Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Sporskifteproblemer på HFHJ

Udskriv debat

  Sporskifteproblemer pÃ¥ HFHJ
Skrevet af knudbe, 13/4-2006 10:30 (#1)

Jeg har prøvet at køre et par aktiviteter på HFHJ, men hver gang har jeg måtte opgive fordi skiftesporet står forkert og jeg kan ikke skifte det.

Sidst var det ved frederiksværk, hvor jeg ifølge aktiviteten skulle ind på perron 1, men skiftesporet stod til perron 2, og jeg kunne ikke få lov til at ændre dette.
Hvis jeg så fortsætter ind mod perron 2, står der i "Next station" blot "off path" der hvor afstanden til næste destination angives.

Jeg har oplevet det samme på to forskellige pc ( i hver sin retning og forskellige steder), og det har hver gang været en hel frisk installation af ruten.

Ruten er downloadet på dette link:
http://team.route...r/HFHJ.zip
Kan det væren noget jeg gør forkert når jeg installerer ruten?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Sporskifteproblemer på HFHJ
Skrevet af KimEast, 13/4-2006 19:01 (#2)

Jeg har en opdatering på HFHJ (den er sgu over 1 år gammel og er aldrig kommet videre end min pc og så forfatterens tilladelse) , men jeg skal prøve igen at finde en mulighed for at lige få kringlet det igennem. - Den med forkerte spor har jeg dog aldrig set på HFHJ. -- Men kigger på det...

Hygge
KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Sporskifteproblemer på HFHJ
Skrevet af snup100, 26/11-2008 00:41 (#3)

Hej Grin

Kan man ikke gøre noget ved at man skal bagge for at der kan køre et andet tog ind på den anden peron?

Jeg elsker at gøre på HFHJ og gør det også dejligt både i spil og virkelighed Smile men det der med at man ankommer på station og så skal man bagge toget fordi sporskiftet står forkert før det andet tog kan kommer ind til peronen irretere mig lidt.

Nogen der kan hjælpe?
Brugers avatar
snup100

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 24/2-2007
Bopæl: Ølsted
Alder: 32
Status:


SV: Sporskifteproblemer på HFHJ
Skrevet af KimEast, 26/11-2008 02:52 (#4)

Hvis jeg forstår dig rigtigt, er problemet, at du spærrer den modkørende, fordi sporskiftet er sat så systemet tror DU skal ud, men det kan du jo ikke, da der holder een der vil IND, men ej kan komme det , da sporskiftet mv er sat modsat ud af stationen. - Problemet er ret indviklet. Det kommer an på hvad for et tog du har sat hvorhenne først! Det første tog vil meget gerne ha 1.prioritet over alt andet, og det gir problemer på enkeltsporede strækninger... - Løsningen hedder dobbelt-reverse! på DIN togvej sæt to "reverse" lige efter hinanden, før PU. Nu har du IKKE togvej UD mod U-signalet. Denne fremgangsmåde har vi brugt masser af gange på andre enkelt-sporede ruter, når vi ikke vil have grønne lys hele vejen ud gennem stationen med det samme. Når du nærmer dig PU, kan du i AE se pilen slukke, og nu kan du få grønt, når den modkørende er kommet ind til stationen.
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Sporskifteproblemer på HFHJ
Skrevet af snup100, 26/11-2008 14:24 (#5)

Så du siger jeg skal gå i aktivitet editoren og sætte lige inden PU et reverse og så sætte et så jeg køre den rigtige vej igen og så lave en mere. Skal jeg køre over de der dobbelt reverse inden de virker eller hvad?
Brugers avatar
snup100

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 24/2-2007
Bopæl: Ølsted
Alder: 32
Status:


SV: Sporskifteproblemer på HFHJ
Skrevet af knudbe, 30/11-2008 11:30 (#6)

Generelt om dobbeltreversere, så sker der det at du får brudt din togvej, så hvis der er et modkørende tog, så vil det få grønt og du vil få rødt.
Det er dog ikke altid at det dur. Signalopstillingen i selve ruten har virkelig afgørende betydning for om det vil virke.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Sporskifteproblemer på HFHJ
Skrevet af snup100, 3/12-2008 17:33 (#7)

Ja Det tror jeg også fordi jeg har nu prøvet at lave det og jeg syntes ikke det virker.
Brugers avatar
snup100

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 24/2-2007
Bopæl: Ølsted
Alder: 32
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
HFHJ MZ 28 ? Materiel 8 26-02-2009 18:08
HFHJ.Zip, HJÆLP PLEASE? Aktiviteter 8 01-02-2006 14:08
HFHJ aktivitet Aktiviteter 6 05-04-2005 16:36
HFHJ Aktivitet på vej Aktiviteter 7 06-02-2005 21:55
problem med HFHJ Ruter 5 25-11-2004 18:02
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: