Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
Hastighed på vogne i MSTS?

Udskriv debat

  Hastighed pÃ¥ vogne i MSTS?
Skrevet af Marc, 14/9-2004 23:09 (#1)

Jeg har undret mig over en ting. I Activity Editor bliver køreplanerne gerne sat efter hvor hurtigt togene kan køre. Fek.s i German Railroads, hvor at jeg har BR 140 som kan køre o ptil 140 km/t men den må kun køre 110 km/t, ellers bliver nødbremsen slået til. Gælder dette også med vogne? Hvis jeg nu har EA som må køre 160, og nogle Bn vogne bagpå som kun må køre 140, bliver aktiviteten så sat efter at toget kun må køre 140 på grund af vognene? Hvis ikke, er der så et sted i WAG filen hvor at man kan få det til at fungere sådan?
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:



SV: Hastighed på vogne i MSTS?
Skrevet af Tobias, 15/9-2004 12:13 (#2)

Hej Marc

Vi tager den lige her også, hvis der skulle være nogen der har samme "problem" Wink

Man kan ikke stille hastigheden i wag filerne, kun i eng filer.
Og ja, GR plejer at gøre en del ud af deres aktiviteter så hastigheden passer til de tog man kører med i de enkelte Smile
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger



Antal indlæg: 510
Tilmeldt: 27/5-2004
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

SV: Hastighed på vogne i MSTS?
Skrevet af egon.weber, 15/9-2004 12:27 (#3)

En tommelfingerregel er jeg bruger.
Godstog må ikke køre så stærkt som passagertog. Et godstog må ikke køre stærkere end den langsomste vogn, så er der f.eks. en gammel epoke II vogn i stammen, tilbage fra damptiden, er hastighede max. 60 km/t. I gr må gods generelt ikke køre over 80 km/t. Ved ikke hvad hastigheden er i dagens dk, men mener den er deromkring, da gods er følsomt overfor sving og rystelser. Og til sidst, den hastighed der vises i monitor, er hvad skinnerne er bygget til, altse en slag rettesnor, jeg tør sq ikke være passager i en gammel lynette der fiser derudaf med max. hastighed, og det kan man jo osse se i køreplaner, de køre sjælden max-hastihed, det er for dyrt i olie og slidtage. Wink
Det må være en op/udfordring til aktivitetsbyggerne at skrive de korrekte hastigheder i indledningen.Jeg kender desværre ikke selv grænserne, så ville da være glad hvis de lå i DL-filen, når man henter en vogn. for at læse de små plader på selve vognen er ikke nemt på en pc. Smile
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: Hastighed på vogne i MSTS?
Skrevet af 95mira, 15/9-2004 12:34 (#4)

Hej Egon. Max-hastigheden for de fleste danske godstog er 100 km/t. Wink
Brugers avatar
95mira

Ekspert



Antal indlæg: 1238
Tilmeldt: 10/4-2004
Alder: 34
Status:

MVH
Mikkel

SV: Hastighed på vogne i MSTS?
Skrevet af egon.weber, 15/9-2004 12:43 (#5)

Ok tak Mikkel, men periode 2 og 3 var den da nede på 60, til my kom på kom de vist op på 80.
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: Hastighed på vogne i MSTS?
Skrevet af jorgenandersen, 16/9-2004 04:03 (#6)

Nu kniber det igen med hukommelsen, men var der ikke noget med TEEM en gang, der måtte köre op til 120 km/t, men kun specielle vogne med specielle bremser?

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: Hastighed på vogne i MSTS?
Skrevet af egon.weber, 16/9-2004 17:51 (#7)

Tja det ved jeg ikke Jørgen. Men en god tommelfingerregel, kør ikke stærkere end det svageste led = den ældste vogn. I de fleste tilfælde, og selv de svære aktiviteter får du rosende karakterer for, når de er gennemførte Wink
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com



SV: Hastighed på vogne i MSTS?
Skrevet af KimEast, 17/9-2004 00:26 (#8)

Hej alle! Ved kun , at uanset hatigheden på godstog i Denmark1b feks., så nedsætter godstogene hastigheden BETYDELIGT (ned til 60 vist) bare der er et lille sving på skinnerne. Man KAN godt sætte en generel hastigheds nedsættelse på skinnerne KUN for godstoge, og visse steder, der er med forskellig hastighed for gods og persontoge, men det anses for alt for besværligt at lave i Denmark1b feks. - Mener at feks ME skal være i 2 typer, person-ME eller gods-ME (i kodningen et sted) før dette kan virke rigtigt.. MvH KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Lyd på vogne Generelt 2 19-09-2019 10:51
Hvor kan jeg finde MSTS (uden for internettet) Andet 9 16-04-2014 18:15
MSTS fejler ved opstart Generelt 2 26-12-2013 01:37
gr & protrain addons til Msts Sælges 2 25-05-2013 13:32
MSTS og Windows 8 Andet 5 05-05-2013 09:07
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: