Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
"Spøgelses" Consists

Udskriv debat

  "Spøgelses" Consists
Skrevet af torbens, 17/10-2005 14:10 (#1)

Er der nogen, der kan hjælpe mig af med tog, som bliver ved at dukke op som fejlmeddelelse i MSTS?
Mit problem er, at jeg har installeret HFHJ ruten (Tonni Hansens) men ikke haft held til at finde det nødvendige materiel til aktiviteterne (specielt "næsten Lynette"). I Conbuilder har jeg forsøgt at udskifte det manglende - uden held! Specielt er der et Loose Consist med Y-tog, der driller.
Nu har jeg opgivet og fjernet ruten... men hver gang jeg åbner en vilkårlig rute eller afslutter en aktivitet får jeg tre hilsner fra MSTS trainset database om manglende .eng og .wag filer fra det Lynette tog sæt jeg ikke kunne finde (Yp, Ym og Ys central).
Filerne findes jo ganske rigtigt ikke på min computer, men hvorledes kan jeg slippe for at blive mindet om fortidens "synder" hver gang jeg skal køre med MSTS?
Brugers avatar
torbens

Lidt øvet



Antal indlæg: 28
Tilmeldt: 14/3-2005
Bopæl: Tisvildeleje
Alder: 70
Status:



SV: "Spøgelses" Consists
Skrevet af , 17/10-2005 14:29 (#2)

Hejsa torbens

Jeg har en fornemmelse af at du ikke har fjernet alt.
Det er sådan at nogle ruter lægger en consists ind i consistmappen når du installere ruten og er der aktiviteter med ja så lægger den også en consist for dem ind i mappen.
Når du så fjerner ruten, har du måske ikke fjernet alle consistfilerne, og derfor beder den om det tog som du ikke har lagt ind.
Det du skal gøre er at du evt kan pakke ruten ud i en midlertiddig mappe, og se hvad der er af consister som medfølger, og gå ind i consistmappen og fjern disse consistfiler. Så kommer meddelelsen aldrig mere. Wink
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:



SV: "Spøgelses" Consists
Skrevet af torbens, 21/10-2005 14:28 (#3)

Hej Gipper.
Tak for dit svar.
Det viste sig ganske rigtigt, at der havde gemt sig et par HFHJ-Consists i mængden af øvrige consists, så da jeg fik slettet dem forsvandt "spøgelserne" igen.
Desuden lærte jeg at det er muligt at editere direkte i *.con filerne.
Endnu en gang tak.
Grin /torbens
Brugers avatar
torbens

Lidt øvet



Antal indlæg: 28
Tilmeldt: 14/3-2005
Bopæl: Tisvildeleje
Alder: 70
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
"DR laver togturs-tv efter norsk model" Real-Life-Tog 49 25-12-2011 04:49
De der "skilte"? Real-Life-Tog 5 24-03-2011 22:34
3 stk "På sporet af" bøger Sælges 3 26-02-2011 15:46
MY 1201-1202 "Marilyn Monroe" Real-Life-Tog 2 04-02-2011 23:05
"Københavns Lufthavne og DSB indgår strategisk partnerskab" Real-Life-Tog 2 14-12-2010 00:45
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: