Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Sorte Lyn HA

Udskriv debat

  Sorte Lyn HA
Skrevet af Mikkel, 26/9-2004 10:01 (#1)

en activitet som sorte lyn er
for svær er løgn! Denne er svær, jeg vil betegne sorte lyn som nem, da alle
lys er grønne, ingen medkørende trafik, eller forhindringer, såsom
sporskifte og røde lys der skal anmodes om tilladelse til at passere,

MVH

Mikkel Schmidt

Beta tester på Sorte Lyn

( Den Gale langelænder )
Brugers avatar
Mikkel

Erfaren bruger



Antal indlæg: 844
Tilmeldt: 1/5-2004
Bopæl: langeland
Alder: 32
Status:



SV: Sorte Lyn HA
Skrevet af Marc, 26/9-2004 10:52 (#2)

Når man stiller den "Hard" mener jeg at det skulle være sværere at overholde køreplanen, men det er det så åbenbart ikke :lol:
Der kommer også en opdatering til den. I starten havde jeg nemlig lavet den sådan at man skulle holde for rødt nogle gange, men da jeg prøvede at køre den, så blev lyset ved med at være rødt. Det var en bug som jeg åbenbart kun kunne løse ved at slette en masse af de traffic tog som er i denne aktivitet, hvilket jeg helst ikke ville.
Men fat mod, man lærer jo gerne af sine fejl Wink og som sagt er der en opdatering på vej, med bla. en mere realistisk køreplan.
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Sorte Lyn HA
Skrevet af Marc, 26/9-2004 10:55 (#3)

og lige en anden ting, hvad menes der med "tilladelse til at passere" Jeg har aldrig set sådan en funktion?? :?
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Sorte Lyn HA
Skrevet af KimS., 26/9-2004 11:04 (#4)

Hvad du sætter det til, har ingen indflydelse på afviklingen af aktiviteten, det er kun en pålysning, som gives af den
der laver aktiviteten til den der bruger dem.
En anden ting.
Du kan ikke bruge AE, for at se om din aktivitet fungere i hele sin længde. Der er kun en måde at gøre det på, nemlig
den hårde, at køre den selv.
Jeg er næsten sikker på, at du har tilsat traffic trains efter hvornår player var fremme i AE men den går ikke, det er nok derfor
du kommer til at holde for rødt. AE fremføre, af en eller anden grund, ikke player med den rigtige hastighed, ( en MSTS ting ),
så det er muligvis derfor det kikser.
Man er nød til at sætte tiderne, udfra dem man opnår i 3D og så tilsætte i AE efter det.
Ok, det er kun er gæt, jeg ved jo ikke hvordan du har gjort Smile
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: Sorte Lyn HA
Skrevet af Marc, 26/9-2004 11:13 (#5)

Jamen jeg kørte den skam selv, ikke i AE. Jeg fik rødt lys da jeg skulle ud fra Aalborg, og det tog som skulle passere mig for at jeg kunne komme vidre, holdt også for rødt, og den skulle ikke engang ind på samme spor som jeg. Det kom på spor 2 (kan ikke huske det, men nu tager jeg bare nogle numre) og skulle forstsætte ad det spor til perron. Jeg holdt på spor 3 og skulle ud på spor 2 efter at det tog var kørt til perron, men istedet holder det og venter ved sporskiftet og vil ikke køre videre.
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Sorte Lyn HA
Skrevet af KimS., 26/9-2004 11:16 (#6)

Jeg har også kørt ud fra Aalborg, det gik fint, men jeg prøver lige igen. Øjeblik.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: Sorte Lyn HA
Skrevet af Marc, 26/9-2004 11:19 (#7)

Nu må du have misforstået mig Kim. Jeg siger at netop grunden til at jeg ikke havde lavet aktiviteten sådan at der blev rødt lys osv. er fordi at netop de ting skete. Grin
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Sorte Lyn HA
Skrevet af KimS., 26/9-2004 11:23 (#8)

Ok, det gik fint. Det ene kom ind, men man får først grønt, når man begynder at køre.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: Sorte Lyn HA
Skrevet af egon.weber, 26/9-2004 13:30 (#9)


og lige en anden ting, hvad menes der med "tilladelse til at passere" Jeg har aldrig set sådan en funktion??


Det får du at prøve, når du får min lille sag, du kan få en forsmag på den, ved at sende mig en e-mail, så sender jeg fluks en "næsten" final-version, den mangler kun oversættelser til engelsk og tysk, fra Sven, så kommer den op! Wink
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: Sorte Lyn HA
Skrevet af uv516, 4/10-2004 00:20 (#10)


Jamen jeg kørte den skam selv, ikke i AE. Jeg fik rødt lys da jeg skulle ud fra Aalborg, og det tog som skulle passere mig for at jeg kunne komme vidre, holdt også for rødt, og den skulle ikke engang ind på samme spor som jeg. Det kom på spor 2 (kan ikke huske det, men nu tager jeg bare nogle numre) og skulle forstsætte ad det spor til perron. Jeg holdt på spor 3 og skulle ud på spor 2 efter at det tog var kørt til perron, men istedet holder det og venter ved sporskiftet og vil ikke køre videre



Kommentar fra sidelinjen:
Jeg har også problem med en kommende aktivitet. Jeg kører et godstog fra Århus mod Frederikshavn og i Randers skal det kører ind på godsområdet og derved krydse venstre spor. Denne krydsning går galt, hvis der er tog fra nord. Toget fra nord holder ved I-signal nord for Rd og Player holder for I-signal syd for Randers, og ingen af dem får lov at køre. - En paralel til Aalborg-fænomenet, som jeg endog også har præsteret. På et vis punkt kan to tog altså ikke nærme sig en station i krydningssammenhæng (Aalborg er faktisk også sådan en), hvis de to tog er for tæt på stationen. - Mystisk (for mig)!

Venlig hilsen
Carsten Madsen (Uv516)
Brugers avatar
uv516

Lidt øvet



Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 19/4-2004
Status:

Venlig hilsen<BR><STRONG>Uv516</STRONG><BR>Carsten Madsen

SV: Sorte Lyn HA
Skrevet af uv516, 4/10-2004 00:24 (#11)

I aktiviteten Sorte Lyn skal bl.a. bruges vognene DLG Zb (nævnt i listen) og FAF Zb (ikke nævnt i listen), og jeg kan simpelthen ikke finde de to vogne.
Er der en, der kan fortælle, hvad de også hedder, og hvor jeg kan finde dem.

I øvrigt er aktiviteten anonym i den version, jeg har downloaded. Så ringe er den vel heller ikke?

Venlig hilsen
Carsten Madsen (Uv516)
Brugers avatar
uv516

Lidt øvet



Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 19/4-2004
Status:

Venlig hilsen<BR><STRONG>Uv516</STRONG><BR>Carsten Madsen

SV: Sorte Lyn HA
Skrevet af KimEast, 4/10-2004 01:26 (#12)

Hej alle! Ang aktiviteter, røde lys, sorte lys mv, skal i lige bemærke dette: 1.Traffic-toge skal starte ved en station, før den station som man skal møde det, feks. 2. Kommer man til rødt lys, SKER DET TIT, at signalet "glemmer een". Man skal så gøre dette: BREMS TOGET! Tryk på D, kun få %. NU tror systemet du vil køre, og er der klar, skiftes der til grønt! BAK ALDRIG TOGET!!! Gør du dette, får du aldrig grønt, da patch'en nu er "slettet"! (Er dog sket der blev grønt alligevel, MSTS er skummel) .. .. 3. Er der ændret i Trafik-togene i aktiviteten , kommer der småproblemer, da de "gamle" ruter mv stadig hænger af en eller grund i nogle af datafilerne (bug). Dvs man skal helst ikke lave om i Trafik patch men beholde dem man laver. eller lave aktiviteten helt om. ... ((alt beskrevet efter egne observationer når jeg laver aktiviteter..)) Mvh KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Sorte Lyn HA
Skrevet af KimEast, 4/10-2004 01:28 (#13)

Hov, glemte en ting: ""Permission allowed"" ("Tilladelse til at passere") forekommer kun ved sorte slukkede signaler. Der skal man trykke på TAB-knappen og få beskeden. Kører man bare forbi, er spillet SLUT ! Sad MvH KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:



SV: Sorte Lyn HA
Skrevet af egon.weber, 4/10-2004 09:15 (#14)

Har du ikke kørt min aktivitet? Under rangeringen skal du vende mellem 2 signaler, et forvarsels og hovedudkørsel, de er røde, så derfor skal tab-taste bruges hver gang! Generelt i rangeringsterræn oplever man ofte rødt lys, men da du ikke skal ud på hovedsporet, skal du da bede om lov at passere, hvis du får nej, er det jo fordi de har afsendt et tog fra perron mod hovedstrækning! Så er det bare at vente til det er passeret!
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: