Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
trainsim

Udskriv debat

  trainsim
Skrevet af Permj, 26/2-2006 23:18 (#1)

Hey alle
ny her, tænker på at købe en trainsimulator... men hvilken ska jeg købe?
og hvad handler det hele om? spiller allerede microsoft flightsimulator.
håber i ka finde ud af at svare mig Wink
hilsen Per
Brugers avatar
Permj

Begynder



Antal indlæg: 9
Tilmeldt: 26/2-2006
Status:



SV: trainsim
Skrevet af knudbe, 27/2-2006 01:13 (#2)

Det handler kort og godt om at køre tog Grin

Det er primært Microsoft Train Simulator (MSTS) der snakkes om her. MSTS er et simulationsspil udviklet af Kuju og Microsoft. Se evt her:
http://www.micros...simulator/

Kuju er ved at udvikle en ny simulator - læs det forum her på sitet der drejer sig om dett emne.

Et alternativ er Trainz - læs eventuelt det forum her på sitet der drejer sig om dette emne.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: trainsim
Skrevet af Permj, 27/2-2006 16:06 (#3)

okay men hva sådan nogle ting som aktiviteter ? er det, det samme som AI eller?
og ruter kan man bare tilføje dem til simulatoren?
og det samme med tog?
Brugers avatar
Permj

Begynder



Antal indlæg: 9
Tilmeldt: 26/2-2006
Status:


SV: trainsim
Skrevet af DVG, 27/2-2006 16:12 (#4)

Permj skrev: og ruter kan man bare tilføje dem til simulatoren?
og det samme med tog?


ja du kan have lige så mange som din computer kan klare :lol:
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:


SV: trainsim
Skrevet af Tjalfe, 27/2-2006 16:21 (#5)

Du har til at starte med lidt ruter og tog (Lokomotiver og vogne). Der er intet dansk med fra start.
Hvis du ønsker flere ruter eller tog så skal de tilføjes af dig.

Der findes massere af sider med både dansk og udenlansk matriel du kan bruge, bla. her på siden, http://www.oldtimerklubben.dk, http://www.ts-ef.com, http://www.gipper.dk, http://www.the-train.de osv..

Ja, vi har også aktiviteter. Hvis det interessere dig, kan jeg sige der bla. er DSBs "Skiløber" som jeg varmt kan anbefale, og en masse andre gode. Vi kan ikke sætte os til (endnu) at køre fra København H til Schweitz (Bare et eksempel) som du er vandt til i Flight SImulator (Sikkert ikke fra København H - Men du forstår Wink
SÃ¥ i den forstand er det faktisk ret ensformet i MSTS.

Hvis vi har ønsker om at køre med tog et sted hvor vi endnu ikke har mulighed for, så må vi pænt vente(evt. spørge pænt) til der er en venlig person der vil bidrage med dét stykke jord.

Du vil meget hurtigt mærke at MSTS bestemt ikke er noget spil det har taget ret lang tid at lave. Der er utroligt mange underlige fejl, og det du mener er logisk er bestemt ikke det samme som spillet mener der er.

Jeg håber det kan bruges Smile
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: trainsim
Skrevet af ADU, 27/2-2006 16:51 (#6)

Jeg har en officiel TRAINZ liggende (Ultimate Collection 2 CD-Rom version). Jeg ved der findes flere versioner.
Selv syntes jeg TRAINZ er lidt "legetøjsagtig" - undskyld- , selv om den har nogle fordele som MSTS ikke har, f.eks. kan man skifte lokomotiv og benytte en drejeskive rigtig o.s.v.
Jeg benyttet kun MSTS og har pakket TRAINZ væk.
Brugers avatar
ADU

Meget øvet



Antal indlæg: 394
Tilmeldt: 30/5-2004
Status:


SV: trainsim
Skrevet af Jørgensen, 27/2-2006 17:01 (#7)

Kan lige tilføje med et par praktiske ting om MSTS:

- Under Downloads her på siden er der nogle vejledninger i installering af ruter, tog og aktiviteter. Læs dem og de Readme-filer, der følger med de enkelte ting, grundigt. Hver eneste ting skal installeres til de rigtige steder, for ellers virker de ikke. Desuden kræver nogle ruter, at der er installeret f.eks. Xtracks eller bestemte tog. Og nogle tog skal have kopieret Cabview og/eller Sound (førerrum hhv. lyd) over fra et andet tog. Endnu mere påpasselig skal man dog være med aktiviteterne, for alle de involverede ruter, tog og AI-filer skal også være downloadede og installerede.

- Ligesom til MSFS findes der en del professionelt producerede addons. Det er færdigpakkede CD'er med ruter, passende tog og aktiviteter, der er lige til at installere. De kan købes i webshops bla.a. her på siden og i visse butikker i udlandet.

Som du nok fornemmer, er MSTS ikke verdens nemmeste spil at have med at gøre og bestemt ikke uden medfødte fejl. Til gengæld er det endnu langt det bedste alternativ, hvis man vil køre dansk. Til Trainz foreligger kun en del nyere danske tog og vist nok ingen ruter. Til gengæld er der færre fejl og flere muligheder. Har du ikke så travlt, kan det dog muligvis godt betale sig at vente på de to nye togsimulatorer, der er på bedding. Releasedatoer og brugbarhed som alternativer til MSTS og Trainz er dog endnu ukendte.

Med venlige togsimulator-hilsner
Leif Jørgensen
Brugers avatar
Jørgensen

Meget øvet



Antal indlæg: 381
Tilmeldt: 2/10-2004
Bopæl: København Ø.
Alder: 42
Status:


SV: trainsim
Skrevet af Permj, 27/2-2006 17:32 (#8)

okay tror jeg køber msts kan få det til 140 kr i ebgames Grin
Brugers avatar
Permj

Begynder



Antal indlæg: 9
Tilmeldt: 26/2-2006
Status:


SV: trainsim
Skrevet af Tjalfe, 27/2-2006 17:34 (#9)

Jamen så er der jo ikke andet at sige end: Velkommen Smile
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: trainsim
Skrevet af knudbe, 27/2-2006 19:18 (#10)

Jamen jeg vil da også sge velkommen så, og husk at du er meget velkommen til at bede om hjælp her i de forums (fora?) der er her på tog-sim.dk

Dog vil jeg lige nævne, at ud over de vejledninger som findes under download-sektionen her, så er det også vigtigt at læse de vejledninger der følger med såvel ruter, materiel som aktiviteter. Jeg ved godt at det er sjældent at man læser "readme.txt" når man installerer software, men lige når det gælder SMTS så er det vigtigt at læse disse medfølgende instruktioner da du ellers meget hurtigt kommer i den situation at der er intet overhovedet der virker.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: trainsim
Skrevet af jorgenandersen, 2/3-2006 00:52 (#11)

Ja, rigtige teknikere (og togsimulatorfolk) læser da ikke manualer.... læs dem alligevel, og husk at hvis nogen siger at ting skal installeres i en bestemt rækkefölge så SKAL de installeres i den rækkefölge, ellers går det galt. Og også velkommen herovrefra!

Jörgen i Colorado, reading the fine work of fiction that came with the product... that novel about that Spanish guy Manual....
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
forum på www.trainsim.no hacket Andet 16 09-02-2006 16:06
Fra FlightSim 9 til TrainSim Ruter 21 20-01-2006 19:33
Nyheder på trainsim Andet 2 22-07-2005 12:23
Trainsim vil ikke starte! Andet 24 17-04-2005 22:41
download fra trainsim Andet 15 14-11-2004 02:36
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: