Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
Ka ikke installere MTS på min nye computer

Udskriv debat

  Ka ikke installere MTS pÃ¥ min nye computer
Skrevet af Ufoen, 15/2-2005 02:13 (#1)

Hej, har nu fået en ny PC, et sandt fartuhyre!

Kort beskrivelse!
Intel P4 3.8 Ghz med 1024 MB DDR2 ram!
2 stk stk. S-ATA HD på hver 250 GB.
Asus Intal 915P chipset motherboard,
samt et ATI radeon X700 med 256 mb GDDR3 ram!
Win XP pro. Samt sidste nye DirectX 9.0c, og nyste driver til graffikkort, og lydkort mm.
Ingen hardware konflikter
Alt funger perfekt, er 100% opdateret med de sidste nye sikkerhedsopdateringer, samt firewall, og antispy, og antivirus prg.
Når jeg forsøger at installere MTS, kommer installationen billet frem, og så sker der ikke mere, den hverken låser, eller skaber sig underligt!
Kan altid gå ud af den!
Har prøvet utallige gange, også efter en ny genstart!
Kan det skyldes at spillet ikke kan køre på en så hurtig computer, eller er det de nye extreme hurtige ram spillet ikke kan lide!
Har ikke haft nogel problemer med at installere Flightsmulator 2002, og 2004, og andre spil, og software, de køre alle perfekt, og meget mere flydende end på den gamle!
Har skrevet til Microsoft, men de kan, eller vil ikke hjælpe!
Overvejer nu at skrotte spillet.
Kan det skyldes at spillet ikke kan køre på en 3.8 Ghz med så meget ram?
Kan du/i måske besvare, hvad der kan være galt?

Ufoen
Brugers avatar
Ufoen

Lidt øvet



Antal indlæg: 41
Tilmeldt: 5/8-2004
Status:



SV: Ka ikke installere MTS på min nye computer
Skrevet af Ricemann, 15/2-2005 04:30 (#2)

Hej

Dit problem tyder på en konflikt i dit software.... En af mulighederne er at msts afventer et svar fra et andet program... har selv oplevet det ang andre programmer som ville på internettet inden at det kunne forsætte installetionen... hvor feks. firewall'en går ind og blokere, en anden mulighed er din Service pack, Min kan feks ikke lide Service pack 1 & 2 til XP Pro. disse for bla min til at lave en "hot Reboot" i msts. så der for kører jeg med 2 operativ systemer på mine computere....

Men jeg tror at din fejl ligger i service pack.
Brugers avatar
Ricemann

Meget øvet



Antal indlæg: 372
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: I huset imellem sporet og slottet.
Alder: 48
Status:

Venlig Hilsen Ricemann


SV: Ka ikke installere MTS på min nye computer
Skrevet af Ghosttrain, 15/2-2005 08:44 (#3)

En god fidus er også at slå dit antivirusprogram fra under installation, det kan muligvis være det som af en eller anden årsag standser installationen. Ellers hvis du har en brænder i din PC, prøv at installere fra den.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<
 
Redigeret af , 15/2-2005 11:02

SV: Ka ikke installere MTS på min nye computer
Skrevet af lbr40, 15/2-2005 10:49 (#4)

Hej,

Et lille tip mere: Er dine CD'ere snavsede? I så fald skal disse rengøres. Fingeraftryk kan sagtens hæmme læsningen af CD'erne.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Ka ikke installere MTS på min nye computer
Skrevet af Ufoen, 15/2-2005 16:54 (#5)

Mange tak, har prøvet at rense CDerne, også disable antivir, samt firewall, samt spyware!
Som tidliger beskrevet køre alt det øvrige software uden nogen som helst problemer!
Når jeg kigger i joboversigten står der at MTS installationen køre, den er altså ikke gået ned!
Har også fuld adgant til nettet!
Kommer som sagt kun til installations billedet, ingen aktivtet på HDen, og så sker der ikke mere, har prøvet at lade den stå i ca. 15 20 min, uden at der sker en skid.
Kun dette ene spil, alle de andre spil jeg har, kørte ind i systemet, uden nogen som helst problemer , og fungere upåklageligt!
Det er lige som om den hænger, der kommer heller ingen fejlmeddelser af nogen art, kan godt lukke insatllationen ned uden at der sker noget, har lånet samme orginal spil hos en arbejdskolega, samme problem.
Kan sikkert ikke lide den nye teknologi, så der er kun en vej, spillet bliver bare arkiveret i skraldespanden!!
Tak for jeres hjælp!!
Måske jeg skulle købe trainz, måske det virker!
Brugers avatar
Ufoen

Lidt øvet



Antal indlæg: 41
Tilmeldt: 5/8-2004
Status:


SV: Ka ikke installere MTS på min nye computer
Skrevet af Ufoen, 15/2-2005 17:13 (#6)

hej Ricemann, du skriver at problemet kan være softwarekonflikt, det tror jeg næppe, har stort set kun installeret det samme software som var på den gamle maskine!
Min computer leverendør er af den formoding at spillet er forældet, og kan sikkert ikke klare den nye teknologi, som sagt, alt mit tidliger software køre 100% fejlfrit!!!, har en DVD læser, samt DVD brænder, har prøvet med begge 2, uden resultat!
Nu vil min computerleverendør som har samme maskine også prøve om han kan køre den ind på sin !
Følger op på det, i skal nok få besked om det her, om det lykkeds, eller ej!!!
Takker for jeres hjælp!
Brugers avatar
Ufoen

Lidt øvet



Antal indlæg: 41
Tilmeldt: 5/8-2004
Status:


SV: Ka ikke installere MTS på min nye computer
Skrevet af lbr40, 15/2-2005 17:28 (#7)

Hej Ufoen,

Hvis du kan, så prøv at installere MSTS på en anden computer, der er knap så hurtig. Det er absolut et forsøg værd.

Ligger mapperne de rigtige steder?
Er alle 7 ruter installeret?
Er installme.bat fileen aktiveret ved installatinen?
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Ka ikke installere MTS på min nye computer
Skrevet af BlackChart, 15/2-2005 18:05 (#8)

lbr40 > Han har jo slet ikke fået installeret spillet endnu, så han har helt sikkert ikke de 7 ruter installeret og installme.bat er helt sikkert heller ikke aktiveret ved installationen Wink

Men til sagens kerne...Jeg tvivler på at spillet ikke kan køre på den maskine...Jeg har endnu ikke hørt om nogle maskiner der ikke kan køre det (med mindre de er for små)...

Jeg vil give Ricemann ret i at der kan være noget der konflikter med det, hvad kan jeg ikke sige uden at sidde ved maskinen da det kan være mange ting...

Det kan dog også være noget hardware der ikke har den korrekte driver eller blot en forældet version af driveren...Opdater alle drivere og prøv så igen...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: Ka ikke installere MTS på min nye computer
Skrevet af KimS., 15/2-2005 19:40 (#9)

Har dårlige erfaringer med NVidia's sidste nye drivere ( v. 66.93 ) til XP, men det skulle ikke have indflydelse
på installationen, kun på afviklingen af MSTS.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: Ka ikke installere MTS på min nye computer
Skrevet af Ghosttrain, 15/2-2005 19:46 (#10)

Hej Kim
Jeg er stensikker på at Ufoen også vil få kanondårlige erfaringer med netop den driver hvis han prøver at bruge den sit grafikkort.
Han skriver nemlig selv at det er et ATI-kort Grin Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Ka ikke installere MTS på min nye computer
Skrevet af Loke, 15/2-2005 20:32 (#11)

Jeg vil ikke gøre mig klog på noget, Shockops: men i et sådan tilfælde, ville jeg nok forsøge at installere MSTS før noget andet,
også før opdatering af diverse hardware, og da SP2 har haft dårligt ry, ikke at jeg har haft problemer med den,
men det var måske værd at prøve. :top:
Brugers avatar
Loke

Erfaren bruger



Antal indlæg: 574
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Vestjylland
Alder: 69
Status:

M.v.h. Loke Freelance Rutebuilder

SV: Ka ikke installere MTS på min nye computer
Skrevet af Ufoen, 15/2-2005 23:32 (#12)

Hej BlackChart, som du sikkert læser i min tidler indlæg har jeg opdateret de allersidste nye driver til graffikortet, samt lydkort, samt dem til motherboard, ja, til alt, min forhandler har sammentidig opgraderet BIOSen!
Har nu afinstalleret SP2, som anbefalt, men det er samme resultat!
PÃ¥ den gamle kunne jeg godt installere den efter SP1, samt efter diverse MS sikkerhedsopdateringer!
Som sagt, har prøvet at afinstallere SP2!
Har nu også installeret mit studio program til redigering af digitalvideo, det kørte også fint, og virker efter hensigten, samt Nero burner 6,3, alt det tidliger software køre helt uden problemer!!
Så noget tyder på at der er noget MSTS ikke kan lide, måske de nye ram, hvis der ikke er for meget, har 1.GB ram nu!!
Har altså ikke lyst til at starte forfra, og det hjælper sikkert heller ikke!
Min comouterleverendør har nu også prøvet at installere den, med samme resultat, han har stort set det samme hardware i sin, og kun ganske få programmer, så jeg tror ikke længere at det drejer sig om hardwarekonflikter!!
Har gennemgået systemet i kontrolpanel, ALT hardware er korekt installeret, og hver enhed funger korekt!
The Sims 2 køre også helt perfekt!!
Må nok se i øjne at jeg sansynligvis ikke kommer til at køre tog mere!
Jeg vil gerne takke jer alle sammen for jeres gode råd, og hjælp, men det hjælper tilsynladende vis ikke!

PS. beskriv lige hvad for CPU i har, måske har den en begrænsning, da spillet jo efterhånden er ret gammelt!
Måske hvis MS udgiver en ny TS version, hvad de muligvis ikke gør!
Brugers avatar
Ufoen

Lidt øvet



Antal indlæg: 41
Tilmeldt: 5/8-2004
Status:


SV: Ka ikke installere MTS på min nye computer
Skrevet af KimEast, 15/2-2005 23:51 (#13)

Hej Ufoen.. Har en 3.2GB CPU og 1GB RAM, og det hele kører FINT !! Jeg har alt på DGrinrevet, dvs ikke på samme drev som systemerne er ! Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Ka ikke installere MTS på min nye computer
Skrevet af jorgenandersen, 16/2-2005 04:22 (#14)

Hej Ufo og alle andre,

Det her lyder sq som en udfordring for "Tech Support"... jeg har haft MSTS installeret på C: og D:, på en 350 MHz P2 med 384 MB og min nuværende 1.8 GHz P4 med 1 GB (hold da helt op hvor et fartuhyre du har Ufo!), men jeg har aldrig set at en for HURTIG maskine ikke kunne installere noget med mindre hindringen var bygget ind i programmet med vilje (MS Flight Simulator 1a f.eks., kun 4,77 MHz). Som et par indlæg siger, det kan være at en for hurtig CD-læser er et problem, pröv en brænder, eller, hvis du har et netværk, map til CD-læseren i en anden maskine og installer derfra, så netværket bremser installationen. Jeg har både haft MSTS på W95c, W98, W98SP2, XP Pro Sp1 og SP2, så jeg tvivler på OS er problemet. Lad höre hvordan det går -

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: Ka ikke installere MTS på min nye computer
Skrevet af BlackChart, 16/2-2005 08:27 (#15)

Har du prøvet med Omega driverne?? (http://www.omegadrivers.net)

Det er blevet bekræftet at seneste nVidia driver ikke kan med MSTS, ved ikke om det måske kan være tilfældet med ATI også...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: Ka ikke installere MTS på min nye computer
Skrevet af Ghosttrain, 16/2-2005 11:56 (#16)

Hej Ufo
Der er en enkelt ting mere du kan prøve. Prøv at kopiere begge MSTS-Cdérne ind i en mappe på din PC, og se om du får lov til at køre installatioen derfra, hvis ikke du kan få lov til at kopiere CD'erne ind i en mappe, er det dine drev der ikke kan læse dem.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Ka ikke installere MTS på min nye computer
Skrevet af KimS., 16/2-2005 15:53 (#17)

Det var en general oplysning, når vi nu alligevel var inde på problemer Pfft
Og forøvrigt, har jeg ikke en s... forstand på sligt. Det skal bare virke,
og virke godt, så er jeg glad Grin
Men alligevel kunne det da godt være, at de drivere der bliver brugt, ikke
duer sammen med MSTS, ikk' ? Om det så er NVidia, Radion eller noget
helt femte.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: Ka ikke installere MTS på min nye computer
Skrevet af Ufoen, 16/2-2005 17:02 (#18)

Hej Frankenstein, måske en mulighed du forslår, kan godt læde indholet af CDerne, uden problemer, kan også køre de lydfiler, samt de få billede, og tekstfiler uden problemer, kort sagt, kan godt se indholdet, vil da prøve at kopiere indholdet over på et af mine drev, og se om det hjælper!
Tror der er noget i hovedinstallations filen der halter, eller støder på noget den ikke kan lide, får kun startbilledet op, hvor jeg kan vælge hvor jeg vil installere spillet, enten på D, eller E drevet, eller andet.
Når jeg gør det, og klikker på OK, sker der ikke noget!!
Kan måske også skyldes at mine drev er for store, de er alle 4 på hver 125 GB, formateret i NTFS format!!
Har før kunne installere den i NTFS format på den gamle maskine, men der var det største drev også kun på 80 GB.
Har mere mistanke om det er noget i mine nye ramklodser den ikke kan lide, eller måske grafikkortet, som har 256 MB GDDR3 ram!
Er fuldt opdateret, og alt andet funger fint, bare ikke MSTS!
Vil prøve andre muligheder, medmindre der skal en opdateringsfil til TS ind først!!
Brugers avatar
Ufoen

Lidt øvet



Antal indlæg: 41
Tilmeldt: 5/8-2004
Status:


SV: Ka ikke installere MTS på min nye computer
Skrevet af BlackChart, 16/2-2005 17:49 (#19)

Har du prøvet Omega Driverne til dit grafikkort, som jeg foreslog dig i et tidligere indlæg??
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com


SV: Ka ikke installere MTS på min nye computer
Skrevet af Ufoen, 16/2-2005 23:21 (#20)

Hej BlackChart, så må du forklare lidt mere om havd omega drivere er, så længe det ikke noget der påvirker ydelsen på grafikkortet, er det måskeen mulighed.
Hvor henter du så disse drivere, og tror du det er noget der kan køre på denne???
Har som nogen forslår, at kopire CDerne over på HDen, i en mappe, og installere den den vej fra, samme resultat!!
Har nu drøftet problemet med en anden computernørd, som er rigtig meget inde i PC hardware, hen mener at det kan skyldes at CPUen har en for høj clockfrekvens, at jeg skal prøve at sætte CPU speeden ned, altså modsat overclock!
Det vil jeg så prøve som en af de sidste muligheder!
Brugers avatar
Ufoen

Lidt øvet



Antal indlæg: 41
Tilmeldt: 5/8-2004
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Der er strøm i lokomotiverne, men de kører ikke Materiel 1 18-11-2017 20:28
Togmodeller virker ikke på mac Generelt 6 16-04-2016 17:16
Hvis du endnu ikke har Train Simulator 2013 endnu... Andet 1 01-01-2013 12:27
Kan ikke installere Generelt 1 01-01-2012 20:09
DSB køber ikke ICE-TD Real-Life-Tog 25 21-11-2011 14:46
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: