Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
Når MSTS går helt amok

Udskriv debat

  NÃ¥r MSTS gÃ¥r helt amok
Skrevet af Zeus, 11/10-2005 21:38 (#1)

Er MSTS bare et dårligt udviklet spil der nu er blevet efterladt uden patches og andre nødvendige programopdateringer?

Nogle gange virker det, og andre gange ikke, det er mere ustabilt end vejret! Hvorfor tænker jeg så dette:

Jeg har nu brugt MSTS i et stykke tid og installeret både freeware of payware ruter, hvilket har kørt upåklageligt - sådan stort set da.
Desværre ser det nu ud til at spillet er gået helt i baglås. Jeg får fejl som: Region-data mangler, data-notebook mangler m.m. samt andre uforklarlige nedbrud uden fejlmeddelelser. Og hvad kan man gøre? Undre sig, hvorfor dette ligepludselig opstår ud af den blå luft?

Hvor mange gange skal man re-installe for blot at vente på samme problemer opstår? - MSTS er så trælst man næsten kan græde, og samtidigt ikke kan lade ligge. Er der andre end mig, der har oplevet lignende, og hvad har i prøvet (udover reinstall - jeg orker det ikke)?

Mvh.

Zeus
Brugers avatar
Zeus

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 7/5-2004
Bopæl: Odense
Alder: 39
Status:



SV: Når MSTS går helt amok
Skrevet af lbr40, 11/10-2005 22:10 (#2)

Hej Zeus,

Peøv at følge denne guide:
http://www.tog-si..._cat=1#q28
Der findes også andre guides her på siden, du bør læse. Og fra Microsoft er der en opdatering til MSTS v.1.2, som du bør få fat i.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Når MSTS går helt amok
Skrevet af Zeus, 11/10-2005 22:24 (#3)

Har hentet version 1.2, ved ikke helt med den guide, hvis det er installations rækkefølgende du tænker på? Det har jo virket - hvilket jo er det mærkelige, og det er kun nogle gange der er problemer.
Brugers avatar
Zeus

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 7/5-2004
Bopæl: Odense
Alder: 39
Status:


SV: Når MSTS går helt amok
Skrevet af knudbe, 11/10-2005 22:31 (#4)

Min installation har kørt 3/4 år uden at blive geninstalleret så det kommer nok an på hvad det er man tillægger efterhånden.
Men ellers så er det vigtigt at du - ved geninstllation - installerer i den rigtige rækkefølge. Jeg kan også fiorestille mig, at hvis du har en ældre udgave af f.eks. NewRoads og du så installerer en nyere version så skal du også bagefter installere XTracks selv om du har den i forvejen. Dette skyldes at de deler nogle filer, og hvis det ene program overskriver en der skal erstattes af det andet program o.s.v.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Når MSTS går helt amok
Skrevet af lbr40, 11/10-2005 23:47 (#5)

Zeus : Det er vigtigt, at du altid bruger nyeste version af New Roads og XTracks, da begge er bagud kompatible.
Du kan roligt bruge nævnte guide, da den er gennemprøvet.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Når MSTS går helt amok
Skrevet af Zeus, 12/10-2005 00:47 (#6)

Ok, det vil jeg prøve.

Men ville det egentlig ikke give fejl som mangler af shapes osv.? Fejlene opstår også på payware ruter (Pro Train), og jeg går udfra de ikke bruge X-tracks og new roads Smile
Brugers avatar
Zeus

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 7/5-2004
Bopæl: Odense
Alder: 39
Status:


SV: Når MSTS går helt amok
Skrevet af Tobias, 12/10-2005 01:08 (#7)

Nej Pro Train bruger ikke Xtracks og newroads...... men de er så til gengæld nærmest herostratisk "berømte" for deres fejl Wink hvis du kigger i deres patch sektion vil du se at en update på en 15-20 MB ikke er ualmindelig for deres ruter, hvor de lige retter "et par mindre problemer" Shock Smile
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger



Antal indlæg: 510
Tilmeldt: 27/5-2004
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

SV: Når MSTS går helt amok
Skrevet af lbr40, 12/10-2005 10:13 (#8)

Hej Zeus
Zeus skrev: Men ville det egentlig ikke give fejl som mangler af shapes osv.?

Ja, Hvis der mangler en eller anden fil, eller denne er beskadiget, vil der komme en eller anden fejlmelding. Det er derfor vigtigt, at PC'en er fri for tidl. MSTS-installation, inden du begynder at installere igen.
Der kan komme fejl fra såvel selve MSTS-programmet eller fra det materiel, du har i Trains-mappen.
Det gælder derfor også om, at kunne tyde og forstå de fejlmeldinger, der vises. Hvis man kan det, er det mange gange muligt at rette fejlene uden at re-installere hele MSTS igen.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Når MSTS går helt amok
Skrevet af Holbrook, 12/10-2005 10:21 (#9)

lbr40 skrev: Det er derfor vigtigt, at PC'en er fri for tidl. MSTS-installation, inden du begynder at installere igen.


Gælder det også eventuelle informationer i registreringsdatabasen eller er det kun filer (MSTS mappen)?
Brugers avatar
Holbrook

Ekspert



Antal indlæg: 1657
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Ballerup
Alder: 36
Status:

Hilsen Bjarke Hvass
www.holbrook.dk

SV: Når MSTS går helt amok
Skrevet af Ghosttrain, 12/10-2005 10:55 (#10)

Hej Bjarke

Det gælder også for registringsdatabasen. Grunden til dette er at en afinstallation af MSTS i nogen tilfælde efterlader et par entries i registringsdatabasen. Shock Det vigtigeste ved installation af Xtracks og New Roads er at installere udgaven med den nyeste Tsection.dat SIDST da tsection.dat ALTID er bagudkompatibel. Som en grundregel kan man altid lige checke datoen for hvornår en fil er lavet, og så installere den nyeste sidst hvis man ikke har et verisonsnummer. Smile

Vedr. Pro Train: Så vidt jeg husker er der vist nok en eller to udgaver af Pro Train der ikke er særligt kompatibel med Xtracks. Jeg kan dog ikke huske hvilke.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<
 
Redigeret af , 12/10-2005 11:22

SV: Når MSTS går helt amok
Skrevet af lbr40, 12/10-2005 11:04 (#11)

Hej Holbrook,

Når du af-installerer MSTS kan du gøre følgende:
1. lade MSTS-CD'en af-installere programmet - eller
2. Manuelt slette "Train Simulator"-mappen.
Husk dog inden du sletter, at tage en backup af Global- og Trains-mapperne, samt de add-on-ruter, du har. Disse kan bruges igen på rette sted.
Registreringsdatabasen skal du ikke røre, dog skal du genstarte PC'en, inden du gen-installerer MSTS.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Når MSTS går helt amok
Skrevet af Steamhammer, 19/10-2005 12:57 (#12)

Mener også at MSTS ikke kan li' hvis der er mere end ca. 900 consists, så hvis du luger ud i dem du ikke bruger, kan det måske hjælpe.

Alternativt kan du jo også bruge Train Store!!! Wink
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Når MSTS går helt amok
Skrevet af Loke, 19/10-2005 23:06 (#13)

Nu er jeg lidt forvirret.... ? Og det skal der nok være mange der ka få noget ud af.... :lol:

Har tidligere fra erfarende "rutebyggere samt brugere" hørt dem sige :

Gem ruter/tog o.s.v. , reinstaller MSTS og kopier derefter de "gemte/backup" mapper ind i MSTS,
og herefter skulle det virke. Wink

Jeg har til dato gjort det på denne måde, og har ikke haft store problemer med nogen af de ting.

Jeg kunne dog forestille mig, at de "nye/nyere og bedre" tilføjelser, såsom X-Tracks/New Roads , kunne være en stor konflikt i sig selv, og udover det, kunne man forestille sig at diverse tilføjelses programmer, kunne lave "kage" i det hele,
hermed mener jeg at f.eks. "trainstore o.s.v." e.v.t. kunne lave kuk i et eller andet, selv om det her og nu virker som de skal.

De største problemer jeg har haft, er med X-Tracks , d.v.s. diverse versioner med tilhørende "udvidelser" .

Kan være jeg tager grueligt fejl , men eftersom jeg kun har "brugt" X-Tracks med udvidelser o.s.v. , har jeg ikke oplevet de problemer der her påpeges.

I skal være velkomne til at "RIVE, mig ned af det jeg tror på" , men alligevel har jeg ikke oplevet de fejl o.s.v. som beskrives.
Men kunne måske være stødt ind i dem, hvis jeg havde brugt de diverse tillægsprogrammer o.s.v. ..... Smile

Hvor er MSTS ånden blevet af ? ? Wink
Giver man op så hurtigt... ? ?

M.v.h.

Loke.
Brugers avatar
Loke

Erfaren bruger



Antal indlæg: 574
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Vestjylland
Alder: 69
Status:

M.v.h. Loke Freelance Rutebuilder

SV: Når MSTS går helt amok
Skrevet af Zeus, 20/10-2005 16:35 (#14)

Nu har jeg geninstalleret MSTS, opdateringer til MSTS og Newroads og x-tracks i nævnte rækkefølge. Det fungerer sådan set ok, dog er der stadig nogle gange den lukker ned uden de helt store grunde.

Mit eneste problem er nu de forskellige editors. Kunne sådan set godt tænke mig at lave nogle aktiviteter, men lige så snart jeg starter tools går min computer helt i baglås, og kører UBESKRIVELIGT langsomt. Jeg har aldrig set et program der kan få min computer til at låse på den måde. Det er kun med nød og næppe til at slippe ud af. Det trods jeg også har installeret tools update til MSTS.
Brugers avatar
Zeus

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 7/5-2004
Bopæl: Odense
Alder: 39
Status:


SV: Når MSTS går helt amok
Skrevet af Ghosttrain, 20/10-2005 16:58 (#15)

Hej Zeus

Har jeg ret hvis jeg gætter på at du kører med Norton Antivirus 2005 ? Hvis du gør det, skal du gå ind i indstillingerne for virusscanneren og stille den til smartscan, så vil din editor køre en hel del hurtigere. Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<


SV: Når MSTS går helt amok
Skrevet af Zeus, 20/10-2005 18:47 (#16)

Næsten.. Jeg har gjort, men har afinstalleret det, først for at prøve McAfee, og måtte have fat i et specielt NAV afinstalleringsprogram for at det ville gå helt væk. Det er ret dårligt lavet efter min mening, at det ikke fjernes helt når man afinstallerer det. Men væk kom det da, og det samme McAfee, og nu bruger jeg Avast, men ved ikke lige om det har nogen indflydelse? - Måske jeg lige kan prøve at slå det fra et par minutter og se hvad der sker.

I mens jeg sidder her og skriver kommer jeg lige i tanke om noget, er det muligt at køre Activity Editor m.m. i fejlsikret tilstand?
Brugers avatar
Zeus

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 7/5-2004
Bopæl: Odense
Alder: 39
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvor kan jeg finde MSTS (uden for internettet) Andet 9 16-04-2014 18:15
MSTS fejler ved opstart Generelt 2 26-12-2013 01:37
gr & protrain addons til Msts Sælges 2 25-05-2013 13:32
MSTS og Windows 8 Andet 5 05-05-2013 09:07
GENESIS TIL MSTS Materiel 4 09-12-2012 07:20
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: