Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Del af rute forsvundet.

Udskriv debat

  Del af rute forsvundet.
Skrevet af MR-4073, 24/10-2006 20:57 (#1)

Hej tog-simmere!

Jeg har påbegyndt lidt rutebyg, og dertil er jeg stødt på et problem :cry: , jeg ikke ved hvordan jeg skal rette. Ja, Sporet er forsvundet, og iøvrigt også veje, huse træer osv. også væk på en strækning der er ca. 1-2 km. Derefter dukker landskabet og skinnerne op igen, nogen der har en forklaring, og kan der i så fald gøres noget ved dette? Når jeg forsøger at få fat i sporet der er halvt forsvundet kommer den frem med denne: Tilstødende sporstykke kan ikke hentes. Kan ikke vælge dette sporstykke.

På forhånd tak for et seriøst svar! Shock

ps. Jeg kan måske lige prøve at vise det på en vedhæftning.
Brugers avatar
MR-4073

Erfaren bruger



Antal indlæg: 766
Tilmeldt: 19/8-2005
Bopæl: Lige ved LJ ;)
Alder: 33
Status:



SV: Del af rute forsvundet.
Skrevet af lbr40, 24/10-2006 21:18 (#2)

Hej Morten,

Mit bud vil være dette: Inden du åbner åbner selve "ruten" i RE, så klik på "Avanceret" og afmærk feltet dér med et flueben, og klik så på OK. Dette bevirker, at spordatabasen reetableres.
Hvis det ikke hjælper, så vis os lige et skærmshot af et sted, hvor "tingene" forsvinder.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Del af rute forsvundet.
Skrevet af ADU, 24/10-2006 21:20 (#3)

Dette kan måske løse dit problem:
Gå ind i din rutes folder og fjern filerne (rutens navn).rdb og (rutens navn).tdb, samt de tilhørende .rdb.bk og .tdb.bk filer. Du skal IKKE slette dem,men blot lægge dem f.eks. ud på skrivebordet med "klip" og "sæt ind". Skulle noget gå galt har du stadig mulighed for at genindsætte disse filer.
Når du åbner din rute i "Route Editor" klikker du på "advanced" og sætter et flueben i "rebuild track database" + OK og venter indtil programmet har genopbygget road-databasen og track-databasen.
Dette kan måske genoprette ruten.
Husk - at når du bygger rute må du ikke placere noget på skinnerne f.eks. signaler, sidespor og perronnavne, overkørsler m.v. før du er sikker på at alle skinner er placeret og landskabet er formet korrekt med Y-tasten. Det problem du beskriver kan opstå, hvis du bygger videre med skinner efter at emner er placeret på skinnerne, eller hvis du vil rette på landskabet under skinnerne. Alt forsvinder derfor i den "tiles", hvor rettelserne er foretaget.
Håber det hjælper, - ellers er det en "ommer".
Brugers avatar
ADU

Meget øvet



Antal indlæg: 394
Tilmeldt: 30/5-2004
Status:


SV: Del af rute forsvundet.
Skrevet af ADU, 24/10-2006 21:22 (#4)

Jeg kan se at Lorenz er inde på det samme, - men husk de "gamle" filer som beskrevet skal fjernes. Ellers hjælper det ikke.
Brugers avatar
ADU

Meget øvet



Antal indlæg: 394
Tilmeldt: 30/5-2004
Status:


SV: Del af rute forsvundet.
Skrevet af MR-4073, 24/10-2006 23:21 (#5)

Hej igen!

Det hjalp ved at fjerne filerne i rutemappen. Jeg var netop kommet til at bygge perron-, signal-, speedpost-, carspawner-, og overkørselsmarkørere. Alt i denne tile (inklusive landskaCool er efterfølgende blevet slettet, men jeg kan nu arbejde videre med ruten.
Mange tak for hjælpen begge to. Grin

ADU, du skrev som nævnt, at man ikke må sætte markører, mens man stadig er i gang med skinnerne. Jeg fik ikke helt fat i,om det kun gælder den pågældende tile, eller hele ruten? Hvis det er hele ruten, får jeg travlt med at slette samtlige stationer osv.
Brugers avatar
MR-4073

Erfaren bruger



Antal indlæg: 766
Tilmeldt: 19/8-2005
Bopæl: Lige ved LJ ;)
Alder: 33
Status:


SV: Del af rute forsvundet.
Skrevet af ADU, 24/10-2006 23:34 (#6)

Objekter som ikke er placeret på sporet betyder ikke noget, men hvis du placerer noget på sporet f.eks. siding eller platform - signal eller level crossing - inden du er færdig med at placere alle skinner og tilpasse landskabet til skinnerne kan du meget vel få problemer.
Jeg gør først hele skinneforløbet og landskabet færdig inden der påbegyndes med placering af emner på skinnerne og har derfor ikke problemer med fejlmeldinger.
Iøvrigt bør du jævnligt tage en back-up af dit arbejde.
Brugers avatar
ADU

Meget øvet



Antal indlæg: 394
Tilmeldt: 30/5-2004
Status:


SV: Del af rute forsvundet.
Skrevet af trnielsen, 24/10-2006 23:44 (#7)

Jeg gør nøjagtig det samme som Arne og tager back-up for hver arbejdsdag jeg har haft på en rute. Det er også vigtigt at gemme sit arbejde tit, specielt hvis man former landskab og skifter tile.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

SV: Del af rute forsvundet.
Skrevet af MR-4073, 25/10-2006 15:37 (#8)

Ja, jeg er også vandt til at gemme, næsten hver gang jeg har placeret et objekt eller li.

Men tak for at jeg nu kan komme videre med sindsro. Wink
Brugers avatar
MR-4073

Erfaren bruger



Antal indlæg: 766
Tilmeldt: 19/8-2005
Bopæl: Lige ved LJ ;)
Alder: 33
Status:


SV: Del af rute forsvundet.
Skrevet af 95mira, 25/10-2006 18:54 (#9)

Det er nok også værd at pointere at der er i hver tile er et antal begrænset objekter. Nede til højre er der noget der hedder "Tile objekter" denne må ikke overskrides af cirka 1200, så sker dette problem nemlig igen. Det kan godt lade sig gøre at komme højere op, men den går ikke hver gang (En MSTS-ting)!
Brugers avatar
95mira

Ekspert



Antal indlæg: 1238
Tilmeldt: 10/4-2004
Alder: 34
Status:

MVH
Mikkel

SV: Del af rute forsvundet.
Skrevet af lbr40, 25/10-2006 20:17 (#10)

Selve skinnerne bruger en stor del af objektantallet pr. tile, især på de store stationer / godsbanegårde eller lignende. En "elektrisk" rute bruger flere objekter, end hvis den samme rute ikke var det. Med lidt omtanke og forud planlægning kan det godt lade sig gøre at "sparre" på antallet, uden det af den grund bliver et "skrabet" rutebyggeri.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9


SV: Del af rute forsvundet.
Skrevet af MR-4073, 25/10-2006 22:49 (#11)

Det skal lige siges, at jeg ikke er ved at bygge Northern Denmark, så avanceret bliver denne heller ikke, og jeg har tjekket objektantallet, det er ikke engang i nærheden af grænsen. Jeg har forsøgt mig på at "spare" lidt af objekterne væk, og dermed bare tilpasse hver enkelt objekt.
Brugers avatar
MR-4073

Erfaren bruger



Antal indlæg: 766
Tilmeldt: 19/8-2005
Bopæl: Lige ved LJ ;)
Alder: 33
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hjælp til en Danmark 2000 rute! Ruter 12 23-05-2014 12:19
dansk rute Ruter 3 19-01-2012 12:09
Ny rute til RW2 Ruter 2 18-03-2011 22:57
Problemer med rute og skinne lægning Ruter 8 15-03-2011 19:35
Kunne Det Ikke Være Fedt med en rute fra thy Ruter 12 27-05-2010 23:19
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: