.. Smile
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Begyndervanskeligheder med bl.a. DK2000F
Skrevet af psj, 4/7-2007 13:02 (#3)

Hej KimEast.