Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Er det Editoren eller mig?

Udskriv debat

  Er det Editoren eller mig?
Skrevet af jimmynielsen, 8/11-2004 23:11 (#1)

hej alle sammen,

jeg har prøvet at lave en lille aktivitet fra Roskilde til Næstved efter den originale køreplan, men jeg har svært ved at få timetablen i editoren til at gøre hvad jeg vil have den til: Til at starte med var det som om at den slet ikke ville kalkulere tiden, men da jeg af en eller anden grund pludselig fik den til det, ville den selv bestemme hvornår toget skulle afgå fra de enkelte stationer og jeg kunne kun bestemme ca hvornår toget skal ankomme. Er der ingen måder jeg kan "tvinge" nogen faste hele tider ind i den, både afgang og ankomst? Det driver mig lidt til vanvid :evil:

På forhånd tak!
Brugers avatar
jimmynielsen

Medlem



Antal indlæg: 58
Tilmeldt: 26/7-2004
Bopæl: Taastrup
Alder: 39
Status:



SV: Er det Editoren eller mig?
Skrevet af KÃ¥re, 9/11-2004 01:43 (#2)

Nej, desværre.

Hvis du justerer på togets effektivitet mellem de forskellige stationer (er normalt 75 %), kan du få AE til at kalkulerere nogenlunde rigitige ankomsttider (men det er måske også det du gør).

Opholdtiden på stationen bestemmes af antallet af passagerer på perronen (som du også kan justere) og antallet af vogne i toget. Så vidt jeg husker er det 10 passagerer pr. vogn pr. minut.

Som altid i MSTS skal du ikke regne med at det virker i 3D. :lol:

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 74
Status:


SV: Er det Editoren eller mig?
Skrevet af KimS., 9/11-2004 04:10 (#3)

Hej Jimmy.
Jo, det er der tildels. Som Kåre skriver, kan du bestemme, hvor lang tid dit AI tog skal holde ved stationen, ved at justere på antallet af pass. Problemet med ankomst tiden, kan du kun tilpasse, ved at justere på den tid, hvor tilsætningen af AI toget sker. Med lidt snilde, kan du dog også indsætte et ' vente punkt ', dog kun uden for stationer og godsområde og fin justere med det.
Jo længere du lader dit AI tog køre, jo sværrere er det, at få tingene til at passe.
En ting skal du huske, afstanden mellem stationerne er ikke altid den rigtige og så går der kuk i tidstabellen.
NÃ¥r man arbejder med AE i MSTS, er det arbejde, test, arbejde, test, arbejde, test o.s.v Wink
Forsat god fornøjelse
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: Er det Editoren eller mig?
Skrevet af KimEast, 9/11-2004 15:36 (#4)

Hej alle! Har selv prøvet at teste næsten ale de umulige muligheder et AI-tog og tider kan komme ud for, enten ved at sætte AI på lige udenfor den station den skal møde een, sætten den længere væk, eller simpelthen sætte en AI-rute, der dækker den rute man selv skal køre (og hvor de møder hinanden hele vejen), og så sætte feks. 20-min's drift på AI-toget mod een. Det virker da i det mindste! Men intet virker uden andre problemer, man ikke lige vidste var der. Skal to toge ind på 1 spor, mobbes den ene retning gerne 100% og får aldrig en chance for at komme ind på linien, men holder i en hale af tog, og kommer ikke videre Sad (kan ordnes med "dobbelt-reverse på den anden linie", siger man så). Jaja, men så blir problemet vendt en halv omgang, og den linie med reversen blir holdende.. hæhæ. Wink Mvh KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Er det Editoren eller mig?
Skrevet af jimmynielsen, 9/11-2004 21:40 (#5)

Det lyder jo som om at det er en større videnskab at lave en aktivitet med AI, jeg må jo bare mase på alt hvad jeg kan! tak for rådene!
Brugers avatar
jimmynielsen

Medlem



Antal indlæg: 58
Tilmeldt: 26/7-2004
Bopæl: Taastrup
Alder: 39
Status:


SV: Er det Editoren eller mig?
Skrevet af egon.weber, 10/11-2004 00:06 (#6)

God arbejdslyst, ja det er noget af en videnskab at få det til at fungere optimalt. Smile
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: Er det Editoren eller mig?
Skrevet af KimS., 10/11-2004 01:10 (#7)

Husk også lige, at det AI tog der tilsættes først, har sporet ( 1. ret ), og det selv om, et andet kommer først.
Så er det, at man skal ha' gang i det med julefinterne, så som dobbelt reverse o.l.
En anden ting er, at for at man kan få signalerne til at virke for et AI tog er hovedreglen, at det skal tilsættes 3 blokke før det signalet, der helst skulle fungere.
For at AI toget skal få lov til at køre ud fra en station, skal strækningen videreføres forbi næste station.
Og så spørger du, om det er editoren eller dig?
Hmm, sikkert begge dele Grin
Men husk, det er dig, der vinder til sidst Pfft
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:



SV: Er det Editoren eller mig?
Skrevet af jimmynielsen, 10/11-2004 21:21 (#8)

Hej KimS

jeg har lige to spørgsmål til dit sidste indlæg: Du siger at AI toget skal sættes 3 blokke før det signal som skal fungere. Først: hvad er en blok i denne sammenhæng? og nr 2: skal det være 3 blokke før det signal der giver AI toget lov til at køre ind til stationen eller fra stationen?
Brugers avatar
jimmynielsen

Medlem



Antal indlæg: 58
Tilmeldt: 26/7-2004
Bopæl: Taastrup
Alder: 39
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
IC3 eller IR4 - Spørgsmål Materiel 1 15-09-2013 18:58
Smart - eller? Snik-Snak 7 15-01-2011 16:02
RailWorks eller TRS? Andet 21 14-11-2010 01:46
Rejsekortet - succes eller fiasko? Real-Life-Tog 39 01-11-2010 21:21
Højre- eller venstrekørsel i Sverige Real-Life-Tog 5 10-05-2010 15:26
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: