Forum » Off Topic » Snik-Snak
Hvilken dansk veteran/bane/forening kan du bedst lide?

Udskriv debat

  Hvilken dansk veteran/bane/forening kan du bedst lide?
Skrevet af H-783, 2/8-2005 02:32 (#1)

Jeg syntes det kunne være intersant at høre om hvilken veteranbane/veteranbaneforening i Danmark du bedst kan lide, så stem på din favorit veteranbane/veteranbaneforening. Hvis ingen af dem du kan stemme på er din favorit veteranbane/veteranbaneforening så skriv gerne i dit indlæg om din favorit veteranbane/veteranbaneforening.

Jeg stemmer Hedelands Veteranbane, bl.a. fordi jeg er aktiv medlem af klubben og syntes også det er den bedste efter min mening. Har prøvet forskellige veteranbaner i Danmark før men stadigvæk er der ingen af dem som slår Hedelands Veteranbane efter min mening.
Brugers avatar
H-783

Meget øvet



Antal indlæg: 377
Tilmeldt: 7/7-2005
Alder: 34
Status:

Mvh

Nicolas



SV: Hvilken dansk veteran/bane/forening kan du bedst lide?
Skrevet af nicolaihenrik, 2/8-2005 11:41 (#2)

HEJ!

Der er jo en tydelig tendens til fordel for DSB Museumstog ved denne afstemning, og det er nok ikke så mærkeligt, idet Museumstog er landsdækkende, mens "lokalpatrioterne" er spredt ud over landet, - så man skal nok ikke lægge mere i afstemningsresultatet, end at vi faktisk allesammen elsker veterantog!!!

Wink Grin
Brugers avatar
nicolaihenrik

Erfaren bruger



Antal indlæg: 617
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Valby
Alder: 64
Status:

OTK
...Ham med blyskibene...
Moderator

SV: Hvilken dansk veteran/bane/forening kan du bedst lide?
Skrevet af Anonym Bruger, 2/8-2005 11:56 (#3)

Hvor er Limfjordsbanen Aalborg-Østhavnen???
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: Hvilken dansk veteran/bane/forening kan du bedst lide?
Skrevet af Anonym Bruger, 2/8-2005 12:46 (#4)

Hvis Limfjordsbanen havede været der ville jeg have stemt på den men nu stemmer jeg på Mariager-Handest.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: Hvilken dansk veteran/bane/forening kan du bedst lide?
Skrevet af 95mira, 2/8-2005 13:09 (#5)

Jeg har stemt Mariager-Handest Veteranjernbane, for denne bane kan altså tilbyde noget andet end DSB Museumstog, som jeg ser som et klart plus! Banen kan give en totaloplevelse, som DSB Museumstog ikke kan. For hos DSB Museumstog kan det ikke ångåes at man ser moderne signaler, sporskifter, elmaster, nye spor, modkørende trafik (IC3, IR4, EG, EA, MR, Lint you name it).. Kort sagt: Ting som ikke hører sig til en rigtig tur med veterantog! På MHVJ er der ikke alle de grimme master og IC3-tog til at ødelægge oplevelsen.. Derfor: MHVJ Grin

Derudover har jeg også haft en god oplevelse på banen med en førerrumstog Wink
Brugers avatar
95mira

Ekspert



Antal indlæg: 1238
Tilmeldt: 10/4-2004
Alder: 34
Status:

MVH
Mikkel

SV: Hvilken dansk veteran/bane/forening kan du bedst lide?
Skrevet af MSS, 2/8-2005 13:22 (#6)

DSB Museumstog! Hvorfor? Tunge DSB-lokomotiver og hurtigtogsvogne på hovedstrækninger -det er hittet for mig! Mine yndlings-damploks er litra R, Pr, E, H og S (og N hvis der havde været en tilbage Sad ). Men som barn af diesel-alderen er f.eks MY også et klart hit!
Privatbane- og sidebanemateriel har aldrig interesseret mig så meget...
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 49
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: Hvilken dansk veteran/bane/forening kan du bedst lide?
Skrevet af FC-leder, 2/8-2005 13:53 (#7)

Se at få lagt Limfjordsbanen ind som valgmulighed!!!!!!! (så kan det være jeg vil stemme også....!!!)

Mvh.
ML Smile
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 46
Status:


SV: Hvilken dansk veteran/bane/forening kan du bedst lide?
Skrevet af H-783, 2/8-2005 14:31 (#8)

Jeg havde faktisk tænkt på at ligge Limfjordsbanen ind, men så blev det for mange afstemmninger og så kunne jeg ikke lave afstemmningen. SOm nummer 2 af ynglings veterantog vil jeg nok sige DSB Museumstog.

Nu handler denne tråd ikke om ynglings lokomotiver men mine ynglings damplokokmotiver er nok S-maskinen, P-maskinen, N-maskinen (Gid at folk havde tænkt sig bedre om og ikke skrotte Danmarks tidligere hidtil største damplokomotiv) og så E-maskinen som nu er Danmarks største damplokomotiv.
Brugers avatar
H-783

Meget øvet



Antal indlæg: 377
Tilmeldt: 7/7-2005
Alder: 34
Status:

Mvh

Nicolas


SV: Hvilken dansk veteran/bane/forening kan du bedst lide?
Skrevet af Marc, 2/8-2005 15:49 (#9)

DSB Museumstog, uden tvivl, men jeg må indrømme at der er nogle a fderes ture som ikke er specielt gode. Jeg synes fx. at Odense - Nyborg turen er en dum ide. Det er sjovt nok at køre turen, men det er nok en af den er alt for moderne, og den nye Nyborg station passer simpelthen ikke sammem med et museumstog. Kystbanen derimod egner sig perfekt til museumstog!

Jeg synes også at det er en god ide at de har tænkt sig at køre mellem Odense og Tommerup på Frichs Dagene. Tommerup har stadigvæk den gamle stationsbygning, og der er langt mere nostalgi i det, end i den nye Nyborg.
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Hvilken dansk veteran/bane/forening kan du bedst lide?
Skrevet af Jimbow, 2/8-2005 17:45 (#10)

95mira skrev: Jeg har stemt Mariager-Handest Veteranjernbane, for denne bane kan altså tilbyde noget andet end DSB Museumstog, som jeg ser som et klart plus! Banen kan give en totaloplevelse, som DSB Museumstog ikke kan. For hos DSB Museumstog kan det ikke ångåes at man ser moderne signaler, sporskifter, elmaster, nye spor, modkørende trafik (IC3, IR4, EG, EA, MR, Lint you name it).. Kort sagt: Ting som ikke hører sig til en rigtig tur med veterantog! På MHVJ er der ikke alle de grimme master og IC3-tog til at ødelægge oplevelsen.. Derfor: MHVJ Grin

Derudover har jeg også haft en god oplevelse på banen med en førerrumstog Wink


Ja det er selvfølgelig rigtigt nok at det måske er lidt ældre omgivelser på den bane, men man kan som bekendt ikke skrue tiden tilbage...
Derfor syns jeg at det er sjovere at køre veterantog i et moderne miljø, hvor veterantoget virkelig skilder sig ud fra mængden :lol:
Det er virkelig en fornøjelse at køre gennem Nørreport i veterantog og se folks reaktion...
Nogle af dem ser ud som om de har set et spøgelse...
Brugers avatar
Jimbow

Meget øvet



Antal indlæg: 216
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Ballerup
Alder: 39
Status:

Jimi Hansen

SV: Hvilken dansk veteran/bane/forening kan du bedst lide?
Skrevet af MSS, 2/8-2005 18:07 (#11)

Jimbow skrev:
95mira skrev: Jeg har stemt Mariager-Handest Veteranjernbane, for denne bane kan altså tilbyde noget andet end DSB Museumstog, som jeg ser som et klart plus! Banen kan give en totaloplevelse, som DSB Museumstog ikke kan. For hos DSB Museumstog kan det ikke ångåes at man ser moderne signaler, sporskifter, elmaster, nye spor, modkørende trafik (IC3, IR4, EG, EA, MR, Lint you name it).. Kort sagt: Ting som ikke hører sig til en rigtig tur med veterantog! På MHVJ er der ikke alle de grimme master og IC3-tog til at ødelægge oplevelsen.. Derfor: MHVJ Grin

Derudover har jeg også haft en god oplevelse på banen med en førerrumstog Wink


Ja det er selvfølgelig rigtigt nok at det måske er lidt ældre omgivelser på den bane, men man kan som bekendt ikke skrue tiden tilbage...
Derfor syns jeg at det er sjovere at køre veterantog i et moderne miljø, hvor veterantoget virkelig skilder sig ud fra mængden :lol:
Det er virkelig en fornøjelse at køre gennem Nørreport i veterantog og se folks reaktion...
Nogle af dem ser ud som om de har set et spøgelse...


Hehe -ja, det er sq rigtigt :lol:

Jeg kan også huske de sidste år hvor MY'erne en sjælden gang kørte persontog fra hovedbanen. Der var et morgentog fra spor 8 -lige ved siden af S-togssporene, med to MY'ere der bare holdt der og buldrede med en Bn-stamme. Det vendte hoveder på folk, særligt når de gav den gas ud fra perronen Wink
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 49
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: Hvilken dansk veteran/bane/forening kan du bedst lide?
Skrevet af Marc, 2/8-2005 22:00 (#12)

Ja, på det punkt vil jeg da give jer ret.

Jeg kan huske da BR 01 kørte til Nyborg. Der kan man da virkelig tale om at skille sig ud!! Grin
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Hvilken dansk veteran/bane/forening kan du bedst lide?
Skrevet af Marc, 2/8-2005 22:04 (#13)

I øvrigt, jeg har lidt svært ved at finde ud af det: Hvad hører GM-Gruppen under? Det er jo ikke veterantog de kører rundt med.
Jeg kan ikke finde ud af om deres kørsel kan kaldes for "særtog" eller "museumstog"?
Men det er vel nok mest særtog?
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Hvilken dansk veteran/bane/forening kan du bedst lide?
Skrevet af BlackChart, 2/8-2005 22:15 (#14)

GM-Gruppen er en gren i DJK...

Også derfor jeg har stemt på DJK, ganske simpelt fordi de har gude lokomotivet...MY 1126 Grin
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: Hvilken dansk veteran/bane/forening kan du bedst lide?
Skrevet af Ghosttrain, 5/8-2005 09:51 (#15)

Ja Morten
Jeg kan da så forstå, uden skæg og briller, Grin at det må absolut være en af de GAMLE guder, der er ihvertfald gået stålorm i kræet, og så har nogle møghunde overmalet den med graffitti Grin Grin :evil: Grin Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Hvilken dansk veteran/bane/forening kan du bedst lide?
Skrevet af H-783, 5/8-2005 12:31 (#16)

Ja det har de godt nok de der møghunde. Men tvertimod håber jeg ikke at GM Gruppen lakeret MY 1126 i brun. Jeg kan godt lide den i graffiti. Så er den jo også special i forhold til andre MY'ere ligesom 1101 som lige nu er i H.C. Andersen bemaling.
Brugers avatar
H-783

Meget øvet



Antal indlæg: 377
Tilmeldt: 7/7-2005
Alder: 34
Status:

Mvh

Nicolas


SV: Hvilken dansk veteran/bane/forening kan du bedst lide?
Skrevet af BlackChart, 5/8-2005 16:28 (#17)

Frankenstein skrev: Ja Morten
Jeg kan da så forstå, uden skæg og briller, Grin at det må absolut være en af de GAMLE guder, der er ihvertfald gået stålorm i kræet, og så har nogle møghunde overmalet den med graffitti Grin Grin :evil: Grin Grin


Det er blasfemi det der Wink Pfft
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: Hvilken dansk veteran/bane/forening kan du bedst lide?
Skrevet af BlackChart, 5/8-2005 16:30 (#18)

H-783 skrev: Ja det har de godt nok de der møghunde. Men tvertimod håber jeg ikke at GM Gruppen lakeret MY 1126 i brun. Jeg kan godt lide den i graffiti. Så er den jo også special i forhold til andre MY'ere ligesom 1101 som lige nu er i H.C. Andersen bemaling.


Så vidt jeg er orienteret får den ikke lov at forblive "grafitti"...Jeg har skrevet lidt med en af "de høje herrer" i GM-gruppen og han fortalte at det ikke var planen at restaurere "grafitti"-looket...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: Hvilken dansk veteran/bane/forening kan du bedst lide?
Skrevet af H-783, 5/8-2005 16:32 (#19)

ØØØØVVV. så skal den lakeres brun. Det er sønt. Men næstynglings MY lokomotiv skal lakeres brun. Det syntes jeg ikke at GM-gruppen kan tillade sig, men det er jo ikke mig som bestemmer dette, så de må jo lakere den brun hvis det er det de vil.
Brugers avatar
H-783

Meget øvet



Antal indlæg: 377
Tilmeldt: 7/7-2005
Alder: 34
Status:

Mvh

Nicolas



SV: Hvilken dansk veteran/bane/forening kan du bedst lide?
Skrevet af MSS, 5/8-2005 17:09 (#20)

H-783 skrev: ØØØØVVV. så skal den lakeres brun. Det er sønt. Men næstynglings MY lokomotiv skal lakeres brun. Det syntes jeg ikke at GM-gruppen kan tillade sig, men det er jo ikke mig som bestemmer dette, så de må jo lakere den brun hvis det er det de vil.


De maler den vel rød-sort så. Da GM-gruppen ikke er en descideret historisk forening, kan de da ligeså godt vælge det look der passer med deres IC-vogne? Det er da efter min mening den næstbedste løsning, hvis de ikke vil bevare den i Graffitti-look...
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 49
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Endelig dansk materiel til RW Materiel 9 22-03-2015 17:23
dansk rute Ruter 3 19-01-2012 12:09
My Veteran tog på facebook Real-Life-Tog 1 20-12-2010 23:49
MSTS på dansk? Andet 3 31-08-2010 10:16
Hvilken af disse PC'er ville I anbefale? Snik-Snak 2 01-08-2010 11:44
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: