Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
FAF Zb og DLG Zb søges

Udskriv debat

  FAF Zb og DLG Zb søges
Skrevet af uv516, 4/10-2004 11:54 (#1)

Jeg mangler de to vogne "FAF Zb" og "DLG Zb" som skal bruges i Sorte Lyn.
Kan nogen fortælle hvor de kan findes?

Venlig hilsen
Carsten Madsen
(Uv516)
Brugers avatar
uv516

Lidt øvet



Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 19/4-2004
Status:



SV: FAF Zb og DLG Zb søges
Skrevet af Tobias, 4/10-2004 12:22 (#2)

De ligger på Erichs side under "tankvogne"
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger



Antal indlæg: 510
Tilmeldt: 27/5-2004
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

SV: FAF Zb og DLG Zb søges
Skrevet af uv516, 5/10-2004 02:27 (#3)

Nej, det er ikke litra Zb.
Vognene skal hedde "FAF Zb" og "DLG Zb" jfr. de leverede .con-filer
Brugers avatar
uv516

Lidt øvet



Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 19/4-2004
Status:

Venlig hilsen<BR><STRONG>Uv516</STRONG><BR>Carsten Madsen

SV: FAF Zb og DLG Zb søges
Skrevet af Tobias, 5/10-2004 10:10 (#4)

Okay.... hvis det ikke er tankvognene, så er det dem der ligger under "Alm. godsvogne" også på Erichs side. Prøv at kigge på billederne der er på siden, så mange FAF og DLG vogne er der altså heller ikke.
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger



Antal indlæg: 510
Tilmeldt: 27/5-2004
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

SV: FAF Zb og DLG Zb søges
Skrevet af Ghosttrain, 5/10-2004 10:17 (#5)

Der er også mulighed for at de ligger på http://www.trainsim.dk Smile
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: FAF Zb og DLG Zb søges
Skrevet af Tobias, 5/10-2004 10:18 (#6)

Jeg har lige kigget Wink det er dem du har liggende under "Alm. godsvogne" Smile
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger



Antal indlæg: 510
Tilmeldt: 27/5-2004
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

SV: FAF Zb og DLG Zb søges
Skrevet af uv516, 5/10-2004 11:09 (#7)

Hej allesammen
Jeg er ikke ude efter "muligheder", men "facts"!
For det første er en Zb-vogn en lukket godsvogn med rødder tilbage til før 2. verdenskrig, jfr. resten af de matriel, der skal bruges i aktiviteten "Sorte Lyn".
For det andet er det ikke nemt, Eric(!), når din "DLG Hbis" inde bagved hedder "DLG Zb". Hvorfor ikke skrive dens rigtige navn. (Det gælder i øvrigt også "Brugsen", som på Erics side hedder "DSB FDB Danefrost". Navnet "Brugsen" er slet ikke nævnt. Det er altså ikke nemt at søge efter materiel ud fra en liste, når de forskellige sites kalder tingene noget andet, så man bliver nødt til at downloade og installere en hel masse ting før man rammer den rigtige.

Tilbage til "FAF Zb": Den mangler jeg stadig og tro mig: Jeg har været langt omkring i min søgen. På nogle sider er der en søgemaskine og selv på de sider er det IKKE lykkedes at finde "FAF Zb". (Til Eric: Var det ikke noget med en søgemaskine. Din side er rigtig god, ellers!!! Grin )

_______________________
Med venlig hilsen

Carsten (Uv516)
Brugers avatar
uv516

Lidt øvet



Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 19/4-2004
Status:

Venlig hilsen<BR><STRONG>Uv516</STRONG><BR>Carsten Madsen

SV: FAF Zb og DLG Zb søges
Skrevet af Ghosttrain, 5/10-2004 11:16 (#8)

Nej tak ingen søgmaskine til mig, som regel lave de mere møg end godt.

uv516 skrev: Hej allesammen
Jeg er ikke ude efter "muligheder", men "facts"!
For det første er en Zb-vogn en lukket godsvogn med rødder tilbage til før 2. verdenskrig, jfr. resten af de matriel, der skal bruges i aktiviteten "Sorte Lyn".
For det andet er det ikke nemt, Eric(!), når din "DLG Hbis" inde bagved hedder "DLG Zb". Hvorfor ikke skrive dens rigtige navn. (Det gælder i øvrigt også "Brugsen", som på Erics side hedder "DSB FDB Danefrost". Navnet "Brugsen" er slet ikke nævnt. Det er altså ikke nemt at søge efter materiel ud fra en liste, når de forskellige sites kalder tingene noget andet, så man bliver nødt til at downloade og installere en hel masse ting før man rammer den rigtige.


Det udsyr der bliver lagt op på min side, har de navne som konstruktør/repainter giver dem. Skal du have tingene endnu mere specifikke, må du ryste det træ som aktivitetsbyggerne sidder i, og få dem til at lave helt nøjagtige beskrivelser af det udstyr som skal bruges og hvor det kan hentes, gerne med direkte link til udstyret hvor det kan lade sig gøre.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<
 
Redigeret af , 5/10-2004 11:26

SV: FAF Zb og DLG Zb søges
Skrevet af Tobias, 5/10-2004 11:20 (#9)

Nu er det jo sådan set ikke Erichs problem at readme filen til aktiviteten er skrevet uklart.

Og fact : den FAF Zb du leder efter er den som ligger på Erichs side.

Og så skal jeg da beklage at du ikke syntes min "hjælp" har været god nok.
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger



Antal indlæg: 510
Tilmeldt: 27/5-2004
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

SV: FAF Zb og DLG Zb søges
Skrevet af uv516, 5/10-2004 11:33 (#10)

Kære Tobias

Hvis du er grundig og tager et kig på Erics side så ser du at der står "FAF Hbis".
Hvis man DL den og installere den, bliver den blot til "FAF".
Desuden er en Zb-vogn ikke en tankvogn, men en lukket godsvogn af træ.

Det er altid godt med hjælp, men jeg har altså været igennem en masse MSTS-sider og ledt efter netop FAF Zb, og du må da give mig ret i at det er ret uoverskueligt, når installationsnavnet er ét og overskriften er noget andet. Det handler ikke om at readmefilen er skrevet uklart, men at de enkelte vogne har flere navne, som burde fremgå af sitets tekst ud for vognen. Desuden er det jo ikke nemt at vide at en Hbis-vogn er det samme som en Zb-vogn i DLG-udgaven, men IKKE i andre udgaver!

Jeg synes, det er synd for alle os, der glæder sig over Erichs side at han ikke vil have en søgemaskine, der ville gøre det nemmere at finde sådanne ting, som jeg nævner her.

__________________
Venlig hilsen
Carsten (Uv516)
Brugers avatar
uv516

Lidt øvet



Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 19/4-2004
Status:

Venlig hilsen<BR><STRONG>Uv516</STRONG><BR>Carsten Madsen

SV: FAF Zb og DLG Zb søges
Skrevet af uv516, 5/10-2004 11:39 (#11)

Til Erich

-> Hvis du kigger på DLG Hbis vil du se, at filnavnet er DLG_Zb.Exe, hvorfor så kalde den DLG Hbis?
-> Hvis du kigger på DSB FDB Danefrost, vil du se at filnavnet er Brugsen.exe. Hvorfor ikke nævne det ud for vognen, selv om din overskrift vel faktisk er mere korrekt. Problemet er, at når først du har installeret vognen, fremgår kun "Brugsen".
-> Hvis du kigger på FAF Hbis vil du se, at filnavnet er FAF_Hbis, så der passer tingne sammen.

_____________________
Venlig hilsen
Carsten (Uv516)
Brugers avatar
uv516

Lidt øvet



Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 19/4-2004
Status:

Venlig hilsen<BR><STRONG>Uv516</STRONG><BR>Carsten Madsen

SV: FAF Zb og DLG Zb søges
Skrevet af Tobias, 5/10-2004 11:42 (#12)

Hvad hedder filen i readme filen ? den hedder FAF Hbis nøjagtig som den hedder på Erichs side. Som du vil kunne se lidt længere oppe skrev jeg at hvis det ikke var FAF tankvognen, så var det den der ligger i sektionen der hedder "Alm. godsvogne" og mon ikke det er den du leder efter. Om det så er det rigtige navn skal jeg ikke gøre mig klog på og om den er gammel eller ny.

Men det er da rigtigt at der har indsneget sig en lille fejl på Erichs side med DLG Hbis (hvis du "peger" på selve billedet har den det rigtige navn), men jeg er sikker på at Erich skynder sig at rette den Smile

Og igen.... skriv en mail til Marc der har lavet aktiviteten og bed ham om at bruge direkte links så du slipper for problemet i fremtiden.
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger



Antal indlæg: 510
Tilmeldt: 27/5-2004
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

SV: FAF Zb og DLG Zb søges
Skrevet af uv516, 5/10-2004 11:50 (#13)

Kære Tobias

I readmefilen står der FAF Hbis, og det er den du bliver ved med at nævne, men den, jeg mangler hedder "FAF Zb" og det har jeg skrevet hele tiden. "FAF Zb" er IKKE den samme som "FAF Hbis". Prøv selv at DL og inst. så vil du se det.
MSTS og Conbuilder tager ikke fejl af navne. Det skal være stavet korrekt og nogle steder endda med korrekt STORE og små bogstaver.

Er der nogen, der ved, hvor "FAF Zb" kommer fra? - Ikke sådan cirka, men helt præcist!

___________________
Venlig hilsen
Carsten (Uv516)
Brugers avatar
uv516

Lidt øvet



Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 19/4-2004
Status:

Venlig hilsen<BR><STRONG>Uv516</STRONG><BR>Carsten Madsen

SV: FAF Zb og DLG Zb søges
Skrevet af Tobias, 5/10-2004 11:56 (#14)

Carsten..... jeg prøver hårdt at bevare min sans for humor her. FAF Hbis der ligger under Alm. godsvogne hos Erich indeholder følgende filer når du pakker den ud : en mappe der hedder FAF Zb med tilhørende wag fil der hedder FAF_Zb.wag......................

(men der er fejl i install filen så den lægger den i en mappe der hedder "TraOn simulator" mon ikke det forklarer hvorfor du ikke kan finde den Grin ) det retter Erich sikkert ved lejlighed ikke Wink

Pak den ud i en temporær mappe og kopier den over manuelt i din transet mappe Smile
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger



Antal indlæg: 510
Tilmeldt: 27/5-2004
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

SV: FAF Zb og DLG Zb søges
Skrevet af Tobias, 5/10-2004 12:10 (#15)

Og vi kan da lige tage et billede af den også, så vi er helt sikre på at vi taler om det samme Wink


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger



Antal indlæg: 510
Tilmeldt: 27/5-2004
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

SV: FAF Zb og DLG Zb søges
Skrevet af uv516, 5/10-2004 12:21 (#16)

Hej Tobias

Det kræver da også en udvidet sans for humor...!
"Zb" staves "H-b-i-s" og "Train" staves "T-r-a-o-n". Når blot man er inde i den terminologi, så går det hele meget nemmere.
Måske hænger det sammen med at min kommende aktivitet til NDK stopper nord for Sønderborg.

Nu var det helt klart en hjælp! - TAK!!! Grin

_____________________
Venlig hilsen
Carsten (Uv516)
Brugers avatar
uv516

Lidt øvet



Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 19/4-2004
Status:

Venlig hilsen<BR><STRONG>Uv516</STRONG><BR>Carsten Madsen

SV: FAF Zb og DLG Zb søges
Skrevet af Tobias, 5/10-2004 12:30 (#17)

Grin Det er MSTS vi snakker om......... der er ikke noget der skal være nemt :roll:
Til gengæld er det udfordrende Wink
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger



Antal indlæg: 510
Tilmeldt: 27/5-2004
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

SV: FAF Zb og DLG Zb søges
Skrevet af Ghosttrain, 6/10-2004 15:39 (#18)

Hej Carsten
Fejlen i selve installfilen vil blive rettet på FAF vognen, men efter lang tidsovervejelse, selv om det virker lidt forvirrende, vil jeg ikke rettet navnene i selve vognen. Det er med den begrundelse at den allerede er DL en masse gange, samt at der er lavet aktiviteter hvor de er brugt. Begynder jeg at rette navne nu, blive forvirringen total, samt at div aktiviteter vil brokke sig over at der mangler udstyr.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: FAF Zb og DLG Zb søges
Skrevet af uv516, 7/10-2004 00:14 (#19)

Hej Erich
Du behøver ikke at rette navne i installationsfilerne. Du skal blot tilføje installationsnavnen i den vejledende tekst.
Det er faktisk lidt forvirrende at diverse readme-filer henviser til installationsnavnene, men i DL-teksterne står der en anden beskrivelse, der måske endda konflikter med installationsnavnene.
Det er klart at installationsnavnene skal beholdes for ELLERS bliver der ballade! Smile

________________________
Venlig hilsen
Carsten (Uv516)
Brugers avatar
uv516

Lidt øvet



Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 19/4-2004
Status:

Venlig hilsen<BR><STRONG>Uv516</STRONG><BR>Carsten Madsen


SV: FAF Zb og DLG Zb søges
Skrevet af Ghosttrain, 7/10-2004 09:17 (#20)

Hej
Så er installfilen rettet, og det er tilføjet i installationen hvilken mappe vognen bliver installeret i. På hjemmesiden er tilføjet bogstaverne ( Zb ), så nu skulle der ikke være noget at tage fejl af. Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Moderator søges Generelt 1 20-06-2011 06:20
Togentusiast søges Real-Life-Tog 2 02-05-2011 20:20
Billeder søges !! Hjælp søges !! Real-Life-Tog 50 08-02-2010 17:12
hjælp til hjemmeside tekst søges. Hjemmesider 4 13-11-2009 22:53
Matrielplaner søges Snik-Snak 47 13-10-2009 00:23
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: