Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Markører og dele af bane forsvundet!

Udskriv debat

  Markører og dele af bane forsvundet!
Skrevet af MR-4073, 6/1-2007 18:55 (#1)

Hej alle togsimmere!

Jeg er stødt på et problem. Jeg er i gang med en fantasirute til MSTS (som jeg nok har fortalt før). Men i går var jeg i gang med at bygge på ruten i form af at sætte perronlamper op. Jeg ville holde en pause i byggeriet og lukkede rute-editoren ned, og derefter lukkede jeg computeren også. Her i dag, da jeg fik lyst til at bygge videre, var en tile midt på ruten fuldstændig "jævnet med jorden". Det er i øvrigt den by der er størst der skulle ligge i den tile. Alt inklusive skinner, var forsvundet fra området. Næsten alle signaler, overkørsels-, carspawnes-, perron- og speedpostmarkører er heller ikke at finde på strækningen. Istedet kommer denne meddelelse: "Object on tile -xxxx, xxxxx couldn't load track items of type Perron markør. Delete object? (Save to make final)". Det skal lige siges at disse meddelelser kommer efter at jeg har forsøgt at gendanne spordatabasen uden held.

Jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre nu, det er netop derfor jeg har lavet denne tråd. Jeg har ikke i sinde at begynde forfra.
Heldigvis har jeg lavet en backup for et par dage siden, så jeg kan jo bare overføre denne til computeren igen. Jeg har forsøgt at lægge denne backup over på en anden pc, men der opstår en fejl, den mangler et skinnestykke, noget i retning af "A1t200strt.s", men jeg har ledt i shapemappen (iøvrigt også i shapemappen fra Japan2, hvor skinnen kommer fra, men kan stadig ikke finde noget, har søgt på hele computeren.

Nogen der kan hjælpe! Undskyld hvis det er lidt indviklet skrevet, men spørg endelig hvis du skal vide noget mere konkret!
På forhånd tak.
Brugers avatar
MR-4073

Erfaren bruger



Antal indlæg: 766
Tilmeldt: 19/8-2005
Bopæl: Lige ved LJ ;)
Alder: 32
Status:



SV: Markører og dele af bane forsvundet!
Skrevet af ADU, 6/1-2007 20:18 (#2)

Dette kan forekomme hvis du har for mange objekter i en tile, og/eller hvis du har placeret objekter på sporet - f.eks. overkørsel, kilometersten, platform o.s.v. Det må først gøres når du er sikker på at sporarbejdet er fuldstændig færdigt.
Du kan prøve at genopbygge spordatabase, men det kræver at du først fjerner filerne: (rutens navn).rdb og (rutens navn).tdb og de tilhørende .bk filer.
Når det er sket kan du åbne ruten i route-editor og "advanced" og "rebouild trackdatabase".
Prøv det -
Brugers avatar
ADU

Meget øvet



Antal indlæg: 394
Tilmeldt: 30/5-2004
Status:



SV: Markører og dele af bane forsvundet!
Skrevet af MR-4073, 8/1-2007 20:48 (#3)

Tak for hjælpen! Wink
Brugers avatar
MR-4073

Erfaren bruger



Antal indlæg: 766
Tilmeldt: 19/8-2005
Bopæl: Lige ved LJ ;)
Alder: 32
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Manglende dele på tog Materiel 12 06-09-2010 17:07
Bane til Billund - hvordan Real-Life-Tog 55 17-07-2010 19:32
DK2000 forsvundet Ruter 11 05-04-2010 11:46
Bane DK sælger store mængder materiel Real-Life-Tog 3 24-10-2009 18:47
Politisk forlig om ny bane Kbh-Rg o/ Kj Real-Life-Tog 1 22-10-2009 21:03
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: