Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Koblenz-Trier Ruten (KTR)

Udskriv debat

  Koblenz-Trier Ruten (KTR)
Skrevet af lbr40, 12/4-2006 20:43 (#101)

Hej igen,

Jeg er nu kommet så langt, at jeg har sat køremaster op på det første lille stykke omkring Cochem Bf, og er ved at sætte sinalerne op samme sted. Problemet er, at disse konstant viser "stop" (rødt) også i simulatoren.
Jeg bruger det signal-sæt, der kaldes 'KN_sign2004'. Sammen med dette sæt har jeg downloadet en teststrækning, hvor disse sinaler er benyttet, og her virker de som de skal.
Dette signalsæt er rigtigt installeret i KTR-ruten, men alligevel lyser de kun rødt. Der er opsat indkørsels-, udkørsels- og 1 "bloksignal" før og efter stationen.
Er der nogle signalkyndige personer, der ved noget om dette signalsæt og dets egenskaber hertil ? "Signalbogen" fra Hagen-Knopp siger ikke rigtigt noget om det.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9


SV: Koblenz-Trier Ruten (KTR)
Skrevet af lbr40, 14/4-2006 17:49 (#102)

Jeg har været inde for at finde hjælp til disse signaler på http://www.the-train.de , og kan der forstå, at også andre har problemer med signalerne.
Desværre har Hagen Knop både nedlagt sin hjemmeside og support på signalerne. De kan stadig dowenloades, men nok uden support indtil videre. Den nyeste version er p.t. KN_Sign2004 som er opdateret med sightview.
Der er sikkert ikke neget ved at sætte de "gamle" signaler op Shockops: , men det er selvfølgelig bedre end ingen signaler......
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Koblenz-Trier Ruten (KTR)
Skrevet af lbr40, 23/5-2006 12:52 (#103)

Hej igen venner,

Nu er jeg kommet så langt med ruten, at jeg forsøger at lave den kendte tunnel lige syd for Cochem Bhf. Men det driller mig lidt. Jeg har søgt på emnet i søgefunktionen, men har intet fundet.
Jeg har fundet ud af at "slå hul" ind i tunnelrøret - det hvide felt - men det er rimelig stort. Findes der en nem måde at gøre dette på, så det hvide felt bliver så lille som muligt ?
Det kunne være en god idé, at få dette med i den guide, der handler om arbejde med RE'en, som 'Loke' har lavet.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Koblenz-Trier Ruten (KTR)
Skrevet af KimEast, 23/5-2006 17:37 (#104)

Hej Lorenz!
Ang signalerne! "Når jeg sætter dem op lyse de kun rødt". Jamen det skal de jo, når du sætter dem op. De gør ikke som de danske, der lyser grønt. Grunden er, at de er med fast lys altid, modsat de danske Am-signaler ihvertfald, de slukker jo når der ingen trafik er. ! - Nå, men hvis du sætter en aktivitet op, skifter de vel til grønt?

Hygge Kim
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Koblenz-Trier Ruten (KTR)
Skrevet af lbr40, 23/5-2006 20:57 (#105)

Hej Kim E - og alle I andre derude....,

Jeg tror, jeg fandt en løsning på "tunnelbyggeriet", men det er muligt, det bliver lavet om på et tidspunkt. Tunnellen, som ses på billedet, er "Kaiser Wilhelm-tunnellen" lige syd for Cochem Bhf.. som ses i baggrunden.

Til Kim E: > Jeg har indtil nu ikke haft problemer med de tyske signaler, da de er ret nemme at finde ud af, hvordan de skal (bør) opsættes. Selve skiftet mellem rød/gul/grøn farverne virker fint både i Explore og i de testaktiviteter, jeg tester efter.

Der mangler dog meget udsmykning endnu, men jeg synes det ser "rimeligt" ud allerede. SÃ¥ projektet ruller videre..... Grin


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Koblenz-Trier Ruten (KTR)
Skrevet af lbr40, 29/9-2006 14:41 (#106)

Hej alle,

På opfordring komer her en lille opdatering af arbejdet på min rute "KTR" (Koblenz - Trier).
Efter en længere pause og forskellige bugs fortsætter jeg arbejdet med denne rute, og håber dermed at komme et godt stykke videre i de kommende måneder. Det er dog først nu, jeg erfarer, hvor stort arbejde, der ligger i at bygge en rute, der skal se godt ud og funktionere godt.
Selvom jeg bruger "tysk Kort-Al" og "Map24" og fotos fra området, har det knebet gevaldigt med at finde materiale, der kan bruges. Derfor har jeg i min sommerferie i år været i Koblenz for at tage billeder af noget af det, jeg manglede materiale på.
Lige nu er situationen den, at hele skinnenettet fra Koblenz Süd til og med Cochem Bf/Kaiser-Wilhelm-Tunnellen er lagt færdig - ialt ca. 53 km.
Omkring Koblenz er udsmykningen så godt som færdig. Dog mangler nogle køreledningsmaster og signaler. I området her er der en del kompliceret "brobygninsarbejde" i flere nevauer, men jeg mener, at have styr på det nu.
Omkring Cochem Bf er udsmykningen godt igang.
Jeg har sat 3 billeder ind af arbejdet omkring Koblenz, så I kan se, hvordan det ser ud. Jeg skal dog lige tilføje, at de tidligere viste billeder ikke længere er gyldige, da skinnenettet er lagt helt om.
Yderligere vil jeg gerne have jeres kommentarer til denne rute, hvis I har lyst.


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Koblenz-Trier Ruten (KTR)
Skrevet af knudbe, 29/9-2006 14:50 (#107)

Det er da en pæn tur. Hvordan har du fået den idé at bygge netop dén rute?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Koblenz-Trier Ruten (KTR)
Skrevet af lbr40, 29/9-2006 16:33 (#108)

Hej Knud,

Idéen til netop denne rute kom, da jeg i 2003 var på ferie i området og var dér på en togtur fra Koblenz ned langs Moseldalen til Trier og videre til Luxembourg.

At lave en dansk rute har jeg ikke rigtig lyst til, da du jo ved, der er flere, der bygger disse ruter. PÃ¥ det tyske jernbanenet er der utallige muligheder.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Koblenz-Trier Ruten (KTR)
Skrevet af knudbe, 29/9-2006 17:38 (#109)

Ja det er jo et enormt net som der kan bygges på i evigheder Smile

F.eks. kunne "man" bygge nogle stykker så man kunne lave en komplet skiløbertur til Østrig Wink Koblenz-Trier er vist meget langt væk fra den strækning?

Laver du også aktiviteter til KTR ?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Koblenz-Trier Ruten (KTR)
Skrevet af lbr40, 29/9-2006 18:30 (#110)

Om det ganske kolosal store rutenet, der i Tyskland, kan jeg lige nævne, at i år kørte jeg fra Mainz til Koblenz på den vestlige side af Rhinen. På den østlige side af samme flod kan man også køre fra Mainz til Koblenz, altså 2 forskellige ruter til og fra samme byer.

Øh, Koblenz-Trier er ret så langt vest for en linieføring til Østrig. Fra Koblenz mod Cochem/Trier er nærmest mod Luxemburg/Frankrig.

Når ruten er færdig vil jeg lave et par aktiviteter, men det vil jeg kigge på til den tid.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Koblenz-Trier Ruten (KTR)
Skrevet af knudbe, 29/9-2006 19:54 (#111)

Jeg har lige fulgt den ene på Google Earth, men jeg kunne ikke lige finde den anden. Den største krydsede floden på et tidspunkt og gik nord for floden...

Det er godt nok en flod som snor sig gevaldigt meget...

Jeg glæder mig til at se og prøve ruten.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Koblenz-Trier Ruten (KTR)
Skrevet af lbr40, 29/9-2006 21:16 (#112)

Den ene linieføring (den du sikkert har fulgt) kører over Rhinen og drejer mod syd (den østlige linieføring). På et tidspunkt kører den i nærheden af Loreley-klippen mod Mainz.

Den anden linieføring kører faktisk stik syd (den vestlige linieføring). Det er denne linieføring, IC- og ICE-togene følger. Grunden til at du ikke har kunnet følge denne linieføring er, at den løber i en tunnel ca. 2 km. syd for Koblenz Hbf. Hvor lang denne tunnel er, kan jeg ikke lige huske.

Det vedlagte shot viser krydsningen lige syd for Koblenz Hbf. Det nederste spor er den vestlige linieføring. Den øverste linieføring er den, der kort efter "stopklodserne" skal krydse floden og svinge til højre mod syd. Lige efter floden kommer der en forgrening mod nord, også langs floden.
Iøvrigt kaldes Koblenz også for "Deutsches Eck", det sted, hvor Mosel-floden løber ud i Rhinen. Se evt. dette lille filmklip: http://www.koblenz.de/touristik_kultu...s_eck.html

Knud, jeg har skrevet dig op som tester af ruten, men det er for tidligt at teste lige nu.


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Koblenz-Trier Ruten (KTR)
Skrevet af Holbrook, 29/9-2006 22:17 (#113)

Jeg tillader mig lige og komme med nogle billeder fra denne sommer.
lbr40 skrev: På et tidspunkt kører den i nærheden af Loreley-klippen mod Mainz.

Passagen af Loreley-klippen sker i en tunnel, men nær klippen findes en Loreley statue (en statue i stil med Den lille Havfrue i København). (se billede nedenfor)

lbr40 skrev: Iøvrigt kaldes Koblenz også for "Deutsches Eck", det sted, hvor Mosel-floden løber ud i Rhinen.

Deutches Eck er det sted hvor de 2 floder Rhinen og Mosel løber sammen. Stedet kan ses på dette billede. På den modsatte bred er der rimelig med trafik. Og ligesom for resten af området omkring Koblenz er en stor del af det gods (se billede nedenfor).

Området langs begge floder er præget af klipper med massevis af borge og borgruiner på toppen (se billede nedenfor). Også er der selvfølgelig også masser af vinmarker (se billede nedenfor).


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
Holbrook

Ekspert



Antal indlæg: 1657
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Ballerup
Alder: 36
Status:

Hilsen Bjarke Hvass
www.holbrook.dk

SV: Koblenz-Trier Ruten (KTR)
Skrevet af knudbe, 29/9-2006 22:41 (#114)

Ja, vinmarkerne er en selvfølge - det er jo derfra vi får Mosel- og Rhinskvine Wink
Det er godt nok sjældent efterhånden at man får tyske vine serveret herhjemme. Den gang jeg arbejdede i en vinhandel (1969-1974) solgte vi rimelig pænt af den slags. Tyske, spanske og portugisiske. Folk kom i tide og utide og spurgte efter konkurrentens mærke (Den med Tyren)... Men det var også på det tidspunkt at Tjæreborgpræsten sendte hele menigheden sydpå Wink

Nå, men det var et sidespring... Grunden til at jeg ikke kunne finde de ting var at jeg var gået ud fra Trier i stedet for fra Koblenz Shockops:
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Koblenz-Trier Ruten (KTR)
Skrevet af lbr40, 29/9-2006 22:50 (#115)

Hej Bjarke,

Tak for billederne. Det er jo som at være der selv. Uforglemelig natur.
Noget lignende de viste jernbanebilleder vil ruten her sansynligvis også komme til at se ud - med tiden - når jeg skal "forme" landskabet ned langs Moseldalen.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Koblenz-Trier Ruten (KTR)
Skrevet af lbr40, 29/9-2006 23:03 (#116)

knudbe skrev: ... Grunden til at jeg ikke kunne finde de ting var at jeg var gået ud fra Trier i stedet for fra Koblenz Shockops:

Linieføringen mod Cochem / Trier går kun på den ene side af floden Mosel, skiftevis derud ad.
De 2 linieføringer, jeg omtalte ovenfor, er dem mod Mainz.
Fra Koblenz er der tog i 5 forskellige retninger i alt.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Koblenz-Trier Ruten (KTR)
Skrevet af lbr40, 8/10-2006 21:56 (#117)

Hallo venner,

Så er der igen nyt fra denne rute, da jeg er næsten færdig med at sætte signaler omkring Koblenz Hbf. Køreledningsmaster og øvrige udsmykning her er færdig. Objektantallet er her nu oppe på ca. 900, men en stor banegård kræver jo lidt. Smile

Og så lige et spørgsmål til de signalkyndige: Hvad er forskellen på signaler med eller uden tilføjelsen "Vmax"? Tilføjelsen er at finde på flere tyske signaler. Indtil nu har jeg ikke kunnet finde noget om det - anyway - eller er det en såkaldt "MSTS-ting"?


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Koblenz-Trier Ruten (KTR)
Skrevet af KimEast, 9/10-2006 04:17 (#118)

Hej. Vmax betyder "signalet er uden hastighedsbegrænsning, og bruger strækningshastigheden". (sådan frit oversat). Andre signaler uden Vmax kan indstilles på forskellige hastigheder. -- feks kan man sagten have et I-sighnal der har max 100 , og U-signalet (der i Tyskland er på perronerne, med max 120) og næste signal ca 1000 meter fremme, med Vmax. -- Der er flere fordele ved det system.... 1.Man behøver ikke selv sætte hastigheds-begrænsninger med seperate hastighedstavler, der så er strækningshastigheden på en given strækning... --- 2.Hastigheden registreres i cab, hvor cab har defineret hastigheden med tal. (Som næsten alle tyske loko'er har, men kun få danske har). 3.Track-Monitor er helt overflødig. (Alt står jo i caCool.
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Koblenz-Trier Ruten (KTR)
Skrevet af lbr40, 9/10-2006 11:05 (#119)

Hej KimE,

Tak for svaret om Vmax-signalerne.
På ruten her har jeg sat max.-hastigheden til 140 km/h, men i henhold til den strækningsinfo, jeg har her, er strækningshastigheden "kun" 120 km/h, da strækningen er bygget mange steder på "kanten" af bjergene.
Nå, men det undrer mig, at jeg ikke har fundet noget om Vmax hverken hos Stellwerke eller på Google. Ellers synes jeg, at Stellwerke har en god og nemt forståelig info om deres signaler - (for dem, der kan forstå tysk Grin ). På ruten bruges signaler med sigview.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9


SV: Koblenz-Trier Ruten (KTR)
Skrevet af ps, 9/10-2006 12:19 (#120)

hej lbr40 den ser da godt ud mvh ps
Brugers avatar
ps

Meget øvet



Antal indlæg: 259
Tilmeldt: 7/7-2005
Bopæl: Humble på langeland
Alder: 36
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Ruten mellem Malmö C Köbenhavn H Generelt 2 01-07-2014 10:27
VBSR-ruten Ruter 9 17-02-2009 22:34
Ruten KB IC-821 Helgoland - Esbjerg Aktiviteter 1 27-10-2008 23:54
Hvor downloader jeg DK2000 ruten ? Ruter 4 10-08-2007 02:29
Indsæt togsæt på ruten Aktiviteter 2 10-11-2006 18:01
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: