Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
DK2000F Updatet

Udskriv debat

  DK2000F Updatet
Skrevet af KimS., 29/4-2007 23:37 (#1)

SÃ¥ er den der igen.......

Jeg vil lige tjekke hos Jer andre, om det er mig der er rablene tosser, så så, ikke råbe i munden på hinanden,
jeg ved det godt, eller om den sidste nye udgave af ovenstående, glemmer at lægge sig i Rute mappen,
som sådan nogen plejer at gøre.

Stien på installationen går efter TrainPatchen og det er rigtig nok, men mappen DK2000 klasker sig lige ind i
roden af Train Simulator.
Mon ikke der mangler en mappe der skulle hedde ROUTES og deri skulle DK2000 have ligget ?

Sjovt nok vil Bat filen ikke finde standard ruterne og kopiere derfra.

Det er måske derfor nogen på det sidste har haft lidt problemer.

Er der nogen, der lige nu opdager, at DK2000 ligger i roden af Train Simulatoren, så er det bare at flytte den
til mappen ROUTES og så kører Bat filen i mappen DK2000 manuelt.

Det skal lige tilføjes, når DK2000 ligger det rigtige sted, har den ingen tekniske fejl, opstart uden problemer.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:



SV: DK2000F Updatet
Skrevet af knudbe, 30/4-2007 00:50 (#2)

Underligt at der er så mange afvigelser ved installation af den rute. Den version jeg har er downloadet fra tog-sim.dk og den er bare gået ind præcis som den skulle. Er placeret i den rigtige mappe og er fuld køreklar selv blot efter en enkelt kørsel med install-batten.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: DK2000F Updatet
Skrevet af KimS., 30/4-2007 01:06 (#3)

Mystisk............ Jeg har DL fra Team et eller andet. Jeg må da sige, at det er vældig forvirrende, og man skulle
da tro, at fra deres egen hjemme side, skulle man få det rigtige.
Jeg gider ikke tjekke fra Tog-sim, da jeg kun har 5-6 kb, det ta' sgu for lang tid.

Nå, man kan da vel selv finde ud af fejlen og rette den, så det er gjort. Det er dog ikke sikkert, at alle kan klare
det og så er der tåre i de små stuer.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: DK2000F Updatet
Skrevet af togdrengen, 30/4-2007 02:33 (#4)

KimS. skrev: Mystisk............ Jeg har DL fra Team et eller andet.


Team et eller andet ? Synes ikke det lyder bekendt? Er det faktisk en vi kender oder was? Wink
Brugers avatar
togdrengen

Ekspert



Antal indlæg: 1449
Tilmeldt: 26/2-2005
Alder: 31
Status:


SV: DK2000F Updatet
Skrevet af KimS., 30/4-2007 11:25 (#5)

Tænk, tænk tænk Morten, så dukker der måske noget op.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: DK2000F Updatet
Skrevet af KimEast, 30/4-2007 17:45 (#6)

Hej Kim S. : ALTSÅ! Det er ikke en patch den til DK2000F. - Derfor kan du ikke både ha DK2000F og en UPDATE et andet sted. UPDATE versionen ER hele ruten, der er rettet version! Derfor SKAL man slette den gamle før man installerer den nye. Og install-batch (den med billedet af Lillebæltsbroen) sætter den nye DK2000F det rigtige sted hen. MEDMINDRE man manuelt ændrer på hvor man vil have sine ting installeret!! Smile
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: DK2000F Updatet
Skrevet af carlove, 1/5-2007 00:01 (#7)

Hejsa !
Hvordan opstår alle de problemer med DK2000F, det er ikke til at forstå når jeg som en af mange ikke har haft nævneværdige problemer, nogen har måske rod i "Kukkassen" så er det bare om at få ryddet op, samt at benytte de medfølgende anvisninger, jeg mener der er alt for mange som ikke gør sig umage nok og lader andre løse sine mangler.
:roll: :roll: Grin
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger



Antal indlæg: 594
Tilmeldt: 22/4-2004
Bopæl: København SV.
Alder: 91
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

SV: DK2000F Updatet
Skrevet af KimS., 1/5-2007 01:26 (#8)

KimEast skrev: Hej Kim S. : ALTSÅ! Det er ikke en patch den til DK2000F. - Derfor kan du ikke både ha DK2000F og en UPDATE et andet sted. UPDATE versionen ER hele ruten, der er rettet version! Derfor SKAL man slette den gamle før man installerer den nye. Og install-batch (den med billedet af Lillebæltsbroen) sætter den nye DK2000F det rigtige sted hen. MEDMINDRE man manuelt ændrer på hvor man vil have sine ting installeret!! Smile

NÃ¥ KimE hej.
Selv ALTSÅ. Jeg er sgu godt klar over, hvad jeg laver og jeg kan også pakke med QSetup, men der
er en eller anden i Jeres Team, der har glemt at putte mappen DK2000 i en ROUTES mappe i den
version, der ligger på Erichs site.

Jeg ved også godt, hvordan man køre en Bat fil, men det hjælper jo ikke ret meget, når QSetup installere
DK2000 i roden af Train Simulator, vel?

Yder mere blev DK2000 installeret på en nyinstallation af MSTS, så gamle installationer af DK2000F, var
derfor ikke til stede.

Lige til sidst. Jeg kunne næsten tænke mig til, at DK2000F og DK2000F Updated, ikke er helt den samme.
Havde det ikke været på sin plads, hvis man et eller andet sted havde skrevet noget om, at tidligere
versioner af DK2000F skulle slettes inden installation af denne, hvis de ikke kunne snakke sammen, men hva'.

Til allersidst. Nej det gør den ikke. Det den gør er, at lede i registreringsdatabasen efter den path der høre til
Train Simulator og så installere efter den. Den fremgangsmåde er den helt rigtige, for så er det til at finde ud
af, selv for tosser som mig, men når så QSetupen ikke er pakket rigtigt, så går det galt.

Det var såment det og kun det, min tråd handlede om, ikke andet, at QSetup manglede en mappe ved navn
ROUTES i den version, jeg downloadede fra Erichs site.

carlove skrev: Hejsa !
Hvordan opstår alle de problemer med DK2000F.
:roll: :roll: Grin

( Redaktionen har beskåret citatet Pfft )

Det skyldes måske, at der er flere forskellige udgaver til DL, for QSetup er endnu ikke så avanceret, at den
kan fjerne mapper selv. Wink
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: DK2000F Updatet
Skrevet af KimEast, 1/5-2007 06:46 (#9)

Ak ja, vi skærer lige ud i pap så: 1. Man starter med at hente filen.. 2. Man dobbeltklikker på den file man har hentet, og nu blir en del filer extractet.. 3. Når den er færdig med det, kommer Lillebæltsbroen op, og man kan installere.. Den viser nu C:\Programmer\Micosoft Games\Microsoft Train Simulator og ikke andet.. Man kan så her ændre C: til andet bogstav.. (jeg bruger D: ) .. Når man så starter installation, kommer der tekster frem om hvad den laver. HER kan man så se, at ... \ROUTES\DENMARK2000\... er med.. den installerer SHAPES og mange andre mapper under DENMARK2000 .. Så selvfølgelig er ROUTES med, samt undermapperne.. Har nu prøvet alle 3 steder at hente, og de er helt ens!! Hvis man bruger VISTA er der problemer, men det har Erich fortalt herinde et andet sted! Wink
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: DK2000F Updatet
Skrevet af KimS., 1/5-2007 10:07 (#10)

Jamen Kim. Det er dog trist, at du er nød til at sukke så dybe.
Sig mig engang. Hvor dum tror du jeg er?
Nææ lille mand. Jeg har på fornemmelsen, at du ikke læser hvad der skrives til dig og at du bare sidder og
kæmper for, at brugerne ikke skal sige, "der er jo fejl i installations filen".

Der er sikkert mange ting, hvor det ville være praktisk over for mig, at skære det ud i pap, men ikke denne her.

Indrøm da for helved, at den der har pakket den QSetup fil der ligger på Erichs site indeholder fejl. Så er den
ikke længere og I lægger en ny op.

Jeg må da inrømme, at jeg da godt kan se, at der er en ROUTES mappe med i stien, jeg skulle bare pudse brillerne,
og ved samme lejlighed, kan jeg da også se, at rutemappen DK2000. ligger i ROUTES.

Og til sidst. Når QSetup er lavet rigtigt, skal man da ikke skifte drev, hvis man ikke har Train Simulator liggende på C,
men det skal man så åbenbart alligevel, nå!
Ja, der kan man se, jeg er sgu ikke for klog :cry:


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: DK2000F Updatet
Skrevet af Ghosttrain, 1/5-2007 10:12 (#11)

Hej Med Jer
Det er KORREKT at der sker underlige ting under installation af nyeste udgave af DK2000. Mappehierakiet brugt under pakning er det jeg altid bruger, Routes\DK2000, så det er ikke dér problemet ligger. Jeg har, uden at være sikker, en mistanke om at det er fordi jeg har kørt pakningen af ruten med Windows Vista som OS.
Jeg vil så også én gang for alle slå fast at man uden problemer kan installere den nye udgave oven i en ældre version. Samtlige gamle/ændrede filer bliver overskrevet og nye bliver evt. lagt ind. Dér hvor man skal være opmærksom er, hvis der er sporændringer i en nyere version, så vil man få ballade med sine aktiviteter da Pathene er ændret.
Et lille fif til at rette Pathene i en ændret version: I stedet for at åbne den aktivitet man vil rette, og få en masse fejlmeddelser, så brug istedet funktionen Ny Aktivitet. Gå så på denne måde ind i Patheditoren og ret så alle steder hvor der står Broken Path. Herefter kan aktiviterne åbnes og man kan bruge funktionen compute and save. så skulle aktiviteren gerne virke igen.

PS der vil i løbet af dagen idag komme en ny version både her og på mit eget site, denne gang pakket på en Win XP Pro.

PPS Beklager at der er så mange der har haft problemer med inst.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: DK2000F Updatet
Skrevet af KimS., 1/5-2007 10:47 (#12)

Ok, det var så lige det jeg var ude efter, mange tak Erich.

Så er jeg måske heller ikke helt så dum alligevel, som nogen har givet udtryk for ( vi skære lige ud i pap ( citat KimE )),
men den skal måske bare vendes 180 grader?

Der er vist lige en, der skal i skole og revses lidt Wink Grin
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: DK2000F Updatet
Skrevet af lbr40, 1/5-2007 13:11 (#13)

Hej venner,

For få dage siden downloade jeg fra denne side DK2000F Updated, og installerede ruten på denne måde:
1. Jeg udpakker altid til en midlertidig mappe uanset hvad.
2. Finder hovedmappen på ruten, også hvis den befinder i en mappe med "andet navn".
3. Flytter herefter ruten over i ...\Routes.
4. Aktiverer herefter Installme.bat 2-3 gange.
5. Laver en "Test"-aktivitet til ruten, som bruges til test af installations-resultatet.

Denne metode har jeg brugt i lang tid nu, og det er meget længe siden, der har været fejl(rapport) på ruter installeret på denne metode. For mig betyder det så ikke noget, hvilken sti, installationsprogrammet angiver.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: DK2000F Updatet
Skrevet af KimEast, 1/5-2007 14:39 (#14)

Jaja KimS. Hvorfor så lige hente filen der hvor der er problemer?? På MIRROR 2 ved Erich, og på denne side er der intet ivejen når JEG henter og installerer, jeg henter ikke hvor det tar 10 timer.. Smile Så det kan kun være 1 sted der er problemer, og det rettes jo nu. Og jeg skar kun ud i pap hvor JEG hentede filen uden problemer.. Wink
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: DK2000F Updatet
Skrevet af adammeile, 1/5-2007 17:46 (#15)

Jeg ved at mange kalder mig for spade og tumpe osv fordi at jeg ikke har haft en ægte udgange af spillet, dette har jeg fået nu Smile jeg får stadig en fejlmeddelse når jeg starter msts op efter installationen, men uden dk2000 kan jeg godt starte msts op uden problemer, men okay som Erich siger, så vil der komme en ny udgave her på siden, så må jeg se om det hjælper for nu har jeg spillet i orginal udgave, jeg har købt spillet via BC herinde Smile
Brugers avatar
adammeile

Meget øvet



Antal indlæg: 215
Tilmeldt: 30/11-2006
Bopæl: Vangede
Alder: 38
Status:

Adam Meile

SV: DK2000F Updatet
Skrevet af lbr40, 1/5-2007 17:58 (#16)

Dk 2000 F ruten er helt fejlfri. Sidder lige nu og arbejder med en aktivitet på den. Angry
Du bør læse mit indlæg fra kl. 12.11 i denne tråd, og ellers læse diverse guides om installation af ruter her på siden.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: DK2000F Updatet
Skrevet af adammeile, 1/5-2007 18:07 (#17)

Jeg har installeret alt som det skal være lbr, men måske er der noget med min processor Shockdet skriver den noget om i fejlrapporten, men det er da meget besynderligt at jeg godt kan starte msts op uden dk2000 men med går den helt ned, men som Erich siger, så er det jo måske det med vista der har givet det problemer, og ikke mig som der laver fejl lbr!!!!
Brugers avatar
adammeile

Meget øvet



Antal indlæg: 215
Tilmeldt: 30/11-2006
Bopæl: Vangede
Alder: 38
Status:

Adam Meile

SV: DK2000F Updatet
Skrevet af lbr40, 1/5-2007 19:33 (#18)

Frankenstein skrev: Hej Med Jer
Det er KORREKT at der sker underlige ting under installation af nyeste udgave af DK2000. Mappehierakiet brugt under pakning er det jeg altid bruger, Routes\DK2000, så det er ikke dér problemet ligger. Jeg har, uden at være sikker, en mistanke om at det er fordi jeg har kørt pakningen af ruten med Windows Vista som OS..

Det er muligt - efter mit skøn - at det er det problem, du er stødt ind i.
Prøv igen at downloade ruten fra denne side: http://www.tog-sim.dk/TSDL-index-req-...cid-5.html - hvor den er fejlfri. Du skal så slette både den gamle downloade rute og den du evt. har installeret på din PC.
Hvordan Windows Vista arbejder sammen med MSTS ved jeg ikke noget om, da jeg bruger Windows Xp. Men det er der sikkert andre, der ved mere om.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: DK2000F Updatet
Skrevet af KimS., 2/5-2007 12:34 (#19)

KimEast skrev: Jaja KimS. Hvorfor så lige hente filen der hvor der er problemer?? På MIRROR 2 ved Erich, og på denne side er der intet ivejen

Jamen Kim. Kan du så fortælle mig, hvor der på Erich's site ikke står " Hent ikke DK2000F Updated her, da den er
fejlbehæftet, hent den et andet sted".
Men selvfølgelig, det står nok et eller andet sted mellem linierne med småt og den fangede jeg ikke.

Er det almindeligt, at MIRROR 1 er det sted, hvor de filer med fejl ligger og MIRROR 2 er stedet, hvor filerne er OK ?

Grunden til at jeg hentede den på Erich's site var, at der fik jeg en højere DL hastighed en her.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:



SV: DK2000F Updatet
Skrevet af Ghosttrain, 2/5-2007 13:08 (#20)

Filen der ligger på Mirror 2 er den samme som her på tog-sim og den er der ikke fejl i. Filen på Mirror 1 ER udskiftet med en fejfri udgave. Forskellen på de to filer er nogle tracktextures som blive kopieret ind via installme.bat ( På tog-sim og mirror 2 ) Hvorimod den ligger i selve DL i udgave på Mirror 1
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
DK2000F/D-rutten? Ruter 3 14-11-2012 16:08
HVOR KAN MAN FINDE DK2000F OG DK 2000D Materiel 6 17-04-2011 01:00
4525 Koebenhavn - Holbaek - Kalundborg DK2000F Aktiviteter 4 14-02-2008 22:56
EC 35 DK2000F : Rigtig god aktivitet Aktiviteter 3 13-09-2007 23:28
Hvilken DK2000F er den rigtige ? Ruter 3 12-08-2007 20:28
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: