Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Fejl i Bakketuren

Udskriv debat

  Fejl i Bakketuren
Skrevet af KÃ¥re, 25/8-2004 22:52 (#21)

KimEast skrev:

Kører dit player-tog da ikke selv ind på det rigtige spor (spor 3 er det vist) - det gør det da hos mig.


Jojo, men S-toget foran mig skulle OGSÅ til Klampenborg. Og så kom Linie F og skulle OGSÅ mod Klampenbrog.

Mvh KimE


Ja, der er skam trængsel på den linie om søndagen. :lol:

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 74
Status:



SV: Fejl i Bakketuren
Skrevet af uv516, 30/8-2004 10:33 (#22)

Jeg har (næsten) ikke oplevet en eneste af de fejl, I andre har set, men jeg har også downloaded _rev-versionen, samt gjort præcis, som der stod i vejledningen.
Jeg manglede et togsæt og et lokomotiv fra Train-Sim, men det har jeg "fusket" mig til ved at kopiere og ændre lidt på mine eksisterende loks.
Men jeg har et problem: Når jeg i Klambenborg har koblet af og på i modsatte ende og nået frem til Klampenborg syd-udkørsel, får jeg rødt lys.
Mens jeg holder stille (!!) bliver en vogn afsporet og aktiviteten slutter.

I øvrigt mht. aktiviteter, der får MSTS til at gå ned: Hvis aktivitetens tidsplaner kollidere eller ikke er beregnet, kan MSTS ikke starte før aktiviteten er rettet eller slettet.

Venlig hilsen
Uv516
Brugers avatar
uv516

Lidt øvet



Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 19/4-2004
Status:


SV: Fejl i Bakketuren
Skrevet af KÃ¥re, 31/8-2004 00:55 (#23)

uv516 skrev: Men jeg har et problem: Når jeg i Klambenborg har koblet af og på i modsatte ende og nået frem til Klampenborg syd-udkørsel, får jeg rødt lys.
Mens jeg holder stille (!!) bliver en vogn afsporet og aktiviteten slutter.


Det er desværre nok et S-tog, der er kørt over for rødt og ind i et andet (det har jeg haft en del problemer med).

Man skulle ikke tro det, men AI-togene kører forskelligt alt efter hvor langt man selv er kommet. Så hvis du holder for rødt i sydenden af Klampenborg, er du for sent på den og det nordgående Kystbanetog er kommet for tæt på (og et af S-togene kører så sine egne veje).

Jeg vil gerne prøve at finde fejlen, hvis du fortæller mig hvad klokken er når du holder for rødt, men ellers må du prøve at speede lidt op :lol: - Husk f.eks. at starte afsætningen af pasagerer inden du afkobler vognene (ellers tager det 4 gange så lang tid - og så er du allerede godt sent på den).

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 74
Status:


SV: Fejl i Bakketuren
Skrevet af egon.weber, 31/8-2004 01:50 (#24)

Et lille ?
Hvor længe går der fra man har koblet vognene på til man får lov at køre viderre? Og hvordan kommer beskeden?
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: Fejl i Bakketuren
Skrevet af uv516, 31/8-2004 13:34 (#25)


Jeg vil gerne prøve at finde fejlen, hvis du fortæller mig hvad klokken er når du holder for rødt, men ellers må du prøve at speede lidt op - Husk f.eks. at starte afsætningen af pasagerer inden du afkobler vognene (ellers tager det 4 gange så lang tid - og så er du allerede godt sent på den).



Jeg kører mod Klampenborg med max. hastighed og når dertil ca. 30 sekunder før tid. Sætter passagerer af(!), kobler fra og løber om på "fuld skrue". Kobler på og fortsætter til yderste vendepunkt ved indkørsels-sig. for venstrespor (krydsning af højrespor).
Mens jeg holder ved PU-ind, kommer IC og kører til perron. Jeg får indkørsel (gul-grøn) og kører til PU, som er rød. Venter mens IC kører og får grønt blink kl. 10.40.29.
Kører - passerer U-sig., og kl. 10.41.21 kommer meldingen at en vogn er afsporet.
Jeg mener ikke, det er muligt at nå til perron før IC, hvis man også skal overholde køreplanen nogenlunde, og det er næppe muligt at nå Klampenborg ret meget tidligere. Desuden vil jeg nødig være passager i det tog, da opbremsningerne nødvendigvis bliver meget hårde. (Kører langs perron med 55 km/t).
Brugers avatar
uv516

Lidt øvet



Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 19/4-2004
Status:


SV: Fejl i Bakketuren
Skrevet af KÃ¥re, 31/8-2004 22:46 (#26)

egon.weber skrev: Et lille ?
Hvor længe går der fra man har koblet vognene på til man får lov at køre viderre? Og hvordan kommer beskeden?


Hej Egon

Kl. 09:59:30 skulle du få en pop-up om at du må køre til perron på Hovedbanen (jeg går ud fra at det er starten i København du taler om (og ikke Klampenborg)).

Jeg går også ud fra at du holder stille, når du har tilkoblet vognene som pop-up beskeden siger.

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 74
Status:


SV: Fejl i Bakketuren
Skrevet af KÃ¥re, 31/8-2004 23:01 (#27)

uv516 skrev: Jeg mener ikke, det er muligt at nå til perron før IC, hvis man også skal overholde køreplanen nogenlunde, og det er næppe muligt at nå Klampenborg ret meget tidligere.


Nej, nej, det er skam meget fint den tid du holder.

Tilsyneladende kører dine S-tog altså ikke lige som mine - for som sagt din tid er fin og jeg har ikke det problem - mærkeligt.

Jeg prøver lige om jeg kan genskabe problemet hos mig, men ellers mistænker jeg at det er F+ toget (bakketur 15) kl. 10:20:46 der skaber problemet (du kan jo evt. fjerne den afgang i AE).

Det er ikke den eleganteste løsning, men jeg ved ikke rigtigt hvad jeg ellers kan foreslå.

Er der andre, der har dette problem Angry

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 74
Status:


SV: Fejl i Bakketuren
Skrevet af KimEast, 1/9-2004 01:00 (#28)

Hejsa alle! VED at der er afsporingsproblemer, HVIS et AI-tog STARTER samtidigt med et ANDET ankommer i sporet ved siden af!! Det ene hopper simpelthen over i hovedet på det andet på SAMME spor. Sker osse hvis man starter samtidigt med et AI-tog skal komme i sporet ved siden af. -- Men hvad jeg kan se af indlæggende herover, er det noget internt S-togs-halløj. (Kommer der S-tog til KLA samtidigt med en afgang fra KLA med S-tog?). MvH KiM E
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Fejl i Bakketuren
Skrevet af egon.weber, 1/9-2004 01:03 (#29)


Hej Egon

Kl. 09:59:30 skulle du få en pop-up om at du må køre til perron på Hovedbanen (jeg går ud fra at det er starten i København du taler om (og ikke Klampenborg)).

Jeg går også ud fra at du holder stille, når du har tilkoblet vognene som pop-up beskeden siger.

M.v.h.
KÃ¥re



Ja det er Kbh.
Tak for svaret KÃ¥re Wink
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: Fejl i Bakketuren
Skrevet af KÃ¥re, 1/9-2004 01:35 (#30)

KimEast skrev: Hejsa alle! VED at der er afsporingsproblemer, HVIS et AI-tog STARTER samtidigt med et ANDET ankommer i sporet ved siden af!! Det ene hopper simpelthen over i hovedet på det andet på SAMME spor.


Ja, det er der 2 eksempler på i Hellerup, men de støder ikke sammen dér.

Til gengæld er der især et problem med at AI-toget forlader Ordrup mod KLA selv om PU viser rødt.

KimEast skrev: (Kommer der S-tog til KLA samtidigt med en afgang fra KLA med S-tog?).


Nej. Ankommende S-tog kører til spor 6 og afgående kører fra spor 7, men ikke samtidigt (et par minutter imellem).

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 74
Status:


SV: Fejl i Bakketuren
Skrevet af uv516, 3/9-2004 12:55 (#31)

KÃ¥re skrev:

Jeg prøver lige om jeg kan genskabe problemet hos mig, men ellers mistænker jeg at det er F+ toget (bakketur 15) kl. 10:20:46 der skaber problemet (du kan jo evt. fjerne den afgang i AE).



Jeg er nu nået hele vejen igennem!
Desværre er der hele 3 potentielle ting, som er sket, hvoraf det måske kun er den ene, der har noget at sige:
1) Aktiviteten meldte "ude af sync" i AE og blev gemt igen.
2) Bakketur 15 er fjernet.
3) I KLA bakkede jeg helt ud forbi indkørselssignalet, så vendemærket forsvand HELT før omløb. Spormæssigt er det ikke nødvendigt, og sporskiftet skifter også selvom man ikke kører så langt, så jeg ved ikke, hvor stor betydning dét har.

Mvh.
Carsten (Uv516)
Brugers avatar
uv516

Lidt øvet



Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 19/4-2004
Status:

Venlig hilsen<BR><STRONG>Uv516</STRONG><BR>Carsten Madsen

SV: Fejl i Bakketuren
Skrevet af KÃ¥re, 4/9-2004 00:56 (#32)

Hej Carsten

Det var jo godt du fik gennemført aktiviteten.

Ad 1) Jeg ved ikke hvorfor, så mange har "ude af sync-problemet", men som det også er nævnt tidligere i tråden, er problemet hurtigt løst ved at åbne aktiviteten i AE og gemme den igen.

Ad 3) Dette tror jeg til gengæld er vigtigt - at man kører helt hen til vendepunktet, så det forsvinder.

Jeg ved godt at man kan vende før og alligevel komme ind på det rigtige spor, men der går ged i signalerne. Det er faktisk med vilje at vendepunktet ligger et stykke forbi indkørselssignalet, for i starten havde jeg det også liggende nærmere, men det gav som sagt problemer.

Jeg tror faktisk du godt kan indsætte F+ toget igen uden problemer.

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 74
Status:


SV: Fejl i Bakketuren
Skrevet af KÃ¥re, 7/9-2004 02:12 (#33)

Har lige prøvet Carstens ide med at vende før man når vendepunktet - og ganske rigtigt, så går det galt.

Konklusionen må altså være: Kør så langt at vendepunktet forsvinder fra spormonitoren inden du skifter kørselsretning.

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 74
Status:


SV: Fejl i Bakketuren
Skrevet af egon.weber, 12/9-2004 23:09 (#34)

Jeg har fundet en fejl mere i Bakketuren, på Klampenborg afkobler den de vogne du slet ikke har på! Men det er det AI-tog bakketur 10, der kommer og blokerer din tur, det vil gerne til Skodsborg, men der har du jo selv lavet rødt, jeg lod den køre i activity-editoren, der går player i stå efter vending i Klampenborg, og bakketur 10 ruller hen og blokerer! Måske fagangstiden skal ændres på den, mod skodsborg. Da det er ærgerligt at dø hvergang i klampenborg, fordi den afkobler de vogne du har parkeret, hvordan det så kan lade sig gøre, en nuttet MSTS-ting.
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: Fejl i Bakketuren
Skrevet af KimS., 13/9-2004 01:51 (#35)

Man kan ikke regne med det, der foregår i AE, det kan være vidt forskelligt fra det der sker i 3D.
AE kan ikke bruges til at teste noget som helst. Signalernes opførsel i AE, er ikke den samme som i 3D
Den eneste måde at teste på, er at køre aktiviteten.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: Fejl i Bakketuren
Skrevet af egon.weber, 13/9-2004 12:05 (#36)

Det har jeg fundet ud af, men hvorfor afsporer den en vogn i klampenborg?, en vogn jeg er 50 meter fra! Det fatter jeg ikke en hattefis af, og det på trods af at jeg havde slået derailment fra i selve MSTS!
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: Fejl i Bakketuren
Skrevet af KÃ¥re, 13/9-2004 22:49 (#37)

Hej Egon

Der er heller ikke dine afsatte vogne, der bliver afsporet - det er garanteret 2 S-tog, der kører sammen.

Hvis du ser ovenfor, havde Carsten (Uv516) også det problem, men som du kan se af hans senere beskrivelse og mit svar, så skyldes det at han ikke kørte helt hen til vendepunktet, så pilen forsvandt - og gør man ikke det, har vi balladen.

Så lad mig lige høre, om det ikke løser problemet.

M.v.h.
KÃ¥re

I øvrigt har Kim S. helt ret - det der foregår i AE og det der sker i spillet, er bestemt ikke altid det samme.
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 74
Status:


SV: Fejl i Bakketuren
Skrevet af KÃ¥re, 13/9-2004 23:16 (#38)

egon.weber skrev: Men det er det AI-tog bakketur 10, der kommer og blokerer din tur, det vil gerne til Skodsborg, men der har du jo selv lavet rødt,


Hvad er klokken, når du afkobler vognene i Klampenborg ?.

Hvis det nordgående kystbanetog holder for rødt ved indkørselssignalet til KLA, er du vist meget sent ude Wink (så vidt jeg husker, skal du køre fra peronen kl. 10:36).

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 74
Status:


SV: Fejl i Bakketuren
Skrevet af KimS., 13/9-2004 23:45 (#39)

En ting vil jeg sige her, vedr. reverse point. Et reverse point skal køres over, ellers er der ingen ting, der virker den anden vej. Signaler og skiftespor, gøres aktive ved overkørsel, ellers ikke.
Reverse pointet må ikke sættes længere væk, fra f.eks. et skiftespor, end man er sikker på, at brugeren når at køre det over, før det går den anden vej. Det må ikke lægges 200m efter skiftesporet, hvis I forstår hvad jeg mener, for så bliver det garanteret ikke kørt over, derfor så tæt på som muligt.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:



SV: Fejl i Bakketuren
Skrevet af KÃ¥re, 13/9-2004 23:54 (#40)

Helt enig

Jeg havde også lagt vendepunktet tættere på signalet i en tidligere vesion, men uvist af hvilken grund, funkede det ikke altid - derfor ligger det forholdsvis langt væk (dog vistnok ikke 200 m).

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 74
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
DSB's internet-satsning har slået fejl Real-Life-Tog 2 24-01-2010 11:37
HJÆLP til at få alt dsb mitreale uden fejl Materiel 5 19-07-2009 11:25
Fejl på dvd brænder. Snik-Snak 8 27-05-2009 22:46
Fejl ved installition af msts Andet 6 17-03-2009 15:28
Fejl ved Mk2 installation Andet 13 17-03-2009 07:29
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: