Forum » Off Topic » Snik-Snak
Hvem er hvem...

Udskriv debat

  Hvem er hvem...
Skrevet af MSS, 23/6-2006 23:59 (#21)

Let me introduce myself!

Navn:
Morten Schmidt Sørensen

Født:
8. september 1974

Bopæl:
Herlev (tidl. Måløv, København K, Islands Brygge, Nordvest, Amager, Sydhavnen)

Beskæftigelse:
Teknisk Designer i et Rådg. Ingeniørfirma indenfor byggeriet.

Civil-status:
Kæreste, nul børn (endnu Smile)

Fritidsjob:
Bartender.

Lidt om mig:
Allerede som 3-årig sad jeg og kørte med et lokomotiv uden motor på min fars modeljernbane, siden fik jeg lov at styre de "rigtige" tog med transformatoren Wink Min far arbejdede i DSB, og er stadig i Banedanmark. Jeg boede i Måløv, og jeg husker stadig MX'erne med Bn-vogne der buldrede ind på stationen hvor jeg gerne hang ud med min kammerat.
Siden flyttede jeg til København, og når jeg skulkede fra skolen gik turen ned på Nørreport eller ind til hovedbanen (det var i slutningen af 80'erne), for at kigge på tog. Op igennem 90'erne holdt interessen ved, på trods af kærester og arbejde fandt jeg tiden. Særligt i midten af 90'erne fik jeg også taget en masse billeder.
Min oprindelige plan var at få et job ved DSB, men min introduktion til virksomheden var lidt broget, da det var i en omstiilings- (læs: rationaliserings-) tid, så der var konstant ansættelsesstop, og den gamle etat var i det hele taget i opløsning. Derfor fandt jeg anden beskæftigelse ved DSB restauranter, hvilket også affødte et særdeles aktivt socialt liv (druk! Pfft). For ca. 5 år siden tog jeg endelig en uddannelse som Teknisk Designer, og arbejder i dag primært med teknisk tegning (AutoCAD) i et ingeniørfirma.
Jeg har tidligere leget lidt med MSTS, men det har aldrig rigtigt bidt sig fast. Jeg samler fortsat modeltog, hvilket også fremgår af min hjemmeside.

P.S: Sporvogne interesserer mig også en del, og jeg er stor fortaler for at de kommer tilbage (som bybane) til København, og for den sags skyld Århus der jo har sukket efter det i årevis.

img208.imageshack.us/img208/4232/mig2006062377vj.jpg
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 49
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg


SV: Hvem er hvem...
Skrevet af Ricemann, 24/6-2006 00:37 (#22)

Og så Lidt om mig.

Navn: Peter Schack.

Født: 25 Maj. 1975 i Odense.

Bopæl: Ringe.

Beskæftigelse: Kørerende kørsels'disponent. samt selvstændig, i en lille 2 mands virksomhed.

Civil-status: Gift med konen og selvfølgelig toget Wink

Fritid: Tog, rejser, Lastbiler m.m.

Om mig er der ikke så meget at sige, jeg faldt i en vandkasse for ca 30 år siden. og fik kedelvand i sutteflasken... så det har idag sat sine spor. Grin

billedet kommer senere.
Brugers avatar
Ricemann

Meget øvet



Antal indlæg: 372
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: I huset imellem sporet og slottet.
Alder: 48
Status:

Venlig Hilsen Ricemann


SV: Hvem er hvem...
Skrevet af Holbrook, 24/6-2006 02:22 (#23)

knudbe skrev: Tillykke med huen Grin

Tak.
Brugers avatar
Holbrook

Ekspert



Antal indlæg: 1657
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Ballerup
Alder: 36
Status:

Hilsen Bjarke Hvass
www.holbrook.dk

SV: Hvem er hvem...
Skrevet af Denvar, 24/6-2006 10:46 (#24)

Navn: Dennis Messerschmidt Simonsen

Født: d. 8. maj 1989 på Aalborg sygehus.

Bopæl: Vadum (By med ca. 3000 indbyggere ca. 10 km nord for Aalborg)

Beskæftigelse: Netop afsluttet 10. klasse, og opstarter på en 3-årig HH d. 14. august.

Civil-status: Single.

Fritid: Transport, primært tog.. Og hvis vejret tillader det, tager jeg da mig også en cykeltur et par gange om ugen.. Smile

Drømmejob: Trafikdisponet eller Speditør!


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
Denvar

Erfaren bruger



Antal indlæg: 944
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Aalborg
Alder: 34
Status:

Venlig hilsen
Dennis
Fotograf på: Transportgalleri.dk

SV: Hvem er hvem...
Skrevet af Mikkel, 24/6-2006 11:51 (#25)

Så vil jeg da også være med

Navn Mikkel Fagerli-Schmidt

Født På svendborg sygehus 18-2-92 = 14 år

Interesser TOG Spejder fik jeg skrevet TOG'

Hjem Lige Midt på Langeland

Og så et billede fra min konfirmation og mit tog


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
Mikkel

Erfaren bruger



Antal indlæg: 844
Tilmeldt: 1/5-2004
Bopæl: langeland
Alder: 32
Status:

Jeg er blå til jeg dør!

SV: Hvem er hvem...
Skrevet af bl, 24/6-2006 18:06 (#26)

Hej Peter!

Det her er rigtig godt gaaet!

Og det er vaesenligt bedre end smileys!

Du skal have tak for initiativet!

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Hvem er hvem...
Skrevet af steve32, 24/6-2006 19:16 (#27)

Hov - Grin det vil jeg osse være med...

Navn : Carsten Udstad

Født: 28 december 1971 - Rigshospitalet

Bopæl: Billund(Legoklods)fra 2000 (tidl. Grin 1971--->91 bor i ølstykke. 91-->2000 på Fyn, Nyborg.)

Beskæftigelse: Landmand - ansat hos gårdejer fra årgang 2001 ---->

Civil-status: single.

lidt om mig:

faktisk jeg var små dreng og uartigt at taget min bror,s Lego-tog og lege med den heletid he he - så der var et følt som der er den start interesser i toget - årgang 1974 jeg kan godt huskede i Ølstykke hvor der MO-togstammer køre den imellem Ballerup og Frederikssund - en rigtigt fedt tur - var jeg meget glad.
Også fik noget Lima-tog(Ho) 1980- idag har jeg stadigvæk ældst MZ 1401 i pakken - selvf. senere genoptaget til at lave et modeljernbane Grin
og tilsidst fik jeg en kamera i 1981 og fotojæger - der er stadigvæk idag men ikke altid daglige, når jeg har tid til at ud og fotojæger. :roll:

1988-->1991 var på efterskolen i Nyborg - forrester 1991-->2000 forskellige blandet. 3 år landbrugskolen / 1 år Kokken / 1 år garntere kursus - paktisk hos forskellige stedet Bageri - gårdejer - grisgården i Hjulby - DSB værkstedet i Nyborg mindst halv år - Amu-kursus med forskellige slags....

faktisk jeg havde store drømmejob som en lokomotivefører for GM-lokomotivet - men desværre kan jeg ikke på grundt at hørehæmmen og døve... Shock pyt.

så var jeg start interesser MSTS som der gør for mig glad til at lege med som en lokomotiv-fører Grin jeg tror nok at start årgang 2001? da Train-sim.dk var der..

Grin Kan i have en rigtigt Go weekend. Grin Grin Grin


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
steve32

Meget øvet



Antal indlæg: 362
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 52
Status:


SV: Hvem er hvem...
Skrevet af HenningM, 26/6-2006 17:40 (#28)

Jamen så vil jeg da også være med :lol:

Navn.: Henning Madsen

Født.: november 1954

Bopæl.: Præstø men er oprindeligt københavner.

Civilstatus.: Kæreste dog ikke samboende.

Uddannelse.: Speditør, men har kørt bus de sidste 20 år. Er nu på pension grundet dårligt hjerte.. Passer lidt bar om sommeren på campingpladsen.

Interesser.: Camping og når jeg er hjemme tog, tog og tog iflg. kæresten :roll:

Har desværre ikke noget billede, det ville måske også bare forskrække nogle. Cool
Brugers avatar
HenningM

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 3/3-2006
Bopæl: Tappernøje
Alder: 69
Status:


SV: Hvem er hvem...
Skrevet af HenrHans, 26/6-2006 18:43 (#29)

Så må jeg jo også hellere...

Navn: Henrik Hansen

Født: December 1970

Bopæl: Askov v. Vejen

Civilstatus: Single

Uddannelse: Uddannet tekniker i 1990, og har lige siden arbejdet i Danmark største asfaltfirma med konstruktion og vedligehold af asfaltmaskiner.

Interesser: Tog, modeltog, elektronik, samt færger og fly

Billede: Har ikke noget, og det er sikkert også godt nok Smile

/Henrik
Brugers avatar
HenrHans

Meget øvet



Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 18/5-2004
Bopæl: VN
Status:


SV: Hvem er hvem...
Skrevet af jorgenandersen, 27/6-2006 03:25 (#30)

Vi springer på det her tog....

Navn: Jörgen Andersen

Bopæl: Castle Rock, ca. 30 km. S for Denver, Colorado

Civilstand: Gift med Margaret (4. ægteskab for os begge), pens. (retired) CW3, US Army Vet Corps (overfenrik, 3. grad, Hærens dyrlæger, svarende til Stadsdyrlægens Födevarekontrol, men for mili), har lige haft kobberbryllup! 5 unger af mine egne i Danmark og 5 stedunger herovre, med 4 börnebörn herovre... så vidt jeg ved!

Uddannelse og historie iövrigt: Student fra Aarhus Katedralskole, 1968 (til lykke Bjarke!), snusede til Statskundskab et år, så var der det med Værnepligten, gik så ind til EDB ved Sparekassernes Datacentraler, så Sygehusdatacentret i Aarhus, Bankernes Datacenter i Herning og Jysk Aluminium sammesteds, arbejdslös og fandt så en penneven, giftede mig med samme i 1993!!! Fes til Staterne, först i Los Angeles (STORT sted), så i Columbia, Missouri, tog så til Colorado og begyndte at arbejde med tape backup systemer, först ved Quantum i Colorado Springs (www.quantum.com) og så ved ADIC i Denver (www.adic.com) - og nu er Quantum så ved at köbe ADIC!!! Arbejder i tech support med at holde skidtet körende for kunderne over hele verden.

Havde HO tog som dreng og op til temmelig sent (1984), hvor computere og flyverimaskiner overtog, men togene blev aldrig helt glemt, fik MSTS i 2001. Kigger på kultogene der dröner forbi byen her med omkring 30-40 km/t.... 2 x CC 3600 hk locos foran og 2 bagi, undtagen om vinteren hvor der kan være 3 mere koblet ind i midten, togene er omkring 2 km lange.
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: Hvem er hvem...
Skrevet af BlackChart, 27/6-2006 10:03 (#31)

Nu varer det vel ikke længe inden i beder mig diltage også, så kan vel ligeså godt selv melde mig på banen...

Billede må i vente med, ellers kan i besøge mig på jernbanemuseet i Odense til august, hvor jeg vil være at finde ved PC'erne det meste af weekenden...

Navn: Morten Trab
Bopæl: Skanderborg
Uddannelse: Ingen, hvad jeg kan er selvlært
Civil status: Gift med Britta (smilly for dem der ikke ved det Wink) og har 2 tog-fikserede drenge sammen med hende.
Interesser: Tog, lastbiler, tog, modeltog, tog, computere og selvfølgeligt også tog Wink
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: Hvem er hvem...
Skrevet af Marc, 27/6-2006 14:42 (#32)

Tja, tror efterhånden de fleste her kender mig. Billede har jeg ikke lige på hånden, men vil da være at finde på jernbanemuseet her til August, bare kig efter en T-Shirt med et russisk M62 på, så er det mig hehe Grin

Navn: Marc Liljeqvist
Født: Oktober 1987
Bopæl: Bred, vest for Odense
uddannelse: Selvstuderende på HF, planlægger psykologi studier.
Civilstatus: Forlovet med Teresa.

Min interesse for tog, startede da jeg fik mit første modeltog som 3 årig. Det var et lille startsæt med en damplok og 3 godsvogne. Jeg kunne blive ved og ved og ved med at se det kører rundt.
Min far begyndte derefter at tage mig med til Helsingør station, hvor der dengang var en amsse ting at kigge på for en togtosse. Det var dengang man stadig kunne se MX og MY trække mange af de vigtige internationale tog til Sverige.
Min interesse for modeltog begyndte så at vokse efter at jeg flyttede til Sverige i 1994. Der boede vi i et kæmpe hus hvor jeg havde 40 kvm. til at bygge min bane på. Det var herligt Grin

Efter at vi flyttede tilbage til Danamrk igen i 1996 forsvandt min interesse for tog en årgang, og jeg begyndte at interessere mig mere for busser. Min interesse for tog vendte dog hurtigt tilabge da MSTS kom ud. Siden da har jeg også beskæftiget mig især meget med østeuropæiske tog. Det var en efter en tur til Litauen, at jeg blev helt vild med deres store diesellokomotiver, og siden da, har jeg været helt øst-freak hvad angår jernbane Grin[/b]
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Hvem er hvem...
Skrevet af 95mira, 27/6-2006 16:18 (#33)

Mange af jer har nok mødt mig før, men her kommer lidt info om mig selv Wink

Navn: Mikkel Lindgren

MSN: [mail][/mail] (bare add mig)

Uddannelse: Netop afsluttet 10. klasse på Venø Efterskole v. Struer, efter sommerferien gælder det 3-årig STX med matematik og musik på højniveau.

Civilstatus: Single

Interesser: Udover tog og jernbaner interesserer jeg mig også en del for musik, fly, modeljernbaner og sporvogne!

Ellers så vil jeg også være at finde på jernbanemuseet til august (forhåbentlig). Hvis vejret bliver til t-shirt, vil jeg have en hvid t-shirt fra Lemvigbanen på denne dag Smile
Brugers avatar
95mira

Ekspert



Antal indlæg: 1238
Tilmeldt: 10/4-2004
Alder: 34
Status:

MVH
Mikkel

SV: Hvem er hvem...
Skrevet af amh, 13/7-2006 00:47 (#34)

Jamen jeg er også med på (tog)Vognen :lol:

Navn: Andreas Hansen

Født 6/8 1988 (Vil sige jeg ikke har lang tid tilbage før jeg kan kalde mig myndigPfft)

Status single (50/50)

Uddannelse Holbæk Handelsskole, andet år den 14 aug. (HG udd)

Interesser: Tja.. Jernbane 1:1, når jeg har tiden til det. Og så det med gå-i-byen-sjov, og så liiige det med damerne Smile

Fritid: Den går med arbejde i vores lokale SuperBrugs Smile (Har sidste vagt den 31 i denne måned, da jeg fylder 18 i aug..) Derefter er jeg arbejdsløs lidt endnu.


Billede:

Tja... Det eneste PT, jeg kunne finde var fra en eller anden bytur.. Det er så det bedste af dem allesammen, resten der ligner jeg en gammel MX'er som aldrig kommer i drift igen :lol: :lol:


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
amh

Meget øvet



Antal indlæg: 437
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Roskilde
Alder: 35
Status:


SV: Hvem er hvem...
Skrevet af perand, 13/7-2006 05:21 (#35)

Ok også mig

Navn.: Per Andersen

Født.: 26/07

Bopæl.: Randers

Civilstatus.: Kæreste

Uddannelse.: Chauffør (landtransport)

Beskæftigelse: Havnearbejder for Mols-Linien

Interesser.: Tog, Modeltog spor n, Lastbil, færger, computer

Extra kendetegn er at jeg skriv er ikke så tit da jeg lider af ordblindhed

Grin :roll:
_________________
Med venlig hilsen
Per Andersen
Brugers avatar
perand

Begynder



Antal indlæg: 9
Tilmeldt: 10/9-2005
Bopæl: Randers NØ
Status:


SV: Hvem er hvem...
Skrevet af H-783, 13/7-2006 12:18 (#36)

Ja, så er det vel også min tur til at oplyse lidt. Jeg har ikke lige noget billede på hånden så det må i leve med.

Navn: Nicolas Karlsen

Født: 14 Oktober 1989 (16 år)

Bopæl: Roskilde og København

Uddannelse: 10.klasse på en privatskole

Civilstatus: Single (men arbejder på sagen, hehe)

Interesser:

Har været interesseret i tog fra jeg var 4-5 år gammel og har haft modeltog derfra til jeg var 15 år gammel cirka hvor jeg solgte det, da jeg ikke havde plads til det og ikke brugte det, og har også trukket mig lidt tilbage fra tog interessen men har ikke tænkt mig at forlade den helt for det er stadigvæk noget jeg ikke vil forlade 100%. Jeg har tidligere været medlem i Industribaneklubben som driver Hedelands Veteranbane i Hedeland, men har meldt mig ud her for nogle måneder siden pga mangel på tid til at komme derned og af andre private årsager. Men nok om det, jeg interssere mig nok lige så meget for musik (måske mere) end tog og spiller selv guitar og kan også godt spille noget basguitar. Men mest guitar. Jeg bruger faktisk det meste af min fritid på musik, men også på alt de lektier der kommer fra skolen osv men er også sammen med venner. Så kan jeg godt lide pc, chat og sådan og venner. Jeg spiller også live rollespil og det har jeg gjort i cirka 3-4 år men har også trukket mig lidt tilbage fra dette og spiller det ikke så meget mere som jeg har gjort.

Kendetegn: Ikke så høj og så har jeg kul sort hår (farvet det) og så er jeg meget tynd.
Jeg skriver ikke så tit her på tog-sim som jeg har gjort tidligere da jeg ikke har så meget tid til at kunne nå det. Men skriver gerne en gang i mellem.
Brugers avatar
H-783

Meget øvet



Antal indlæg: 377
Tilmeldt: 7/7-2005
Alder: 34
Status:

Mvh

Nicolas


SV: Hvem er hvem...
Skrevet af KH, 6/8-2007 14:26 (#37)

Jeg syntes det kunne være sjovt at få denne her, fine tråd frem igen, som Peter lavede for meget lang tid siden. Der er sket meget det sidste år og der er kommet mange nye til siden. Jeg lægger ud i denne anden runde og håber at folk, både nye og gamle vil præsentere sig, det er meget rart at få sat ansigt på navnene..

Navn: Kaj A. Holdt

Født: 7. januar 1986

Bopæl: Vejen

Civilstatus: Single

Beskæftigelse: Postomdeler

Fritid: Min sparsomme fritid bruges på at være sammen med vennerne/veninderne, i byen og så selvfølgelig tog.

Drømmejob: Togfører


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
KH

Erfaren bruger



Antal indlæg: 586
Tilmeldt: 22/7-2007
Bopæl: Ishøj
Alder: 38
Status:

__________________
Kaj A. Holdt
www.train-spotter.dk

SV: Hvem er hvem...
Skrevet af smalspor, 6/8-2007 16:15 (#38)

Det her var jeg lige ved at overse...........så her er også lidt om mig:

Navn: Thomas Möser

Bopæl: Ringsted

Født: 11. oktober 1970

Beskæftigelse: Lokomotivfører LB (snart VL) på 5. år

Uddannelse: Maskinarbejder

Civil status: Gift.

Fritid: Min kone, hus & have, computer- og spil, vores 2 perserkatte, vores 12500 L havedam, fotografering, alt med smalspor (speciale i roebanerne) samt en stor kærlighed til elektronisk musik.

Det var vistnok lidt om mig. Videre til næste levende billed.......(hvis der er flere???) Grin
Brugers avatar
smalspor

Lidt øvet



Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 31/7-2007
Status:


SV: Hvem er hvem...
Skrevet af Denvar, 6/8-2007 16:54 (#39)

Fedt billede du ellers har få dig taget der.
Brugers avatar
Denvar

Erfaren bruger



Antal indlæg: 944
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Aalborg
Alder: 34
Status:

Venlig hilsen
Dennis
Fotograf på: Transportgalleri.dk


SV: Hvem er hvem...
Skrevet af Lokomotivet-lars, 7/8-2007 09:10 (#40)

Navn Lars bøgeholm Hansen

alder 15

By Odense S

status single

interesse tog og modeltog og tog og modeltog og tog og modeltog.
Brugers avatar
Lokomotivet-lars

Lidt øvet



Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 8/5-2006
Bopæl: Odense
Alder: 31
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvem er du? Snik-Snak 20 28-06-2016 20:51
Hvem vinder Midt- og Vestjylland Real-Life-Tog 11 13-03-2009 11:11
Hvem er gode til at tælle? Real-Life-Tog 28 08-06-2008 20:29
Hvem er stedkendt Ruter 14 21-02-2007 02:52
Hvem vil overtage Danmarkturen? Aktiviteter 3 21-02-2007 02:50
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: