Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Hvilket Bn-interiør er flottest?

Udskriv debat

  Hvilket Bn-interiør er flottest?
Skrevet af Marc, 12/7-2005 00:04 (#1)

Bn-vognene er nok nogle af de vogne hos DSB som har fået nyt interiør op til flere gange. Hvilket Bn-interiør syntes i var (eller er) det flotteste? også når det gælder komforten.

Jeg vil sige at Bdan var min farvorit. Den hører nok til en af de mest behalige "2. klasse" vogne som DSB har haft Grin
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:



SV: Hvilket Bn-interiør er flottest?
Skrevet af nicolaihenrik, 12/7-2005 01:16 (#2)

3 luxusdyr indtil nu! Grin
Brugers avatar
nicolaihenrik

Erfaren bruger



Antal indlæg: 617
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Valby
Alder: 64
Status:

OTK
...Ham med blyskibene...
Moderator

SV: Hvilket Bn-interiør er flottest?
Skrevet af MSS, 12/7-2005 02:44 (#3)

Jeg har stemt Bn-o. De moderne farver og den klassiske mørkeblå går fint i spænd med trælister og vinduesrammer.

Bn-v var også et godt interiør, men sædernes moderne fremtoning stod i kontrast til trælooket, og nakkestøtterne blev ikke rengjort/skiftet ofte nok.
Hvis Bn-v interiøret skulle have set rigtigt godt ud, skulle DSB have droppet trælisterne og udskiftet vinduesrammerne med kunststof el. lakeret metal (som ved DBAG).

Med 1973-looket går jeg ud fra at du mener det brunstribede look. Jeg tror at du har glemt det første interiør Marc. Her var sæderne blå (eller blågrå), og nakkestøtterne i blå kunstlæder. Må som i Bn-o have set ret godt ud Smile Derfor de blå skillevægge i enkelte vogne -i stil med de første 2.g. S-tog der havde blå plasticsæder. De blå nakkestøtter findes/fandtes til for nyligt, i tjenestekupéen flere af styrevognene.
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 49
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: Hvilket Bn-interiør er flottest?
Skrevet af Marc, 12/7-2005 14:09 (#4)

Det var nu også dem jeg mente. Jeg husker dog ikke at have set dem med det brunstribede look? Det må jeg så lige have overset Grin
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Hvilket Bn-interiør er flottest?
Skrevet af ic3dk, 12/7-2005 14:26 (#5)

Er der ikke noget om at VL har en Bn med det originale look? Eller husker jeg forkert?
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:


SV: Hvilket Bn-interiør er flottest?
Skrevet af Marc, 12/7-2005 14:30 (#6)

OHJ har ihvertfald. Jeg mener også at HFHJ har/havde en Bn-v et sted?
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Hvilket Bn-interiør er flottest?
Skrevet af , 12/7-2005 16:33 (#7)

Marc... du ved jeg ikke om du tænker på dem der kører med selve Togstammen for hvis det er det så er det ikke Bn vogne... men BDn vogne... men nu ved jeg ikke hvad de har holdene hist og her... men det kan godt værer de har nogen Bn vogne.. det vil jeg da ikke udelukke da Wink
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Hvilket Bn-interiør er flottest?
Skrevet af MSS, 12/7-2005 17:59 (#8)

IsoNick skrev: Er der ikke noget om at VL har en Bn med det originale look? Eller husker jeg forkert?


Altså, det "originale look" synes at blive lidt misforstået her... Det første look var det gamle blå, og det har ikke eksisteret siden 70'erne. Alle sæder blev hurtigt ombetrukket i det typiske brun/grå stribede design med mørkebrune nakkestøtter, som langt de fleste vogne også blev leveret med. Designet forsvandt fra DSB ved ombygning til Bn-o og den samtidige udrangering af de ældste vogne. Det kan nu "beundres" i OHJ vognene. Om VL også har en sådan ved jeg ikke,

Angående Bn-v (2), altså vognene med hvide nakkestøtter.
Der blev ombygget 100 vogne i 1987/88, primært til brug på kystbanen. Disse vogne blev alle atter ombygget i samme design som Bn-o, og fik det i mellemtiden frigjorte litra Bn.

www.railfaneurope.net/pix/dk/car/regional/Bn_OHJ_int96_M.jpg
Det typiske grå/brune interiør fra 80'ernes DSB, i OHJ/HTJ BDn-vogn.
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 49
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: Hvilket Bn-interiør er flottest?
Skrevet af Marc, 13/7-2005 00:14 (#9)

OHJ havde/har skam en vogn med det helt gamle interiør (som vist på billedet nedenfor) dog er jeg ikke sikker på om det måske ikke er blevet renoveret. Det ligner nemlig også de stofbetræk der er i OHJ's lynetter


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:



SV: Hvilket Bn-interiør er flottest?
Skrevet af MSS, 13/7-2005 15:16 (#10)

Marc skrev: OHJ havde/har skam en vogn med det helt gamle interiør (som vist på billedet nedenfor) dog er jeg ikke sikker på om det måske ikke er blevet renoveret. Det ligner nemlig også de stofbetræk der er i OHJ's lynetter


Det er desværre ikke det helt gamle interiør Sad Sæderne på billedet er ombetrukne.
De oprindelige sæder var nærmest gråblå... Og da de stammer fra starten af 70'erne og de alle blev ombetrukket siden. er det ikke sandsynligt at der eksisterer et eneste længere.
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 49
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvilket Loks? Materiel 11 24-02-2009 14:59
I hvilken farve er MR flottest? Snik-Snak 18 25-07-2005 19:35
Hvilket spor kører togene mod KVH Aktiviteter 7 29-04-2005 13:54
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: