Forum » RailWorks / Train Simulator 2012 - 2014 » Andet
Fuldt fungerende drejeskiver

Udskriv debat

  Fuldt fungerende drejeskiver
Skrevet af BlackChart, 30/7-2006 23:43 (#1)

Så lige en nyhed på RailSim's hjemmeside:

http://www.railsi...tables.htm

Kort sagt så vil den nye RailSimulator have fuldt fungerende drejeskiver...
Der vil følge en med spillet men med mulighed for selv at lave andre størrelser...

Og så er der en ting mere med, dog er jeg ikke helt sikker på hvad det er...

En Traverser...Jeg vil tro det er en skydebro, men er ikke sikker...

Men en sådan vil også følge med, fuldt funktionsdygtig i spillet, med mulighed for selv at lave andre størrelser...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com


SV: Fuldt fungerende drejeskiver
Skrevet af PeterFrost, 31/7-2006 20:12 (#2)

Kan altså ikke lade vær med at undre mig...

Hvorfor har I MSTS'ere, ikke skiftet, og fulgt med, over til TRS ? Hvad er grunden ? Helt reélt spørgsmål ? Virkelig... ?

Jeg mener, man bliver åbenbart påvirket, siden man kan lave en nyhed om der er drejeskiver i KRS ? Ja selvfølgelig er der drejeskiver ! De går nok ikke tilbage, siden sidste udgivelse ?

Og vil æde min gamle hat, alt hvad TRS har rent realisme og jernbane-funktions mæssigt, har KRS nok også, ellers er det da at skyde sig selv i foden med en armbryst !

Men okay det da fint de fortæller lidt, men denne her nyhed er i mine øjne vel bare sårn en 'agurke' nyhed... Smile

Jeg forstår ikke hvorfor de bruger så meget tid på så lidt ! Jeg mener, dér ér vel signaler méd også ík ? Get my point ? Smile
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Fuldt fungerende drejeskiver
Skrevet af BlackChart, 31/7-2006 20:15 (#3)

Har forsøgt mig med KRS, men efter min mening er det ikke en jernbane simulator som MSTS, men derimod en modeltogs simulator...Det er ikke det jeg ønsker...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: Fuldt fungerende drejeskiver
Skrevet af Marc, 31/7-2006 23:40 (#4)

Vil give Morten ret. Jeg har også prøvet den, men syens at grafikken virkede en tand for urealistisk og en anelse for farverig.
Godt nok til hvis man vil bygge en modelbane simulation, men ikke hvis man vil have det realistisk.

Den har da sine gode sider. Det er bare ikke lige min kop te Smile
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Fuldt fungerende drejeskiver
Skrevet af stigc, 1/8-2006 11:05 (#5)

Har da også prøvet den, men grundlæggende tror jeg
at manglende danske strækninger, er det som har gjort
udslaget, personligt gider jeg ikke køre med flotte danske tog
på australske eller andre udenlandske strækninger..
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger



Antal indlæg: 680
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 65
Status:


SV: Fuldt fungerende drejeskiver
Skrevet af jesper, 1/8-2006 11:34 (#6)

Enig med stigc.

Jeg tror at flere vil synes bedre om spillet, når der bliver udviklet danske ruter! Wink

Men er da spændt på hvordan KRS bliver. Wink
Brugers avatar
jesper

Meget øvet



Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Århus N
Alder: 37
Status:


SV: Fuldt fungerende drejeskiver
Skrevet af Steamhammer, 1/8-2006 12:56 (#7)

Der er ingen tvivl om at hvis TRS havde ligeså mange danske strækninger, som MSTS, så ville den være meget mere udbredt.

Jeg vil give Morten og andre ret i at der er altså noget modelbane over TRS stadigvæk, selvom det er blevet MEGET bedre end de første versioner.

TRS's fleksibilitet med f.eks. drejeskiver og alt det andet specielle den kan bliver det nok svært for andre at leve op til, men lad os nu se hvad "Kujunerne" finderne på! Wink
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Fuldt fungerende drejeskiver
Skrevet af Thomas_, 1/8-2006 18:31 (#8)

Hvis man ellers må skrive i denne tråd her, kunne man fristes til at sige, at jeg tror grunden til at der ikke findes nogle danske ruter til TRS, er simpelthen den for ringe interesse for spillet. Der er ingen der gider sidde i 400 dage og lave en dansk rute til ingens verdens nytte.
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: Fuldt fungerende drejeskiver
Skrevet af Thomas_, 1/8-2006 18:35 (#9)

BlackChart skrev: Har forsøgt mig med KRS, men efter min mening er det ikke en jernbane simulator som MSTS, men derimod en modeltogs simulator...Det er ikke det jeg ønsker...


Steamhammer skrev: Jeg vil give Morten og andre ret i at der er altså noget modelbane over TRS stadigvæk, selvom det er blevet MEGET bedre end de første versioner.


Hvad er det der gør at det er for modelbane agtigt? Er det fordi der er mulighed for at langt større gameplay end i MSTS, hvor man stortset ikke kan noget somhelst? Er det grafikken, hvor man har mulighed for at lave LANGT mere detajlerede modeller end til MSTS? Er det fordi man i surveyer (tror det er stavet korrekt) kan lave kurver der er alt for små ? hvad er det? Smile
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: Fuldt fungerende drejeskiver
Skrevet af Steamhammer, 1/8-2006 19:47 (#10)

Det har noget med grafikken at gøre Thomas - og du ved udmærket hvad jeg mener, for vi har jo diskuteret det til uendelighed tidligere, det ser bare ikke "rigtigt" ud, men som jeg også har sagt utallige gange tidligere, så kan det skyldes at jeg er startet med MSTS og dermed har vænnet mig til at bruge den og dens udseende - og dermed alle de indbyggede fejl! Wink

Der er ingen der modsiger dig i at der er meget mere i TRS (så ved de ihvertfald ikke hvad de snakker om) for der hersker da ingen tvivl om at både gameplay og funktionalitet er MEGET bedre i TRS.

Og at der er for ringe interesse er jeg nu ikke enig med dig i at det skulle være derfor der ikke er kommet nogle danske ruter endnu, måske snarere at "folk" er kørt træt i at lave noget, for TDK-projektet løb jo desværre lige så stille ud i sandet!

Tror ellers det kunne have skærpet interessen BETYDELIGT for TRS! Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Fuldt fungerende drejeskiver
Skrevet af BlackChart, 1/8-2006 20:10 (#11)

For mit vedkommende er det en blanding af grafikken og måden hvorpå man styrer lokomotiverne...Synes ikke man føler at det er et lokomotiv man kører, på samme måde som man gør i MSTS...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: Fuldt fungerende drejeskiver
Skrevet af , 1/8-2006 20:19 (#12)

Flot wallpaper i 3d.

http://www.railsi...r_1024.jpg
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Fuldt fungerende drejeskiver
Skrevet af stigc, 2/8-2006 12:41 (#13)

ThomasH skrev: Hvis man ellers må skrive i denne tråd her, kunne man fristes til at sige, at jeg tror grunden til at der ikke findes nogle danske ruter til TRS, er simpelthen den for ringe interesse for spillet. Der er ingen der gider sidde i 400 dage og lave en dansk rute til ingens verdens nytte.

det er jo 'hønen og ægget' om igen, måske MSTS havde den fordel at den kom først, og derfor blev der hurtigt bygget nogle baner, som man kunne køre på..
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger



Antal indlæg: 680
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 65
Status:


SV: Fuldt fungerende drejeskiver
Skrevet af stigc, 2/8-2006 12:45 (#14)

Steamhammer skrev:
Og at der er for ringe interesse er jeg nu ikke enig med dig i at det skulle være derfor der ikke er kommet nogle danske ruter endnu, måske snarere at "folk" er kørt træt i at lave noget, for TDK-projektet løb jo desværre lige så stille ud i sandet!

Tror ellers det kunne have skærpet interessen BETYDELIGT for TRS! Smile

som jeg husker det, så ville man jo have hele DK lavet inden der kom noget til DL, man burde måske kikke lidt på hvordan Erich har lavet sin rute, den startede jo med at komme i en kort version, som han siden hen har forlænget, indtil det der er idag, og det burde måske skærpe interressen for TRS hvis man havde gjort noget lignende.
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger



Antal indlæg: 680
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 65
Status:


SV: Fuldt fungerende drejeskiver
Skrevet af Steamhammer, 2/8-2006 12:49 (#15)

Ja det kan da godt være det var sådan det var Stig, men med de merge-muligheder som TRS har så burde det jo ikke have været noget problem senere at bygge flere ruter sammen... Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)


SV: Fuldt fungerende drejeskiver
Skrevet af Thomas_, 2/8-2006 13:11 (#16)

Jeg tror også en overvejende faktor for at TDK projektet løb stille ud, var mangel på objekter. Der er jo ikke ret mange danske objekter til TRS, i forhold til MSTS.
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: