Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Ny ruteguide

Udskriv debat

  Ny ruteguide
Skrevet af 95mira, 7/5-2007 16:52 (#1)

Hej alle!

Vil lige gøre opmærksom på den nye videoguide i download-sektionen.
Kom gerne med positiv/negativ respons Wink
Brugers avatar
95mira

Ekspert



Antal indlæg: 1238
Tilmeldt: 10/4-2004
Alder: 34
Status:

MVH
Mikkel


SV: Ny ruteguide
Skrevet af Dingo, 7/5-2007 17:26 (#2)

Smadder god idé. Har du planer om at udvide guiden og få selve rutebyggeriet med? Det kunne være rart at se hvordan du/andre gør det.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Ny ruteguide
Skrevet af 95mira, 7/5-2007 18:05 (#3)

Har tænkt på det... Nu får vi se hvordan det passer med tiden til det osv. - Og hvad folk synes om den første her Wink
Brugers avatar
95mira

Ekspert



Antal indlæg: 1238
Tilmeldt: 10/4-2004
Alder: 34
Status:

MVH
Mikkel

SV: Ny ruteguide
Skrevet af Remy, 8/5-2007 09:09 (#4)

er veldig fornøyd det var en briliant ide terningkast 6+ fra meg :lol:
Brugers avatar
Remy

Meget øvet



Antal indlæg: 428
Tilmeldt: 18/11-2006
Bopæl: Oslo
Alder: 38
Status:


SV: Ny ruteguide
Skrevet af Kennie, 8/5-2007 15:24 (#5)

Jeg har set den og elsker den det må næsten være en stor 5 tal fra mig. he he (Go Etta Cameron)
Det er en fin ide og den er god jeg har selv prøvet mig i (hvad jeg syns er svært at lave) rutte bryggeri.
Med den fine guide fra hjemmesiden her som er på skrift.
Men jeg gav op da jeg ikke kunne finde ud af at lave skiftespor og krys osv.
Så jeg kan kun håbe på at der kommer en guide mere med lidt om det.
Sådan at det kan være Hvidovre Lokalbane kan blive en bane til MSTS.
Eller jeg kunne forsøge mig med LNJ (Lyngby - Nærum Jernbane).
Kunne være sjovt at lave sine egne rutter he he.
Efter 13 skalaen får du 13 fra Kennie Andersen.
Brugers avatar
Kennie

Meget øvet



Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 28/4-2004
Bopæl: Valby
Alder: 35
Status:

Hilsen Kennie

SV: Ny ruteguide
Skrevet af Ghosttrain, 8/5-2007 15:43 (#6)

Hej Kennie

På http://team.routebuilders.dk/ ligger der faktisk en kort guide om ruteeditoren. Den fortæller også dig lidt om at lægge spor.
Men generelt vil jeg sige at du skal gøre dig dine egne erfaringer med sporlægning. Der findes så mange forskellige sporstykke i MSTS orignal alene, at det næsten vil være en umulig opgave at lave en guide der omhandler lægningen af disse spor alene, og det bliver først hel vildt hvis du bruger Xtracks. Så derfor, prøv og prøv igen selv om det går galt. Lav en lille testrute til at øve dig på, og husk at øvelse gør mester.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Ny ruteguide
Skrevet af Kennie, 8/5-2007 15:58 (#7)

Ja det jo sandt nok he he.
Men lige P.T. venter jeg lidt på Rail Simulator og håber på en bedre Ruteeditor
Men det kunne da være man skulle prøve sig frem.
Brugers avatar
Kennie

Meget øvet



Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 28/4-2004
Bopæl: Valby
Alder: 35
Status:

Hilsen Kennie

SV: Ny ruteguide
Skrevet af lbr40, 8/5-2007 18:22 (#8)

Jeg vil give Erich ret i, at øvelse gør mester. Jeg synes dog ikke, det er så svært endda at lægge sporene - selv med XTracks. Det kommer rimeligt hurtigt.
Men dér hvor "tråden" knækker for mig er at pynte ruten med træer, huse, veje o.s.v. meter for meter. Det er for mig et kæmpe arbeje, når det skal gøres ordentligt. og hvor det skal ligne noget, der kan bruges.
Det kunne måske være, jeg skulle forsøge igen.
Det varer nok længe, inden den "nye" kommer.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Ny ruteguide
Skrevet af carlove, 8/5-2007 22:30 (#9)

Hej !
Jeg syntes det er et godt initiativ, det er bare ærgeligt at den slutter hvor det bliver mest spændende, jeg ved mange er i forvejen nået hertil og det er mer i det fremtidige at der er stor hjælp behov, men måske bliver det lettere når de nye udgaver kommer, men jeg så da gerne en fortsættelse af den her påbegyndte, fodi den er let fattelig, så forhåbentlig ser vi en fortsættelse. Pøj, Pøj.
Grin Grin Grin
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger



Antal indlæg: 594
Tilmeldt: 22/4-2004
Bopæl: København SV.
Alder: 91
Status:

Med venlig hilsen
Carlove


SV: Ny ruteguide
Skrevet af Spammer, 9/5-2007 07:22 (#10)

Hejsa

Lorenz Birkedal (lbr40)
Men dér hvor "tråden" knækker for mig er at pynte ruten med træer, huse, veje o.s.v. meter for meter. Det er for mig et kæmpe arbeje, når det skal gøres ordentligt. og hvor det skal ligne noget, der kan bruges.


Jeg vil give dig fuldstændig ret Lorenz, det arbejde er det mest møjsommelige at komme igennem, og jeg går også med lette trin igennem ruten.
Jeg kommer fremad, meter for meter, dog har jeg så valgt at springe lidt i ruten, for den den måde, at finde lidt afveksling i opbygningen. Jeg sidder nu og venter på lidt byfornyelse, idet jeg har en til at lave lidt boligindretning, så de store byer lettere kan fremstå fra alle side.

Man kan jo godt bruge Backdrops, som ren og skær er baggrundsbilled, men går man 1m for højt op i luften, ja så er det tomt bagved, og der hvor sporene er højere en landskabet får man ikke et pænt syn, derfor vil færdige huse være at foretrække.

Nå men iøvrigt er guiderne og denne en god ide. Des bedre detaljeret de er og ikke for meget læsning, des bedre kan de forstås og læres af.

Men også som Erich fortalte.

Men generelt vil jeg sige at du skal gøre dig dine egne erfaringer med sporlægning. Der findes så mange forskellige sporstykke i MSTS orignal alene, at det næsten vil være en umulig opgave at lave en guide der omhandler lægningen af disse spor alene, og det bliver først hel vildt hvis du bruger Xtracks. Så derfor, prøv og prøv igen selv om det går galt. Lav en lille testrute til at øve dig på, og husk at øvelse gør mester.


Er så sandt som det er sagt. Man laver mange fejl som starter, men lærer tilgengæld også af det. En ting skal man altid uanset hvad huske. Backup-Backup-Backup

Uden det kommer man slemt tilskade, for der vil helt sikkert dukke noget op, og så er det godt med det gemte.
Brugers avatar
Spammer

Medlem



Antal indlæg: 73
Tilmeldt: 16/2-2007
Alder: 37
Status:

Mvh Jens Møller -- Skive

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: