Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Præcis AI Trafik

Udskriv debat

  Præcis AI Trafik
Skrevet af Thaa, 23/10-2004 00:59 (#1)

Hej!

Jeg er kommet vendt tilbage til TS efter et års pause. Så det var da lidt sørgemodigt at se train-sim.dk lukket, men hva gør det, når vi har denne kanone side? Smile
Godt initiativ gutter!

Nå, til mit spørgsmål: Jeg er igang med at bygge aktiviteter til NDK og DK (Jeg vil prøve at få alle tog afgange ind. ja det bliver sq et stort arbejde lol) Men AI trafikken er ikke præcis.

Når jeg fx. starter i AR klokken 8:21, er toget fra Lindholm allerede ankommet. Men det skal først ankomme 8:25 Shock

Det jeg prøver på er, at lave alt AI trafik i en "traffic file" (eller hvad det hedder) og derefter bare køre det som en "template", og så bare slette det trafik, som der ikke er brug for til den pågældende aktivitet.

Så, er det muligt at få togene til at køre til præcise tider, med min metode ^^ ? Og hvordan skal jeg gøre?
Jeg har prøvet at læse de to Guider her på siden, men fik det ikke til at virke :roll:

Jeg prøver at få alt trafik med, fra tjeneste køreplanen. Selvfølgeligt et stort arbejde hehe.


Håber på noget respons. På forhånd tak!

/Thaa
Brugers avatar
Thaa

Begynder



Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 22/10-2004
Status:



SV: Præcis AI Trafik
Skrevet af , 23/10-2004 02:21 (#2)

Jeg tror du skal have fat i masterne fra denne side, de ved selv de mindste ting, og er sikker på
at de kan yde dig bistand med bravur viden..........
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Præcis AI Trafik
Skrevet af KimEast, 23/10-2004 04:49 (#3)

Halløjsa!! er ikke en master (eller?), men kan da komme med eet bud: Gå ind i editor, find Traffic Pattern, og tryk EDIT nedenunder, nu kommer en edit-side med dine Ai-tog.. Find dit AI-tog, og så er der en EDIT knap du kan bruge nu. Nu får du "default perfomance..." og et tal før %. Er tallet 75, kører toget normalt form langsomt, er det 100, kører det for stærkt. NB! En bug i MSTS gør, at man ikke kan ændre mere end 1 gang. (kan man godt, men systemet registrere det ikke). Desuden er der mange andre faktorer der kan lave rav i den. Man skal feks ikke lave path (ruten) om med sine AI-toge, efter de er sat på. Man vælger simpelthen at slette dem og starte forfra. - MvH KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Præcis AI Trafik
Skrevet af lbr40, 23/10-2004 10:36 (#4)

Hej Thaa,

Jeg er heller ikke nogen master, men jeg prøver da ind imellem at lave aktiviteter for sjov. Velkommen til dette forum. Grin

Når du er inde i AE, kan du også rette i dine afgangstider for det/de trafic-tog, det drejer sig om. Det kan gøres mange gange, indtil det virker. Men en anden faktor er, at hvis du kører dit player-tog langsomt eller hurtigt, vil du møde trafic-toget på forskellige steder på ruten.
En anden god idé er, at dine trafic-tog kun kører på den/de strækninger, hvor du forventer at se dem. Hermed mener jeg relativt korte strækninger. Dette for at spare på computerens kræfter.

Hilsen
lbr40
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:


SV: Præcis AI Trafik
Skrevet af , 23/10-2004 14:59 (#5)

Jeg vil da gerne sige, at masterne var ment som til de kloge personer, som her på
siden har viden og beskæftiger sig med tingene, hvad enten det gælder opbygning
af ting, laver activiteter-banebygger-repainter, så det kan myndes på mange, og ikke kun få.
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Præcis AI Trafik
Skrevet af Thaa, 24/10-2004 10:12 (#6)

Tak for hjælpen gutter!

Jeg prøver det her en af dagende, når jeg lige får tid Smile

/Thaa
Brugers avatar
Thaa

Begynder



Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 22/10-2004
Status:


SV: Præcis AI Trafik
Skrevet af Egemarke, 4/11-2004 20:25 (#7)

Hej Thaa, det du er ved at lave er forsøgt før dog uden held, som en Template eller et "Trafikdøgn" forstået på den måde at du laver ALT Ai trafikken på en given rute, dernæst er det let at lave en hav af aktiviteter ud fra dette "trafikdøgn". Det er IKKE let det du er igang med, men jeg håber inderligt at du ikke giver op, selvom du vil opleve en masse sjove ting med lys der driller mm..
Håber det lykkes for dig og fortæl endelig HVOR fejlene (som uværgeligt vil komme dukker op) så de der bygger ruterne kan få rettet det hele til.
Brugers avatar
Egemarke

Lidt øvet



Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 22/8-2004
Bopæl: Malmø
Status:

MvH Eg

www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265


SV: Præcis AI Trafik
Skrevet af KimEast, 4/11-2004 20:58 (#8)

Heej alle! Problemet med AI-toge er, at de skal ha et sted at stoppe OG slette sig selv, så næste Ai-tog har en mulighed for at komme samme sted hen. Den med at de sletter sig selv lykkes ikke altid, da stop-markeringen skal være et ganske bestemt sted. Har før påstået at stop-stedet er hvor blå streg er, dvs lige oveni. Det dur bare ikke altid. Nogengange er det lige oveni PU-signalet. Og nogengange er AI-toget bare på tværs, og holder "på tværs" og blir der hele aktivitets-længden, og spærrer for alt andet... MvH KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:



SV: Præcis AI Trafik
Skrevet af Egemarke, 10/11-2004 10:51 (#9)

Hmm det lyder jo ganske interessant faktisk, så er det jo en direkte BUG i programmet der gør dette projekt mere eller mindre umuligt ?!?
ÆRGELIGT, da det ellers kunne have været ganske Cool med en "template" eller skabelon til alle aktiviteterne !!
Æv

MvH Eg
Brugers avatar
Egemarke

Lidt øvet



Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 22/8-2004
Bopæl: Malmø
Status:

MvH Eg

www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Sjælden trafik 2 Real-Life-Tog 2 20-07-2010 00:24
Sjælden trafik Real-Life-Tog 2 02-07-2010 13:03
Kraftig øget IR-trafik Ar-Ro under festival. Real-Life-Tog 1 22-06-2010 10:05
Trafik Ruter 3 27-03-2010 02:32
Trafik til egne aktiviteter Aktiviteter 3 21-04-2009 18:47
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: