Forum » Off Topic » Snik-Snak
Har du talt med din bil idag? (fortsættelse af EA-tråden)

Udskriv debat

  Har du talt med din bil idag? (fortsættelse af EA-trÃ¥den)
Skrevet af PeterFrost, 8/11-2006 23:05 (#81)

Hvad kører I egentlig med af pærer i jeres lygter ?

Har de sidste par gange fået købt Philips Premium 30% + som jo blot er deres standart pære. Men efter jeg har fået nye lygteglas, det ene var flækket tværs pga stenslag, så glas-sikringen sponsoreret et nyt, så derfor flottet jeg mig og købte et for egen lomme til den anden side, har jeg også købt nye clips der holder pæren, og har ny bestilt et sæt Philips VisionPlus, så når de dukker op smider jeg den ene i, og tager et billede til sammenligning.

Når de så engang går, prøver jeg Philips BlueVision, så må vi se hvad det giver Wink Skal selvfølgelig nok få smidt billederne op.

Er der en der kan anbefale en moderfucker H1 pære til mit lange lys ? Pfft
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !


SV: Har du talt med din bil idag? (fortsættelse af EA-tråden)
Skrevet af MY-Fan, 8/11-2006 23:10 (#82)

Det kunne se virkeligt cool ud med neon lys under din bil, peter Grin
Brugers avatar
MY-Fan

Erfaren bruger



Antal indlæg: 823
Tilmeldt: 28/5-2006
Alder: 34
Status:


SV: Har du talt med din bil idag? (fortsættelse af EA-tråden)
Skrevet af PeterFrost, 8/11-2006 23:42 (#83)

Nej, det syntes jeg ikke, og så det ikke lovligt... overholder normalt loven, bortset lige fra fartloven, men den er jo også kun vejlende Wink
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Har du talt med din bil idag? (fortsættelse af EA-tråden)
Skrevet af MY-Fan, 8/11-2006 23:48 (#84)

Nej, men det er fedt på f.eks. en Citroen Saxo.. Smile

Og ja.. Fart.. Der findes intet bedre!! Grin.. Kørte engang ind på en resteplads med min ven, nord for hillerød, fordi vi lige skulle køre en tur og min bror var osse med.. Så da han vender om: Hvaaa Mikkel.. Skal vi lige se hva den kan?.. Mig: Ja ja ok... Og siden der, har jeg ALDRIG prøvet noget vildere!.. Gaaaaal man, der var smæk på det tunge køretøj! Shock.. 180km/t.. Det lyder måske ikke af meget, men sjovt er det altså.. Grin Kom dog osse en halv time forsent i skole.. Grin
Brugers avatar
MY-Fan

Erfaren bruger



Antal indlæg: 823
Tilmeldt: 28/5-2006
Alder: 34
Status:


SV: Har du talt med din bil idag? (fortsættelse af EA-tråden)
Skrevet af Dingo, 9/11-2006 08:18 (#85)

I er sgu da nogle værre rødder altså. Sådan var jeg slet ikke da jeg var på den alder. :roll: :lol:
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Har du talt med din bil idag? (fortsættelse af EA-tråden)
Skrevet af Dingo, 9/11-2006 08:20 (#86)

MY-Fan, kan godt li' den Honda kollektion du har lagt op her. Det er jo rigtige herrebiler. Ikke mange standardbiler kan klare 7500 - 9000 o/m, men det kan Honda.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Har du talt med din bil idag? (fortsættelse af EA-tråden)
Skrevet af Thomas_, 9/11-2006 08:40 (#87)

men hvad skal man bruge alle de omdrejninger til.. Man skal jo køre med klampen i bund, for bare at have lige moment at gøre godt med..
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: Har du talt med din bil idag? (fortsættelse af EA-tråden)
Skrevet af MY-Fan, 9/11-2006 20:43 (#88)

Dingo skrev: MY-Fan, kan godt li' den Honda kollektion du har lagt op her. Det er jo rigtige herrebiler. Ikke mange standardbiler kan klare 7500 - 9000 o/m, men det kan Honda.


Hvis du har lyst, så kan jeg da lige oplyse hva omdrejninger de to forskellige Honda'er på mine billeder har, i de forskellige gear (imorgen) ? Grin
Brugers avatar
MY-Fan

Erfaren bruger



Antal indlæg: 823
Tilmeldt: 28/5-2006
Alder: 34
Status:


SV: Har du talt med din bil idag? (fortsættelse af EA-tråden)
Skrevet af Dingo, 10/11-2006 15:32 (#89)

Thomas: så får man fornemmelsen af at køre bil for alvor. Honda behøver jo ikke at booste deres motorer med noget så kunstigt som turbo, gas eller kompressor for at lave en motor som sparker røv.
Og det er ikke helt rigtigt hvad du siger ang. moment. Deres V-Tec motorer er jo konstrueret sådan, for nogen modellers vedkommende, at de ikke bruger alle tilgængelige ventiler ved lave omdrejninger, og dermed får mere moment i det lave område. Og knasten/knasterne drejer jo også lige en halv omgang når du kommer over et vist omdrejningstal. Og dermed (igen) bevarer du moment i det lave område og et voldsomt ryk i toppen når du kilder speederpedalen lidt.
For mig at se er det RIGTIGT håndværk. Og så kan det ovenikøbet holde til det, i modsætning til mange andre der forsøger sig den vej.
Selv foretrækker jeg diesel som jo har kraftigt moment ved lave omdrejninger, eller også en benzin-konstruktion a la Honda. Alt derimellem er kedeligt efter min mening.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Har du talt med din bil idag? (fortsættelse af EA-tråden)
Skrevet af Thomas_, 10/11-2006 21:30 (#90)

Jeg kender godt dere V-Tec motor.. Jeg havde en kollega der har haft sådan en.. Jeg bryder mig bare stadig ikke om alle de omdregninger.. Skal man køre 1000km i en honda på motorvej med mellem 160 og 200km/t, er man totalt ør i hovedet når man kommer frem på grund af at motoreren kører 6-7000 omdrejninger.. Så kan det godt være man har fornemmelsen af at køre i bil, men jeg foretrækker nu hellere en større motor med en ordentlig gearing, som ligger på 2500 omdrejninger.
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: Har du talt med din bil idag? (fortsættelse af EA-tråden)
Skrevet af Dingo, 11/11-2006 09:47 (#91)

Det kan jeg godt følge dig i. Men sådan er de jo heller ikke allesammen. Eksempelvis har jeg kørt langtur i en Accord 2,2 med 190 HK, og der går det bestemt stille for sig selv ved høje hastigheder. Og kommer den alligevel til det røde felt, hører du den nærmest ikke.
Har selv haft en Civic 1,6 VTi med 160 HK, og den larmede da noget, men når lyden så minder om noget fra racerbanerne gør det mig slet intet. Det hvin en V-Tec motor kan lave, findes ikke mage til hos andre producenter.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Har du talt med din bil idag? (fortsættelse af EA-tråden)
Skrevet af PeterFrost, 11/11-2006 18:10 (#92)

På striben for 3 uger siden der lærte en Vtec med Turbo hvad BSR betyder på en S80 T6 Wink
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Har du talt med din bil idag? (fortsættelse af EA-tråden)
Skrevet af Dingo, 11/11-2006 18:55 (#93)

Okay, og hvad betyder det så? Hvordan var det realistiske styrkeforhold? Det har jo også noget at sige. Wink
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Har du talt med din bil idag? (fortsættelse af EA-tråden)
Skrevet af BlackChart, 11/11-2006 18:59 (#94)

Sådan nogle små spande som i snakker om her kører jeg jo bare hen over Grin

Har set en crashtest med en S60 og en VW T3 og S60'en var skrællet TOTALT hvorimod T3'eren blot var blevet bulet, men ikke mere end den kunne køre derfra Grin

Desuden...Dette kan MIN klare, når jeg lige får lavet koblingen samt gearkassen Smile

http://www.vwsync...gordon.wmv

Min er bare en lukket kasse og grøn med runde lygter Grin Men ellers samme specs. Grin
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: Har du talt med din bil idag? (fortsættelse af EA-tråden)
Skrevet af PeterFrost, 11/11-2006 19:10 (#95)

Morten, prøver ud at bilde mig ind at sikkerheden er bedre i en T3 end en S60 ? Smile

Mads, jeg kender ikke så meget til Honda'en, ud over der står prostreet.dk ned af dens højre bagskræm, og den havde dump-valve. Men S80 T6 har 272 hk standart, og kan kun fås med Automatgear. Med BSR chip får den 321 hk og 456 nm. I øvrigt plejer de ikke at køre mod nogen de ved de bliver spist af, Honda'en virket ret selv sikker !
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Har du talt med din bil idag? (fortsættelse af EA-tråden)
Skrevet af BlackChart, 11/11-2006 19:49 (#96)

Ja, Peter, det gør jeg faktisk...

Og jeg skal forsøge at finde billedet der forklarer det igen, så ville du forstå...
Det er en illustration over hvordan vangerne i en T3 er lavet, de er så kraftige at en "nutidig" bil ville tabe STORT mod en T3...Blev skam selv overrasket...

Af alle kassevogne er T3 den der bliver mindst deformeret ved kollisioner...
Ved 40 km/t mod en væg bliver den ikke andet end 35 cm kortere (og det er vel at mærke helt henne bagi den deformerer) og den kassevogn der var værst var en Hi-Ace der deformerede i fører kabinen og med hele 75(!!) cm...

Men mod en almindelig personbil er det T3 der vinder slaget...Tænk lige over at en T3 nærmest har en omvendt affyringsrampe under snuden, så rammer den noget forsøger den nærmest at løfte sig selv hen over...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: Har du talt med din bil idag? (fortsættelse af EA-tråden)
Skrevet af BlackChart, 11/11-2006 19:59 (#97)

Sorry, det var en 750'er der blev smashed Smile

www.dropgates.com/crash/strip.jpg
www.dropgates.com/crash/volvo.jpg

Så Peter, lad være med at prøve kræfter med min Syncro Grin Den i testen er en "normal" T3, en Syncro er ca. 20 cm højere, så jeg triller lige op over dig hvis du forsøger Grin
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: Har du talt med din bil idag? (fortsættelse af EA-tråden)
Skrevet af MY-Fan, 11/11-2006 20:09 (#98)

Det ser noget voldsomt ud det der, BC Smile

Dingo: Ville du have de omdrejnings tal, i de forskellige gear, på min Honda, eller hvad? Smile
Brugers avatar
MY-Fan

Erfaren bruger



Antal indlæg: 823
Tilmeldt: 28/5-2006
Alder: 34
Status:


SV: Har du talt med din bil idag? (fortsættelse af EA-tråden)
Skrevet af BlackChart, 11/11-2006 20:13 (#99)

Der skal lige siges at det er med 55km/t med 50% overlap det crash er lavet...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com


SV: Har du talt med din bil idag? (fortsættelse af EA-tråden)
Skrevet af PeterFrost, 11/11-2006 21:45 (#100)

750, nej, 740/760, 940/960 eller S90/V90. Og vil mene der er tale om en 740. 740'erne var ellers bygget stærkt, må jeg se T3'eren, der er vel nogle billeder af den ? Men ja, vil give dig ret, det ser voldsomt ud. Men der er meget langt mellem 740 og S60. Smile

ToGear lavede samme test mellem en 940 Sedan, og mener det var en Rover eller BMW, de var også begge smadret. Husk på biler dengang ikke blev testet for 50% frontalt, som man gør i dag.

Ville nu faktisk sidde i den bil der er mest krøllet ! Se kan dem der ved hvorfor jeg siger sådan lade andre komme med et par gæt Smile
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
ME Lokomotiver idag og imorgen Real-Life-Tog 3 03-09-2010 11:47
Tips og tricks tråden (Scenarios) Scenarios 1 21-06-2009 11:40
Brand i lyn-tog på slagelse st idag: Real-Life-Tog 11 01-08-2008 13:26
uheld med arriva tog idag: Real-Life-Tog 9 29-07-2008 11:45
nyt idag Materiel 9 12-08-2005 20:48
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: