Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Indsamling til Nürnberg...

Udskriv debat

  Indsamling til Nürnberg...
Skrevet af Thomas_, 19/10-2005 01:07 (#21)

nicolaihenrik skrev: ...den kan genopbygges Wink


Meget af det materiel der er brændt ned, kan ikke erstattes, der kan findes erstatninger rundt omkring i tyskland/andre lande, men det vil aldrig være det samme.
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:



SV: Indsamling til Nürnberg...
Skrevet af nicolaihenrik, 19/10-2005 01:08 (#22)

...vi helmer ikke, før vi får ret! Wink
Brugers avatar
nicolaihenrik

Erfaren bruger



Antal indlæg: 617
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Valby
Alder: 64
Status:

OTK
...Ham med blyskibene...
Moderator

SV: Indsamling til Nürnberg...
Skrevet af PeterFrost, 19/10-2005 09:14 (#23)

togbilleder.dk skrev: Så syntes jeg faktisk du skulle have støttet dem noget før.. Kulturarven er jo ligsom ødelagt nu.


Har du støttet Kashmir Thomas ? Hvis du har, hvorfor har du så ikke gjort det noget før ? Hvis ikke, så syntes jeg du skal lade, "jeg ønsker ikke at bidrage" stå, og så blande dig helt uden om diskutionen... Shock
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:


SV: Indsamling til Nürnberg...
Skrevet af Steamhammer, 19/10-2005 10:41 (#24)

rolig nu Peter!

Jordskælvet skal jo ligesom have fundet sted før der er noget at støtte!
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Indsamling til Nürnberg...
Skrevet af nicolaihenrik, 19/10-2005 11:29 (#25)

Til Mogens: Min forargelse var såmænd ikke rettet mod dig (Kashmir) eller andre enkeltpersoner, men mod afstemningsresultatet som helhed! - Jeg begriber simpelthen ikke, at man kan nøjes med/glæde sig over virtuelle futtog - og så lade virkelighedens i stikken, som har kostet tusindvis af frivillige (spildte?) arbejdstimer, når man nu véd, at noget vil kunne genopbygges/restaureres...
Brugers avatar
nicolaihenrik

Erfaren bruger



Antal indlæg: 617
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Valby
Alder: 64
Status:

OTK
...Ham med blyskibene...
Moderator

SV: Indsamling til Nürnberg...
Skrevet af Thomas_, 19/10-2005 11:42 (#26)

Jeg vil gerne fortælle hvorfor jeg ikke ønsker at støtte det..

For det første så har jeg slet ikke penge til det, ikke engang 50,- Det alene ligger begrænsningen..
Så er der det i det, at med mindre det bliver organiseret og bliver noget større (får indsamlingen udvidet) så ender det med at de få 1000,- der bliver indsamlet, vil ende som en meget lille fisk i vandet, og næsten er ubetydelige i den mængde ressourser, de vil stå og mangle der nede. Så hvis jeg skulle donere noget, skulle det kun være for at gøre noget ved min dårlige samvittighed, for jeg tror helt ærligt ikke at de vil gøre nogen nytte de penge der bliver samlet ind.

Viser resultatet sig at blive et helt andet, skal jeg nok være den første til at undskylde.
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: Indsamling til Nürnberg...
Skrevet af Steamhammer, 19/10-2005 11:44 (#27)

Jamen jeg kan skam heller ikke "nøjes", men lad dem nu lige få ro til at slikke sårene og få et overblik, så skal du se, så kommer der nok en "officiel" indsamling.

Men, som du selv skriver så kan alt genopbygges, også Kashmir! ;o)

EDIT: Jeg er iøvrigt enig med dig, Thomas! Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Indsamling til Nürnberg...
Skrevet af PeterFrost, 19/10-2005 13:30 (#28)

togbilleder.dk skrev: Jeg vil gerne fortælle hvorfor jeg ikke ønsker at støtte det..

For det første så har jeg slet ikke penge til det, ikke engang 50,- Det alene ligger begrænsningen..
Så er der det i det, at med mindre det bliver organiseret og bliver noget større (får indsamlingen udvidet) så ender det med at de få 1000,- der bliver indsamlet, vil ende som en meget lille fisk i vandet, og næsten er ubetydelige i den mængde ressourser, de vil stå og mangle der nede. Så hvis jeg skulle donere noget, skulle det kun være for at gøre noget ved min dårlige samvittighed, for jeg tror helt ærligt ikke at de vil gøre nogen nytte de penge der bliver samlet ind.

Viser resultatet sig at blive et helt andet, skal jeg nok være den første til at undskylde.


Nej hvis alle tænker som dig, så bliver det sådan. Lad os bare sige vi måske får samlet 2000 kr sammen, de kunne så gives til f.eks. den største danske indsamling, som så samler alle beløb hurtigt er der samlet måske 20.000 kr. 20.000 kr er måske ikke mange penge i forhold til hvad der skal til, men der er da en start. Og måske får andre lande samme ide, og så der lige pludselig samlet måske 500.000 kr, Og ville blive meget forarvet hvis de i tyskland ville vrisse og sige det er små øre !

Men Thomas, kan stadig ikke få dine argumenter til at hængde sammen, i går aftes kl 18:28 skriver du :

togbilleder.dk skrev: Jeg melder mig frivilligt til at køre ned og aflevere pengene.. Grin


Kl 18:32 tilføjer du :

togbilleder.dk skrev: I stedet for at "vi" (dem der nu donere) aflevere en sum penge, syntes jeg vi bør give dem et gavekort til et sprinkleranlæg, til når de får bygget remisen op igen.

Det virker for mig helt hen i vejret, hvis der ikke har været noget sprinkleranlæg eller nogen form for alarm, der kunne melde at der var noget galt.


Hvorfor skriver du det, hvis du allerede havde besluttet dig for du ikke vile bidrage med noget ?

Senere på aften vender afstemmningen til negativ, og din holdning følger med ? Hvorfor ? Shock Frown
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:


SV: Indsamling til Nürnberg...
Skrevet af Thomas_, 19/10-2005 13:38 (#29)

PeterFrost skrev:
Men Thomas, kan stadig ikke få dine argumenter til at hængde sammen, i går aftes kl 18:28 skriver du :

togbilleder.dk skrev: Jeg melder mig frivilligt til at køre ned og aflevere pengene.. Grin


Kl 18:32 tilføjer du :

togbilleder.dk skrev: I stedet for at "vi" (dem der nu donere) aflevere en sum penge, syntes jeg vi bør give dem et gavekort til et sprinkleranlæg, til når de får bygget remisen op igen.

Det virker for mig helt hen i vejret, hvis der ikke har været noget sprinkleranlæg eller nogen form for alarm, der kunne melde at der var noget galt.


Hvorfor skriver du det, hvis du allerede havde besluttet dig for du ikke vile bidrage med noget ?

Senere på aften vender afstemmningen til negativ, og din holdning følger med ? Hvorfor ? Shock Frown


Det er fordi du ikke kan se ironien i det jeg skriver..

Hvis jeg ikke engang har råd til at donere 50,- hvordan skulle jeg så have råd til at køre 2000 Km, for at aflevere penge til dem?
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: Indsamling til Nürnberg...
Skrevet af PeterFrost, 19/10-2005 13:53 (#30)

Jeg ser udemærket ironien i det du skriver, og spiller da også bolden op...

Men det næste, vil du sige det var ironisk ?

Det også lige gyldigt, denne her måde at ha en holdning alt efter hvad mainstream siger, er set mange gange... så det overrasker mig ikke ! Smile
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:


SV: Indsamling til Nürnberg...
Skrevet af Thomas_, 19/10-2005 13:57 (#31)

PeterFrost skrev: Jeg ser udemærket ironien i det du skriver, og spiller da også bolden op...

Men det næste, vil du sige det var ironisk ?

Det også lige gyldigt, denne her måde at ha en holdning alt efter hvad mainstream siger, er set mange gange... så det overrasker mig ikke ! Smile


Det gør du jo åbenbart ikke når du reagere som du gør..

Ja, det var ironiske, og nej jeg vil ikke køre ned med pengene.. Min mening har hele tiden været den samme.
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: Indsamling til Nürnberg...
Skrevet af PeterFrost, 19/10-2005 14:25 (#32)

Nemt at sige bag efter, jeg forventer som minimum Wink smileys når man er ironisk... men syntes diskutionen skal stoppe her, jeg er komme af med min mening, og grunden til det blev her er ganske simpel, jeg jeg ønsker at tag afstand fra at visse personer mener at vi er nogle der altid holder sammen, udelukkende fordi vi kan. ! Og for at vise at jeg står bag mine meninger og holdninger, og lader mig ikke diktere. Men når det er sagt, syntes jeg heller ikke jeg er snævert synet, og ikke kan tag imod... Håber I kan bæreover med jeg skulle skulle ha dette af hjertet Wink

EOD ! Cool
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:


SV: Indsamling til Nürnberg...
Skrevet af knudbe, 21/10-2005 00:55 (#33)

BlackChart skrev: Jeg er sikker på at tog-sim.dk vil stille med en plov til det formål...

Der er en lille smule overskud på kontoen, og en plov vil ikke slå bunden ud af noget...

Det er dybt tragisk, og jeg tvivler på at det er nogen billig omgang at erstatte :?


Jeg er enig i at dette er ganske tragisk, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige til at tog-sim.dk yder bidrag.
Det er blot en principiel betragtning, men en plov svarer til et årsindskud for 5 VIP-tilmeldinger og hvis sådanne indskud benyttes til andet end til drift af tog-sim.dk så kan det være vanskeligt at få andre til at betale for at opnå VIP-status. Især hvis disse ellers ikke var interesseret i at støtte dette ekstraordonære formål.

Jeg ved godt at tog-sim.dk er et privat foretagende og det er ejerkredsens ret at bestemme hvordan kapitalen skal anvendes, men anvendelse ud over det oprindelige formål af kapital som er frembragt i kraft af indbetalinger fra "medlemmer" bør overvejes ganske nøje.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Indsamling til Nürnberg...
Skrevet af nicolaihenrik, 21/10-2005 01:09 (#34)

... kære Knud: Jeg forstår så godt din betænkelighed, men der er vel noget, der hedder "Force Majeure"? - -også i togkredse, eller?
...ved godt, det er en dårlig sammenligning, men det her er i togsammenhæng at sammenligne med tsunami'en eller jordskælvet i Kashmir, (som jeg notabene HAR støttet, hvis nogle skulle være i tvivl)...

de venligste hilsener...
Brugers avatar
nicolaihenrik

Erfaren bruger



Antal indlæg: 617
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Valby
Alder: 64
Status:

OTK
...Ham med blyskibene...
Moderator

SV: Indsamling til Nürnberg...
Skrevet af knudbe, 21/10-2005 20:36 (#35)

Hej Henrik,
"Force Majeure" betyder jo noget helt andet, og kan ikke umiddelbart benyttes i denne sammenhæng. Men uanset hvilken betegnelse man kan benytte eller ikke, så er der en hel del mennesker - herunder mig selv - der nøje overvejer hvad man vil støtte og ikke vil støtte. F.eks. (og det er et tænkt eksempel) så kunne jeg have valgt at støtte både Kræftens Bekæmpelse og Dansk Naturfredsningsforenig men fravalgt Læger uden Grænser. Og selv om LuG yder et flot stykke arbejde, så ville jeg nok ikke være interesseret i at KB skulle sende nogle bidragskroner videre til LuG idet jeg allerede havde foretaget mit valg.

Nu skal det ikke misforståes og jeg siger ikke at tog-sim.dk ikke skal yde et bidrag, men hvis jeg skal være helt ærlig så ville jeg ikke selv give noget til dette formål, og kan godt være lidt irriteret over at jeg alligevel indirekte kommer til at gøre det. Hvis der er et overskud i tog-sim.dk så kunne man jo reducere årsgebyret til 75 kr. og så kunne jeg overveje om jeg ville sende de 25 kr. videre til et tysk togmuseum som jeg nok aldrig ville besøge eller om jeg hellere ville øge mit bidrag til KB.
Så som sagt før - Folkene bag tog-sim bør vurdere ganske nøje om man skal benytte en del af midlerne til andet end det som bidragsyderne har forventet at de anvendes til.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Indsamling til Nürnberg...
Skrevet af nicolaihenrik, 22/10-2005 00:22 (#36)

Øhhh...? OK!! - må indrømme, at jeg ikke forstår dig 100%, men det er da et ærligt svar!! Grin

Jeg troede bare, at en sådan "katastrofe" i vores Verden ville få folk til at tage spenderebukserne på, men det er altså ikke helt tilfældet! - bare ærgerligt! :?
Brugers avatar
nicolaihenrik

Erfaren bruger



Antal indlæg: 617
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Valby
Alder: 64
Status:

OTK
...Ham med blyskibene...
Moderator

SV: Indsamling til Nürnberg...
Skrevet af knudbe, 22/10-2005 11:39 (#37)

Nu kan det jo være at vores opfattelse af en "katastrofe" ikke er helt ens Grin
Det kan også være at jeg rent bidragsmæssigt ville se anderledes på det hvis det var jernbanemuseet i Odense eller Sporvejsmuseet som var blevet ramt, men stadig vil jeg sætte pris på selv at afgøre om jeg vil give et bidrag og hvor stor det eventuelt skulle være.
Man skal passe på ikke at blande tingene sammen. Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Indsamling til Nürnberg...
Skrevet af BlackChart, 22/10-2005 16:35 (#38)

For nu lige at gå helt ud i ekstremerne, som flere af jer allerede gør, så vil det i realiteten sige at når du går ind i en Dansk Supermarked butik og køber varer for 100,- så vil du også der have ret til at sige at de ikke må bruge dine 100,- til at støtte et eller andet formål??

Synes der er et par stykker i denne diskution der er lidt langt ude i petitesserne her :?
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: Indsamling til Nürnberg...
Skrevet af knudbe, 22/10-2005 17:40 (#39)

Måske er vi lidt lang ude, men måske ikke alligevel? Det er vel mere en debat om principper, som man kan prøve at efterleve i større elle mindre grad.
F.eks. er der vel ingen der er i tvivl om at en del af Dansk Supermarkeds overskud går til forskellige formål, men de er enten tilvejebragt ved:
1: en merpris på et produkt, hvor der står hvad merprisen går til eller
2: en reduktion af det nettooverskud som går til ejerne.
I tilfælde 1 har jeg selv valgt, og i tilfælde 2 betaler jeg ikke mere for min vare end hvad jeg ellers ville betale hvis DS ikke gav dettte tilskud.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Indsamling til Nürnberg...
Skrevet af BlackChart, 22/10-2005 17:53 (#40)

Godtså...Eks. 2 passer perfekt på den ide jeg havde om at tog-sim.dk stillede med et bidrag, så er den potte da ude...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: