Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
EC 38

Udskriv debat

  EC 38
Skrevet af knudbe, 4/1-2006 20:41 (#41)

Så må jeg sige at jeg er fuldstændig blank...

Et helt vildt skud...
Personvogne_alias_lyd.zip - er den installeret?
Jeg ved ikke om det er nødvendigt, men den har jeg selv.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: EC 38
Skrevet af agger, 4/1-2006 21:04 (#42)

Den pakke har jeg også lige installeret, det virkede heller ikke.

Jeg har nu også prøvet at slette aktiviteten og trafik, services og installeret igen, men samme sker, billedet fryser i begyndelsen inden Brefingen kommer(f11).
Så trykker jeg på en tilfældig tast og MSTS lukker ned.

Jeg ved ikke hvad det er.
Brugers avatar
agger

Medlem



Antal indlæg: 63
Tilmeldt: 6/6-2004
Bopæl: Odense
Alder: 52
Status:


SV: EC 38
Skrevet af KimEast, 4/1-2006 21:11 (#43)

Argh -- det ender med jeg også skal ha fat i den aktivitet og se hvad der sker -- har dårligt tid, har selv en masse aktiviteter på tegnebrædtet .. men ser lige Smile -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: EC 38
Skrevet af knudbe, 4/1-2006 21:23 (#44)

Hej Kim, jeg vil gerne vide hvordan den kører hos dig.
Hos mig kører den nemlig fint, og jeg har heller ikke hørt om problemer fra tester.
Den seneste version er nu downloadet 108 gange så jeg gad nok vide om der er flere der har problemer med den?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: EC 38
Skrevet af DVG, 4/1-2006 21:25 (#45)

begynder at kører den igennem nu skal nok sige hvis der er nogen problemer
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 34
Status:


SV: EC 38
Skrevet af Tjalfe, 4/1-2006 21:28 (#46)

Kan det være et problem med for mange åbne programmer?
Jeg bruger Train Store, som har hjulpet mig meget - udover det, så lukker jeg ALT ned når jeg kører store aktiviteter..

Jeg har også fejlen med den cab der mangler.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: EC 38
Skrevet af knudbe, 4/1-2006 21:32 (#47)

Kan det være at en geninstallering af Abns kan hjælpe?
Jeg har godt nok ikke det indtryk at der sker nogen registrering når man installerer materiel, men det gør der måske?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: EC 38
Skrevet af Tjalfe, 4/1-2006 21:35 (#48)

Min erfaring siger mig, at man godt kan køre aktiviteter med manglende cab/sound - Bare ikke playertoget..
Og hvis den cab er problemet, så burde jeg heller ikke kunne køre, hvilket jeg kan.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: EC 38
Skrevet af caa, 4/1-2006 22:00 (#49)

Har du prøvet at køre ec38 igemmen conbuilder, for at se om der mangler noget, den vil jo vise om du mangler noget i msts mappen.
Den kan dl. på oldtimerklubbensside http://www.oldtimerklubben.dk/details...hp?fid=219
hilsen Caa Grin
Brugers avatar
caa

Meget øvet



Antal indlæg: 398
Tilmeldt: 22/4-2004
Alder: 53
Status:


SV: EC 38
Skrevet af KimEast, 4/1-2006 22:46 (#50)

Jamen så har jeg da fået den installeret, og ja "Faild to find SMS file file: ABnsCab.sms" har jeg også. Den hopper jeg bare elegant over (har opgivet at finde den), og starter i snevejr og det hele på Hovedbanen!! Flot nok, men hvor ER DEN TUNG! Er oppe på knap 200MB RAM-forbrug bare på det sted. Efter 20 sek. står alt stille, og jeg holder vejret, går den ned, eller skal den bare ha flere toge ind i zonen. Pyyha, det var 3 toge der skal ind i zonen. Bare min PC ikke er rødglødende nu Wink .. LIGE før afgang møder jeg et IC3(eller er det IR4) der kommer fra opmarch-pladsen, med hvidt lys og det hele. Den stopper, og skal åbenbart efter mig udad. -- Fint nok, MEN når jeg så møder den Htå, hvor den indhenter mig, er den nu med RØDT lys foran og HVIDT bagud (sådan er det med toge med lys på, de skifter altså ikke sammen med køreretningen *GG*). Det ser skægt ud, og jeg skææælder den lokofører ud der kører med helt forkerte lys, men ligemeget hjælper det *G* . !! Jeg vil udover det slet ikke komme ind på de andre mangler der er, men der er nogle ret slemme Sad -- Jeg er nu nået til Htå, kan være man møder flere overraskelser, det kommer jeg så tilbage til ... -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: EC 38
Skrevet af knudbe, 4/1-2006 22:54 (#51)

Ja ja ja, det er godt med dig Smile
Jeg ved godt den sag med de omvendte lys, og den kunne måske være lavet anderledes, men det er ikke min skyld at MSTS ikke kan finde ud af skifte lys i forbindelse med ændring af køreretningen.

Og... du har tidligere bemærket at aktiviteterne er tunge nogle steder. Det kan næsten ikke være anderledes på et så trafikeret sted, så det kunne være at du skulle kigge efter lidt mere ram?
Det er ikke sidste gang at der vil være tung trafik på Kbh H.
Jeg tager i hvert fald ikke ansvaret for at din pc begynder at smelte. Wink

Men slemme fejl? Nahhh det tror jeg ikke at der er. Næsten-realistisk trafik i forhold til TKØ kan vel ikke give slemme fejl.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: EC 38
Skrevet af Tjalfe, 4/1-2006 23:00 (#52)

Jeg er nysgerrig nu..
Jeg har kørt aktiviteten 4-5 gange nu, og har endnu ikke set nogle "slemme fejl", udover den lkf. der bør afskedes for at køre med forkert lys (Sådanne sager er alvorligt Grin) - Men det ved Knud jo.

Når jeg køre aktiviteten, fryser bla. Kh i ca. 2-3 sekunder hvorefter det så kommer igen.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: EC 38
Skrevet af KimEast, 4/1-2006 23:04 (#53)

Hæhæ, Tjalfe, de slemme fejl er udenfor vinduerne. Men kig bare væk når du møder noget du ikke ved hvad er, og som jeg heller ikke kender Smile Og kør bare 180 mellem Valby og Roskilde, det må man godt, in real altså Smile Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: EC 38
Skrevet af Tjalfe, 4/1-2006 23:08 (#54)

MÃ¥ nok have et stikord mere.. Wink
Er det ikke kun 140 i Valby? Shock - Nå, det er vidst ikke her dén diskution skal foregå Grin
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: EC 38
Skrevet af knudbe, 4/1-2006 23:40 (#55)

KimEast skrev: Hæhæ, Tjalfe, de slemme fejl er udenfor vinduerne. Men kig bare væk når du møder noget du ikke ved hvad er, og som jeg heller ikke kender Smile


Nu bliver jeg nysgerrig - hvad er det du har fået øje på som ikke skal være der?

KimEast skrev: Og kør bare 180 mellem Valby og Roskilde, det må man godt, in real altså Smile Hygge KimE


Kør bare lige så stærkt du har lyst til, men så kommer du til at stå på bremsen for røde lys.
Og jo, det tog der giver dig røde lys når du kører stærkt skal være der. Kan ikke lige på stående fod huske nummeret, men det er der in real. Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: EC 38
Skrevet af KimEast, 5/1-2006 00:39 (#56)

Hej Tjalfe: Skrev efter Valby er det 180. Og det er det , iflg. TIB. ved det AM der er lige efter stationen. gennem Htå er det 160, og gennem ROS er det 140. (præcis som i Dk1Cool. -- Desuden er der kæmpe-forskel mellem Dk1b og Dk2000 på signalføringen mellem kbh-Ros. (men det er igen noget vi lige pakker ned under gulvtæppet).

Og Knud: Jamen efter Htå er der jo 4 spor at køre på, og der kører man bare 180 og overhaler det man kan. (Men synes nu man kommer alt for tidligt til Ringsted, uanset man kører 120 eller ej).

Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: EC 38
Skrevet af knudbe, 5/1-2006 00:54 (#57)

Hej Kim

Nu har jeg jo kun kørt tog som passager og der er der ingen speedometer. Jeg ved derfor ikke om et tog in real altid kører med maksimal hastighed. Jeg tror det ikke, for de gange hvor jeg har været med under en kraftig forsinkelse blev der virkelig kørt stærk mellem Ringsted og Roskilde - stærkere end normalt efter hvordan det føles.

Men da jeg bestræber på at benytte tiderne fra køreplanen, så er der kun den mulighed at man kører knap så stærkt som fartangivelsen tillader.

Og det er rigtigt at der er stor forskel på DK2K og 1b, men om den ene er mere rigtig end den anden har jeg svært ved at udtale mig om. Muligvis er signalopsætningen på dk1b langt bedre end dk2k og når vi tale om strækningen Kbh-Ros så kan jeg også bedre lide dk1b. Til gengæld er strækningen Ros-NykF vist nok en del bedre på dk2k rent afstandsmæssigt - det er i hvert fald lettere at holde tiderne.
Og dk2k mangler da også en hel del strækninger i forhold til dk1b, men det kan være at de kommer på sigt. Indtil da, så er aktiviteterne på de små strækninger så forbeholdt de udvalgte som nåede det Wink
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: EC 38
Skrevet af KimEast, 5/1-2006 01:45 (#58)

Hejsa igen Knud. Well, in real er det sjælden man KAN komme op på 180 efter Valby, fordi der er en masse toge foran, og indtil Htå er der kun 2 spor ialt. ATC gir vist ikke 180 bare der er et tog 3 blokke foran , noget a la HKT på Dk1b. Efter Ros er togene mod Holbæk og Køge da væk, og der er mere luft. Og hvis Stig kigger med her: Man kan da godt kode Am-signalerne som en slags HKT/ATC kan man ikk? Princippet er det samme som HKT, dog færre blokke ATC skal holde øje med. -- Og igen Knud: Jojo, fra Ringsted til NykFl er forskellen kun afstandene -- når man ser de to ruter, dog må de gamle telefon-ledninger da snart bli taget ned på Dk2000 (de røg ned in real i 60'erne) Smile -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: EC 38
Skrevet af caa, 5/1-2006 07:22 (#59)

Jeg vil bare lige sige at min pc opføre sig ligesom Kim's, jeg har bare ikke set hvor mange ram den forbruger, men den er helt nede på 5-7 fps. på hovedbanegården. jeg ved ikke, men det er vel lige så meget sneen der æder ram Angry
min pc indeholder: p4 3,4ghz, 1gb ram og grafikkort 128mb ram pci-e. Hilsen Caa Grin
Brugers avatar
caa

Meget øvet



Antal indlæg: 398
Tilmeldt: 22/4-2004
Alder: 53
Status:



SV: EC 38
Skrevet af Haddok, 5/1-2006 07:26 (#60)

vil også lige komme med hvad min er det er en 1 ghz og med 256 ram og den hakker noget omkring kbh men det er ikke meget og ellers har jeg ikke set noget på turen syd over har køre den 2 gange og der var ikke problemer af nogen art Smile


Mvh
Henrik
Brugers avatar
Haddok

Meget øvet



Antal indlæg: 292
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Smidstrup
Alder: 50
Status:


Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: