Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
TGATool2

Udskriv debat

  TGATool2
Skrevet af , 16/11-2004 03:25 (#1)

Jeg har et lille spørgsmål, til jer gæve gutter med viden som perler på snor...........
Når jeg har åbnet en ace fil og i paint lavet det som jeg vil have det, hvordan gemmer jeg det så som en ace fil igen og ikke en targa fil, og vel og mærke, så det er brugbart bagefter, hvis jeg skal sætte det på en bane.??????????
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:



SV: TGATool2
Skrevet af , 17/11-2004 19:25 (#2)

Er der ingen som repainter ting, som bruger Dette program, som kan komme med en løsning......eller hvad???????
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: TGATool2
Skrevet af Tobias, 17/11-2004 19:38 (#3)

Nu er jeg ikke lige så stiv i TGAtool men er der ikke en rulle menu der hedder "eksport" som man skal bruge når du vil lave en ace fil ?
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger



Antal indlæg: 510
Tilmeldt: 27/5-2004
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

SV: TGATool2
Skrevet af , 18/11-2004 00:59 (#4)

Hej Tobias.
Jeg prøverlige det og ser hvad det bliver til.... Wink Wink
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: TGATool2
Skrevet af , 18/11-2004 02:10 (#5)

Hej Tobias.
Jepper Wink det hjalp
lægger lige et par foto til, så du kan nyde noget som måske kan blive til noget.


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: TGATool2
Skrevet af Jørgensen, 18/11-2004 09:57 (#6)

Hej Per

Jeg havde håbet, at Hec havde givet lyd fra sig - det er jo ham, der er den danske repaint-ekspert, og ham, der har lært mig nogle praktiske fif. Men nu må jeg jo så selv forsøge mig:

Allerførst skal du have fat i og installeret opdateringen til MSTS fra Microsoft. Den kan downloades fra http://www.microsoft.com/games/pc/tra...insim.aspx - dette er selvfølgelig forudsat, at du ikke har den i forvejen.

Dernæst når du har været inde i paint og malet og husket at trykke gem, så skal du gemme det nye skin som targa-fil. Navnet på filen er underordnet, for det er kun dig, der skal bruge den.

Så går du ind i C > Programmer > Microsoft Games > Train Simulator > Utils. Her starter du programmet Makeacewin. Der kommer nu en boks frem med nogle felter.
I det øverste felt (Input Filename) angives adressen på targa-filen. I det næstøverste (Output Filename) angives adressen på den fil der skal overmales.
Nedenfor disse to felter er der nogle afkrydsningsfelter. De fire nederste markeres. Til højre for de to nederste er der to felter, der begge udfyldes med tallet 1024.
Så trykkes på Convert-knappen. Så kommer der et spørgsmål om man vil overskrive, hvilket der trykkes ja til. Så overskrives filen med den nye bemaling.
Skal der overmales flere filer, udskiftes adresserne i de to øverste felter mellem overskrivningerne. Når man er færdig, afsluttes programmet.

Targa-filen kan nu slettes, med mindre man kan forudse viderearbejde. I så fald kan den bare beholdes, da den nu ikke har betydning for udseende.

Inde i MSTS vil man nu kunne se det ønskede materiel i det nye design.

Ja det er lidt omstændeligt, men der er en gevaldig fordel ved det: Påskrifterne flyder ikke ud men er fuldt læselige! Noget der unægteligt pynter. Bare se Hecs flotte repaints på http://www.trainsim.dk eller mine egne på http://www.the-train.de

Med venlige repaint-hilsner
Leif Jørgensen
Brugers avatar
Jørgensen

Meget øvet



Antal indlæg: 381
Tilmeldt: 2/10-2004
Bopæl: København Ø.
Alder: 42
Status:


SV: TGATool2
Skrevet af Ghosttrain, 18/11-2004 10:02 (#7)

En god ide ville måske være at hente den nye Route Riter, den indholder bl.a den nye TGAtool2A samt et par andre sjove ting.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: TGATool2
Skrevet af , 18/11-2004 10:22 (#8)

Jeg tror at jeg vælger Erich s måde.
Hvis i kikker på de 2 foto, så er det som Tobias sagde det der skulle til, for nu er en Tysk sporvogn ommalet til Dansk Københavns sporveje.SmileSmile
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: TGATool2
Skrevet af Tobias, 18/11-2004 11:38 (#9)

Det ser jo godt ud Per Smile
Men vi mangler jo altså en Dansk sporvognsrute at køre dem på Cool
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger



Antal indlæg: 510
Tilmeldt: 27/5-2004
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

SV: TGATool2
Skrevet af , 18/11-2004 11:56 (#10)

Hej Tobias.
Jepper.......så det må vi så få lavet pæn og flot, men vi skulle jo gerne have delt sporvognen, så midtervogner kommer væk.....hvordan kan man det, og hvordan sætter man en anden panograf på taget......................????????
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: TGATool2
Skrevet af Tobias, 18/11-2004 12:01 (#11)

Hej Per
Det kan kun lade sig gøre hvis du har de originale filer, og så ellers går igang med at lave 3D i foreks. Gmax Smile men det er der nogen herinde der ved meget mere om end mig.
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger



Antal indlæg: 510
Tilmeldt: 27/5-2004
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

SV: TGATool2
Skrevet af , 18/11-2004 12:05 (#12)

Ok, jeg har da Gmax, men aldrig prøvet det så jeg kunne jo se hvordan det funker, det kan jo ikke gå andet end galt, men jeg kan jo tage en backup og lave den påSmileSmile
Tak for rådet før........den sad lige i øjet.......
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: TGATool2
Skrevet af Tobias, 18/11-2004 12:22 (#13)

Ja velbekomme da Smile
Vær som sagt bare opmærksom på at du hverken kan ændre eller tilføje 3D ting til en eksisterende model, medmindre du kan lokke de originale .S filer ud af ham der har lavet den.
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger



Antal indlæg: 510
Tilmeldt: 27/5-2004
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

SV: TGATool2
Skrevet af Jørgensen, 18/11-2004 12:32 (#14)

Med hensyn til at slippe af med midterdelen ville det nemmeste nok være at bruge en ledvogn med kun to led som grundmodel i stedet for en med tre led. F.eks. den her fra Ralf Riemers hånd:

www.strabsim.net/Screens/Downloads/Rheinbahn_2415.jpg

Den har også den korrekte enlige forlygte. Den hedder GT6 Wagen Nr. 2415 og kan findes på http://www.strabsim.net > Downloads > Düsseldorf. Man skal være medlem for at kunne downloade.

Bemærk i øvrigt at de københavnske ledvogne normalt havde gule vognsider og hvidcreme vinduespartier adskilt af en grå midterstribe. Jeg har dog på fornemmelsen, at fronten på Ralf Riemers vogn ikke er forberedt på det.

Med hensyn til pantograf så kunne du jo prøve at maile til Ralf Riemer og spørge, om du kan få ham til at udskifte pantografen med en trolleystang og sætte et par lanterner på fronten.

Med venlige male-hilsner
Leif Jørgensen
Brugers avatar
Jørgensen

Meget øvet



Antal indlæg: 381
Tilmeldt: 2/10-2004
Bopæl: København Ø.
Alder: 42
Status:


SV: TGATool2
Skrevet af , 18/11-2004 12:41 (#15)

Ok! Tak Leif.
Jeg lægger den til download på min side, da jeg må lægge hans ting til download på min side, så den ligger der inde hos mig inden kort tid.
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: TGATool2
Skrevet af , 18/11-2004 13:24 (#16)

Har lige set, at det ikke er Ralf der har aut. på vognen så jeg skal have den andens tilladelse også.!!!
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: TGATool2
Skrevet af jorgenandersen, 18/11-2004 14:47 (#17)

D'Herrer,

Trolleystænger kan hentes på www train-sim.com.....

Jörgen tidligt om morgenen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:



SV: TGATool2
Skrevet af , 18/11-2004 20:02 (#18)

Tak skal du have Jørgen, ....kan lige nævne at programmet TGATool2 kan downloades fra min side.
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
TGATOOL2 Andet 6 10-09-2005 19:48
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: